Originally posted by jkf
View Post
F11 X-Drive - välys/naksunta ohjauksessa
Collapse
X
-
Joo toi on niin käsittämätöntä politiikkaa bemarilta et niinku joku yksi huolto ohi merkkiliikkeen vaikuttaisi mitään siihen et miten joku ohjausakselin nivel väljenee, ni ei voi paskassa laadussa tulla yhtään vastaan. No, vaikka laatu ja luotettavuus eikä goodwill politiikka ole mun kohdalla tyydyttänyt, niin onhan toi silti niin makea peli ajella (535xd, ja nyt softattu kun turha murehtia mistään takuista...), että näillä mennään.
-
Jep sen verran mukavaa kyytiä se tarjoaa että pikku tyyppiviat alkaa tuntua auton ominaisuuksiltaOriginally posted by HV530XD View PostJoo toi on niin käsittämätöntä politiikkaa bemarilta et niinku joku yksi huolto ohi merkkiliikkeen vaikuttaisi mitään siihen et miten joku ohjausakselin nivel väljenee, ni ei voi paskassa laadussa tulla yhtään vastaan. No, vaikka laatu ja luotettavuus eikä goodwill politiikka ole mun kohdalla tyydyttänyt, niin onhan toi silti niin makea peli ajella (535xd, ja nyt softattu kun turha murehtia mistään takuista...), että näillä mennään.
Comment
-
Omassa 2010/10 valmistetussa vajaavetoisessa naksuu ohjaus aivan omatoimisesti, eli ei edes tarvitse itse aktiivisesti renkuttaa rattia. Kyseessä on "Active Steering" varustuksella oleva auto. Onkos tästä kenelläkään mitään kokemusta? Ongelma ilmenee ohjauksen keskialueella auton ollessa käynnissä (taitaa vaatia myös riittävän lämpötilan ilmetäkseen). Voisikohan tuo kyseinen murros olla syyllinen myös tähän? Mistäs ohjauskulma muuten mitataan? Naksuntaa aiheuttavan servon vierestä vai muutaman murroksen takaa ratin alta?f11 530d -10
ex: e91 320d -05
Comment
-
Vissii joku tyyppivika. Itellä 530d ilman X-driveä niin naksuilee välillä, mutta nyt huomasin kun kävin heittämässä 5000km reissun keskieuroopassa niin naksunta olisi poistunutOriginally posted by balikka View PostOmassa 2010/10 valmistetussa vajaavetoisessa naksuu ohjaus aivan omatoimisesti, eli ei edes tarvitse itse aktiivisesti renkuttaa rattia. Kyseessä on "Active Steering" varustuksella oleva auto. Onkos tästä kenelläkään mitään kokemusta? Ongelma ilmenee ohjauksen keskialueella auton ollessa käynnissä (taitaa vaatia myös riittävän lämpötilan ilmetäkseen). Voisikohan tuo kyseinen murros olla syyllinen myös tähän? Mistäs ohjauskulma muuten mitataan? Naksuntaa aiheuttavan servon vierestä vai muutaman murroksen takaa ratin alta?
Comment
-
[QUOTE=JKK;3839782]Nyt en kysele mitään vaan kerron suoraan ongelman ja ratkaisun. Toivottavasti tästä on joskus jollekin apua:
Kiitos - täällä keski-euroopassa korjaamopäällikkö auto paikallaan oli sitä mieltä ettei mitään vikaa ole, näytti toisesta vastaavasta autosta että siinäkin on pientä klappia. ajoin hitaasti eteenpäin ja hän tajusi mikä oire oli kun kuuli selkeesti naksumisen, lisäksi näytin hänelle räjäytekuvan osaa nr. 5 jonka jälkeen hän avasi konepellin ja liikutteli käsin osaa nr.5 ja posket hieman punottaen totesi että täytyy laittaa osa tilaukseen. Onneksi oli tämä tieto mennessä ja Premium Selection takuu tuossa m550d:ssä
Comment
-
Miten tämä kyseinen nivel lähtee irti; akselihan menee molemmista päistä osan sisään, joten ratin pään tarvitsee pystyä liikkumaan sisäänpäin jotta nivelen saa pois. Eli liikkuuko se vai tarviteeko jostain avata muutakin?
Kyseessä takaveto.E70 M-Sport AlpinWeiß 3
Ex.
F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
E90 320d -05 Schwartz 2
E36 328i touring -97 Diamantschwartz
E36 352i -91 Diamantschwartz
Comment
-
Akselin putkessa on liuku. Joten akseli pystyy lyhenemään kun se otetaan irti.Originally posted by Juspa View PostMiten tämä kyseinen nivel lähtee irti; akselihan menee molemmista päistä osan sisään, joten ratin pään tarvitsee pystyä liikkumaan sisäänpäin jotta nivelen saa pois. Eli liikkuuko se vai tarviteeko jostain avata muutakin?
Kyseessä takaveto.F15 X5 M50d -15
Ex:
F11 530dA xDrive -11
E61 530xdA M-sport LCI -07
Comment
-
Eilen vaihdettii mulle toi palikka. Samalla myös reaktiotangot. Kylläpä loppui vaeltelu ja hävisi 1cm tyhjä alue ratista motarilla. Ohjaus tarkentui huomattavasti ja levottomuus katosi. 1.5h oli kestänyt vaihtotyö koska oli ollut totaalijumissa. Välystä oli nivelessä vain vähän mutta ilmeisesti tarpeeksi.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Lisätään vielä oma kulkine tähän ketjuun eli 2012 530d xdrive ohjaus naksui ja alkava välys oli tunnistettavissa. Homma tuli ketjun ohjeilla ja uudemman mallisella osalla kuntoon pikkurahalla eli iso
ketjun aloittajalle!
I wanted a faster horse.
Comment
-
Normi takavetonen -15 loppuvuoden vehje itellä.
Kuuluuko teillä napsunta kun auto on parkissa virrat pois ja keskialueelta kääntää muutaman millin vasemmalle *naps* Ja sama ajossa.
Tehdastakuuta on vielä jäljellä. Meneekö takuuseen jos on tuo vika?Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Comment
-
Jos siinä on takuu voimassa, niin eikö sitä kannata enivei kysyä myyjäliikkeeltä?Originally posted by arpuC View PostNormi takavetonen -15 loppuvuoden vehje itellä.
Kuuluuko teillä napsunta kun auto on parkissa virrat pois ja keskialueelta kääntää muutaman millin vasemmalle *naps* Ja sama ajossa.
Tehdastakuuta on vielä jäljellä. Meneekö takuuseen jos on tuo vika?
Comment
-
Kiitoksia postauksesta vaikka tästä onkin jo kohdallasi aikaa!Originally posted by JKK View PostKiitos
Mulle tämä on kansalaisvelvollisuuteen verrattavissa oleva asia kertoa omista havainnoistani ja ratkaisuista täällä. Sen verran paljon olen itse tältä foorumilta ammentanut apuja moneen ongelmaan että tuntisin suurta huonoutta itseäni kohtaan jos pitäisin ongelmien ratkaisut omana tietonani.
Ja toisekseen jokainen jaettu tiedonjyvä voi hyvällä tuurilla olla pois marmoritiskien katteesta jos joku onnistuu ratkomaan tällaiset operaatiot omatoimisesti.
Mulla F10 535d xdrive nimenomaan samanlaista oiretta. Keskialueella sentin tyhjää ja ratissa tuntuu pieni kolahdus mainitsemillasi menetelmillä. Pitänee vaihtaa tuo osa. Ei maksa niin paljoa. Oma 2012 eli en taida mitään takuuhommia enää haikailla
Ja vetarit on mulla ok.
Last edited by Juggis; 22-08-2018, 15:30.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
Muillekin tiedoksi, että osa vaihdettu tuohon uusi koodiseen ja kaikki oireet katosivat
Tietysti myös koko ajettavuus parani huomattavasti. Suosittelen.
Itsessään osasta sen verran, että tuo nivel irti autosta käsillä vääntämällä todella vaikea havaita väljyyttä, ainakaan ilman auton painoa sen ympärillä. Uusi osa maksoi jotain reilu 200€ Laakkosella. En sitten lähtenyt purkuosiin.F10 535d xdrive msport
Ex. e91 325xiA
Ex. e36 328i Coupé
Comment
-
Ajaessa esim: siltojen liitoskohtien yli näpäyttää rattiin tuntuvasti ja hiukan levottomalta ajo tuntuu, onko teillä ollut näitä oireita ohjausakseliin liittyen? Auto ilmassa renkaita heilutellen, pieni kolahdus kuuluu akselin suunnalta.F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion
Comment
Comment