Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akku irti ja takaluukku kiinni - kuinka avata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    Akku irti ja takaluukku kiinni - kuinka avata?

    No niin, tuli tuossa otettua akku irti ja samalla kun peräluukku naksahti siihen ensimmäiseen lukkoonsa, mielen valtasi epätoivo. Milläs pirulla tuonne nyt sitten akun takaisin saa, kun luukku on virraton? Kai tuohon joku manuaaliavaus on, joten joku guru valaiskoon onnetonta. Autona siis F07 kopan GT. Ja kiittää taas!
    Last edited by SkyMan; 05-01-2017, 20:24. Reason: Typo
    Coffee isn´t my cup of tea
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9996
    • KVLA

    #2
    Onko ovet lukossa? Jos autoon pääsee sisälle,niin konehuoneen pistokkeista virtaa...

    Comment

    • SkyMan
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 518
      • Sirius

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Onko ovet lukossa? Jos autoon pääsee sisälle,niin konehuoneen pistokkeista virtaa...

      Ovet on auki. Eli konehuoneesta apuvirta pistokkeista voi antaa virtaa, vaikka ei ole akkua autossa ollenkaan?!?! Eipä tullu kyllä mieleenkään.
      Coffee isn´t my cup of tea

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9996
        • KVLA

        #4
        Originally posted by SkyMan View Post
        Ovet on auki. Eli konehuoneesta apuvirta pistokkeista voi antaa virtaa, vaikka ei ole akkua autossa ollenkaan?!?! Eipä tullu kyllä mieleenkään.
        Jep. Minulla kävi startti remontissa sama moka,niin virtasia vaan konehuoneesta. Onhan se akun irroitettu plus-kaapelikenkä sitten varmasti irti "rungosta" siellä kontissa?

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7518
          • Jyväshyvä

          #5
          Välillä tulee mielenkiintoisia tilanteita kuten yhden F10:n kanssa kun CAS oli menny jumiin ja konttia ei saanut auki mitenkään. Onneksi oli suksiluukku ja kaatuvat selkänojat jotta pääsi akunkengän irroittamaan.

          Tietysti olisihan sen CAS-moduulinkin voinu käyttää irti piuhoista mutta ei sitä ihan joka poika olis älynny tehdä.

          Auto siis lähti käyntiin mutta mm. mittaristo oli pimeä lukuunottamatta P-merkkivaloa, vaihteita ei saanut päälle jne...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • SkyMan
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 518
            • Sirius

            #6
            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Jep. Minulla kävi startti remontissa sama moka,niin virtasia vaan konehuoneesta. Onhan se akun irroitettu plus-kaapelikenkä sitten varmasti irti "rungosta" siellä kontissa?
            Ok. Joo, kyllä se irti rungosta on. Sen verran kankeat piuhat, että jäi niille sijoilleen ikäänkuin ilmaan kellumaan. Täytyypä huomenna tutkia, kun pääsee autolle. Kiitos vinkistä!
            Coffee isn´t my cup of tea

            Comment

            • SkyMan
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2008
              • 518
              • Sirius

              #7
              Kiitos Heguli! Komeasti onnistu, kun toimi noitten ohjeidesi mukaan! Nyt on taas akku paikoillaan ja eikun kovaa ajoa! Kiitos!
              Coffee isn´t my cup of tea

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2314
                • Uusimaa

                #8
                Eikö näissä F-malleissa ole sitä mekaanista vaihtoehtoa siinä luukun lukon kohdalla? Ainakin E61:ssä kun ottaa sisäpuolelta lukon kohdalta pienen muovilätkän irti, niin pääsee sormin käsiksi sellaiseen mekaaniseen vipuun jolla luukku loksahtaa auki.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7518
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  Eikö näissä F-malleissa ole sitä mekaanista vaihtoehtoa siinä luukun lukon kohdalla? Ainakin E61:ssä kun ottaa sisäpuolelta lukon kohdalta pienen muovilätkän irti, niin pääsee sormin käsiksi sellaiseen mekaaniseen vipuun jolla luukku loksahtaa auki.
                  Eipä taida olla. Tai no sedanissa sinne konttiin ei pääse F tai E kopassa jos ei ole suksiluukkua ja/tai tauttuvia selkänojia...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎