Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 535i vai D?
Collapse
X
-
Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 14:20.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Riippuu paljon siitä, miten paljon tulee kilometrejä vuodessa. Jos kilsoja tulee 20tkm++, niin sitten diesel. Jos taas vähän, niin siinä tilanteessa mä ostaisin bensan. Harmi vaan, että niitä ei kovin paljon ole tarjolla dieseleihin verrattuna. Esim. Suomessa suurin osa bensakoneellisista on 520/523 -koneella olevia karvalakkivarusteisia.
Muutenkin dieselien suosio alkaa laskemaan kun valtiovallan avustuksella aletaan siirtymään bensa/hybridi/sähköautoihin.
Mutta: Kannattaako noita 200tkm ajettuja enää ulkomailta tänne raahata?Tesla Model X Performance Ludicrous Mode
ex showroomit:
BMW F11 535dA xDrive
BMW F10 520dA ///M-Sport
BMW E92 335dA
Comment
-
-
Jos tulee vähän kilometrejä niin kyllä minä bensavehkeen kattelisin. Niitä on tosiaan aika vähän tarjolla Suomessa ja Saksassakin, mutta kärsivällisyyttä etsintään. Dieselissä DPF ym. ei oikein tykkää jos suuri osa ajosta tapahtuu kylmällä koneella lyhyissä pätkissä. Bensakone pelaa tällaisessa käytössä paremmin.
Jos taas tulee ajettua enemmän "pitkää siivua", niin sitten se olis diesel.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEhdottomasti bensa! Se on vaan varsin ikävää, että F-sarjat on aika pitkälti pelkkää dieseliä Suomessa varsinkin. Ja jos itsekin sellaisen ostan niin se on pelkästään yhdestä syystä diesel: Co2 ja Suomen autovero. Jos vertailet F1x mallien co2 arvoja ja mietit auton tuomista niin aika äkkiä voi todeta, ettei mieltä hankkiä bensaa, valitettavasti
Jos budjetti sallii niin ehdottomasti bensaNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Muutama tuhat ajettu nyt N55 koneisella F10:lla. Todella hieno pannu on kyllä. Vääntää mukisematta tyhjä käynnin tuntumasta ja tehoa on tarjolla rajoittimelle saakka. Kulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostMuutama tuhat ajettu nyt N55 koneisella F10:lla. Todella hieno pannu on kyllä. Vääntää mukisematta tyhjä käynnin tuntumasta ja tehoa on tarjolla rajoittimelle saakka. Kulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%
Comment
-
-
Originally posted by kailinds View PostRiippuu paljon siitä, miten paljon tulee kilometrejä vuodessa. Jos kilsoja tulee 20tkm++, niin sitten diesel.
Dieselin verot ~700€ ja bensan ~300€, tuosta jää reilu 30€/kk eroa eikä sillä montaa litraa bensaa osteta. Tehtaan ilmoittamilla keskikulutuksilla laskettuna +-0 tilanteeseen pääsee 9000km vuosittaisella ajomäärällä.
Mikäli virittäminen kiinnostaa niin molemmistahan saa tehoa melko reilusti pelkällä ohjelmoinnilla.
Jälleenmyyntiäkin miettiessä dieselistä saanee paremman hyvityksen vaihdossa. Lisäksi hieman halvempi hankintahinta puoltaa dieselin hankintaa.
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%
Itsellä e90 korissa paras tankillinen on ollut samaa luokkaa, mutta huonoin 35 l/100km, tyypillinen 11-12 l/100km. Ostoa suunnitteleville sanoisin, että keskivertoautoilijan ei kannata kuvitella, että sekalaisessa ajossa pääsisi alle kympin tankillisiin muuta kuin matka-ajossa.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostEi niitä kilsoja niin mahdottomasti tarvitse tulla kun diesel tulee käyttökustannuksiltaan halvemmaksi.
Dieselin verot ~700€ ja bensan ~300€, tuosta jää reilu 30€/kk eroa eikä sillä montaa litraa bensaa osteta. Tehtaan ilmoittamilla keskikulutuksilla laskettuna +-0 tilanteeseen pääsee 9000km vuosittaisella ajomäärällä.
Mikäli virittäminen kiinnostaa niin molemmistahan saa tehoa melko reilusti pelkällä ohjelmoinnilla.
Jälleenmyyntiäkin miettiessä dieselistä saanee paremman hyvityksen vaihdossa. Lisäksi hieman halvempi hankintahinta puoltaa dieselin hankintaa.
[totuus]
Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
[/totuus]S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEli jos ajaa vaikka 10k vuodessa, niin aika pienillä kustannuksilla voi vielä todeta, että eipähän tartte ajaa pöllö-öljyllä
[totuus]
Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
[/totuus]
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTätä on kyllä hankala uskoa. Matka-ajoksi kulutus kuulostaa realistiselta, mutta että huonoin tankillinen alle 9 ....
Itsellä e90 korissa paras tankillinen on ollut samaa luokkaa, mutta huonoin 35 l/100km, tyypillinen 11-12 l/100km. Ostoa suunnitteleville sanoisin, että keskivertoautoilijan ei kannata kuvitella, että sekalaisessa ajossa pääsisi alle kympin tankillisiin muuta kuin matka-ajossa.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostEli jos ajaa vaikka 10k vuodessa, niin aika pienillä kustannuksilla voi vielä todeta, että eipähän tartte ajaa pöllö-öljyllä
[totuus]
Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
[/totuus]
Kyllä olet aivan oikeassa. Heittäisin että jos ajaa 25-30k vuodessa niin vastaavan käytännön suorituskyvyn omaavan dieselin ja bensan kustannuskerroin on 1.3-1.5 kun huomioidaan kaikki kulut (hankintahinta, vakuutukset, verot, polttoaineet, huollot, arvonalenema jne.).
Sitten kun vivutevaan velalla parempaa kalustoa (kuten varmaan 98% Suomalaisista tekee) niin ero kasvaa vielä lisää. Pienemmällä ajomäärällä tuo ero varmaan kapenee mutta ei äärettömiin koska osa kustannuksista on ajomäärän suhteen laskevilla käyrillä ja osa nousevilla.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View PostJuuri näin. Sitten tullaan taas siihen tilanteeseen, että onko järkeä ostaa +30k€ maksavaa autoa, jos sillä ei aja?Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
Comment