Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 535i vai D?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7397
    • Oulu

    #16
    Originally posted by sonkko123 View Post
    paljonkohan arviolta tuollaiseen laivaan on dieselvero/vuosi ?:think


    Kokonaismassaksi laitat vaikka 2400-2500kg (massoja eri malleille löytyy täältä: [KLIK]). Näyttäs tulevan noin 500€.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 20-02-2017, 14:20.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • kailinds
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2015
      • 230
      • Vantaa

      #17
      Riippuu paljon siitä, miten paljon tulee kilometrejä vuodessa. Jos kilsoja tulee 20tkm++, niin sitten diesel. Jos taas vähän, niin siinä tilanteessa mä ostaisin bensan. Harmi vaan, että niitä ei kovin paljon ole tarjolla dieseleihin verrattuna. Esim. Suomessa suurin osa bensakoneellisista on 520/523 -koneella olevia karvalakkivarusteisia.

      Muutenkin dieselien suosio alkaa laskemaan kun valtiovallan avustuksella aletaan siirtymään bensa/hybridi/sähköautoihin.

      Mutta: Kannattaako noita 200tkm ajettuja enää ulkomailta tänne raahata?
      Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

      ex showroomit:
      BMW F11 535dA xDrive
      BMW F10 520dA ///M-Sport
      BMW E92 335dA

      Comment

      • Sami_R
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 276
        • Kurikka

        #18
        Jos tulee vähän kilometrejä niin kyllä minä bensavehkeen kattelisin. Niitä on tosiaan aika vähän tarjolla Suomessa ja Saksassakin, mutta kärsivällisyyttä etsintään. Dieselissä DPF ym. ei oikein tykkää jos suuri osa ajosta tapahtuu kylmällä koneella lyhyissä pätkissä. Bensakone pelaa tällaisessa käytössä paremmin.

        Jos taas tulee ajettua enemmän "pitkää siivua", niin sitten se olis diesel.
        BMW F11 520d -11
        MINI Cooper D -11
        BMW E90 318i -11
        BMW E90 318i -06

        Ex:
        BMW E46 316i -04
        E70 X5 3.0sd M-Sport -08
        E46 325iA -03
        E39 540iA Individual Limonit Metallic -99

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          #19
          Originally posted by pyroz View Post
          Ehdottomasti bensa! Se on vaan varsin ikävää, että F-sarjat on aika pitkälti pelkkää dieseliä Suomessa varsinkin. Ja jos itsekin sellaisen ostan niin se on pelkästään yhdestä syystä diesel: Co2 ja Suomen autovero. Jos vertailet F1x mallien co2 arvoja ja mietit auton tuomista niin aika äkkiä voi todeta, ettei mieltä hankkiä bensaa, valitettavasti

          Jos budjetti sallii niin ehdottomasti bensa
          Näin se menee. Itselläni oli sama b/d pohdinta käynnissä F07:n kohdalla viime kesänä, mutta aika nopeasti bensa 535i unohtui kun verojen suuruus selvisi. Mahtavia koneitahan nuo N54/55 on. Bensa tietysti maistuu, kolmos-korissakin.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1234
            • Kainuu

            #20
            Muutama tuhat ajettu nyt N55 koneisella F10:lla. Todella hieno pannu on kyllä. Vääntää mukisematta tyhjä käynnin tuntumasta ja tehoa on tarjolla rajoittimelle saakka. Kulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

            Comment

            • sonkko123
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1114
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by makebm5 View Post
              Muutama tuhat ajettu nyt N55 koneisella F10:lla. Todella hieno pannu on kyllä. Vääntää mukisematta tyhjä käynnin tuntumasta ja tehoa on tarjolla rajoittimelle saakka. Kulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%
              Ei paha kulutus ollenkaan. Onko ollut murheita auton kanssa?

              Comment

              • makebm5
                Bimmer Enthusiast
                • May 2009
                • 1234
                • Kainuu

                #22
                Originally posted by sonkko123 View Post
                Ei paha kulutus ollenkaan. Onko ollut murheita auton kanssa?
                Ei ole ollut muuta kuin akun vaihto ja kardaaniin 15e puslat.
                BMW i4 M50, BMW E89 35is
                Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                Comment

                • Puistis
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2013
                  • 849
                  • 09

                  #23
                  Originally posted by kailinds View Post
                  Riippuu paljon siitä, miten paljon tulee kilometrejä vuodessa. Jos kilsoja tulee 20tkm++, niin sitten diesel.
                  Ei niitä kilsoja niin mahdottomasti tarvitse tulla kun diesel tulee käyttökustannuksiltaan halvemmaksi.

                  Dieselin verot ~700€ ja bensan ~300€, tuosta jää reilu 30€/kk eroa eikä sillä montaa litraa bensaa osteta. Tehtaan ilmoittamilla keskikulutuksilla laskettuna +-0 tilanteeseen pääsee 9000km vuosittaisella ajomäärällä.

                  Mikäli virittäminen kiinnostaa niin molemmistahan saa tehoa melko reilusti pelkällä ohjelmoinnilla.

                  Jälleenmyyntiäkin miettiessä dieselistä saanee paremman hyvityksen vaihdossa. Lisäksi hieman halvempi hankintahinta puoltaa dieselin hankintaa.

                  Comment

                  • bmw323it
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1822
                    • N/A

                    #24
                    Originally posted by makebm5 View Post
                    Kulutus puoli ollut positiivinen yllätys kun "pahin" tankillinen ollut 8.6 ja pienin 7,2. Ajo maantie painoitteista 80%
                    Tätä on kyllä hankala uskoa. Matka-ajoksi kulutus kuulostaa realistiselta, mutta että huonoin tankillinen alle 9 ....

                    Itsellä e90 korissa paras tankillinen on ollut samaa luokkaa, mutta huonoin 35 l/100km, tyypillinen 11-12 l/100km. Ostoa suunnitteleville sanoisin, että keskivertoautoilijan ei kannata kuvitella, että sekalaisessa ajossa pääsisi alle kympin tankillisiin muuta kuin matka-ajossa.
                    Nyt:
                    BMW 530e (g30)
                    BMW 335i (e90)
                    BMW 323iC (e36)
                    BMW 850i (e31)
                    Golf GTE
                    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6709
                      • PK-seutu

                      #25
                      Originally posted by Puistis View Post
                      Ei niitä kilsoja niin mahdottomasti tarvitse tulla kun diesel tulee käyttökustannuksiltaan halvemmaksi.

                      Dieselin verot ~700€ ja bensan ~300€, tuosta jää reilu 30€/kk eroa eikä sillä montaa litraa bensaa osteta. Tehtaan ilmoittamilla keskikulutuksilla laskettuna +-0 tilanteeseen pääsee 9000km vuosittaisella ajomäärällä.

                      Mikäli virittäminen kiinnostaa niin molemmistahan saa tehoa melko reilusti pelkällä ohjelmoinnilla.

                      Jälleenmyyntiäkin miettiessä dieselistä saanee paremman hyvityksen vaihdossa. Lisäksi hieman halvempi hankintahinta puoltaa dieselin hankintaa.
                      Eli jos ajaa vaikka 10k vuodessa, niin aika pienillä kustannuksilla voi vielä todeta, että eipähän tartte ajaa pöllö-öljyllä

                      [totuus]
                      Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
                      [/totuus]
                      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                      Comment

                      • Puistis
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2013
                        • 849
                        • 09

                        #26
                        Originally posted by pyroz View Post
                        Eli jos ajaa vaikka 10k vuodessa, niin aika pienillä kustannuksilla voi vielä todeta, että eipähän tartte ajaa pöllö-öljyllä

                        [totuus]
                        Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
                        [/totuus]
                        Juuri näin. Sitten tullaan taas siihen tilanteeseen, että onko järkeä ostaa +30k€ maksavaa autoa, jos sillä ei aja?

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          #27
                          Originally posted by bmw323it View Post
                          Tätä on kyllä hankala uskoa. Matka-ajoksi kulutus kuulostaa realistiselta, mutta että huonoin tankillinen alle 9 ....

                          Itsellä e90 korissa paras tankillinen on ollut samaa luokkaa, mutta huonoin 35 l/100km, tyypillinen 11-12 l/100km. Ostoa suunnitteleville sanoisin, että keskivertoautoilijan ei kannata kuvitella, että sekalaisessa ajossa pääsisi alle kympin tankillisiin muuta kuin matka-ajossa.
                          F:ssä on n55 moottori joka on taloudellisempi kuin n54.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Balle
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 3413
                            • UKI, Suomen New York

                            #28
                            Originally posted by pyroz View Post
                            Eli jos ajaa vaikka 10k vuodessa, niin aika pienillä kustannuksilla voi vielä todeta, että eipähän tartte ajaa pöllö-öljyllä

                            [totuus]
                            Ainut dieselin peruste on säästö. Ainut. Sama kuin etuvedossa.
                            [/totuus]

                            Kyllä olet aivan oikeassa. Heittäisin että jos ajaa 25-30k vuodessa niin vastaavan käytännön suorituskyvyn omaavan dieselin ja bensan kustannuskerroin on 1.3-1.5 kun huomioidaan kaikki kulut (hankintahinta, vakuutukset, verot, polttoaineet, huollot, arvonalenema jne.).
                            Sitten kun vivutevaan velalla parempaa kalustoa (kuten varmaan 98% Suomalaisista tekee) niin ero kasvaa vielä lisää. Pienemmällä ajomäärällä tuo ero varmaan kapenee mutta ei äärettömiin koska osa kustannuksista on ajomäärän suhteen laskevilla käyrillä ja osa nousevilla.
                            Possuja ja Bemareita

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17509
                              • Turku

                              #29
                              Originally posted by Puistis View Post
                              Juuri näin. Sitten tullaan taas siihen tilanteeseen, että onko järkeä ostaa +30k€ maksavaa autoa, jos sillä ei aja?
                              Ja tässä taas sinä olet aivan oikeassa !
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • Kusilaitu
                                BTCF Member
                                • Sep 2010
                                • 704
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Kutosdiesel. Ja miksi pitää miettiä dieselveroja, jos auto kustantaa ~30k?
                                ♦♦♦ Pohjanmaa Connection ♦♦♦

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎