Announcement

Collapse
No announcement yet.

DME yksikön vikakoodi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #16
    Originally posted by Palomies View Post
    Miten jakolaatikko kuului takuun piiriin?
    Oli siis Saksassa vaihdettu jakolaatikko merkkiliikkeessä viime syksynä. Tästä oli kuitti olemassa ja nyt sitten Suomessa sai pienten taistelujen jälkeen tuon menemään takuuseen.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • Poka
      Newbiemmer
      • Aug 2023
      • 1
      • Vaasa

      #17
      Minulla olisi nyt sama ongelma kuin OP:lla aikoinaan, eli tulee "DME, protection against tampering: Program or data manipulation detected", vaikka ohjelmistoa on päivitetty vakioksi (omat koodaukset kuitenkin pysyy, esim. start/stop pois päältä) merkkiliikkeessä ja vielä paikallisella Bosch Car Servicelläkin ilman tulosta. Täälläkin googlen lisäksi mainittiin, että kaikki ei ole mennyt vakioksi. Osaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2724
        • Tampere

        #18
        Originally posted by Poka View Post
        Osaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.
        Ohjainlaitteen vaihdolla sen toki saa hoidettua, mutta jos ei tälle tielle halua lähteä, niin sinne tarvisisi ajaa kyseisen ecun alkuperäinen ohjelmisto, jos auton ohjelmoinut tekijä on siitä dumpin ottanut talteen. Siellä on ecun salaus ohitettu bootloaderilla ja siten saatu sotkettua paikat niin, ettei ISTA tai ESYS kykene päivittämään kaikkia osioita. Mikäli alkuperäistä versiota ei ole saatavilla, niin vastaavasta ecusta ottaa dumpin ja vaihtaa siihen ISN:n ja autosi varustelistan. Joku ohjelmointipaja voisi saada osaamisellaan tämän ratkaistua. Merkkihuollossa sinne voidaan ainoastaan vaihtaa uusi ecu.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Motorbit
          Bimmer Rookie
          • Oct 2006
          • 50
          • Tuusula, Finland

          #19
          Originally posted by Poka View Post
          Minulla olisi nyt sama ongelma kuin OP:lla aikoinaan, eli tulee "DME, protection against tampering: Program or data manipulation detected", vaikka ohjelmistoa on päivitetty vakioksi (omat koodaukset kuitenkin pysyy, esim. start/stop pois päältä) merkkiliikkeessä ja vielä paikallisella Bosch Car Servicelläkin ilman tulosta. Täälläkin googlen lisäksi mainittiin, että kaikki ei ole mennyt vakioksi. Osaako kukaan sanoa, miten kaiken sitten saa vakioksi? Ihmetyttää miksei ne merkkihuollossakaan saa sitä tehtyä. Ei haluaisi koko ohjainlaitettakaan vaihtaa.
          Syy on siinä että merkkiliikkeen "päivitys" ei välttämättä kirjoita kaikkea yli, eli ECU on edelleen itsensä mielestä manipuloitu (tampered). Sinulla on pari vaihtoehtoa. 1. Etsi testeri tai E-Sys osaaja täältä BTCF:ltä (suositus). 2. Etsi osaava ECU-ohjelmoija joka palauttaa ohjainlaitteen ohjelmaversion perusteella.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎