Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 525d erot 530d

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3096

    #16
    Jos haluaa 525d 3.0:sta nopeamman, niin kannattaa ostaa manuaalina. Omassa tuollaisessa oli Antin softa 325/704 ja hyvin kesti minun käytössä softalla 122tkm - 200tkm.
    6v manuaalissa 4v oli tosi hyvä ohitusvaihde 80-100 nopeuksista. syttyi heti ilman yhtään viivettä, miettimisiä jne.
    jos ajelee paljon matkaa niin ei voi kuin suositella.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3449
      • Janakkala

      #17
      Originally posted by poke View Post
      Jos haluaa 525d 3.0:sta nopeamman, niin kannattaa ostaa manuaalina. Omassa tuollaisessa oli Antin softa 325/704 ja hyvin kesti minun käytössä softalla 122tkm - 200tkm.
      6v manuaalissa 4v oli tosi hyvä ohitusvaihde 80-100 nopeuksista. syttyi heti ilman yhtään viivettä, miettimisiä jne.
      jos ajelee paljon matkaa niin ei voi kuin suositella.
      Kannatta budjetoida myös uusi kytkin samaan pakettiin optimoinnin kanssa Wanha vakio kytkin kyykkää yleensä jo ekalla testilenkillä...
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • hj325hml
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 729
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Spetke View Post
        Kannatta budjetoida myös uusi kytkin samaan pakettiin optimoinnin kanssa Wanha vakio kytkin kyykkää yleensä jo ekalla testilenkillä...

        Näin kävi minulle 600nm kanssa jo.
        F16 M-Sport

        Comment

        • Juge407
          Newbiemmer
          • Jul 2015
          • 10
          • Finland

          #19
          Jos polkimen tiputtaa nopeasti alas niin tottahan sillä "turboviivettä" saa aikaan. Jos poljinta annostelee rauhallisesti niin viive ei ole kasvanut ohjelmoinnin myötä. Suosittelen softausta, koska auton luonne muuttuu oleellisesti parempaan suuntaan.

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3096

            #20
            Tuota kytkimen kyykkäämistä ihmettelen. ei ollut mitään ongelmia. kärriäkin tuli vedettyä.
            toki kaiken saa rikki jos oikein yrittää.
            Kulkineet/projektit:

            640D F06
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • hj325hml
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 729
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by poke View Post
              Tuota kytkimen kyykkäämistä ihmettelen. ei ollut mitään ongelmia. kärriäkin tuli vedettyä.
              toki kaiken saa rikki jos oikein yrittää.

              No eipä kyllä ollut edes mitään revittelyä, muutama hetkellinen kaasu pohjaan kokeilu ohittaen tms. ja kierrokset +2000 milloin kaasua edes lähti painamaan eikä koukkua autossa. Suomiauto 192tkm tuolloin. Uusi saschin perus kytkinpaketti ja Lukin vauhtis kestänyt hyvin 1.5 vuotta sen jälkeen.
              F16 M-Sport

              Comment

              • karikunn
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 98
                • Porvoo

                #22
                Originally posted by Heksunaattori View Post
                Tuossa oman heikompilaatikkoisen lappu toiseksiviimeiseltä vedolta. Nykyiset lukemat tuosta piirunverran miedommat, koska AJ hienosääti vääntökäyrää vielä hieman loivemmaksi.

                Ohjelmaa tehdessä hän painotti nimenomaa, että maksimivääntö saadaan tuonne 3000 rpm jälkeen, jolloin suuremman väännön vaikutus ei ole niin suuri.

                Nyt autolla ajettu 75 tkm ja harkinnassa laatikkoöljyjen vaihto 80-90tkm kohdalla, mikäli sillä olisi vaikutusta laatikon iän pidentämiseksi.
                Miten nämä +600 Nm softat ovat toimineet laatikoiden kanssa? Ei ongelmia?
                Nyt: E46 M3 + E93 335i
                Ennen: E46 323Ci Cabrio , E46 M3, F31 330d, E46 328ci, E46 318i
                M3 projektin ylijäämätavaraa Torilla...

                Comment

                • Heksunaattori
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2012
                  • 60
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Heksunaattori View Post
                  Tuossa oman heikompilaatikkoisen lappu toiseksiviimeiseltä vedolta. Nykyiset lukemat tuosta piirunverran miedommat, koska AJ hienosääti vääntökäyrää vielä hieman loivemmaksi.

                  Ohjelmaa tehdessä hän painotti nimenomaa, että maksimivääntö saadaan tuonne 3000 rpm jälkeen, jolloin suuremman väännön vaikutus ei ole niin suuri.

                  Nyt autolla ajettu 75 tkm ja harkinnassa laatikkoöljyjen vaihto 80-90tkm kohdalla, mikäli sillä olisi vaikutusta laatikon iän pidentämiseksi.
                  Originally posted by karikunn View Post
                  Miten nämä +600 Nm softat ovat toimineet laatikoiden kanssa? Ei ongelmia?
                  Täällä ei ainakaan mitään ongelmaa toistaiseksi, nyt mittarissa 81 tkm eli softattuna menty 18 tkm...
                  F10 525dA -10
                  E90 320dA -09
                  E36 320i -95
                  E60 525dA -05

                  Comment

                  • tdspenari
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 70
                    • lapinlääni

                    #24
                    Kai nyt tuon ikäsessä laatikko kestää, jos mulla aina yhtä luotettava e39 gm loota kestää tuon 600nm ja autolla ajettu 425tkm ja tiettävästi alkuperäinen laatikko, turbiinista ei tietoa. Öljyjä tietty on vaihdettu säännöllisesti, siinä on avain kestävään lootaan
                    E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                    Ex e39 530da -fl
                    Ex e36 325tdsa

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2093
                      • *

                      #25
                      Mitä tuo N57:lla oleva 525D vaatii että päästään 330hp/680Nm dpf pois, turboa, suuttimia? :think
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #26
                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Mitä tuo N57:lla oleva 525D vaatii että päästään 330hp/680Nm dpf pois, turboa, suuttimia? :think
                        Ei mitään muuta kuin ohjelma, jolla pääsee 330/750. Jos on automaatti niin se ei tule kestämään noita vääntöjä.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Driver22
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2006
                          • 2093
                          • *

                          #27
                          Onko tekniikka siis täysin sama kuin 530d:ssä? Laatikkoa lukuunottamatta :think
                          F31 330D Xdrive M-Sport

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            #28
                            Originally posted by Driver22 View Post
                            Onko tekniikka siis täysin sama kuin 530d:ssä? Laatikkoa lukuunottamatta :think
                            On sama tekniikka.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              #29
                              On siellä 525D myös pienempi vetopyörästö. Lautaspyörän halkaisija on 20mm pienempi kun 530D mallissa.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • VolvoTDi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2006
                                • 1576
                                • Tampere - Pori

                                #30
                                Originally posted by Spetke View Post
                                On siellä 525D myös pienempi vetopyörästö. Lautaspyörän halkaisija on 20mm pienempi kun 530D mallissa.
                                Ei sillä ole mitään merkitystä kun automaatti siellä ensin porsii.
                                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                                Check:
                                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                                Tampere 044-5867096

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎