Announcement

Collapse
No announcement yet.

535D moottorin vikavalo syttyi, vikakoodit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • D0300162
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 34
    • Rauma

    535D moottorin vikavalo syttyi, vikakoodit

    535D -14 moottorin vikavalo syttyi. Muuta varoitusta ei tullut, vain keltainen moottorin kuva mittaristoon.

    Vikakoodit:
    - 290900 Air mass system: Measured air mass too high
    - 25B700 Nitrogen oxide sensor before SCR catalytic converte, signal: Open circuit


    Tuo NOx vika ollut ennenkin, eikä sytyttänyt moottorin vikavaloa, joten sen olen ainakin itse jättänyt pois laskuista. Vai onko se jollain sytyttänyt vikavalon?

    Voisiko EGR olla viallinen, josta johtuisi tuo mitattu liika ilmamassa?

    ISTA Ehdottaa myös tuota ilmasuodattimen vaihtoa uudempaan. Sitä nyt ei ole vielä katsottu, mutta luulisi sen -14 mallisessa olevan jo uudempaa mallia, vai milloin uudempi malli on tullut?

    Liitteenä kuvat koodeista.
    Attached Files
    Last edited by D0300162; 18-09-2017, 17:20.
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Useasti on tullut vastaan, EGR rikki ja on jäänyt auki. Siitä tuo ilmamääräherja eli pian uusi osa kiinni kun noita on palanut juuri tuon vuoksi. Nox herja tulee kun AdBlue systeemi ei vaan toimi Suomessa, softalla saa pelistä pois jos tonneja alkaa mennä rahaa liikaa.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • D0300162
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 34
      • Rauma

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Useasti on tullut vastaan, EGR rikki ja on jäänyt auki. Siitä tuo ilmamääräherja eli pian uusi osa kiinni kun noita on palanut juuri tuon vuoksi. Nox herja tulee kun AdBlue systeemi ei vaan toimi Suomessa, softalla saa pelistä pois jos tonneja alkaa mennä rahaa liikaa.

      Kiitos tiedosta!

      Eikö EGR:ssä ole mitään rajapakettia, josta tulisi kiinni/auki tiedot ja jollei nämä toteudu, niin vikakoodi? EGR:stä ei ollut mitään vikakoodia, ainoastaan kuvissa näkyvät.

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #4
        Originally posted by D0300162 View Post
        Kiitos tiedosta!

        Eikö EGR:ssä ole mitään rajapakettia, josta tulisi kiinni/auki tiedot ja jollei nämä toteudu, niin vikakoodi? EGR:stä ei ollut mitään vikakoodia, ainoastaan kuvissa näkyvät.
        Kyllä siellä EGR:ssä on asentotunnistin, mutta diagnostiikka ontuu tuossa kohtaa. Samaa vaivaa löytyy VAG tuotteista eikä nekään herjaa vaikka olisi EGR jämähtänyt täysin auki. Uusi EGR vaan kiinni ja softa perään ettei koskaan enää aukene jos meinaa autoa pitää. Toki tulpata tietysti voi ja silloinkin pitää softata, jotta hyväksyy, että EGR ei enää syötä sontaa koneeseen.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Nysse
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 39
          • Capital area

          #5
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Toki tulpata tietysti voi
          Mutta tulppaus ei ole välttämätöntäkö? Teetkö itse tulppauksia? :think

          Comment

          • Atom
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 102
            • Mäntsälä

            #6
            Ei tarvi tulpata jos on ehjä. Jos on rikki ja ei halua ostaa uutta kannattaa ja pitää tulpata. Kuten Volvotdi jo ehdotti on vaihtoehdot seuraavat 1. osta uusi egr ja softaa pois käytöstä jos haluat. 2. Softaa auto ja tulppauta egr samalla.
            G21 330e xDrive M-sport


            Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

            Uudenmaan Moottorioptimointi
            +358407496923

            Comment

            • D0300162
              Bimmer Rookie
              • Oct 2011
              • 34
              • Rauma

              #7
              Merkkikorjaamon mukaan tämä (290900 Air mass system: Measured air mass too high) poistuisi uudemman mallisella ilmansuodatinkotelolla ja ohjelmapäivityksellä :think

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #8
                Originally posted by VolvoTDi View Post
                Kyllä siellä EGR:ssä on asentotunnistin, mutta diagnostiikka ontuu tuossa kohtaa. Samaa vaivaa löytyy VAG tuotteista eikä nekään herjaa vaikka olisi EGR jämähtänyt täysin auki. Uusi EGR vaan kiinni ja softa perään ettei koskaan enää aukene jos meinaa autoa pitää. Toki tulpata tietysti voi ja silloinkin pitää softata, jotta hyväksyy, että EGR ei enää syötä sontaa koneeseen.
                F10:ssä jumiutui EGR auki ja siitä seurauksena tehot katosi täysin. Seuraavalla startilla vaivalloisesti käyntiin ja sammuminen 2s käynnin jälkeen. Vikakoodien mukaan käyttäytyi näin tarkoituksella. Auto vakio, ei virisoftia.
                Leikkaa&liimaa versio vikakoodeista: https://www.dropbox.com/s/uloczvfuke...0_egr.jpg?dl=0
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  #9
                  Kyllä ne koodit sieltä tuleekin kun on riittävästi venttiili vasten ohjelman pyyntöä ja tällöin ei sitä palouhkaa pääse syntymäänkään vikatilan vuoksi, mutta jos on vain hivenen jäänyt auki niin meno on normaalia ja kun DPF polton aika koittaa ja muoviseen imusarjaan tunkeutuu 700asteista pakokaasua niin onhan se ihme ettei palaisi.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • Jacques
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2008
                    • 573
                    • pk

                    #10
                    Ei tarvisi ainakaan korjauttaa tuon jälkeen.
                    G30 540i
                    F32 435d

                    Comment

                    • D0300162
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2011
                      • 34
                      • Rauma

                      #11
                      3kk pysyi pois uudemman mallisella ilmansuodatinkotelolla ja ohjelmapäivityksellä, mutta nyt tuli samaa koodia.

                      Tässä välissä valittanut kerran jäähdytinnesteen pinnasta ja sitä lisätty merkkiin, muttei ole vielä ainakaan uudestaan siitä hälyttänyt.

                      Mistä nyt kannattaisi lähteä liikkeelle? EGR vaihtoon? Samalla mitä kannattaa tarkastaa? imusarjan kunto?
                      Attached Files
                      Last edited by D0300162; 12-06-2018, 22:08.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by D0300162 View Post
                        3kk pysyi pois uudemman mallisella ilmansuodatinkotelolla ja ohjelmapäivityksellä, mutta nyt tuli samaa koodia.

                        Tässä välissä valittanut kerran jäähdytinnesteen pinnasta ja sitä lisätty merkkiin, muttei ole vielä ainakaan uudestaan siitä hälyttänyt.

                        Mistä nyt kannattaisi lähteä liikkeelle? EGR vaihtoon? Samalla mitä kannattaa tarkastaa? imusarjan kunto?
                        Kuten tuossa aiemmin jo sanottiin, niin EGR on usein syyllinen tähän. Eli EGR:stä lähtisin itse liikkeelle.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • D0300162
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 34
                          • Rauma

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kuten tuossa aiemmin jo sanottiin, niin EGR on usein syyllinen tähän. Eli EGR:stä lähtisin itse liikkeelle.

                          Onko se sitten itse EGR venttiili mikä sen tekee vai bypass venttiili?

                          EGR ohjaus ja asentotunnistimen tieto kuitenkin seuraavat testissä toisiaan.
                          -onko EGR:ssä millainen asentotunnistin?

                          bypass venttiili jos jää/käy auki kuumalla koneella, niin reikää tulee.
                          -onko tässä asentotunnistimet? Vai vain auki/kiinni ohjaus?


                          Edit. Hall anturi näyttäisi EGR:ssä olevan.
                          Last edited by D0300162; 13-06-2018, 11:09.

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1239
                            • Kainuu

                            #14
                            Originally posted by D0300162 View Post
                            uudemman mallisella ilmansuodatinkotelolla ja
                            Vaihtuiko tuossa soikean mallinen suodatin suorakaiteen malliseen ja mitä kustansi?
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • tonnizi
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2007
                              • 1501
                              • Mäntsälä

                              #15
                              Kaverin e61 535d - 07 oli samannoista.

                              Eli moottorin vikavalo palo keltasena, tehot vähän kateissa, savutti kauheesti.

                              Vika selvis että egr ja kumi/silikooniletkun välis on muovinenputki pikakiinnikellä, niin oli lähtenny irti.
                              Laitettii eilen takas paikallee ja 10min päästä taas oli lähtenny irti.

                              Paljonkos tuo osa maksaa suomessa?

                              Eli siis tämä putken/letkun pääsaä oleva, mikä menee egr
                              Social Media:
                              - Twitter
                              - Instagram
                              - Twitch

                              - Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu.
                              Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].

                              Nykyinen:
                              E61 530d -04
                              Ex:
                              E34 525iA -90, E34 525i -91, E39 525td -99, E39 530d -00, E46 320d -00, Opel Omega B Mv6 -97, VW Passat B5 -02, E46 330d -00, E46 330d -01

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎