Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakuutukset: vertailua ja kokemuksia

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2673
    • Tampere

Originally posted by hydrophyte View Post
    Itse jaksan vuoden välein vaihtaa yhtiöstä toiseen tuon -50% uuden vakuutustarjouksen perässä, koska siinä tulee ~500e vuodessa säästöä..
    Onko todellakin noin suuri euromääräisesti tuo -50 % alennus? Laskentatapa toki vaikuttaa, mutta veikkaisin alennuksen olevan euromääräisenä noin 260-280 euroa, kun alennus lasketaan yleensä kaikkien muiden maksua vähentävien alennusten (bonusalennukset, keskittämisalennukset, jne.) jälkeen. Viitsitkö tarkistaa aiemmista vakuutuskirjoistasi?
    Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 08:56.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

Comment

• jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

Pakko oli tarkistaa. Liikenne + liittokasko jossa on kaikki mahdollinen mukana, 776 euroa/vuosi eikä ole mitään 50% kerta alennuksia. Ennen soittoa asiakaspalveluun oli 884 euroa/vuosi.
      Kaipa näissäkin on kaikenlaisia keskittämis sun muita alennuksia jokaisella eri määriä, mutta kysymällä sai tuon 100€ / vuosi alennusta.

Comment

• hydrophyte
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 44
        • Klaukkala

Originally posted by JaniLap View Post
        Onko todellakin noin suuri euromääräisesti tuo -50 % alennus? Laskentatapa toki vaikuttaa, mutta veikkaisin alennuksen olevan euromääräisenä noin 260-280 euroa, kun alennus lasketaan yleensä kaikkien muiden maksua vähentävien alennusten (bonusalennukset, keskittämisalennukset, jne.) jälkeen. Viitsitkö tarkistaa aiemmista vakuutuskirjoistasi?
        Mun tapauksessa se on ollut aika tarkkaan 500e ±20e. Eli kun vakuutus tulee vuoden vanhaksi ja tulee uudelle kaudelle maksu, niin siitä olen katsonut eron. Varmasti, jos alkaisi tinkaamaan, niin voisi ehkä satkun pois saada, mutta ei kuitenkaan 500e. Neuvottelin hetken viime syksynä ja OP:sta sanottiin suoraan ettei pysty pitämään 700e seuraavaa vuotta ja pyysi vuoden päästä palamaan asiaan, kun LähiTapiolan -50% on tullut täyteen. Sanoin tekeväni tätä vuosittain, niin sanoi suoraan, että järkevää onkin.

LähiTapiolan ja OP-Pohjolan välillä olen tämän tehnyt nyt kaksi kertaa ja syksyllä teen kolmannen kerran, jos vaan on tuo -50% voimassa.

Comment

• JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2673
          • Tampere

Mun tapauksessa se on ollut aika tarkkaan 500e ±20e. Eli kun vakuutus tulee vuoden vanhaksi ja tulee uudelle kaudelle maksu, niin siitä olen katsonut eron.

LähiTapiolan ja OP-Pohjolan välillä olen tämän tehnyt nyt kaksi kertaa ja syksyllä teen kolmannen kerran, jos vaan on tuo -50% voimassa.
          Mielenkiintoista. Ja kohdallasi jos tuo noin 500 eur kerran toteutuu, niin silloin se todella kannattaa. Itse vaihdoin vuosi sitten Turvasta OP-Pohjolaan ja uutena asiakkaana sain tuon -50 % kampanja-alennuksen Superkaskosta. Veroton Superkaskon perusmaksu kohdallani oli 1394,85 euroa ja maksuerittelyn mukaan -50 % alennus oli 261,96 euroa. OP:n laskutavassa muut alennukset huomioidaan ensin, joten todellisuudessa tuo -50 % alennus (261,96 euroa) oli kohdallani vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta.

Edellen mielenkiintoista, jos olet saanut -50 % kampanja-alennuksen toistamiseen samasta yhtiöstä? Olen antanut itseni ymmärtää, että aiempi autovakuutusasiakkuus ei mahdollistaisi -50 % kampanja-alennuksen myöntämistä uudelleen, mutta ilmeisesti olen kertomuksesi mukaan väärässä?

Nähtävästi toiset osaavat neuvotella, jos maksut tippuvat satasilla vain yhden soiton perusteella.
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

Comment

• makebm5
            Bimmer Enthusiast
            • May 2009
            • 1230
            • Kainuu

Mielenkiintoista. Ja kohdallasi jos tuo noin 500 eur kerran toteutuu, niin silloin se todella kannattaa. Itse vaihdoin vuosi sitten Turvasta OP-Pohjolaan ja uutena asiakkaana sain tuon -50 % kampanja-alennuksen Superkaskosta. Veroton Superkaskon perusmaksu kohdallani oli 1394,85 euroa ja maksuerittelyn mukaan -50 % alennus oli 261,96 euroa. OP:n laskutavassa muut alennukset huomioidaan ensin, joten todellisuudessa tuo -50 % alennus (261,96 euroa) oli kohdallani vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta.
            Kaskojen hinnat koostuvat yleensä useammasta osasta joten tuo laskelma mallisi menee heti alkuunsa metsään. -50% lasketaan lopullisesta hinnasta.
            BMW i4 M50, BMW E89 35is
            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

Comment

• rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

Nähtävästi toiset osaavat neuvotella, jos maksut tippuvat satasilla vain yhden soiton perusteella.
              Ihan normaalia. Soita / laita soittopyyntö suoraan asiamiehelle/edustajalle - ei soittoja minnekään keskitettyihin puhelinpalveluihin.

Tämä vinkki siis koskee uusien vakuutussopimusten tekemisiä, ei nykyisten muokkaamista. Jokainen varmaan osaa päätellä itsekin miksi yrittäjä on valmis tulemaan vastaan, että saa kaupan maaliin.

Comment

• JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2673
                • Tampere

Originally posted by makebm5 View Post
                Kaskojen hinnat koostuvat yleensä useammasta osasta joten tuo laskelma mallisi menee heti alkuunsa metsään. -50% lasketaan lopullisesta hinnasta.
                Avaatko hieman kommenttiasi, missä minulla menee logiikka metsään?

Edellä mainitsemani Superkaskon veroton perusmaksu on kohdallani se kaskopaketti, jonka sisällön olen itse valinnut omavastuurajoineen. Laskelma on autenttinen OP-Pohjolasta vastaanottamani ja siinä tuo -50 % alennus on todellakin laskettu vasta siinä vaiheessa kun muita maksua alentavia perusteita (kolarointibonus, keskittämisalennus, jne.) on huomioitu ensin. Kohdallani -50 % kampanja-alennus Superkaskosta koko vakuutuskaudelta (1 vuosi) oli kokonaisuudessaan 261,96 euroa eli vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta (1394,85 euroa).

Onk mua kustu silmään vai häh?

Originally posted by rizzo View Post
                Ihan normaalia. Soita / laita soittopyyntö suoraan asiamiehelle/edustajalle - ei soittoja minnekään keskitettyihin puhelinpalveluihin.

Tämä vinkki siis koskee uusien vakuutussopimusten tekemisiä, ei nykyisten muokkaamista. Jokainen varmaan osaa päätellä itsekin miksi yrittäjä on valmis tulemaan vastaan, että saa kaupan maaliin.
                Tämän uuden vakuutusmaksun neuvottelun vakuutusmyyjäyrittäjän kanssa ymmärrän, mutta mikäli tulkitsen tuota nick jhelenin viestiä oikein, niin puhelimella on saatu alennusta jo nykyisistäkin vakuutuksista:

Originally posted by jhelen View Post
                Pakko oli tarkistaa. Liikenne + liittokasko jossa on kaikki mahdollinen mukana, 776 euroa/vuosi eikä ole mitään 50% kerta alennuksia. Ennen soittoa asiakaspalveluun oli 884 euroa/vuosi.
                Kaipa näissäkin on kaikenlaisia keskittämis sun muita alennuksia jokaisella eri määriä, mutta kysymällä sai tuon 100€ / vuosi alennusta.
                Miten te nämä neuvottelut hoidatte, jos se on noin "helppoa"?
                Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 12:32.
                Tampere

Comment

• rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

Joo niin on tapahtunut, mutta mun vinkki olikin jos haluaa suoraan sen halvimman hinnan.

Tuohon neuvotteluun: "Moi täällä x.x, sain toisesta yhtiöstä tarjouksen joka on selkeästi halvempi kun nykyinen teillä. Millaisen hinnan voisit laittaa minulle voimaan, ettei tarvitsisi alkaa vaihtamaan yhtiötä kun olen ollut teihin tyytyväinen?"

Comment

• PNM2
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2015
                    • 1069
                    • Espoo

Miten te nämä neuvottelut hoidatte, jos se on noin "helppoa"?
                    Jätä johonkin vakuutusyhtiön asiakaspalveluun soittopyyntö autovakuutuksia myyvälle asiamiehelle. 525d xDrive nyt Pohjolassa 650€ vuosi sisältäen aivan kaiken kaskoon saatavan ja liikennevakuutuksen. Asiamieheltä toki tämä ja sieltä tuli kommenttina, että aina nyt Aktian vakuutushinta pestään.
                    i4 M50
                    ex: G30 530e xDrive M-Sport
                    ex: F11 525d xDrive
                    ex: F11 520d
                    ex: E91 318i

Comment

• makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1230
                      • Kainuu

Avaatko hieman kommenttiasi, missä minulla menee logiikka metsään?

Edellä mainitsemani Superkaskon veroton perusmaksu on kohdallani se kaskopaketti, jonka sisällön olen itse valinnut omavastuurajoineen. Laskelma on autenttinen OP-Pohjolasta vastaanottamani ja siinä tuo -50 % alennus on todellakin laskettu vasta siinä vaiheessa kun muita maksua alentavia perusteita (kolarointibonus, keskittämisalennus, jne.) on huomioitu ensin. Kohdallani -50 % kampanja-alennus Superkaskosta koko vakuutuskaudelta (1 vuosi) oli kokonaisuudessaan 261,96 euroa eli vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta (1394,85 euroa).

En nyt ymmärrä miksi yrität verrata oletko saanut -50% jostain verottomasta perusmaksusta. Esim kolarointi osasta saa -70% bonusalennuksen mutta et muusta osasta. Vakuutusmaksu vero 24% lisätään lopuksi vielä jos käsitellään verottomia hintoja. Katsopa onko tarjous varmasti vuoden mittaiselta ajalle laskettu. Tarjouksella voidaan puhua vuosimaksusta mutta tarjous voi olla lyhyemmälle ajalle laskettu.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

Comment

• JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2673
                        • Tampere

En nyt ymmärrä miksi yrität verrata oletko saanut -50% jostain verottomasta perusmaksusta. Esim kolarointi osasta saa -70% bonusalennuksen mutta et muusta osasta. Vakuutusmaksu vero 24% lisätään lopuksi vielä jos käsitellään verottomia hintoja. Katsopa onko tarjous varmasti vuoden mittaiselta ajalle laskettu. Tarjouksella voidaan puhua vuosimaksusta mutta tarjous voi olla lyhyemmälle ajalle laskettu.
                        Verotonta perusmaksua on käytetty vakuutusyhtiöni tekemässä -50 % kampanja-alennuksen laskennassa. Vakuutusmaksuverohan lisätään alennetun maksun loppusummaan ja tästä syystä sen huomioiminen olisi mielestäni vääristänyt laskentaa edelleen.

Väärinkäsitysten ja hämmennyksen välttämiseksi palaan hieman taaksepäin ja totean, että laskelmani pontimena oli nick hydrophyten kommentti (alla), josta minulle jäi vaikutelma, että -50 % kampanja-alennus olisi hänelle ollut euromääräisesti noin 500 euron arvoinen.

Itse jaksan vuoden välein vaihtaa yhtiöstä toiseen tuon -50% uuden vakuutustarjouksen perässä, koska siinä tulee ~500e vuodessa säästöä..
                        Jäin tätä 500 euroa miettimään ja tarkistin omasta vakuutuserittelystäni euromääräisen alennuksen, jonka ajattelin tarjoavan vertailukohdan omaan vastaavaan tilanteeseeni. Kohdallani se -50 % kampanja-alennus oli tuo mainitsemani 261,96 euroa kokonaisuudessaan ja koko vuoden osalta. Sittemmin keskustelussa tuli kuitenkin esille, että tuo nick hydrophyten noin 500 euroa onkin ilmeisesti laskettu vertaamalla edellisen vakuutuskauden maksua toisesta yhtiöstä saatuun vakuutustarjoukseen. Näin ollen laskelmamme eivät ole vartailukelpoiset jo mm. vakuutusmaksujen vuosittaisen hinnanmuutoksen johdosta.

Mun tapauksessa se on ollut aika tarkkaan 500e ±20e. Eli kun vakuutus tulee vuoden vanhaksi ja tulee uudelle kaudelle maksu, niin siitä olen katsonut eron.
                        Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 19:14.
                        Tampere

Comment

• makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1230
                          • Kainuu

Verotonta perusmaksua on käytetty vakuutusyhtiöni tekemässä -50 % kampanja-alennuksen laskennassa. Vakuutusmaksuverohan lisätään alennetun maksun loppusummaan ja tästä syystä sen huomioiminen olisi mielestäni vääristänyt laskentaa edelleen.

Väärinkäsitysten ja hämmennyksen välttämiseksi palaan hieman taaksepäin ja totean, että laskelmani pontimena oli nick hydrophyten kommentti (alla), josta minulle jäi vaikutelma, että -50 % kampanja-alennus olisi hänelle ollut euromääräisesti noin 500 euron arvoinen.

Jäin tätä 500 euroa miettimään ja tarkistin omasta vakuutuserittelystäni euromääräisen alennuksen, jonka ajattelin tarjoavan vertailukohdan omaan vastaavaan tilanteeseeni. Kohdallani se -50 % kampanja-alennus oli tuo mainitsemani 261,96 euroa kokonaisuudessaan ja koko vuoden osalta. Sittemmin keskustelussa tuli kuitenkin esille, että tuo nick hydrophyten noin 500 euroa onkin ilmeisesti laskettu vertaamalla edellisen vakuutuskauden maksua toisesta yhtiöstä saatuun vakuutustarjoukseen. Näin ollen laskelmamme eivät ole vartailukelpoiset jo mm. vakuutusmaksujen vuosittaisen hinnanmuutoksen johdosta.
                          Liekkö Op ainoa joka leikki laskelmissa tuon vakuutusmaksuveron kanssa. Helpostihan isompaan BMW:n laajimman kaskovaihtoehdon normaali vuosimaksu voi olla 1000e niin kait siitä tuo 50% on 500e.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is

Comment

• jhelen
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2015
                            • 248
                            • Ulvila

mutta mikäli tulkitsen tuota nick jhelenin viestiä oikein, niin puhelimella on saatu alennusta jo nykyisistäkin vakuutuksista:
                            Juu pelkkä soitto Turvan yleiseen asiakaspalvelunumeroon ja pyyntö tarkistaa hintaa alaspäin, ettei tarvitse kilpailuttaa muualla. Ja ihan yksityisasiakkaana

Comment

• JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2673
                              • Tampere

Liekkö Op ainoa joka leikki laskelmissa tuon vakuutusmaksuveron kanssa. Helpostihan isompaan BMW:n laajimman kaskovaihtoehdon normaali vuosimaksu voi olla 1000e niin kait siitä tuo 50% on 500e.
                              Näin voisi loogisesti päätellä, vaikka käytännössä euromääräinen alennus on huomattavasti pienempi, tai ainakin omalla kohdallani se laskettiin vasta siinä vaiheessa kun kaikki muut alennukset oli huomioitu ensin. Sinänsä tällainen menettely on järkevää matematiikkaa vakuutusyhtiön kannalta ja samalla kampanjaehtokin täyttyy: voidaan tarjota asiakkaalle -50 % alennus kaskovakuutuksen (verottomasta) vuosimaksusta.

Originally posted by jhelen View Post
                              Juu pelkkä soitto Turvan yleiseen asiakaspalvelunumeroon ja pyyntö tarkistaa hintaa alaspäin, ettei tarvitse kilpailuttaa muualla. Ja ihan yksityisasiakkaana
                              Tällaista asiakkaan tarpeita vastaavaa palvelua saisi olla yleisemminkin saatavilla - tai on sitä selvästikin jo tälläkin hetkellä, mutta asiakkaat eivät ehkä ymmärrä sitä erikseen pyytää. Note to self.
                              Tampere

Comment

• hydrophyte
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 44
                                • Klaukkala

Joo ei näitä voi laskea suoraan -50%. Lopputuloshan rahassa mitattuna tässä on tärkein ja mulle se lopputulos on -500e vuodessa. Mulla on F11 535d xDrive ja mun täysillä bonuksilla vakuutusten yhteishinta ovh näyttää olevan 1200e vakuutusyhtiöstä riippumatta. -50% ei tarkoita, että se olisi -600e vaan todellisuudessa se on -500e mun tapauksessa eli 700e vuodessa maksan.

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎