Originally posted by hydrophyte
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vakuutukset: vertailua ja kokemuksia
Collapse
X
-
Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 08:56.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Pakko oli tarkistaa. Liikenne + liittokasko jossa on kaikki mahdollinen mukana, 776 euroa/vuosi eikä ole mitään 50% kerta alennuksia. Ennen soittoa asiakaspalveluun oli 884 euroa/vuosi.
Kaipa näissäkin on kaikenlaisia keskittämis sun muita alennuksia jokaisella eri määriä, mutta kysymällä sai tuon 100€ / vuosi alennusta.
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostOnko todellakin noin suuri euromääräisesti tuo -50 % alennus? Laskentatapa toki vaikuttaa, mutta veikkaisin alennuksen olevan euromääräisenä noin 260-280 euroa, kun alennus lasketaan yleensä kaikkien muiden maksua vähentävien alennusten (bonusalennukset, keskittämisalennukset, jne.) jälkeen. Viitsitkö tarkistaa aiemmista vakuutuskirjoistasi?
LähiTapiolan ja OP-Pohjolan välillä olen tämän tehnyt nyt kaksi kertaa ja syksyllä teen kolmannen kerran, jos vaan on tuo -50% voimassa.
Comment
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostMun tapauksessa se on ollut aika tarkkaan 500e ±20e. Eli kun vakuutus tulee vuoden vanhaksi ja tulee uudelle kaudelle maksu, niin siitä olen katsonut eron.
LähiTapiolan ja OP-Pohjolan välillä olen tämän tehnyt nyt kaksi kertaa ja syksyllä teen kolmannen kerran, jos vaan on tuo -50% voimassa.
Edellen mielenkiintoista, jos olet saanut -50 % kampanja-alennuksen toistamiseen samasta yhtiöstä? Olen antanut itseni ymmärtää, että aiempi autovakuutusasiakkuus ei mahdollistaisi -50 % kampanja-alennuksen myöntämistä uudelleen, mutta ilmeisesti olen kertomuksesi mukaan väärässä?
Nähtävästi toiset osaavat neuvotella, jos maksut tippuvat satasilla vain yhden soiton perusteella.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMielenkiintoista. Ja kohdallasi jos tuo noin 500 eur kerran toteutuu, niin silloin se todella kannattaa. Itse vaihdoin vuosi sitten Turvasta OP-Pohjolaan ja uutena asiakkaana sain tuon -50 % kampanja-alennuksen Superkaskosta. Veroton Superkaskon perusmaksu kohdallani oli 1394,85 euroa ja maksuerittelyn mukaan -50 % alennus oli 261,96 euroa. OP:n laskutavassa muut alennukset huomioidaan ensin, joten todellisuudessa tuo -50 % alennus (261,96 euroa) oli kohdallani vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostNähtävästi toiset osaavat neuvotella, jos maksut tippuvat satasilla vain yhden soiton perusteella.
Tämä vinkki siis koskee uusien vakuutussopimusten tekemisiä, ei nykyisten muokkaamista. Jokainen varmaan osaa päätellä itsekin miksi yrittäjä on valmis tulemaan vastaan, että saa kaupan maaliin.
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostKaskojen hinnat koostuvat yleensä useammasta osasta joten tuo laskelma mallisi menee heti alkuunsa metsään. -50% lasketaan lopullisesta hinnasta.
Edellä mainitsemani Superkaskon veroton perusmaksu on kohdallani se kaskopaketti, jonka sisällön olen itse valinnut omavastuurajoineen. Laskelma on autenttinen OP-Pohjolasta vastaanottamani ja siinä tuo -50 % alennus on todellakin laskettu vasta siinä vaiheessa kun muita maksua alentavia perusteita (kolarointibonus, keskittämisalennus, jne.) on huomioitu ensin. Kohdallani -50 % kampanja-alennus Superkaskosta koko vakuutuskaudelta (1 vuosi) oli kokonaisuudessaan 261,96 euroa eli vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta (1394,85 euroa).
Onk mua kustu silmään vai häh?
Originally posted by rizzo View PostIhan normaalia. Soita / laita soittopyyntö suoraan asiamiehelle/edustajalle - ei soittoja minnekään keskitettyihin puhelinpalveluihin.
Tämä vinkki siis koskee uusien vakuutussopimusten tekemisiä, ei nykyisten muokkaamista. Jokainen varmaan osaa päätellä itsekin miksi yrittäjä on valmis tulemaan vastaan, että saa kaupan maaliin.
Originally posted by jhelen View PostPakko oli tarkistaa. Liikenne + liittokasko jossa on kaikki mahdollinen mukana, 776 euroa/vuosi eikä ole mitään 50% kerta alennuksia. Ennen soittoa asiakaspalveluun oli 884 euroa/vuosi.
Kaipa näissäkin on kaikenlaisia keskittämis sun muita alennuksia jokaisella eri määriä, mutta kysymällä sai tuon 100€ / vuosi alennusta.Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 12:32.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
Tampere
Comment
-
-
Joo niin on tapahtunut, mutta mun vinkki olikin jos haluaa suoraan sen halvimman hinnan.
Tuohon neuvotteluun: "Moi täällä x.x, sain toisesta yhtiöstä tarjouksen joka on selkeästi halvempi kun nykyinen teillä. Millaisen hinnan voisit laittaa minulle voimaan, ettei tarvitsisi alkaa vaihtamaan yhtiötä kun olen ollut teihin tyytyväinen?"
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostMiten te nämä neuvottelut hoidatte, jos se on noin "helppoa"?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostAvaatko hieman kommenttiasi, missä minulla menee logiikka metsään?
Edellä mainitsemani Superkaskon veroton perusmaksu on kohdallani se kaskopaketti, jonka sisällön olen itse valinnut omavastuurajoineen. Laskelma on autenttinen OP-Pohjolasta vastaanottamani ja siinä tuo -50 % alennus on todellakin laskettu vasta siinä vaiheessa kun muita maksua alentavia perusteita (kolarointibonus, keskittämisalennus, jne.) on huomioitu ensin. Kohdallani -50 % kampanja-alennus Superkaskosta koko vakuutuskaudelta (1 vuosi) oli kokonaisuudessaan 261,96 euroa eli vajaat 19 % verottomasta perusmaksusta (1394,85 euroa).
BMW i4 M50, BMW E89 35is
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostEn nyt ymmärrä miksi yrität verrata oletko saanut -50% jostain verottomasta perusmaksusta. Esim kolarointi osasta saa -70% bonusalennuksen mutta et muusta osasta. Vakuutusmaksu vero 24% lisätään lopuksi vielä jos käsitellään verottomia hintoja. Katsopa onko tarjous varmasti vuoden mittaiselta ajalle laskettu. Tarjouksella voidaan puhua vuosimaksusta mutta tarjous voi olla lyhyemmälle ajalle laskettu.
Väärinkäsitysten ja hämmennyksen välttämiseksi palaan hieman taaksepäin ja totean, että laskelmani pontimena oli nick hydrophyten kommentti (alla), josta minulle jäi vaikutelma, että -50 % kampanja-alennus olisi hänelle ollut euromääräisesti noin 500 euron arvoinen.
Originally posted by hydrophyte View PostItse jaksan vuoden välein vaihtaa yhtiöstä toiseen tuon -50% uuden vakuutustarjouksen perässä, koska siinä tulee ~500e vuodessa säästöä..
Originally posted by hydrophyte View PostMun tapauksessa se on ollut aika tarkkaan 500e ±20e. Eli kun vakuutus tulee vuoden vanhaksi ja tulee uudelle kaudelle maksu, niin siitä olen katsonut eron.Last edited by JaniLap; 24-05-2018, 19:14.B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostVerotonta perusmaksua on käytetty vakuutusyhtiöni tekemässä -50 % kampanja-alennuksen laskennassa. Vakuutusmaksuverohan lisätään alennetun maksun loppusummaan ja tästä syystä sen huomioiminen olisi mielestäni vääristänyt laskentaa edelleen.
Väärinkäsitysten ja hämmennyksen välttämiseksi palaan hieman taaksepäin ja totean, että laskelmani pontimena oli nick hydrophyten kommentti (alla), josta minulle jäi vaikutelma, että -50 % kampanja-alennus olisi hänelle ollut euromääräisesti noin 500 euron arvoinen.
Jäin tätä 500 euroa miettimään ja tarkistin omasta vakuutuserittelystäni euromääräisen alennuksen, jonka ajattelin tarjoavan vertailukohdan omaan vastaavaan tilanteeseeni. Kohdallani se -50 % kampanja-alennus oli tuo mainitsemani 261,96 euroa kokonaisuudessaan ja koko vuoden osalta. Sittemmin keskustelussa tuli kuitenkin esille, että tuo nick hydrophyten noin 500 euroa onkin ilmeisesti laskettu vertaamalla edellisen vakuutuskauden maksua toisesta yhtiöstä saatuun vakuutustarjoukseen. Näin ollen laskelmamme eivät ole vartailukelpoiset jo mm. vakuutusmaksujen vuosittaisen hinnanmuutoksen johdosta.BMW i4 M50, BMW E89 35is
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Postmutta mikäli tulkitsen tuota nick jhelenin viestiä oikein, niin puhelimella on saatu alennusta jo nykyisistäkin vakuutuksista:
Comment
-
-
Originally posted by makebm5 View PostLiekkö Op ainoa joka leikki laskelmissa tuon vakuutusmaksuveron kanssa. Helpostihan isompaan BMW:n laajimman kaskovaihtoehdon normaali vuosimaksu voi olla 1000e niin kait siitä tuo 50% on 500e.
Originally posted by jhelen View PostJuu pelkkä soitto Turvan yleiseen asiakaspalvelunumeroon ja pyyntö tarkistaa hintaa alaspäin, ettei tarvitse kilpailuttaa muualla. Ja ihan yksityisasiakkaanaB48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
Tampere
Comment
-
-
Joo ei näitä voi laskea suoraan -50%. Lopputuloshan rahassa mitattuna tässä on tärkein ja mulle se lopputulos on -500e vuodessa. Mulla on F11 535d xDrive ja mun täysillä bonuksilla vakuutusten yhteishinta ovh näyttää olevan 1200e vakuutusyhtiöstä riippumatta. -50% ei tarkoita, että se olisi -600e vaan todellisuudessa se on -500e mun tapauksessa eli 700e vuodessa maksan.
Comment
-
Comment