Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 RDC/TPM (Rengaspainevalvonta)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2857
    • Tampere

    #31
    Eipä kyllä istalla näitä koodailla..
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • jiivee530d
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 400
      • pohjois-savo

      #32
      eikös tämä varuste kuitenkin tarkoita että on ne anturit siellä? vai?

      S2VBA Tire pressure display

      ketään täällä pohjois-savossa joka osais koodailla ne pimputukset pois?
      Last edited by jiivee530d; 12-02-2018, 13:45.

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2857
        • Tampere

        #33
        Tarkoittaa kyllä.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • jiivee530d
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2013
          • 400
          • pohjois-savo

          #34
          Originally posted by böntti View Post
          Tarkoittaa kyllä.
          löytyykö kuopion seudulta joku joka osais ton koodata?

          vkl aikaan olis ajoa kuopioon eli onnistuis siellä päin sillon.

          Comment

          • Mattix
            Bimmer Rookie
            • Dec 2011
            • 83
            • Tampereen seutu

            #35
            Herjaa pukkaa...

            Eli meni koko rengaspainevalvonta mykäksi ja ei näytä enää yhtään mitään, ei lämpötiloja eikä paineita. Tästäpä auto sitten nyrkkipajan tohtorille ihmeteltäväksi maitipuolelta ja tuomio oli, että sökönä on. Ei vikise se antennihärdelli mitään. En nyt millään muista, testasivatko myös sen antenni-istukan nastat.

            Kuulin lasipalatsin kiillotetun marmoritiskin äärellä, että jos on autoa pakittaessa puskurilla johonkin kopaissut niin on saattanut rengaspaineseurannan antennin johto kokea kovia. Leikkautuu puskuria vasten poikki?

            Onko jollekin näin käynyt ja miten suuresta korjauksesta on kyse? Puoli autoa saa taas purkaa jonkun 0,15 langan takia?
            ex: 530xda F11 2012 Msport
            ex: 530xda E61 2008 Msport

            Comment

            • suppari
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4049
              • Turku

              #36
              Tampereella kun olet niin soitappa BMWIZ /Antti Pernu niin 5minuutissa sinulla on taas ikuisuuden toimiva rengaspainevalvonta.
              sigpic
              P:0409699000

              JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
              tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
              huollot/korjaukset!

              BMW E&F sarjaan.
              Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
              8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
              AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

              Comment

              • Mattix
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 83
                • Tampereen seutu

                #37
                Originally posted by suppari View Post
                Tampereella kun olet niin soitappa BMWIZ /Antti Pernu niin 5minuutissa sinulla on taas ikuisuuden toimiva rengaspainevalvonta.
                Kyllä tätä Antti mulle jo aiemmin suositteli eli renkaiden pyörimisnopeuden perustuvaa valvontaa... mutku kun piti pitää oma päänsä ja tunkata vielä rahalla talvirenkaisiinkin anturit. Tie on valittu ja maksetaan nyt sitten bareista ja celsiuksista
                ex: 530xda F11 2012 Msport
                ex: 530xda E61 2008 Msport

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #38
                  Originally posted by Mattix View Post
                  jos on autoa pakittaessa puskurilla johonkin kopaissut niin on saattanut rengaspaineseurannan antennin johto kokea kovia. Leikkautuu puskuria vasten poikki?

                  Onko jollekin näin käynyt ja miten suuresta korjauksesta on kyse? Puoli autoa saa taas purkaa jonkun 0,15 langan takia?

                  Anturiin pääsee kiinni ilman puskurin irroitusta, vasemman pakoputken kohdalta puskurin sisässä on anturi, anturin liitin kohti pakoputkea ja itse anturi osoittaa oikeaan takakulamaan. Anturi on muoviklipseillä irti ja saa sieltä välistä ropoaattua irti...

                  Johto menee aika läheltä pakoputkea ja sellaisen terävän reunan yli ainakin normi puskimilla olevissa. M-sportissa voi olla ahtaampaa...

                  Tosin puskurin nahan irroittaminen on pikku juttu.
                  Last edited by MajorDrake; 05-03-2018, 13:13.
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • Mattix
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2011
                    • 83
                    • Tampereen seutu

                    #39
                    Originally posted by Mattix View Post
                    Herjaa pukkaa...
                    No niin. Eipä tarvinnut kuin pari nippaa ottaa msport-diffuusorista pois ja raottaa sitä, niin sai tuon RDC:n control unitin ujutettua pois. Vasemmalla pakoputken pään vieressä sijaitsi. Takaisin jos tuon haluaa laittaa, niin diffuusori on ainakin msportissa irroitettava.

                    Oliko nyt niin, että ton RDC:n totaaliherjan (eli RDC failure) pääsyynä on nimenomaan tuo control unit - mokkula? Jos hankkii nykyisellä varaosanumerolla (36106881474) olevan muovinpalan tilalle, niin tarviiko autolle syöttää lisäksi bittejä?

                    On muuten hulppea määrä eri komponenttinumeroita tuolle control unitille. Taitaa olla oikea laatupalikka .
                    ex: 530xda F11 2012 Msport
                    ex: 530xda E61 2008 Msport

                    Comment

                    • Mattix
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2011
                      • 83
                      • Tampereen seutu

                      #40
                      Originally posted by Mattix View Post
                      Oliko nyt niin, että ton RDC:n totaaliherjan (eli RDC failure) pääsyynä on nimenomaan tuo control unit - mokkula? Jos hankkii nykyisellä varaosanumerolla (36106881474) olevan muovinpalan tilalle, niin tarviiko autolle syöttää lisäksi bittejä?
                      No niin, asioita on selvinnyt. Diffuusori tarvitsee irroittaa ainakin msport-puskurillisessa F11:ssa. Helppo homma, viisi muovinippaa irti ja varovainen diffun irroitus. Youtubesta tarvittaessa apuja.

                      Hommasin Ruotsista melkein uuden control unitin tilalle sillä varaosanumerolla, mitä on tällä hetkellä saatavilla (36106881474). Hinta oli posteineen 160€ vs. uusi 270€.

                      Tökkäsin palikan kiinni ja ajoin Carlylla vikakoodien nollauksen, niin alkoipas toimimaan ja paineet+lämmöt tuli tauluun initialisoinnin jälkeen. Tähän väliin ennenaikaista riemua . Tulipa vastaan vaan eräs ongelma. Uudelleen käynnistäessä auto herjasi taas RDC failurea.

                      Carly peliin ja tulos seuraava:

                      Reifendruck System
                      Coding: coding data do not match the vehicle. Code: 02200B
                      Coding: Control unit is not encoded. Code: 022008

                      Eli se 160€ muovinpala haluaa vielä koodia toimiakseen jatkuvasti vaikka Carlyn avulla homman saa yksillä virroilla pelaamaan???

                      Että tällaista. Vielä pitää uskotella itselle, että alkuperäisessä control unitissa oli vikaa eikä autossa ollut vain bitti poikittain. Taisin kyllä aiemmalla unitilla nämä samat temput tehdä, enkä saanut paineita muualle kuin allekirjoittaneen otsalohkoon.

                      Se joka leikkiin lähtee, se leikin...
                      ex: 530xda F11 2012 Msport
                      ex: 530xda E61 2008 Msport

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #41
                        Originally posted by Mattix View Post
                        No niin, asioita on selvinnyt. Diffuusori tarvitsee irroittaa ainakin msport-puskurillisessa F11:ssa. Helppo homma, viisi muovinippaa irti ja varovainen diffun irroitus. Youtubesta tarvittaessa apuja.

                        Hommasin Ruotsista melkein uuden control unitin tilalle sillä varaosanumerolla, mitä on tällä hetkellä saatavilla (36106881474). Hinta oli posteineen 160€ vs. uusi 270€.

                        Tökkäsin palikan kiinni ja ajoin Carlylla vikakoodien nollauksen, niin alkoipas toimimaan ja paineet+lämmöt tuli tauluun initialisoinnin jälkeen. Tähän väliin ennenaikaista riemua . Tulipa vastaan vaan eräs ongelma. Uudelleen käynnistäessä auto herjasi taas RDC failurea.

                        Carly peliin ja tulos seuraava:

                        Reifendruck System
                        Coding: coding data do not match the vehicle. Code: 02200B
                        Coding: Control unit is not encoded. Code: 022008

                        Eli se 160€ muovinpala haluaa vielä koodia toimiakseen jatkuvasti vaikka Carlyn avulla homman saa yksillä virroilla pelaamaan???

                        Että tällaista. Vielä pitää uskotella itselle, että alkuperäisessä control unitissa oli vikaa eikä autossa ollut vain bitti poikittain. Taisin kyllä aiemmalla unitilla nämä samat temput tehdä, enkä saanut paineita muualle kuin allekirjoittaneen otsalohkoon.

                        Se joka leikkiin lähtee, se leikin...
                        Eiköhän se ala olla aika hankkia ISTA ja e-sys.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Markusrei
                          Newbiemmer
                          • Oct 2019
                          • 11
                          • Suomi

                          #42
                          Olisiko mahdollista saada ohjetta miten tuo rengaspainevalvonta muutetaan ABS-kehää lukevaksi?

                          Comment

                          • Zebavar
                            Newbiemmer
                            • Oct 2019
                            • 10
                            • Uusimaa

                            #43
                            Tpsm -> ftm

                            Originally posted by Markusrei View Post
                            Olisiko mahdollista saada ohjetta miten tuo rengaspainevalvonta muutetaan ABS-kehää lukevaksi?
                            Tällaisen olen löytänyt:


                            En ole tarkistanut saatika laittanut sisään omaan autoon joten ei tietoa
                            kuinka paljon joutuu soveltamaan noita F20/F30 ohjeita.
                            Esim täytyykö sulakkeita tai ohjainboksia irroittaa tuon jälkeen tms.

                            Toivottavasti tuon voi helposti koodata takaisin käyttöön kun taas kesärenkaiden aika tulee.

                            .

                            Comment

                            • Agent
                              Newbiemmer
                              • Dec 2013
                              • 16
                              • Helsinki

                              #44
                              Löytyisikö apua pähkäilyyn rengaspaineantureiden valintaan.. Oma auto käyttöönotettu 06/2016 F11 530d xDrive ja nyt tosiaan kesärenkaisiin pitäisi hankkia uudet anturit. Olen selannut eri vaihtoehtoja ja valintani olisi kallistumassa HUF merkkisiin antureihin ihan vaan syystä kun ainakin luulen myös alkuperäisten olevan samalta valmistajalta.. No niin kun selailin RealOEM sivustoa, niin sieltä tulee hyvinkin monta varaosanumeroa ja myös saksalaisten nettikauppojen valikoimissa näyttäisi olevan monta eri numeroa kun on ensin syöttänyt auton tiedot (malli ja mottori jne.) kaupan hakukoneeseen..

                              Esimerkiksi anturit numeroilla 36106890964 ja 36106798872 tulevat hakutuloksissa eli sopiiko noista kumpi tahansa? Fyysisesti nuo anturit näyttävät hieman erilaisilta.. laitan linkit alle ja olisi mukava saada apua valintaan ja näkemystä siitä, että onko noilla antureilla esimerkiksi käytännössä mitään eroa muuta kuin pieni hintaero? Tuleville vanteille sopisi tietysti hieman paremmin musta venttiilinvarsi tuon metallisen sijasta



                              Last edited by Agent; 13-02-2021, 17:07. Reason: Linkit lisätty

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

                                #45
                                Realoem ei näyttänyt F11 LCI:n vanteiden kohdalla koko anturia toisin kuin esim. M4:n kohdalla. Ymmärtääkseni noissa on 2 eri taajutta käytössä riippuen juurikin varaosanumerosta.
                                Ostin ebay.de 4 x oem uudet anturit 110 € kotiin tuotuna.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎