Eipä kyllä istalla näitä koodailla..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/F11 RDC/TPM (Rengaspainevalvonta)
Collapse
X
-
eikös tämä varuste kuitenkin tarkoita että on ne anturit siellä? vai?
S2VBA Tire pressure display
ketään täällä pohjois-savossa joka osais koodailla ne pimputukset pois?Last edited by jiivee530d; 12-02-2018, 13:45.
Comment
-
-
Tarkoittaa kyllä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Herjaa pukkaa...
Eli meni koko rengaspainevalvonta mykäksi ja ei näytä enää yhtään mitään, ei lämpötiloja eikä paineita. Tästäpä auto sitten nyrkkipajan tohtorille ihmeteltäväksi maitipuolelta ja tuomio oli, että sökönä on. Ei vikise se antennihärdelli mitään. En nyt millään muista, testasivatko myös sen antenni-istukan nastat.
Kuulin lasipalatsin kiillotetun marmoritiskin äärellä, että jos on autoa pakittaessa puskurilla johonkin kopaissut niin on saattanut rengaspaineseurannan antennin johto kokea kovia. Leikkautuu puskuria vasten poikki?
Onko jollekin näin käynyt ja miten suuresta korjauksesta on kyse? Puoli autoa saa taas purkaa jonkun 0,15 langan takia?ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Tampereella kun olet niin soitappa BMWIZ /Antti Pernu niin 5minuutissa sinulla on taas ikuisuuden toimiva rengaspainevalvonta.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by suppari View PostTampereella kun olet niin soitappa BMWIZ /Antti Pernu niin 5minuutissa sinulla on taas ikuisuuden toimiva rengaspainevalvonta.ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View Postjos on autoa pakittaessa puskurilla johonkin kopaissut niin on saattanut rengaspaineseurannan antennin johto kokea kovia. Leikkautuu puskuria vasten poikki?
Onko jollekin näin käynyt ja miten suuresta korjauksesta on kyse? Puoli autoa saa taas purkaa jonkun 0,15 langan takia?
Anturiin pääsee kiinni ilman puskurin irroitusta, vasemman pakoputken kohdalta puskurin sisässä on anturi, anturin liitin kohti pakoputkea ja itse anturi osoittaa oikeaan takakulamaan. Anturi on muoviklipseillä irti ja saa sieltä välistä ropoaattua irti...
Johto menee aika läheltä pakoputkea ja sellaisen terävän reunan yli ainakin normi puskimilla olevissa. M-sportissa voi olla ahtaampaa...
Tosin puskurin nahan irroittaminen on pikku juttu.Last edited by MajorDrake; 05-03-2018, 13:13.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostHerjaa pukkaa...
Oliko nyt niin, että ton RDC:n totaaliherjan (eli RDC failure) pääsyynä on nimenomaan tuo control unit - mokkula? Jos hankkii nykyisellä varaosanumerolla (36106881474) olevan muovinpalan tilalle, niin tarviiko autolle syöttää lisäksi bittejä?
On muuten hulppea määrä eri komponenttinumeroita tuolle control unitille. Taitaa olla oikea laatupalikka .ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostOliko nyt niin, että ton RDC:n totaaliherjan (eli RDC failure) pääsyynä on nimenomaan tuo control unit - mokkula? Jos hankkii nykyisellä varaosanumerolla (36106881474) olevan muovinpalan tilalle, niin tarviiko autolle syöttää lisäksi bittejä?
Hommasin Ruotsista melkein uuden control unitin tilalle sillä varaosanumerolla, mitä on tällä hetkellä saatavilla (36106881474). Hinta oli posteineen 160€ vs. uusi 270€.
Tökkäsin palikan kiinni ja ajoin Carlylla vikakoodien nollauksen, niin alkoipas toimimaan ja paineet+lämmöt tuli tauluun initialisoinnin jälkeen. Tähän väliin ennenaikaista riemua . Tulipa vastaan vaan eräs ongelma. Uudelleen käynnistäessä auto herjasi taas RDC failurea.
Carly peliin ja tulos seuraava:
Reifendruck System
Coding: coding data do not match the vehicle. Code: 02200B
Coding: Control unit is not encoded. Code: 022008
Eli se 160€ muovinpala haluaa vielä koodia toimiakseen jatkuvasti vaikka Carlyn avulla homman saa yksillä virroilla pelaamaan???
Että tällaista. Vielä pitää uskotella itselle, että alkuperäisessä control unitissa oli vikaa eikä autossa ollut vain bitti poikittain. Taisin kyllä aiemmalla unitilla nämä samat temput tehdä, enkä saanut paineita muualle kuin allekirjoittaneen otsalohkoon.
Se joka leikkiin lähtee, se leikin...ex: 530xda F11 2012 Msport
ex: 530xda E61 2008 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Mattix View PostNo niin, asioita on selvinnyt. Diffuusori tarvitsee irroittaa ainakin msport-puskurillisessa F11:ssa. Helppo homma, viisi muovinippaa irti ja varovainen diffun irroitus. Youtubesta tarvittaessa apuja.
Hommasin Ruotsista melkein uuden control unitin tilalle sillä varaosanumerolla, mitä on tällä hetkellä saatavilla (36106881474). Hinta oli posteineen 160€ vs. uusi 270€.
Tökkäsin palikan kiinni ja ajoin Carlylla vikakoodien nollauksen, niin alkoipas toimimaan ja paineet+lämmöt tuli tauluun initialisoinnin jälkeen. Tähän väliin ennenaikaista riemua . Tulipa vastaan vaan eräs ongelma. Uudelleen käynnistäessä auto herjasi taas RDC failurea.
Carly peliin ja tulos seuraava:
Reifendruck System
Coding: coding data do not match the vehicle. Code: 02200B
Coding: Control unit is not encoded. Code: 022008
Eli se 160€ muovinpala haluaa vielä koodia toimiakseen jatkuvasti vaikka Carlyn avulla homman saa yksillä virroilla pelaamaan???
Että tällaista. Vielä pitää uskotella itselle, että alkuperäisessä control unitissa oli vikaa eikä autossa ollut vain bitti poikittain. Taisin kyllä aiemmalla unitilla nämä samat temput tehdä, enkä saanut paineita muualle kuin allekirjoittaneen otsalohkoon.
Se joka leikkiin lähtee, se leikin...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tpsm -> ftm
Originally posted by Markusrei View PostOlisiko mahdollista saada ohjetta miten tuo rengaspainevalvonta muutetaan ABS-kehää lukevaksi?
En ole tarkistanut saatika laittanut sisään omaan autoon joten ei tietoa
kuinka paljon joutuu soveltamaan noita F20/F30 ohjeita.
Esim täytyykö sulakkeita tai ohjainboksia irroittaa tuon jälkeen tms.
Toivottavasti tuon voi helposti koodata takaisin käyttöön kun taas kesärenkaiden aika tulee.
.
Comment
-
-
Löytyisikö apua pähkäilyyn rengaspaineantureiden valintaan.. Oma auto käyttöönotettu 06/2016 F11 530d xDrive ja nyt tosiaan kesärenkaisiin pitäisi hankkia uudet anturit. Olen selannut eri vaihtoehtoja ja valintani olisi kallistumassa HUF merkkisiin antureihin ihan vaan syystä kun ainakin luulen myös alkuperäisten olevan samalta valmistajalta.. No niin kun selailin RealOEM sivustoa, niin sieltä tulee hyvinkin monta varaosanumeroa ja myös saksalaisten nettikauppojen valikoimissa näyttäisi olevan monta eri numeroa kun on ensin syöttänyt auton tiedot (malli ja mottori jne.) kaupan hakukoneeseen..
Esimerkiksi anturit numeroilla 36106890964 ja 36106798872 tulevat hakutuloksissa eli sopiiko noista kumpi tahansa? Fyysisesti nuo anturit näyttävät hieman erilaisilta.. laitan linkit alle ja olisi mukava saada apua valintaan ja näkemystä siitä, että onko noilla antureilla esimerkiksi käytännössä mitään eroa muuta kuin pieni hintaero? Tuleville vanteille sopisi tietysti hieman paremmin musta venttiilinvarsi tuon metallisen sijasta
Comment
-
-
Realoem ei näyttänyt F11 LCI:n vanteiden kohdalla koko anturia toisin kuin esim. M4:n kohdalla. Ymmärtääkseni noissa on 2 eri taajutta käytössä riippuen juurikin varaosanumerosta.
Ostin ebay.de 4 x oem uudet anturit 110 € kotiin tuotuna.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment