Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 kolisee etujousien vaihdon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtzuuuu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 125
    • Kauhajoki

    F11 kolisee etujousien vaihdon jälkeen

    Eli vaihdon f11:seen madallusjouset eteen ja sen jälkeen rupes ajaes koliseen etupäässä jokin.. kaikki on kunnolla kiinni. Kolisee suoraa ajaes ja rattiinkin tuntuu? Mikäs mahtais kolinan aiheuttaa?
  • böntti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2011
    • 2855
    • Tampere

    #2
    No jokuhan siinä asennuksessa on mennyt vituralleen. Urho Matti eli uusiksi meni..
    -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
    -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
    -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
    -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

    -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      #3
      Originally posted by böntti View Post
      No jokuhan siinä asennuksessa on mennyt vituralleen. Urho Matti eli uusiksi meni..
      Juuri näin, jäikö iskarin yläpään mutteri löysälle tms...
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Valtzuuuu
        Bimmer Rookie
        • Aug 2015
        • 125
        • Kauhajoki

        #4
        Täytyypä tarkastaa noi yläpäät vielä huomenna.. :think

        Comment

        • Mattix
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 83
          • Tampereen seutu

          #5
          Alkoiko heti vai hetken päästä? Vetari voisi olla syynä myös. Allekirjoittaneella meni ns. kerrasta ja ei ollut madallusjousia alla. Rattia täristi ja vouvotusta sekä naksuntaa kuului vallan riittävästi.
          ex: 530xda F11 2012 Msport
          ex: 530xda E61 2008 Msport

          Comment

          • Valtzuuuu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2015
            • 125
            • Kauhajoki

            #6
            Noniin semmonen kysymys vielä, että auto humuuttaa ajossa nuoden jousien ja kesävanteiden vaihdon jälkeen? Viimmesyksynä ei ollut samaa ongelmaa kun vaihdoin talvirenkaat.. olisko jotenki menny aurauskulmat perseelleen? Tai vaikuttaisko se huminaan?

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2677
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Valtzuuuu View Post
              Noniin semmonen kysymys vielä, että auto humuuttaa ajossa nuoden jousien ja kesävanteiden vaihdon jälkeen? Viimmesyksynä ei ollut samaa ongelmaa kun vaihdoin talvirenkaat.. olisko jotenki menny aurauskulmat perseelleen? Tai vaikuttaisko se huminaan?
              Madallusjousien asentaminen muuttaa ohjauskulmia jonkin verran, joten tarkastus ja säätö on yleensä tarpeen toimenpiteen jälkeen. Kulmat täytyy olla säädettyna kohdilleen myös madaltamisen jälkeen vaadittavaa muutoskatsastusta varten.
              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • Valtzuuuu
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 125
                • Kauhajoki

                #8
                Aivan joo! Eli humuutus johtuu kulmien säädöistä?

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2677
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Valtzuuuu View Post
                  Aivan joo! Eli humuutus johtuu kulmien säädöistä?
                  Voi johtua monestakin asiasta, esim. ohjauskulmista.
                  B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • Makro86
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 146
                    • Eurajoki

                    #10
                    Originally posted by JaniLap View Post
                    Madallusjousien asentaminen muuttaa ohjauskulmia jonkin verran, joten tarkastus ja säätö on yleensä tarpeen toimenpiteen jälkeen. Kulmat täytyy olla säädettyna kohdilleen myös madaltamisen jälkeen vaadittavaa muutoskatsastusta varten.
                    Siis tarvitseeko käydä katsastuskonttorillakin vielä kun on madalluksen asennuttanut? Niin ja mikäs virka sillä TUV lapulla on joka pitää myös tulostaa??
                    **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                    Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                    Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                    Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                    Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2677
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Makro86 View Post
                      Siis tarvitseeko käydä katsastuskonttorillakin vielä kun on madalluksen asennuttanut? Niin ja mikäs virka sillä TUV lapulla on joka pitää myös tulostaa??
                      Kyllä tarvitsee kun auton rakennetta muutetaan. Vilkaise Trafin ohjetta. TUV-laput mukaan konttorille ja samaten madallusosien jälkeen laadittu pyöränsuuntausraportti, jossa säädöt tehtaan toleranssien sisällä (ns. "vihreällä"). Pyydä suuntausraportin laatijaa merkitsemään lappuun maininta että se tulee muutoskatsastusta varten ja kirjaamaan uusi alustan korkeus lappuun. Allekirjoitus, päiväys ja ajokilometrit myös.

                      Näitä kaikkia tarvitaan muutoskatsastuksen hyväksymiseksi.
                      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Makro86
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2013
                        • 146
                        • Eurajoki

                        #12
                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Kyllä tarvitsee kun auton rakennetta muutetaan. Vilkaise Trafin ohjetta. TUV-laput mukaan konttorille ja samaten madallusosien jälkeen laadittu pyöränsuuntausraportti, jossa säädöt tehtaan toleranssien sisällä (ns. "vihreällä"). Pyydä suuntausraportin laatijaa merkitsemään lappuun maininta että se tulee muutoskatsastusta varten ja kirjaamaan uusi alustan korkeus lappuun. Allekirjoitus, päiväys ja ajokilometrit myös.

                        Näitä kaikkia tarvitaan muutoskatsastuksen hyväksymiseksi.
                        Hyvä tietää, hiukan offtopiccina mutta kysytään nyt kuitenkin niin mitenkäs korisarjan asennuksen jälkeen, tarviiko silloinkin muutoskatsastaa??
                        Last edited by Makro86; 16-04-2018, 00:00.
                        **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                        Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                        Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                        Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                        Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2677
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Makro86 View Post
                          ...mitenkäs korisarjan asennuksen jälkeen, tarviiko silloinkin muutoskatsastaa??
                          Edellä linkkaamassani Trafin ohjeessa mainitaan myös korimuunnosten vaatimukset katsastukseen liittyen. Lue se ohje.
                          B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • Makro86
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2013
                            • 146
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Edellä linkkaamassani Trafin ohjeessa mainitaan myös korimuunnosten vaatimukset katsastukseen liittyen. Lue se ohje.
                            Eli ei tarvitse muutoskatsastaa korisarjaa koska auton koko ei muutu. Tuossa trafin sivuilla mainitaan jotain kortitolppien hitsauksesta ja auton leveyden muuttamisesta mutta kumpaakaan ei tässä tapauksessa tehdä. Ei siis hitsata mitään ja leveys ei muutu. Omaa vakio F11 kun vertaa aitoon F11 M-Sports:iin niin leveys ja pituus täysin samat. Ihan trafin ajoneuvovertailu sivuilta katsottuna

                            Tämäkin on jännä lausunto tuolta trafilta:

                            "Pyöränkulmien ei muutetun auton kyseessä ollessa tarvitse olla valmistajan ohjearvojen mukaisia, mikäli osavalmistaja on antanut kyseiseen ajoneuvomalliin muutossarjan asennuksen jälkeiset uudet ohjearvot.
                            "
                            Eli tarkoittaako tuo nyt sitä että kun on madalluksen tehnyt ja ei meinaa saada esim casteria mitenkään "vihreälle" alueelle niin ei haittaisi mitään, kunhan ko. madallussarjan Tûv:sta löytyy uudet ohjearvot?

                            Toki täytyy käydä nelipyöräsuuntauksessa ja ottaa nekin laput mukaan
                            **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                            Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                            Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                            Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                            Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2677
                              • Tampere

                              #15
                              Kyllä, edellä mainitsemasi asiat katsastukseen liittyen ovat juuri kuten esittelitkin, ja esim. korisarjaan liittyen mikäli mitat tai törmaysturvallisuuteen liittyen eräät rakenteet eivät muutu, niin muutoskatsastukselle ei ole tarvetta.
                              B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎