Auttakaapas taas miestä mäessä. Eli F10 on ollut mulla nyt vajaan 10tkm ja autolla itsellään ajettu sen 170tkm. Pari tonnia sitten alkoi ilmaantua jarruttaessa tärinää ja auto ylös ja ihmettelyyn.
Vasemman puolen etummaisen alatukivarren puslassa oli selkeästi väljää niin vaihdoin kummallekin puolelle nuo. Koitin tehdä oikeaoppisesti eli kiristys "normaalikorkeudessa". Tärinä vaimeni hetkeksi, mutta nyt taas viimeisellä hesan reissulla oli aina helvetillinen. Hämmentävintä on se että joissain jarrutuksissa tuntuu, toisissa ei. Motarinopeuksissa kuuluu myös matalaa jurinaa, joka ei ole normaalia ja myös ajossa on alkanut tuntua hiukan värinää.
Oma epäilys oli että laakeri antautuisi, mutta niissä ei tunnu yhtään väljää, eikä ne käsin pyörittäessä äännä yhtään.
Autoon on vaihdettu merkkihuollossa palat n. 15tkm sitten. Edessä olevat levyt on kuitenkin jonkin verran kuluneet, eli huullosta on ihan reilusti. Samoin levyn siäsäpuoli on aika urainen ja aaltoinen, ainakin kuskinpuolella.
Ei huvittaisi huvikseen vaihdella 150 euron laakereita ja parinsadan levyjä, mutta en oikein muutakaan keksi. Voiko tuo levy aiheuttaa jurinaa, vai onko laakeritulkinta lähempänä? Onko mitään hyvää konstia varmistaa laakerin kuntoa?
Vasemman puolen etummaisen alatukivarren puslassa oli selkeästi väljää niin vaihdoin kummallekin puolelle nuo. Koitin tehdä oikeaoppisesti eli kiristys "normaalikorkeudessa". Tärinä vaimeni hetkeksi, mutta nyt taas viimeisellä hesan reissulla oli aina helvetillinen. Hämmentävintä on se että joissain jarrutuksissa tuntuu, toisissa ei. Motarinopeuksissa kuuluu myös matalaa jurinaa, joka ei ole normaalia ja myös ajossa on alkanut tuntua hiukan värinää.
Oma epäilys oli että laakeri antautuisi, mutta niissä ei tunnu yhtään väljää, eikä ne käsin pyörittäessä äännä yhtään.
Autoon on vaihdettu merkkihuollossa palat n. 15tkm sitten. Edessä olevat levyt on kuitenkin jonkin verran kuluneet, eli huullosta on ihan reilusti. Samoin levyn siäsäpuoli on aika urainen ja aaltoinen, ainakin kuskinpuolella.
Ei huvittaisi huvikseen vaihdella 150 euron laakereita ja parinsadan levyjä, mutta en oikein muutakaan keksi. Voiko tuo levy aiheuttaa jurinaa, vai onko laakeritulkinta lähempänä? Onko mitään hyvää konstia varmistaa laakerin kuntoa?
Comment