Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 tärinä jarruttaessa sekä jurina ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #16
    Originally posted by HTK12 View Post
    No kun homman pitää joutua, niin pelkkä palojen vaihto on paljon nopeampi tehdä kun homma kunnolla (eli ei puhdistella ruosteita pois). On melko nopeaa napata akkuräikällä liukatapit pois, vanhat palat pois ja uudet tilalle. Sitten vaan liukutapit takaisin ja homma valmis. Jos palojen vaihdon haluaa tehdä kunnolla, niin kannake pitää olla pois ja puhdistaa, liukatapit pitää puhdistaa jne.

    No jos ei välttämättä halua niitä bi-metalli levyjä, niin ~70€/kpl saa esim 530d levyjä ihan tunnetuilta valmistajilta.
    Nuo muut ei vaan toimi, vaikka kuinka tahkoaa kannakkeet ja liu'ut!
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • VilleVee87
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 59
      • Savonlinna

      #17
      Tulikos tähän jurinaongelmaan koskaan vastausta? Oma ei tärise jarruttaessa, mutta jurisee jo erittäin voimakkaasti ja juurikin etuvasemmalta ja yli 80 km/h vauhdissa. 90km/h vauhdista reilusti kiihdyttäessä tuntuu että jotain hajoaa. Tämä alkoi reilu 10 tkm sitten mietona ja on voimistunut koko ajan.
      Laakerin muita "oireita" ei tunnu - olisiko vika kuitenkin siinä?
      F32 430d
      Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
      - dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
      - manuaalia ja automaattia
      - sedania ja touringia

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        #18
        Itsellä nyt sama jarrujen täristämisongelma. Ostin auton viime syksynä ja reaktiotangot oli ihan loppu. Vaihdon ja tärinä katosi lähes täysin, mutta nyt kun laittoi kesärenkaat alle niin etenkin kovemmista vauhdeista ( 120-150 ) ravistaa taas selkeästi. Edellinen omistaja oli aika hiljattain vaihtanut levyt ja palat, mutta tilasin nyt uudet Boschin levyt. Palat ovat vielä uuden veroiset niin tuskin niitä tarvitsee vaihtaa ?
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #19
          Suuri osa F1x autojen jarrutärinöistä tulee edelleen huonosta napa/levy/vanne sovituksesta.

          Likaa, ruostetta, sopimaton keskityskauluksen välys.

          Toinen syy löytyy usein löystyneestä jarrusatulan päätyjousesta (liukusatulat) ja tähän ei ole muuta toimivaa jousta, kuin alkuperäinen.

          Paljon "korjataan" tärinöitä hetkellisesti kuntoon levyjä tai puslia vaihtamalla, mutta syy korjaukselle löytyy edellä mainitsemista asioista silti. Satulan jousi ja tai vanne asettuu hetkeksi hyvin remontin jälkeen niin vapinat on hetken poissa...
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • macman_lahti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2017
            • 290
            • Lahti

            #20
            Originally posted by zakspeed View Post

            Toinen syy löytyy usein löystyneestä jarrusatulan päätyjousesta (liukusatulat) ja tähän ei ole muuta toimivaa jousta, kuin alkuperäinen.
            Mikä osa toi on, nyt ei ymmärrä ?
            https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...MW-530dX&mg=34
            -08 E60 LCI
            -13 F10 3.0 xDrive

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5257
              • Pirkkala

              #21
              Originally posted by macman_lahti View Post
              Mikä osa toi on, nyt ei ymmärrä ?
              https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...MW-530dX&mg=34

              Seiska ylemmässä ja ysi alemmassa
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • macman_lahti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2017
                • 290
                • Lahti

                #22
                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Seiska ylemmässä ja ysi alemmassa
                Kiitos! En tajunnut, että noihan ne jouset on
                Täytyypä hakea marmorilta uudet tollaiset ja kokeilla onko apua. Vanteet on ihan uudet, suoraan oikealla keskireijällä niin ei luulisi, että on vikaa. Onhan sekin tosin mahdollista. Täytyy vaihtaa noi jouset ja laittaa vielä nastat kokeilun vuoksi alle. Levyt on tulossa Autodocilta ja otin Safe Orderin niin saahan ne palautettua vielä takaisin jos tulee kuntoon noilla.
                -08 E60 LCI
                -13 F10 3.0 xDrive

                Comment

                • makebm5
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2009
                  • 1234
                  • Kainuu

                  #23
                  Jossain BMW malleissa on kaksiosainen jarrulevy missä sisäosa alumiinia. Tuoko tämä jotain etua vai meneekö koko teräksinen samallalailla noissa?
                  BMW i4 M50, BMW E89 35is
                  Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                  Comment

                  • uuizbj
                    Newbiemmer
                    • Mar 2013
                    • 3
                    • Sjk

                    #24
                    Itsellä tärinäongelmaa ollut koko ajan vaihtelevasti n.200000km nykyiseen 330000km asti. Viime elokuussa kun vaihdoin levyt meni n.16000km kun alkoi täristää/jarruttaa epätasaisesti/aaltoillen. Yhdistin sen syksyllä suolauksen aloitukseen tuonongelma, mutta tiedä onko vain olettamus. Paljon oli kelistä kiinni talven ajelin ja kun kelit lämpeni 0 tietämille niin oli pakko vaihtaa levyt. Miksihän ilman kosteus vaikuttaa tuohon jarrujen epätäsaisesti ottamiseen? Levyt suorat navat vaihdettu ei vaikutusta, kaikki alatukivarret vaihdettu, koiranluut, raidentangonpäät. Yläpuoli vielä koskematta. Näkee nyt kuinka paljon kilometrejä alkuperäisillä mennään kun juuri vaihdettu:think

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎