Originally posted by HTK12
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 tärinä jarruttaessa sekä jurina ajossa
Collapse
X
-
sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
-
-
Tulikos tähän jurinaongelmaan koskaan vastausta? Oma ei tärise jarruttaessa, mutta jurisee jo erittäin voimakkaasti ja juurikin etuvasemmalta ja yli 80 km/h vauhdissa. 90km/h vauhdista reilusti kiihdyttäessä tuntuu että jotain hajoaa. Tämä alkoi reilu 10 tkm sitten mietona ja on voimistunut koko ajan.
Laakerin muita "oireita" ei tunnu - olisiko vika kuitenkin siinä?F32 430d
Aiempia: E36, E46, E39, F10, E61, E91
- dieseliä ja bensaa (4-, 6-, 8-cyl.)
- manuaalia ja automaattia
- sedania ja touringia
Comment
-
-
Itsellä nyt sama jarrujen täristämisongelma. Ostin auton viime syksynä ja reaktiotangot oli ihan loppu. Vaihdon ja tärinä katosi lähes täysin, mutta nyt kun laittoi kesärenkaat alle niin etenkin kovemmista vauhdeista ( 120-150 ) ravistaa taas selkeästi. Edellinen omistaja oli aika hiljattain vaihtanut levyt ja palat, mutta tilasin nyt uudet Boschin levyt. Palat ovat vielä uuden veroiset niin tuskin niitä tarvitsee vaihtaa ?-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Suuri osa F1x autojen jarrutärinöistä tulee edelleen huonosta napa/levy/vanne sovituksesta.
Likaa, ruostetta, sopimaton keskityskauluksen välys.
Toinen syy löytyy usein löystyneestä jarrusatulan päätyjousesta (liukusatulat) ja tähän ei ole muuta toimivaa jousta, kuin alkuperäinen.
Paljon "korjataan" tärinöitä hetkellisesti kuntoon levyjä tai puslia vaihtamalla, mutta syy korjaukselle löytyy edellä mainitsemista asioista silti. Satulan jousi ja tai vanne asettuu hetkeksi hyvin remontin jälkeen niin vapinat on hetken poissa...-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View Post
Toinen syy löytyy usein löystyneestä jarrusatulan päätyjousesta (liukusatulat) ja tähän ei ole muuta toimivaa jousta, kuin alkuperäinen.
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...MW-530dX&mg=34-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by macman_lahti View PostMikä osa toi on, nyt ei ymmärrä ?
https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...MW-530dX&mg=34
Seiska ylemmässä ja ysi alemmassaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostSeiska ylemmässä ja ysi alemmassa
Täytyypä hakea marmorilta uudet tollaiset ja kokeilla onko apua. Vanteet on ihan uudet, suoraan oikealla keskireijällä niin ei luulisi, että on vikaa. Onhan sekin tosin mahdollista. Täytyy vaihtaa noi jouset ja laittaa vielä nastat kokeilun vuoksi alle. Levyt on tulossa Autodocilta ja otin Safe Orderin niin saahan ne palautettua vielä takaisin jos tulee kuntoon noilla.-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Itsellä tärinäongelmaa ollut koko ajan vaihtelevasti n.200000km nykyiseen 330000km asti. Viime elokuussa kun vaihdoin levyt meni n.16000km kun alkoi täristää/jarruttaa epätasaisesti/aaltoillen. Yhdistin sen syksyllä suolauksen aloitukseen tuonongelma, mutta tiedä onko vain olettamus. Paljon oli kelistä kiinni talven ajelin ja kun kelit lämpeni 0 tietämille niin oli pakko vaihtaa levyt. Miksihän ilman kosteus vaikuttaa tuohon jarrujen epätäsaisesti ottamiseen? Levyt suorat navat vaihdettu ei vaikutusta, kaikki alatukivarret vaihdettu, koiranluut, raidentangonpäät. Yläpuoli vielä koskematta. Näkee nyt kuinka paljon kilometrejä alkuperäisillä mennään kun juuri vaihdettu:think
Comment
-
Comment