Kovilla pakkasilla ei meinaa lämmöt pysyä riittävän korkealla N57 koneessa joten ajattelin tulevaa talvea silmälläpitäen vaihtaa termarin. Pienellä googlettamisella ei löytynyt paljoa vinkkejä homman tekemiseksi, eikä nyt jaksanut tallilla ihmetellä asiaa... Eli kuinka helposti termariin pääsee käsiksi ko 535 dieselissä? Pitääkö paljon purkaa rompetta tieltä pois jotta termarin saa vaihdettua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X 535xd N57 termostaatin vaihto?
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View PostTermarihan on siinä vesipumpun kanssa samassa hässäkässä. Remmi pois, flekti pois ja sitten saaki vesipumpun ruuvattua pois. Tämä ainakin 530dssä.
Alla työvaiheet supistetusti:
Ota syylärin päällä oleva pelti pois
Nosta flekti pois
ota koneen etupuolella oleva musta "pahvi pois"
Laske nesteet pois
Irroita termarikotelolle menevät vesiletkut
Irroita termarikotelo
Vaihda termari ja tiiviste. Huomoi että vesihelmi tulee ylöspin ja termari oikeaan asentoon!!!
Kasaa vastapäisessä järjestyksessä...
Termarikoteloa irroittaessa monesti termarin tappi tippuu johonkin, pidä huoli että se ei jää termarikoteloon ts. etsi se tappi jos ei ole paikallaan termarissa...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi kyllä vesipumppua tai remmiä tarvi ottaa pois...
Alla työvaiheet supistetusti:
Ota syylärin päällä oleva pelti pois
Nosta flekti pois
ota koneen etupuolella oleva musta "pahvi pois"
Laske nesteet pois
Irroita termarikotelolle menevät vesiletkut
Irroita termarikotelo
Vaihda termari ja tiiviste. Huomoi että vesihelmi tulee ylöspin ja termari oikeaan asentoon!!!
Kasaa vastapäisessä järjestyksessä...
Termarikoteloa irroittaessa monesti termarin tappi tippuu johonkin, pidä huoli että se ei jää termarikoteloon ts. etsi se tappi jos ei ole paikallaan termarissa...
http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=11_4564
Comment
-
-
Originally posted by sampel View PostItsellä olisi kanssa vesipumpun vaihto edessä. Pitääkö egr cooleri ottaa irti niinkuin työohjeessa väitetään, vai mahtuuko pumppu irtoamaan cooleri paikallaan?F10 525dA -10
E90 320dA -09
E36 320i -95
E60 525dA -05
Comment
-
-
Originally posted by sampel View PostNo niin, pumppu saatu vihdoin vaihdettua ja nesteet sisässä. Onkohan tässä ilmausruuvia jossainpäin..?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
-
-
Eipä auttanut termarin vaihto vaan lämmöt eivät nouse kunnolla jos pakkanen menee johonkin noin -17 asteen pintaan ja siitä kylmemmäksi. Pitkässä maantieajossa öljynlämpömittari jää sinne 75-80 asteen paikkeille. Dpf poltto kyllä lähtee päälle ja silloin lämmöt nousevat aika hyvin. Kaihtimet löytyvät, mutta vaikea sanoa toimivatko ne, ainakaan mitään vikakoodia ei tule. EGR ohjelmoitu pois ja tulpattu, mutta ennen noita toimenpiteitä ja vanhalla termarilla lämmöt käyttäytyivät ihan samalla tavalla. Kaverilla sama moottoriversio N57 313hp, niin jopa 30 asteen pakkasella öljyn lämpömittari nousee nopeasti sadan asteen tuntumaan. En keksi muuta kuin että vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen termari falskaa? Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja onko tuota lämmönvaihtimen termaria vaihtamalla tullut korjausta moottorin lämpöihin kovemmilla pakkasilla? Sinänsä tuo ei hirveästi haittaa, kun Dpf poltot pelaa ja sisälle tulee kohtuu hyvin lämpöä, eikä noita kovia pakkasia nyt niin tolkuttomasti ole. Mutta jos varmuudella tietäisi että tuon laatikkoöljyn lämmönvaihtimen termarin vaihdolla tuo pieni kauneusvirhe poistuisi, niin eihän se nyt niin kovin iso homma olisi vaihtaa. Onko kokemuksia tästä?
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostEipä auttanut termarin vaihto vaan lämmöt eivät nouse kunnolla jos pakkanen menee johonkin noin -17 asteen pintaan ja siitä kylmemmäksi. Pitkässä maantieajossa öljynlämpömittari jää sinne 75-80 asteen paikkeille. Dpf poltto kyllä lähtee päälle ja silloin lämmöt nousevat aika hyvin. Kaihtimet löytyvät, mutta vaikea sanoa toimivatko ne, ainakaan mitään vikakoodia ei tule. EGR ohjelmoitu pois ja tulpattu, mutta ennen noita toimenpiteitä ja vanhalla termarilla lämmöt käyttäytyivät ihan samalla tavalla. Kaverilla sama moottoriversio N57 313hp, niin jopa 30 asteen pakkasella öljyn lämpömittari nousee nopeasti sadan asteen tuntumaan. En keksi muuta kuin että vaihteistoöljyn lämmönvaihtimen termari falskaa? Onko kellään ollut vastaavia ongelmia ja onko tuota lämmönvaihtimen termaria vaihtamalla tullut korjausta moottorin lämpöihin kovemmilla pakkasilla? Sinänsä tuo ei hirveästi haittaa, kun Dpf poltot pelaa ja sisälle tulee kohtuu hyvin lämpöä, eikä noita kovia pakkasia nyt niin tolkuttomasti ole. Mutta jos varmuudella tietäisi että tuon laatikkoöljyn lämmönvaihtimen termarin vaihdolla tuo pieni kauneusvirhe poistuisi, niin eihän se nyt niin kovin iso homma olisi vaihtaa. Onko kokemuksia tästä?2011 530d x-drive
2010 Skoda Superb combi 1.8tsi dsg
Comment
-
Comment