Originally posted by Simo77
View Post
Jakolaatikon öljyt vaihtu, ravistaa
Collapse
X
-
Toisessa ketjussa oli jyristäminen korjautunut imusarjan putsaamisella. Tosin (ainakin pahin) jyrinän alue oli <1000rpm.G20 330e M-Sport '21
ex's
F30 330e M-Sport '17
F11 530d X-Drive M-sport '12
E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
E46 330Ci M-Sport II '03
E36 323i Coupe '97
Comment
-
Hmm, okei tuo oli mulle tullessa just yli 5v. en ole huomannut mitään yli 5v. rassien alennusta. Niin perkeleen kallista niin menin auto salpaan, toki viime öljy ym isompi huolto oli sielläkin melkee 900€.Originally posted by PNM2 View PostMä olen vaihdattanut kaikkien kolmen Bemarin kuluvat osat tuolla ja öljyhuollot ja vehicle checkit sitten Laakkosella, kun saa sen yli viisivuotiaiden rassien alennuksen.
Ja kerran keula täysin naarmuilla no teettivät myllytyksen ja kerrankin epämäärinen skraadu tullut laakkoskeikan jälkeen mutta joo eri juttuja.
Rahumets mulle etujarrut vaihtoi ja tukivarret. Sieltä en nyt tätä öljyjuttua kysellytkään vielä mutta tsekataan toi bemarihuolto.fi eka.
Comment
-
Vähän off-topic mutta Value Service tuo on nimeltään. Mä teetin keväällä Laakkosella laajan öljyhuollon, vehicle checkin, jarrunestehuollon, ilmastointihuollon sijaisautolla ja hinta oli 690€.Originally posted by Simo77 View PostHmm, okei tuo oli mulle tullessa just yli 5v. en ole huomannut mitään yli 5v. rassien alennusta. Niin perkeleen kallista niin menin auto salpaan, toki viime öljy ym isompi huolto oli sielläkin melkee 900€.
Ja kerran keula täysin naarmuilla no teettivät myllytyksen ja kerrankin epämäärinen skraadu tullut laakkoskeikan jälkeen mutta joo eri juttuja.
Rahumets mulle etujarrut vaihtoi ja tukivarret. Sieltä en nyt tätä öljyjuttua kysellytkään vielä mutta tsekataan toi bemarihuolto.fi eka.i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
Voi piru, no en tajunnu et hinta on tota luokkaa, vähän tuli puskista odotin jotain 400€ kun en tiennyt mikä huolto edes tarkkaan kyseessä no se on ollutta ja mennyttä mutta Laakkonen sit takas ja Autosalpa boikottiin.. =)Originally posted by PNM2 View PostVähän off-topic mutta Value Service tuo on nimeltään. Mä teetin keväällä Laakkosella laajan öljyhuollon, vehicle checkin, jarrunestehuollon, ilmastointihuollon sijaisautolla ja hinta oli 690€.
Comment
-
Soitin tuonne ja sanoi että toki voidaan tehdä ja varattiinkin aika meni 26.3 asti mutta ehkä se kestää.. Hinta oli jees ja kahteen kertaan tekevät vaihdon.Originally posted by PNM2 View PostSoita bemarihuolto.fi. Siellä vaihdettiin mun jakolootan öljyt. 202€ kaikkineen Ravenolin öljyllä ja kuitissa öljyn määränä 2.
Jakolaatikon adaptaatioiden resetoinnista hän mainitsi riskin että jos joku en muista mikä on paskana niin se ei enää opikaan se loota ja se on sitten vaan uuden lootan hankinta ja 4150€ tms. maksaa.
Muutamille on käynyt näin ehkä 1/30 mahis, ja juuri 530 oli mistä mennyt.
Olen nyt ihan kujalla mitä täs pitää tehä ei varmaan vaihtoehtoja kun koittaaa tuo vaihto teettää ja toivoa että häviäisi pelkästään vaihdolla ilman resettiä. Jos resetti tarvitaan niin sormet ristiin että auttaa..
Näihin ei siis ole osia, eli vaihtoehdot on käytetty jostain? Tai tuo halpa uusi? :think
Comment
-
Bemarin virallinen ohje on että öljyjä ei vaihdeta. Kuitenkin jos ne syystä tai toisesta vaihdetaan niin silloin tuo jakolaatikko irroitetaan ja vanhat öljyt kaadetaan pois. Ehkä he ovat laskeneet homman niin, ei tuo hinta mitenkään muuten selity.Originally posted by Simo77 View PostPorvoon Auto Salvassa jakolaatikon öljynvaihto kahteen kertaan imemällä niin kustannusarvio yläkanttiin 650€
Tuo öljynvaihto itsessään ei ole mikään amerikan homma, tässä oli siitä enemmän.
Jos jakolaatikon kanssa jäisi luu käteen niin sitten tilaisin täältä korjatun. En missään nimessä ostaisi uutta. Hintahaarukka 1000-2k€, Tuo 1500€ Itävallan laite saattaisi olla ok. :think
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
No huhhuh se on super edullista tosiaan. Soitanpa piruttain herttoniemen laakkoselle huomenna ja kysäsen. 210 sano tuolla benmarihuolto.fiOriginally posted by Miqo993 View PostLappeenrannan laakkosella jakolaatikon öljyn vaihto 160€, kahteen kertaan imemällä. Tuli kyllä yllätyksenä miten edullinen oli vaihto..
Comment
-
Voisikohan tuon omankin auton melkoinen täristäminen tietyllä kierrosalueella olla jakolaatikko? Eli huomasin yhdessä kiihdytykseen että täristää melkoisesti kiihdyttäessä kun kierroksen 1500 kohdilla kun sattuu niin ettei laatikko tuossa kohdin vaihda alaspäin tai kun kiihdyttää isommin muutoin. Täristäminen pahentunut koko ajan muutaman sadan kilometrin matkalla. Nyt täristäminen tulee jo helposti ja tasa ajollakin tuntuu pientä värinää. Tuntuu vähän siltä kun kardaani ottaisi tunneliin kiinni. Muuten ei ole aiemmin jakolaatikko oireillut. öljyt vaihdettu joku 40 000km sitten ja olivat pikimustat silloin.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Kardaanin tukilaakeri loppu?Originally posted by makebm5 View PostVoisikohan tuon omankin auton melkoinen täristäminen tietyllä kierrosalueella olla jakolaatikko? Eli huomasin yhdessä kiihdytykseen että täristää melkoisesti kiihdyttäessä kun kierroksen 1500 kohdilla kun sattuu niin ettei laatikko tuossa kohdin vaihda alaspäin tai kun kiihdyttää isommin muutoin. Täristäminen pahentunut koko ajan muutaman sadan kilometrin matkalla. Nyt täristäminen tulee jo helposti ja tasa ajollakin tuntuu pientä värinää. Tuntuu vähän siltä kun kardaani ottaisi tunneliin kiinni. Muuten ei ole aiemmin jakolaatikko oireillut. öljyt vaihdettu joku 40 000km sitten ja olivat pikimustat silloin.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Voisko tuo oireilla noin ilman isompaa ääntelyä? Päällisin puolin tukikumi oli ok muitta melko velttohan se oli mutta näin taitaa olla uusikin.Originally posted by fraatti View PostKardaanin tukilaakeri loppu?BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Jakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
Neliveto on kuin ilmastointi kun siihen tottuu ei siitä halua luopua.Originally posted by juhape View PostJakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.BMW i5 M60
Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e, i4 M50, E89 35iS
Comment
-
Olin itse samaa mieltä kunnes ostin xDriven.Originally posted by juhape View PostJakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.-BMW F11 530xd -12
-BMW E60 530dA -04
-BMW E23 735iA -85
Ex
-BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
-BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
-BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
-BMW E39 528i 96
Comment
Comment