Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jakolaatikon öljyt vaihtu, ravistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PNM2
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2015
    • 1071
    • Espoo

    #31
    Originally posted by Simo77 View Post
    Jos tämä osoittatuu hyväksi niin en jatkossa kyllä käytä laakkosta tai autosalpaa vaan tätä vähän logistisesti haastava mutta pitää järjestää. Kyllähän tuo autokin alkaa olee jo vanhakin eikä siitä lisäarvoa saane että kaikki huollot ym. merkkiliikkeessä tehty.
    Mä olen vaihdattanut kaikkien kolmen Bemarin kuluvat osat tuolla ja öljyhuollot ja vehicle checkit sitten Laakkosella, kun saa sen yli viisivuotiaiden rassien alennuksen.
    i4 M50
    ex: G30 530e xDrive M-Sport
    ex: F11 525d xDrive
    ex: F11 520d
    ex: E91 318i

    Comment

    • ohohh
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 268
      • Porvoo

      #32
      Toisessa ketjussa oli jyristäminen korjautunut imusarjan putsaamisella. Tosin (ainakin pahin) jyrinän alue oli <1000rpm.
      G20 330e M-Sport '21

      ex's

      F30 330e M-Sport '17
      F11 530d X-Drive M-sport '12
      E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
      E46 330Ci M-Sport II '03
      E36 323i Coupe '97

      Comment

      • Simo77
        Bimmer Rookie
        • Apr 2009
        • 100
        • Askola

        #33
        Originally posted by PNM2 View Post
        Mä olen vaihdattanut kaikkien kolmen Bemarin kuluvat osat tuolla ja öljyhuollot ja vehicle checkit sitten Laakkosella, kun saa sen yli viisivuotiaiden rassien alennuksen.
        Hmm, okei tuo oli mulle tullessa just yli 5v. en ole huomannut mitään yli 5v. rassien alennusta. Niin perkeleen kallista niin menin auto salpaan, toki viime öljy ym isompi huolto oli sielläkin melkee 900€.
        Ja kerran keula täysin naarmuilla no teettivät myllytyksen ja kerrankin epämäärinen skraadu tullut laakkoskeikan jälkeen mutta joo eri juttuja.

        Rahumets mulle etujarrut vaihtoi ja tukivarret. Sieltä en nyt tätä öljyjuttua kysellytkään vielä mutta tsekataan toi bemarihuolto.fi eka.

        Comment

        • PNM2
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2015
          • 1071
          • Espoo

          #34
          Originally posted by Simo77 View Post
          Hmm, okei tuo oli mulle tullessa just yli 5v. en ole huomannut mitään yli 5v. rassien alennusta. Niin perkeleen kallista niin menin auto salpaan, toki viime öljy ym isompi huolto oli sielläkin melkee 900€.
          Ja kerran keula täysin naarmuilla no teettivät myllytyksen ja kerrankin epämäärinen skraadu tullut laakkoskeikan jälkeen mutta joo eri juttuja.

          Rahumets mulle etujarrut vaihtoi ja tukivarret. Sieltä en nyt tätä öljyjuttua kysellytkään vielä mutta tsekataan toi bemarihuolto.fi eka.
          Vähän off-topic mutta Value Service tuo on nimeltään. Mä teetin keväällä Laakkosella laajan öljyhuollon, vehicle checkin, jarrunestehuollon, ilmastointihuollon sijaisautolla ja hinta oli 690€.
          i4 M50
          ex: G30 530e xDrive M-Sport
          ex: F11 525d xDrive
          ex: F11 520d
          ex: E91 318i

          Comment

          • Simo77
            Bimmer Rookie
            • Apr 2009
            • 100
            • Askola

            #35
            Originally posted by PNM2 View Post
            Vähän off-topic mutta Value Service tuo on nimeltään. Mä teetin keväällä Laakkosella laajan öljyhuollon, vehicle checkin, jarrunestehuollon, ilmastointihuollon sijaisautolla ja hinta oli 690€.
            Voi piru, no en tajunnu et hinta on tota luokkaa, vähän tuli puskista odotin jotain 400€ kun en tiennyt mikä huolto edes tarkkaan kyseessä no se on ollutta ja mennyttä mutta Laakkonen sit takas ja Autosalpa boikottiin.. =)

            Comment

            • Simo77
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 100
              • Askola

              #36
              Originally posted by PNM2 View Post
              Soita bemarihuolto.fi. Siellä vaihdettiin mun jakolootan öljyt. 202€ kaikkineen Ravenolin öljyllä ja kuitissa öljyn määränä 2.
              Soitin tuonne ja sanoi että toki voidaan tehdä ja varattiinkin aika meni 26.3 asti mutta ehkä se kestää.. Hinta oli jees ja kahteen kertaan tekevät vaihdon.

              Jakolaatikon adaptaatioiden resetoinnista hän mainitsi riskin että jos joku en muista mikä on paskana niin se ei enää opikaan se loota ja se on sitten vaan uuden lootan hankinta ja 4150€ tms. maksaa.

              Muutamille on käynyt näin ehkä 1/30 mahis, ja juuri 530 oli mistä mennyt.

              Olen nyt ihan kujalla mitä täs pitää tehä ei varmaan vaihtoehtoja kun koittaaa tuo vaihto teettää ja toivoa että häviäisi pelkästään vaihdolla ilman resettiä. Jos resetti tarvitaan niin sormet ristiin että auttaa..

              Näihin ei siis ole osia, eli vaihtoehdot on käytetty jostain? Tai tuo halpa uusi? :think

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Simo77 View Post
                Porvoon Auto Salvassa jakolaatikon öljynvaihto kahteen kertaan imemällä niin kustannusarvio yläkanttiin 650€
                Bemarin virallinen ohje on että öljyjä ei vaihdeta. Kuitenkin jos ne syystä tai toisesta vaihdetaan niin silloin tuo jakolaatikko irroitetaan ja vanhat öljyt kaadetaan pois. Ehkä he ovat laskeneet homman niin, ei tuo hinta mitenkään muuten selity.

                Tuo öljynvaihto itsessään ei ole mikään amerikan homma, tässä oli siitä enemmän.


                Jos jakolaatikon kanssa jäisi luu käteen niin sitten tilaisin täältä korjatun. En missään nimessä ostaisi uutta. Hintahaarukka 1000-2k€, Tuo 1500€ Itävallan laite saattaisi olla ok. :think
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Miqo993
                  Newbiemmer
                  • Feb 2015
                  • 17
                  • Ruokolahti

                  #38
                  Lappeenrannan laakkosella jakolaatikon öljyn vaihto 160€, kahteen kertaan imemällä. Tuli kyllä yllätyksenä miten edullinen oli vaihto..
                  F11 M550d -13
                  Ex- F11 535xD M-sport
                  Ex- E61 530d

                  Comment

                  • Simo77
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2009
                    • 100
                    • Askola

                    #39
                    Originally posted by Miqo993 View Post
                    Lappeenrannan laakkosella jakolaatikon öljyn vaihto 160€, kahteen kertaan imemällä. Tuli kyllä yllätyksenä miten edullinen oli vaihto..
                    No huhhuh se on super edullista tosiaan. Soitanpa piruttain herttoniemen laakkoselle huomenna ja kysäsen. 210 sano tuolla benmarihuolto.fi

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1234
                      • Kainuu

                      #40
                      Voisikohan tuon omankin auton melkoinen täristäminen tietyllä kierrosalueella olla jakolaatikko? Eli huomasin yhdessä kiihdytykseen että täristää melkoisesti kiihdyttäessä kun kierroksen 1500 kohdilla kun sattuu niin ettei laatikko tuossa kohdin vaihda alaspäin tai kun kiihdyttää isommin muutoin. Täristäminen pahentunut koko ajan muutaman sadan kilometrin matkalla. Nyt täristäminen tulee jo helposti ja tasa ajollakin tuntuu pientä värinää. Tuntuu vähän siltä kun kardaani ottaisi tunneliin kiinni. Muuten ei ole aiemmin jakolaatikko oireillut. öljyt vaihdettu joku 40 000km sitten ja olivat pikimustat silloin.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #41
                        Originally posted by makebm5 View Post
                        Voisikohan tuon omankin auton melkoinen täristäminen tietyllä kierrosalueella olla jakolaatikko? Eli huomasin yhdessä kiihdytykseen että täristää melkoisesti kiihdyttäessä kun kierroksen 1500 kohdilla kun sattuu niin ettei laatikko tuossa kohdin vaihda alaspäin tai kun kiihdyttää isommin muutoin. Täristäminen pahentunut koko ajan muutaman sadan kilometrin matkalla. Nyt täristäminen tulee jo helposti ja tasa ajollakin tuntuu pientä värinää. Tuntuu vähän siltä kun kardaani ottaisi tunneliin kiinni. Muuten ei ole aiemmin jakolaatikko oireillut. öljyt vaihdettu joku 40 000km sitten ja olivat pikimustat silloin.
                        Kardaanin tukilaakeri loppu?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • makebm5
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2009
                          • 1234
                          • Kainuu

                          #42
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Kardaanin tukilaakeri loppu?
                          Voisko tuo oireilla noin ilman isompaa ääntelyä? Päällisin puolin tukikumi oli ok muitta melko velttohan se oli mutta näin taitaa olla uusikin.
                          BMW i4 M50, BMW E89 35is
                          Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                          Comment

                          • juhape
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2004
                            • 321
                            • Pieksämäki

                            #43
                            Jakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.
                            -BMW 530d Touring -14 LCI
                            -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                            -Zetor 6245-89
                            -David Brown 996 -76
                            -MF 35 -58
                            -Tunturi Super Sport -85
                            -Tunturi Super Sport -77

                            Comment

                            • makebm5
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2009
                              • 1234
                              • Kainuu

                              #44
                              Originally posted by juhape View Post
                              Jakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.
                              Neliveto on kuin ilmastointi kun siihen tottuu ei siitä halua luopua.
                              BMW i4 M50, BMW E89 35is
                              Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                              Comment

                              • pyyn0
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 1053
                                • Fin

                                #45
                                Originally posted by juhape View Post
                                Jakolaatikot sun muut paskat bemarien neilvetoisten ongelmat? Ei ole mitään ongelmaa kun pysyy takavetomallissa... Mihin täällä Suomessakaan oikeasti tarvii nelivetoa? So on muutama huono keli talvessa. Paljon helpommalla ja vähemmillä ongelmilla pääsee takavetoisella. Ei nypi jakolaatikko eikä hajoa ne paskat etumurroniveltenkumit tai vetonivelet.
                                Olin itse samaa mieltä kunnes ostin xDriven.
                                -BMW F11 530xd -12
                                -BMW E60 530dA -04
                                -BMW E23 735iA -85
                                Ex
                                -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                                -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                                -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                                -BMW E39 528i 96

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎