Originally posted by zarde
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ilmajousitus
Collapse
X
-
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
-
Originally posted by zarde View PostMoro, nostellaas tämä ylös. Mulla on edessä kompuran ja pussien vaihto. Edellisestä pussien vaihdosta on kulunut 5 vuotta. Aluksi kuskin puoli laski välillä alas ja se nousi normaalisti kun auton laittoi käyntiin. Olin aivan varma, että vika on palkeessa, mutta välillä pussi tyhjeni heti kun auton sammutti ja samalla kuului ääni kuin venttiilistä olisi päästetty ilmaa pois. Päättelin tästä, että kompuran venttiilipöydän venttiili/suutin jää ikäänkuin auki ja ilma pääsee pois sitä kautta. Samaa oireilua alkoi tulla myös hantin puolelle ja nyt kun pakkaset alkoivat niin kompura yrittää kyllä täyttää palkeita ja käy hetken aikaa ennen kuin sammuu ja perä jää alas. Tämä taas viittaa ilmakuivaimeen joka on todennäköisesti täynnä vettä ja jäässä ja ilma ei kulje kuivaimen patruunan läpi. Tämä siis vain pakkasella, sulalla kelillä kompura toimii normaalisti. Viimeisin käänne on, että kompura pyörii hetken aikaa ja polttaa sitten sulakkeen.
Noh, tilasin Autodocista uuden kompuran ja pussit kun olivat niin ihanan halpoja. Kysymys kuuluukin, että kun laitan uudet osat paikalleen niin pitääkö uusi kompura opettaa vai onko kyseessä plug and play laite?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Pari viikkoa sitten tipahti töistä lähdön jälkeen perä tonttiin, Autona F11 520d. Kompura surisi, mutta perä ei noussut ylös. Auto antoi "Cornering ability restricted" -ilmoituksen. Auto seisoi ulkona -25 asteen pakkaessa noin 12 h.
Kävin Motonetiltä uudet pussit (Triscanit merkiltään, eli kiinalaiset) ja vaihdoin ne tilalle. Kompura surisi ja pussit meni täyteen. Noin viikon verran ajelin ja perä tuntui toimivan oikein hyvin.
Lähdin viemään tänään lasta hoitoon ja auton perä oli ylhäällä. Auto oli yön noin +2 asteisesta autotallissa ja ulkona oli -16 astetta. Hoitoon matkatessa auto toimi normaalisti. Takaisin ajellessa olin jo lähellä kotipihaa, kun auto alkoi pomputtamaan kummallisesti, tajusin että perä on alhaalla ja auto antoikin "Cornering ability restricted" -ilmoituksen. Ajoin auton talliin ja sammutin auton. Laitoin virrat päälle uudelleen ja kompressori lähti surisemaan, mutta perä ei noussut ylös. Missähän tässä voisi olla vika?
Auton akku on ollut vähän heikolla hapella, mutta olen sitä säännöllisesti lataillut, nytkin laitoin sen laturiin.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Edelliseen viestiin vähän lisäystä. Lyhyen foorumin lueskelun jälkeen päätin ottaa kompressorin irti ja tutkailla sitä tarkemmin. Purin kompressoria, niin mahdollinen vika taisi löytyä. Kompressorin sisälle oli kertynyt kosteutta. Pakkasella varmaan lakkasi toimimasta kosteuden takia. Kuivaimen sisältä valui vettä ja kuivaimen palluroilla painoa oli melkein 160 grammaa. Joten kuivatteluhommiin päästään. Jatkoa seuraa...F11 520dA -12.
Comment
-
-
Originally posted by jönssi86 View PostEdelliseen viestiin vähän lisäystä. Lyhyen foorumin lueskelun jälkeen päätin ottaa kompressorin irti ja tutkailla sitä tarkemmin. Purin kompressoria, niin mahdollinen vika taisi löytyä. Kompressorin sisälle oli kertynyt kosteutta. Pakkasella varmaan lakkasi toimimasta kosteuden takia. Kuivaimen sisältä valui vettä ja kuivaimen palluroilla painoa oli melkein 160 grammaa. Joten kuivatteluhommiin päästään. Jatkoa seuraa...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Kosteuden sain poistettua omasta mielestäni kohtuu hyvin. Rakeista lähti noin 35 grammaa kosteutta pois, muualta tietysti myös lähti kosteutta pois. Noh, kasasin kompuran takaisin ja nyt se ei sitten lähde päälle. Onkohan se kompura mennyt johonkin vikasietotilaan. Johdot olen tarkastanut, että on kiinni. Rele napsahtaa kontissa muutaman kerran, mutta ei lähde surisemaan.
Käytin puhdistuksen aikana solenoidiboksin (mihin ne sininen ja punainen piuha pusseilta menee) auki ja sieltä kuului suhahdus, kun irroitin toisen magneettiventtiilin. Voisiko venttiili olla jäänyt väärään asentoon? Ennen purkamista kompura lähti kuitenkin käyntiin. Voiko niitä venttiileitä testata jotenkin?
Sulake on ehjä.
Edit. Vähän korjattu kirjoitusvirheitä ja lisätty tieto kompuran toiminnasta.Last edited by jönssi86; 11-03-2023, 18:02.F11 520dA -12.
Comment
-
-
Originally posted by jönssi86 View PostKosteuden sain poistettua omasta mielestäni kohtuu hyvin. Rakeista lähti noin 35 grammaa kosteutta pois, muualta tietysti myös lähti kosteutta pois. Noh, kasasin kompuran takaisin ja nyt se ei sitten lähde päälle. Onkohan se kompura mennyt johonkin vikasietotilaan. Johdot olen tarkastanut, että on kiinni. Rele napsahtaa kontissa muutaman kerran, mutta ei lähde surisemaan.
Käytin puhdistuksen aikana solenoidiboksin (mihin ne sininen ja punainen piuha pusseilta menee) auki ja sieltä kuului suhahdus, kun irroitin toisen magneettiventtiilin. Voisiko venttiili olla jäänyt väärään asentoon? Ennen purkamista kompura lähti kuitenkin käyntiin. Voiko niitä venttiileitä testata jotenkin?
Sulake on ehjä.
Edit. Vähän korjattu kirjoitusvirheitä ja lisätty tieto kompuran toiminnasta.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
En ehtinyt vielä tuohon kirjoittaa, mutta testasin tosiaan hyppylangalla, että kompura hyrähti käyntiin. Kovin pitkään en pitänyt sitä päällä, mutta ainakin se surisi. Ilmaa ei tainnut suuremmin tulla pusseihin, joten tyhjennysventtiili on jumittunut. Irroitin venttiilin ja se ei liikkunut mihinkään.
Aloin etsimään netistä sopivaa venttiiliä tilalle, niin samalla kävikin selväksi, että autoon on vaihdettu varaosakompressori, johon ei käy sama venttiili kuin alkuperäiseen. Kiinasta piti tilata uusi käypä venttiili. Montakohan kuukautta saa odottaa.F11 520dA -12.
Comment
-
-
ei se kompuran suoraa ajaminen päästä ilmaa pusseihin kun venttiilit on kiinni, sulla on kompura todennäköisesti mennyt transport modeen, ihan turhaan vaihdat sen venttiilin.
Kannattaa ne koodit lukea ja kuitata transport mode pois päältä...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View Postei se kompuran suoraa ajaminen päästä ilmaa pusseihin kun venttiilit on kiinni, sulla on kompura todennäköisesti mennyt transport modeen, ihan turhaan vaihdat sen venttiilin.
Kannattaa ne koodit lukea ja kuitata transport mode pois päältä...F11 520dA -12.
Comment
-
-
Jäsen alpine3 tarkisti etänä, ja totesi, että transport-mode ei ollut päällä. Releen napsunta kuului takakontista, mutta kompura ei herännyt. Kokeilin vaihtaa relettäkin, mutta tilanne ei muuttunut. Laitoin auton käyntiin ja kompura hyrähti päälle ja täytti pussit normaalisti (entiseen verrattuna jopa tehokkaammin, olinhan purkanut kompressorin ja kuivaillut kaikki osat.) En enää muista yritinkö aikaisemmin saada kompressorin pumppaamaan vain laittamalla virrat päälle, noh käynnistämällä moottorin se lähti tulille.
Tyhjennysventtiili oli ottanut jossakin vaiheessa kosteutta sen verran paljon, että sen kotelon sisällä oli ruosteen jälkiä ja venttiili oli jumissa, joten uusi venttiili on tilattu. Lämmittelin ja koputtelin vanhaa venttiiliä ja laitoin sen sisään, niin ainakin parin päivän jälkeen perä on pysynyt ylhäällä ja pelannut muutenkin hyvin. Lämpötila on ollut ulkona melko lämmin, niin ei ole sekään aiheuttanut ongelmia. Vaihtelen uuden venttiiilin, kun se aikanaan saapuu. Muuten näyttäisi pelaavaan.
Suuret kiitokset avusta ja neuvoista.F11 520dA -12.
Comment
-
Comment