Originally posted by zakspeed
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 EDC iskarin vaihto, koodaus?
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKoodaus onnistuu aina kunhan käytössä on vaan vähintää sama tai uudempi i-level läppärillä. Eihän tuollaista psdz 5.07.01 ole käsittääkseni edes olemassa. Sulla on tämän vuoden versiot, joten siitä ei jää homma kiinni. Näkemättä mahdoton sanoa mikä siellä vastustaa. Minulta onnistuu etänäkin koodata nuo, jos et saa niitä koodattua.
Aloin miettimään, jos ongelma on etten käytä sitä E-Sys Launcher Prota. Niinpä löysin ja latasin valmiin paketin jossa oli E-Sys 3.30.1 ja E-Sys Launcher Pro 2.8.1.155.
BMW E-Sys 3.30.1 + E-Sys Launcher PRO + Token Generator (50 Years License) Win | 182 MB BMW E-Sys - An engineering version of the software for programming, coding, electronic control units of new seri
Tuolta löytyy linkki josta löytyy linkit Mega latauspalveluun. Toisessa linkissä on vielä psdzdata Lite 4.18.33, mutta itse en sitä käyttänyt kun minulla oli jo se Full 63.3 versio
Mutta ongelma pysyi samana. Kunnes huomasin, että niitä CAFT tiedostoja pystyy oikean softaversion alta valitsemaan molemmat kerralla CTRL pohjassa. Olin yrittänyt yhtä kerrallaan.. Ei tullut mieleenkään että ohjelma ymmärtää tuollasia Windows komentoja..
Nyt siis sain homman toimimaan. CAFT tiedostot sisälle RK moduuleihin, ja RK moduulien coodaus hiiren oikeella napilla. Sitten ISTA-D:llä vikakoodien nollaus, ja kaikki toimii niin ku pitääkin.
Tuli sellanen fiilis että nyt on opeteltava tämä homma itse, kun maksoin itseni kipeäksi kun korjaamo yritti tehdä tuota, tuloksetta.. Ei yhtään huvittanut lähteä maksamaan merkkiliikkeeseen lisää.
Silläkin kirjottelin noita versionumeroita noin tarkasti, kun itse tuskailin alkuun, onko vika niissä. Jos joku tuskailee saman asian kanssa niin jos tuosta sais jotain irti, ja pääsis alkuun / eteen päin.
Rahaa noihin ei mennyt muuta kuin ISTA-D:n tilasin tuolta hintaan 14.99
Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!
Ja Mega latauspalveluun piti maksaa 4,99 € (noin, muistaakseni) jotta lataus tuli tauotta. Se taisi olla kuukauden voimassa.
Comment
-
-
Originally posted by JTM81 View PostKiitoksia vinkeistä. Auttoi jatkamaan yrittämistä kun sai kuulla ettei ole ihan metsässä.
Aloin miettimään, jos ongelma on etten käytä sitä E-Sys Launcher Prota. Niinpä löysin ja latasin valmiin paketin jossa oli E-Sys 3.30.1 ja E-Sys Launcher Pro 2.8.1.155.
BMW E-Sys 3.30.1 + E-Sys Launcher PRO + Token Generator (50 Years License) Win | 182 MB BMW E-Sys - An engineering version of the software for programming, coding, electronic control units of new seri
Tuolta löytyy linkki josta löytyy linkit Mega latauspalveluun. Toisessa linkissä on vielä psdzdata Lite 4.18.33, mutta itse en sitä käyttänyt kun minulla oli jo se Full 63.3 versio
Mutta ongelma pysyi samana. Kunnes huomasin, että niitä CAFT tiedostoja pystyy oikean softaversion alta valitsemaan molemmat kerralla CTRL pohjassa. Olin yrittänyt yhtä kerrallaan.. Ei tullut mieleenkään että ohjelma ymmärtää tuollasia Windows komentoja..
Nyt siis sain homman toimimaan. CAFT tiedostot sisälle RK moduuleihin, ja RK moduulien coodaus hiiren oikeella napilla. Sitten ISTA-D:llä vikakoodien nollaus, ja kaikki toimii niin ku pitääkin.
Tuli sellanen fiilis että nyt on opeteltava tämä homma itse, kun maksoin itseni kipeäksi kun korjaamo yritti tehdä tuota, tuloksetta.. Ei yhtään huvittanut lähteä maksamaan merkkiliikkeeseen lisää.
Silläkin kirjottelin noita versionumeroita noin tarkasti, kun itse tuskailin alkuun, onko vika niissä. Jos joku tuskailee saman asian kanssa niin jos tuosta sais jotain irti, ja pääsis alkuun / eteen päin.
Rahaa noihin ei mennyt muuta kuin ISTA-D:n tilasin tuolta hintaan 14.99
Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!
Ja Mega latauspalveluun piti maksaa 4,99 € (noin, muistaakseni) jotta lataus tuli tauotta. Se taisi olla kuukauden voimassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostJos joku pohtii miten meni ESYSksellä koodaus niin tässä lyhyesti, miten ite sain toimiin.
Connect > Read FA > Activate FA > Read SVT > Valitaan moduli josta puuttuu koodaus tässä tapauksessa "RK" > Detect CAF for SWE > Valitaan sopiva softaversio > Valitaan puusta moduli "RK" > Hiiren oikee ja "Code".S65, S85, H1, N63TU, HA0
Comment
-
-
Originally posted by pyroz View PostYksi iskari vaihdettu. yksi neljästä RK moduulista on vajavainen. Mutta homma jää siihen, että "Detect CAF for SWE" nappia tai toimintoa ei kyllä löydy. Missä sen pitäisi olla?S65, S85, H1, N63TU, HA0
Comment
-
-
Pääsin koodauksessa "Code" -vaiheeseen asti, mutta pitääkö sen jälkeen tehdä vielä jotain, kun ECUista kaksi on punaisella?
Lisäksi CAFD -tiedoston valitsin saman I-levelin, kuin e-sys näyttää auton I-step (shipped).
Takaiskareita siis koitan koodailla ja apu olis jees...F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by alpine3 View PostKorostat hiirellä sen ecun jossa ne punaset cafdit on ja painat "code".F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostIskarien vaihdon jälkeen pitäisi vielä tehdä perän korkeuden säätö tai kalibrointi. Kumpi istalla tehdään, kalibrointia veikkaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostIskarien vaihdon jälkeen pitäisi vielä tehdä perän korkeuden säätö tai kalibrointi. Kumpi istalla tehdään, kalibrointia veikkaan?
Säädön aluksi ista kertoo vanteen alalaita-kaarimitan millimetreissä, johon se pyrkii molemmat takakulmat säädön yhteydessä lopuksi saamaan. Kun sinulta kysytään tämänhetkistä vanteen alalaita-kaarimittaa, sinun täytyy lisätä, tai vähentää todellisesta mitasta sen verran, jonka haluat kulman laskevan tai nousevan.
Esimerkki: ista kertoo pyrkivänsä saamaan takakulman 620mm korkeuteen, mitattu todellinen korkeus on 630mm ja haluat takakulman todelliseksi korkeudeksi 600mm. Tällöin syötät takakulman senhetkiseksi korkeudeksi 650mm, jolloin ista laskee takakulmaa 30mm ja olettaa korkeuden olevan nyt 620mm, vaikka todellisuudessa se on 600mm.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Meikäläisellä on autossa on adaptiivinen alusta, ja takaiskarit vaihdettiin hiljattain. Auton perämäästä tuli aivan ...tin kova, mikä tahansa töyssy heittää eteenpäin, kun perä menee yli, ja comfort plussallakin meno tuntuu todella ärsyttävän kovalta. Aluksi luulin, että kyseessä ovat vaan uutuudentiukat vehkeet ja talven kylmä sää, mutta tilanne ei muuttunut nyt kelien lämmettyä. Huollosta kyselin noiden koodamisen perään ja laitoin vielä linkin tähän ketjuunkin, silti vakuuttivat, ettei tarvitse mitenkään koodata tai ohjelmoida. Auto siis 2013 535D xdrive, jossa säätyvät iskarit. Ei muuten ollut halpaa, maksoivat melkein tonnin kipale ja huollon mukaan ei saa halvemmalla mistään...mahtoikohan olla noin. Huolto ei ollut merkkihuolto, sitä fundeeraan, että pitääkö käydä marmorilla vielä näyttämässä...vaikea uskoa, että auto olisi normaalina sellainen, että suojatietöyssyssä perän pomppu heittää kuskin melkein päin tuulilasia.535d xDrive -2013
Comment
-
-
Meikäläisellä on autossa on adaptiivinen alusta, ja takaiskarit vaihdettiin hiljattain. Auton perämäästä tuli aivan ...tin kova, mikä tahansa töyssy heittää eteenpäin, kun perä menee yli, ja comfort plussallakin meno tuntuu todella ärsyttävän kovalta. Aluksi luulin, että kyseessä ovat vaan uutuudentiukat vehkeet ja talven kylmä sää, mutta tilanne ei muuttunut nyt kelien lämmettyä. Huollosta kyselin noiden koodamisen perään ja laitoin vielä linkin tähän ketjuunkin, silti vakuuttivat, ettei tarvitse mitenkään koodata tai ohjelmoida. Auto siis 2013 535D xdrive, jossa säätyvät iskarit. Ei muuten ollut halpaa, maksoivat melkein tonnin kipale ja huollon mukaan ei saa halvemmalla mistään...mahtoikohan olla noin. Huolto ei ollut merkkihuolto, sitä fundeeraan, että pitääkö käydä marmorilla vielä näyttämässä...vaikea uskoa, että auto olisi normaalina sellainen, että suojatietöyssyssä perän pomppu heittää kuskin melkein päin tuulilasia.535d xDrive -2013
Comment
-
Comment