Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 EDC iskarin vaihto, koodaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10923
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by zakspeed View Post
    Hommaa BMW testeri tai käytä dealerillä koodattavana pumput käyttöön.
    Sillähän on jo, e-sys on BMW tehdassofta koodaukseen.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JTM81
      Newbiemmer
      • Jun 2017
      • 7
      • Kanta-Häme

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Koodaus onnistuu aina kunhan käytössä on vaan vähintää sama tai uudempi i-level läppärillä. Eihän tuollaista psdz 5.07.01 ole käsittääkseni edes olemassa. Sulla on tämän vuoden versiot, joten siitä ei jää homma kiinni. Näkemättä mahdoton sanoa mikä siellä vastustaa. Minulta onnistuu etänäkin koodata nuo, jos et saa niitä koodattua.
      Kiitoksia vinkeistä. Auttoi jatkamaan yrittämistä kun sai kuulla ettei ole ihan metsässä.

      Aloin miettimään, jos ongelma on etten käytä sitä E-Sys Launcher Prota. Niinpä löysin ja latasin valmiin paketin jossa oli E-Sys 3.30.1 ja E-Sys Launcher Pro 2.8.1.155.

      BMW E-Sys 3.30.1 + E-Sys Launcher PRO + Token Generator (50 Years License) Win | 182 MB BMW E-Sys - An engineering version of the software for programming, coding, electronic control units of new seri


      Tuolta löytyy linkki josta löytyy linkit Mega latauspalveluun. Toisessa linkissä on vielä psdzdata Lite 4.18.33, mutta itse en sitä käyttänyt kun minulla oli jo se Full 63.3 versio

      Mutta ongelma pysyi samana. Kunnes huomasin, että niitä CAFT tiedostoja pystyy oikean softaversion alta valitsemaan molemmat kerralla CTRL pohjassa. Olin yrittänyt yhtä kerrallaan.. Ei tullut mieleenkään että ohjelma ymmärtää tuollasia Windows komentoja..

      Nyt siis sain homman toimimaan. CAFT tiedostot sisälle RK moduuleihin, ja RK moduulien coodaus hiiren oikeella napilla. Sitten ISTA-D:llä vikakoodien nollaus, ja kaikki toimii niin ku pitääkin.

      Tuli sellanen fiilis että nyt on opeteltava tämä homma itse, kun maksoin itseni kipeäksi kun korjaamo yritti tehdä tuota, tuloksetta.. Ei yhtään huvittanut lähteä maksamaan merkkiliikkeeseen lisää.

      Silläkin kirjottelin noita versionumeroita noin tarkasti, kun itse tuskailin alkuun, onko vika niissä. Jos joku tuskailee saman asian kanssa niin jos tuosta sais jotain irti, ja pääsis alkuun / eteen päin.

      Rahaa noihin ei mennyt muuta kuin ISTA-D:n tilasin tuolta hintaan 14.99

      Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!


      Ja Mega latauspalveluun piti maksaa 4,99 € (noin, muistaakseni) jotta lataus tuli tauotta. Se taisi olla kuukauden voimassa.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by JTM81 View Post
        Kiitoksia vinkeistä. Auttoi jatkamaan yrittämistä kun sai kuulla ettei ole ihan metsässä.

        Aloin miettimään, jos ongelma on etten käytä sitä E-Sys Launcher Prota. Niinpä löysin ja latasin valmiin paketin jossa oli E-Sys 3.30.1 ja E-Sys Launcher Pro 2.8.1.155.

        BMW E-Sys 3.30.1 + E-Sys Launcher PRO + Token Generator (50 Years License) Win | 182 MB BMW E-Sys - An engineering version of the software for programming, coding, electronic control units of new seri


        Tuolta löytyy linkki josta löytyy linkit Mega latauspalveluun. Toisessa linkissä on vielä psdzdata Lite 4.18.33, mutta itse en sitä käyttänyt kun minulla oli jo se Full 63.3 versio

        Mutta ongelma pysyi samana. Kunnes huomasin, että niitä CAFT tiedostoja pystyy oikean softaversion alta valitsemaan molemmat kerralla CTRL pohjassa. Olin yrittänyt yhtä kerrallaan.. Ei tullut mieleenkään että ohjelma ymmärtää tuollasia Windows komentoja..

        Nyt siis sain homman toimimaan. CAFT tiedostot sisälle RK moduuleihin, ja RK moduulien coodaus hiiren oikeella napilla. Sitten ISTA-D:llä vikakoodien nollaus, ja kaikki toimii niin ku pitääkin.

        Tuli sellanen fiilis että nyt on opeteltava tämä homma itse, kun maksoin itseni kipeäksi kun korjaamo yritti tehdä tuota, tuloksetta.. Ei yhtään huvittanut lähteä maksamaan merkkiliikkeeseen lisää.

        Silläkin kirjottelin noita versionumeroita noin tarkasti, kun itse tuskailin alkuun, onko vika niissä. Jos joku tuskailee saman asian kanssa niin jos tuosta sais jotain irti, ja pääsis alkuun / eteen päin.

        Rahaa noihin ei mennyt muuta kuin ISTA-D:n tilasin tuolta hintaan 14.99

        Shopify provides a reliable Ecommerce platform so you focus on selling online! Integrated hosting, shopping cart and Ecommerce payment solution all in one!


        Ja Mega latauspalveluun piti maksaa 4,99 € (noin, muistaakseni) jotta lataus tuli tauotta. Se taisi olla kuukauden voimassa.
        Hyvä kun sait tehtyä. Jaa, että sellainen korjaamo sitten. Jatkoa ajatellen vinkkinä, laucheria ei kannata tälläisiin koodauksiin käyttää.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6709
          • PK-seutu

          #19
          Originally posted by Pekuz View Post
          Jos joku pohtii miten meni ESYSksellä koodaus niin tässä lyhyesti, miten ite sain toimiin.
          Connect > Read FA > Activate FA > Read SVT > Valitaan moduli josta puuttuu koodaus tässä tapauksessa "RK" > Detect CAF for SWE > Valitaan sopiva softaversio > Valitaan puusta moduli "RK" > Hiiren oikee ja "Code".
          Yksi iskari vaihdettu. yksi neljästä RK moduulista on vajavainen. Mutta homma jää siihen, että "Detect CAF for SWE" nappia tai toimintoa ei kyllä löydy. Missä sen pitäisi olla?
          S65, S85, H1, N63TU, HA0

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6709
            • PK-seutu

            #20
            Originally posted by pyroz View Post
            Yksi iskari vaihdettu. yksi neljästä RK moduulista on vajavainen. Mutta homma jää siihen, että "Detect CAF for SWE" nappia tai toimintoa ei kyllä löydy. Missä sen pitäisi olla?
            Päivitys tilanteeseen. Koodaustyökalut päivitetty ja homma meni maaliin tässäkin ketjussa mainituin ohjein
            S65, S85, H1, N63TU, HA0

            Comment

            • mikron
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 2166
              • Himas

              #21
              Pääsin koodauksessa "Code" -vaiheeseen asti, mutta pitääkö sen jälkeen tehdä vielä jotain, kun ECUista kaksi on punaisella?

              Lisäksi CAFD -tiedoston valitsin saman I-levelin, kuin e-sys näyttää auton I-step (shipped).

              Takaiskareita siis koitan koodailla ja apu olis jees...
              F11 530dA xDrive M-sport -13
              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
              Ex: E38 740iA -98
              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
              Ex: E39 523i -96
              Ex: E34 520i -89

              Comment

              • alpine3
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2010
                • 1221
                • Kajjjaani

                #22
                Korostat hiirellä sen ecun jossa ne punaset cafdit on ja painat "code".
                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                Comment

                • mikron
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 2166
                  • Himas

                  #23
                  Originally posted by alpine3 View Post
                  Korostat hiirellä sen ecun jossa ne punaset cafdit on ja painat "code".
                  Just noin tein. Näyttääkö toi lopputulos oikealta? Herjat iDrivestä kyllä hävis ja iskarit tuntuis toimivan hyvin. Ei oo enää kivireki.
                  Attached Files
                  F11 530dA xDrive M-sport -13
                  Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                  Ex: E38 740iA -98
                  Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                  Ex: E39 523i -96
                  Ex: E34 520i -89

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1221
                    • Kajjjaani

                    #24
                    Kyllä, näyttäisi olevan kunnossa
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • mikron
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 2166
                      • Himas

                      #25
                      Iskarien vaihdon jälkeen pitäisi vielä tehdä perän korkeuden säätö tai kalibrointi. Kumpi istalla tehdään, kalibrointia veikkaan?
                      F11 530dA xDrive M-sport -13
                      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                      Ex: E38 740iA -98
                      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                      Ex: E39 523i -96
                      Ex: E34 520i -89

                      Comment

                      • alpine3
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2010
                        • 1221
                        • Kajjjaani

                        #26
                        Taitaa olla yksi ja sama toiminto, istalla juu.
                        BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                        BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10923
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by mikron View Post
                          Iskarien vaihdon jälkeen pitäisi vielä tehdä perän korkeuden säätö tai kalibrointi. Kumpi istalla tehdään, kalibrointia veikkaan?
                          Jos haluat vakiosta poikkeavan korkeuden perälle, niin katso vakiomitat ensin istasta ja sen jälkeen vasta mene säätämään.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • alpine3
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2010
                            • 1221
                            • Kajjjaani

                            #28
                            Originally posted by mikron View Post
                            Iskarien vaihdon jälkeen pitäisi vielä tehdä perän korkeuden säätö tai kalibrointi. Kumpi istalla tehdään, kalibrointia veikkaan?
                            Jos esim. haluat taka-akselin rengas-kaarivälin samanmittaiseksi kuin etuakselilla joudut huijaamaan istaa säädön aikana.

                            Säädön aluksi ista kertoo vanteen alalaita-kaarimitan millimetreissä, johon se pyrkii molemmat takakulmat säädön yhteydessä lopuksi saamaan. Kun sinulta kysytään tämänhetkistä vanteen alalaita-kaarimittaa, sinun täytyy lisätä, tai vähentää todellisesta mitasta sen verran, jonka haluat kulman laskevan tai nousevan.

                            Esimerkki: ista kertoo pyrkivänsä saamaan takakulman 620mm korkeuteen, mitattu todellinen korkeus on 630mm ja haluat takakulman todelliseksi korkeudeksi 600mm. Tällöin syötät takakulman senhetkiseksi korkeudeksi 650mm, jolloin ista laskee takakulmaa 30mm ja olettaa korkeuden olevan nyt 620mm, vaikka todellisuudessa se on 600mm.
                            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                            Comment

                            • Kiitoksinen Setämies
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2021
                              • 32
                              • Varsinais-Suomi

                              #29
                              Meikäläisellä on autossa on adaptiivinen alusta, ja takaiskarit vaihdettiin hiljattain. Auton perämäästä tuli aivan ...tin kova, mikä tahansa töyssy heittää eteenpäin, kun perä menee yli, ja comfort plussallakin meno tuntuu todella ärsyttävän kovalta. Aluksi luulin, että kyseessä ovat vaan uutuudentiukat vehkeet ja talven kylmä sää, mutta tilanne ei muuttunut nyt kelien lämmettyä. Huollosta kyselin noiden koodamisen perään ja laitoin vielä linkin tähän ketjuunkin, silti vakuuttivat, ettei tarvitse mitenkään koodata tai ohjelmoida. Auto siis 2013 535D xdrive, jossa säätyvät iskarit. Ei muuten ollut halpaa, maksoivat melkein tonnin kipale ja huollon mukaan ei saa halvemmalla mistään...mahtoikohan olla noin. Huolto ei ollut merkkihuolto, sitä fundeeraan, että pitääkö käydä marmorilla vielä näyttämässä...vaikea uskoa, että auto olisi normaalina sellainen, että suojatietöyssyssä perän pomppu heittää kuskin melkein päin tuulilasia.
                              535d xDrive -2013

                              Comment

                              • Kiitoksinen Setämies
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2021
                                • 32
                                • Varsinais-Suomi

                                #30
                                Meikäläisellä on autossa on adaptiivinen alusta, ja takaiskarit vaihdettiin hiljattain. Auton perämäästä tuli aivan ...tin kova, mikä tahansa töyssy heittää eteenpäin, kun perä menee yli, ja comfort plussallakin meno tuntuu todella ärsyttävän kovalta. Aluksi luulin, että kyseessä ovat vaan uutuudentiukat vehkeet ja talven kylmä sää, mutta tilanne ei muuttunut nyt kelien lämmettyä. Huollosta kyselin noiden koodamisen perään ja laitoin vielä linkin tähän ketjuunkin, silti vakuuttivat, ettei tarvitse mitenkään koodata tai ohjelmoida. Auto siis 2013 535D xdrive, jossa säätyvät iskarit. Ei muuten ollut halpaa, maksoivat melkein tonnin kipale ja huollon mukaan ei saa halvemmalla mistään...mahtoikohan olla noin. Huolto ei ollut merkkihuolto, sitä fundeeraan, että pitääkö käydä marmorilla vielä näyttämässä...vaikea uskoa, että auto olisi normaalina sellainen, että suojatietöyssyssä perän pomppu heittää kuskin melkein päin tuulilasia.
                                535d xDrive -2013

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎