Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530d xd F11 Level control failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pepper1976
    Bimmer Rookie
    • Oct 2014
    • 144
    • Forssa

    BMW 530d xd F11 Level control failure

    Eli heitti tuollasen vikailmon bimmeriin. Takapää on painunut hieman alemmas kuin mitä sen normaalisti pitäs olla mutta vain aavistuksen. Kova se toki on nyt ja auto tuntuu kuin rodeohärällä menis. Kompura vai pussijouset? Vai joku liitin reistaa? Ei ole puolieroa vaan molemmat puolet symmetrisesti aavistuksen painuneet takaa.
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    Originally posted by Pepper1976 View Post
    Eli heitti tuollasen vikailmon bimmeriin. Takapää on painunut hieman alemmas kuin mitä sen normaalisti pitäs olla mutta vain aavistuksen. Kova se toki on nyt ja auto tuntuu kuin rodeohärällä menis. Kompura vai pussijouset? Vai joku liitin reistaa? Ei ole puolieroa vaan molemmat puolet symmetrisesti aavistuksen painuneet takaa.
    Sulake palanut kompressorilta jossei enään yritäkään nostaa. Hieman vuotavat pussit saa toisinaan aikaan sen, että kompressori joutuu lujille ja nalli napsahtaa sulake taulusta.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • PNM2
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2015
      • 1113
      • Espoo

      #3
      Originally posted by zakspeed View Post
      Sulake palanut kompressorilta jossei enään yritäkään nostaa. Hieman vuotavat pussit saa toisinaan aikaan sen, että kompressori joutuu lujille ja nalli napsahtaa sulake taulusta.
      Eiks samaa joku just kysellyt ja siinä oli aktiivialustaan liittyvää. Vai muistanko väärin? Mulla on mennyt pusseja useita ja vuotavalla on ajettu joskus pitkiäkin matkoja eikä koskaan ole tullut yhtään herjaa. Mutta näinkin voi siis vakioalustalla käydä?
      i4 M50
      ex: G30 530e xDrive M-Sport
      ex: F11 525d xDrive
      ex: F11 520d
      ex: E91 318i

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #4
        Originally posted by PNM2 View Post
        Eiks samaa joku just kysellyt ja siinä oli aktiivialustaan liittyvää. Vai muistanko väärin? Mulla on mennyt pusseja useita ja vuotavalla on ajettu joskus pitkiäkin matkoja eikä koskaan ole tullut yhtään herjaa. Mutta näinkin voi siis vakioalustalla käydä?
        Nyt kuitenkin level control failuresta taitaa olla kysymys. Se juttu oli jos samaa tarkoitetaan niin dynamic driveen liittyviä venttiili ongelmia.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • Kahimooni
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 122
          • Espoo

          #5
          Originally posted by zakspeed View Post
          Nyt kuitenkin level control failuresta taitaa olla kysymys. Se juttu oli jos samaa tarkoitetaan niin dynamic driveen liittyviä venttiili ongelmia.
          Mun 525 3,0 tekee samaa. Pussit vaihdettu ja kompura huollettu sekä sulake ehjä. Pakkasella perä ihan vähän ehkä tippuu ja kyyti on kuin kivireellä ajaisi. Perä jopa pomppii hieman. Nollan tienoilla ei ongelmia. Tuo herja tulee satunnaisesti mullakin.

          Alan vain pitää tuota ominaisuutena, en jaksa edes yrittää enää korjata.

          -K

          Comment

          • Kimmo-R
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2010
            • 400
            • Tampere

            #6
            Viat johtuu lähes aina kompurasta ellei sit vaan pussit vajene. Eikä noita kannata huoltaa. 200e uus kompura ebaysta ja selällään vaihtaa puolessa tunnissa kun nostaa toisen kulman ilmaan. Itellä aikonaan ei päästänyt paineita pihalle eikä auttanut ryynien tai männän vaihto + hirvee homma säästöön nähden.
            Last edited by Kimmo-R; 30-01-2019, 00:25.
            Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
            --Audiokit.fi--
            BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
            BMW i4 M50 Supercharged -23
            BMW i3 60Ah -14

            Comment

            • Pepper1976
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 144
              • Forssa

              #7
              Originally posted by Kimmo-R View Post
              Viat johtuu lähes aina kompurasta ellei sit vaan pussit vajene. Eikä noita kannata huoltaa. 200e uus kompura ebaysta ja selällään vaihtaa puolessa tunnissa kun nostaa toisen kulman ilmaan. Itellä aikonaan ei päästänyt paineita pihalle eikä auttanut ryynien tai männän vaihto + hirvee homma säästöön nähden.

              Mistä kompuran saa 200 egellä?

              Comment

              • Pepper1976
                Bimmer Rookie
                • Oct 2014
                • 144
                • Forssa

                #8
                Originally posted by zakspeed View Post
                Sulake palanut kompressorilta jossei enään yritäkään nostaa. Hieman vuotavat pussit saa toisinaan aikaan sen, että kompressori joutuu lujille ja nalli napsahtaa sulake taulusta.
                Sulake oli mennyt. Uusi sulake ja kaikki normaalia. Pitää seurailla oliko noilla tulipalopakkasilla osuutta asiaan ja uusiiko. Voihan siellä olla kompura ollut jäässäkin tai jotain vastaavaa. Tällä hetkellä toimii täysin normaalisti kun uusi sulake vaihdettu. Kiitos nopeasta vinkistä!

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2857
                  • Tampere

                  #9
                  Siellä on ollut kompura jäässä, kuivausrakeet pitäisi joko kuivata tai vaihtaa kuiviin.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Pepper1976
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2014
                    • 144
                    • Forssa

                    #10
                    Originally posted by böntti View Post
                    Siellä on ollut kompura jäässä, kuivausrakeet pitäisi joko kuivata tai vaihtaa kuiviin.
                    Mistähän noita kuivausrakeita saa?

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2857
                      • Tampere

                      #11
                      Esimerkiksi minulta. Saa joko irtona tai sitten vaihdettuna.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • Ceeray
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1400
                        • Kuopio

                        #12
                        Tai laitat kissanhiekkaa. Sama asia.. näin sano paikallinen BMW indie huoltaja.
                        Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9157
                          • Oulu

                          #13
                          Originally posted by Ceeray View Post
                          Tai laitat kissanhiekkaa. Sama asia.. näin sano paikallinen BMW indie huoltaja.
                          Toimii hetken, mutta murenee. Mieluumin vaikka uunittaa kuivaksi ne alkuperäiset silikageelirakeet.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #14
                            Täällä myös rakeita jos tarve on.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Toimii hetken, mutta murenee. Mieluumin vaikka uunittaa kuivaksi ne alkuperäiset silikageelirakeet.
                              Sekö noiden koostumus on? Eikö nuo ole ainakin kooltaan suurempia kuin normaalit silicat?
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎