Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530d xd F11 Level control failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #16
    Originally posted by fraatti View Post
    Sekö noiden koostumus on? Eikö nuo ole ainakin kooltaan suurempia kuin normaalit silicat?
    Niin kumman koostumus?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Clavurion View Post
      Niin kumman koostumus?
      Ilmajousituksen kuivaimen alkuperäiset rakeet.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #18
        Originally posted by fraatti View Post
        Ilmajousituksen kuivaimen alkuperäiset rakeet.
        Eikö ne nyt ihan normi (hyvälaatuisia) silicageelirakeita ole.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Kahimooni
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 122
          • Espoo

          #19
          Niin, purin tosiaan kompuran aivan atomeiksi ja uunitin silicat aivan rutikuiviksi kesällä. Tokihan ne voivat olla jo nyt uudelleen märät mutta... Sulake ei pala enää kuten viime talvena. Kompura myös toimii, miksi se pitäisi vaihtaa? Toki järjestelmä voi vuotaa ilmaa jostain mutta...

          Lisää hyviä vinkkejä saa kertoa!

          -K

          Comment

          • Nakkivasara
            Newbiemmer
            • Nov 2019
            • 1
            • Pohjois-Pohjanmaa

            #20
            Moi, löytyisikö Oulun seudulta kuivausrakeiden vaihtajaa/kuivaajaa ilmajousituksen kompuraan? Auto F11 vm. 2011.

            Comment

            • heht
              Bimmer Rookie
              • Sep 2013
              • 63
              • HYVINKÄÄ

              #21
              Originally posted by Kahimooni View Post
              Niin, purin tosiaan kompuran aivan atomeiksi ja uunitin silicat aivan rutikuiviksi kesällä. Tokihan ne voivat olla jo nyt uudelleen märät mutta... Sulake ei pala enää kuten viime talvena. Kompura myös toimii, miksi se pitäisi vaihtaa? Toki järjestelmä voi vuotaa ilmaa jostain mutta...

              Lisää hyviä vinkkejä saa kertoa!

              -K
              Varmaan vois korkeutta yrittää opettaa autolle vielä. Vaihtoehtoisesti iskareissa vikaa. Tosin tuo ei ihan täsmää siihen että tuo on alempana pakkasella. Tiedä sitten vaikuttaako pusseissa olevan ilman lämpötila noin radikaalisti korkeuteen.

              Mistä tiedät että kompura toimii? Nämä hörsi ainakin e61sessä skeidaa sisuksiinsa joka johti tuoton laskemiseen. Itellä kävi kompura jatkuvasti kuusykkösessä, 3 sekuntia se jaksoi nostaa ja sitten kompura käydessä perä vaan laski. Huomasin tämän kun testerillä nosti perää manuaalisesti.
              Last edited by heht; 27-11-2019, 12:01.
              530d F11 -11 M-Sport, Carbonschwarz + dakotaoyster "voll"
              530xd E61 Lci -07 M-Sport
              Ex: e91lci 320d, e39 530d. Nippu VAG tuotteita.

              Comment

              • Kahimooni
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 122
                • Espoo

                #22
                Originally posted by heht View Post
                Varmaan vois korkeutta yrittää opettaa autolle vielä. Vaihtoehtoisesti iskareissa vikaa. Tosin tuo ei ihan täsmää siihen että tuo on alempana pakkasella. Tiedä sitten vaikuttaako pusseissa olevan ilman lämpötila noin radikaalisti korkeuteen.

                Mistä tiedät että kompura toimii? Nämä hörsi ainakin e61sessä skeidaa sisuksiinsa joka johti tuoton laskemiseen. Itellä kävi kompura jatkuvasti kuusykkösessä, 3 sekuntia se jaksoi nostaa ja sitten kompura käydessä perä vaan laski. Huomasin tämän kun testerillä nosti perää manuaalisesti.
                Toimi se ainakin kun laittoi paikalleen ja pussit menivät täyteen

                Voihan olla että sen jälkeen silicat on taas kastuneet tai jotain muuta häikkää. Katson uudelleen kun pääsen autotalliin.

                Onko kompuraan olemassa jotain huolto/tiivistesarjaa?

                -K

                Comment

                • luikas
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 644
                  • Oulu area

                  #23
                  Originally posted by Nakkivasara View Post
                  Moi, löytyisikö Oulun seudulta kuivausrakeiden vaihtajaa/kuivaajaa ilmajousituksen kompuraan? Auto F11 vm. 2011.
                  Kokeileppa ottaa yhteyttä mcars oy. On roplannut ilmajousitusten kanssa aiemminkin.
                  Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                  Past:
                  F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                  F31 318d xdrive -14
                  F07 530d GT-11
                  E90 330xda LCI -09
                  E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                  E39 530d M-Sport -03
                  E39 530iA M-Sport -02
                  E39 528i -97
                  E30 320i -88

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎