Isot kilometrit F1x N57 xdrive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by nonmerce View Post
    Ei mitään järkeä taloudellisesti kyllä laitattaa merkkikorjaamolla, jos meni täysin omasta lompakosta.
    Ihan omasta lompakosta ja kyseistä vaihteistoa ei saa tarvikkeena eikä pärnäsen pajalla edes korjattua, tehdas toimittaa vain yhden varaosan, se on tehdaskunnostettu tai tehdasuusi vaihteisto kokonaisuudessaan. Ja osan saa vain valtuutettu maahantuoja, eli pärnänen on ulkona jo tässä vaiheessa.
    Eli varaosia laatikkoon ei saa ollenkaan. Asiakas voi valita vaihdelaatikon ja polkuauton väliltä

Leave a comment:

• nonmerce
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Halvalla pääsit, kaverilla hajosi porschesta se KGB laatikko eikä maksanut kuin 28k€ uusi laatikko, eikä vanhaa saanut itselleen vaan meni tehtaalle pantiksi.
    Siinä mieli maassa kun 60k€ autoon laitat uutta laatikkoa.
    Ei mitään järkeä taloudellisesti kyllä laitattaa merkkikorjaamolla, jos meni täysin omasta lompakosta.

Leave a comment:

• BMW525Xda
    replied
    Originally posted by veku View Post
    Mä en osaa jännittää jos näistä jotain porsii kun just traktrorista meni vaihdelaatikko ja töineen 16 ke meni siihen
    Halvalla pääsit, kaverilla hajosi porschesta se KGB laatikko eikä maksanut kuin 28k€ uusi laatikko, eikä vanhaa saanut itselleen vaan meni tehtaalle pantiksi.
    Siinä mieli maassa kun 60k€ autoon laitat uutta laatikkoa.

Leave a comment:

• joko
    replied
    Mulla oli about puoli vuotta sitten kanssa hyvin lähellä että en vaihtanut nykyistä F11 550d vain 1500e riita jäi kaupassa.
    Sekin raha mennyt jo nykyiseen kun takaiskarit vaihdoin ja nyt menee lasi vaihtoon.
    Tosin sen jälkeen vaihdoin äxän uudempaan kun jonkin sortin autokuume oli päällä.
    Mä en osaa jännittää jos näistä jotain porsii kun just traktrorista meni vaihdelaatikko ja töineen 16 ke meni siihen
    Juu no vähän mua jännittää kun nykyinen kauppakassi on m47 koneella ja siinä ei ole kyllä ollut ensimmäistäkään viaksi luettavaa juttua. Sprinteristä kun pääsi eroon niin on tullut vähän varovaiseksi. Kardaanin toki voi tsekata jos on noilla kilsoilla alkuperäinen niin melkein se kannattais varuilta vaihtaa uuteen.voi olla että just tuota yksilöä en osta kun vuodenvaihteessa rahatilanne on parempi niin silloin välirahan pystyy laittaa kaupaskäyntitiltä taas. Viime kuumeen jälkeen siellä on vielä vähän vajausta. Huolettomia vehkeitä nämä kaikki on ollut e39, e36 , e60 ja e91 yli 200tkm ajeltu meillä eikä ole yhtään konetta tai laatikkoa avattu eikä vaihdettu esim suuttimia tai mitään voimansiirron osia.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by joko View Post
    https://m.nettiauto.com/bmw/m550d/10...nt=11&vifNav=Y
    Tuossa olisi yksi m550d mikä kiinnostaisi. Varusteet ja väri on sellaiset kuin ne omaan makuun pitää ollakin. Vanteet nyt ei minusta sovi ollenkaan mutta niitä saa kai kaupasta mieleisiä. Kun rustaa ne pakko kriteerit mitä f11 kohdalla omaan makuun pitäisi olla niin äkkiä ne 6 mukiset dieselit on siellä lähempänä 30ke ja niilläkin on ajettu kuitenkin se parisatkua myös.

Emännän kauppakassiksi lähinnä mielessä joten tulevaisuudessa siihen tulisi kilsoja noin 5-7tkm vuodessa. Kuten tuosta ajosuoritteesta voi laskea niin kamalasti ei huvittaisi rahallisesti tuota hankintaa pönkittää mutta perustelisin sen itselle niin että m550d on kuitenkin erikoismalli minkä hinta pysyy. Lisäksi kesäisin pitää muutama tonni vetää 2000kg asuntovaunua joka voisi olla aika kivaa tuolla. Kukkaroa pitäisi raottaa kyllä pelkkää hankintaa varten vajaalla 30ke mut toki kai siinä tuolla ajomäärällä aika pitkään ajelis eikä varmaan ihan nolliin laske tuollaisen hinta koskaan. Pelottaa vain että kuinka kallis ylläpidettävä tuo vanhemmiten on (sukeltaako noissa muuten kardaani lohkosta tai laatikosta läpi?)
    Mulla oli about puoli vuotta sitten kanssa hyvin lähellä että en vaihtanut nykyistä F11 550d vain 1500e riita jäi kaupassa.
    Sekin raha mennyt jo nykyiseen kun takaiskarit vaihdoin ja nyt menee lasi vaihtoon.
    Tosin sen jälkeen vaihdoin äxän uudempaan kun jonkin sortin autokuume oli päällä.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post
    Jos vaihtaa ölkät vaikka 20-25tkm välein niin varmaan jo sillä pidentää moottorin ikää. Ja ajaa lämpimäksi sitä myös talvella.

Pätkäajot kai näitä tappaa.. Omassa 233tkm ja ajattelin jatkaa tällä, tietääpähän mitä syönyt. Alustajumppaa pukkaa vaan..
    Sama täälläkin eli tällä mennään vaikka 5-vuotta tulee taivalta elokuussa täyteen.
    Itse ajelen öljyillä 15-17tkm ..ja ex 535d E61 kaverilla ollut siitä lähtien kun tämän ostin ja pelannut kuin junan vessa

Leave a comment:

• joko
    replied
    https://m.nettiauto.com/bmw/m550d/10...nt=11&vifNav=Y
    Tuossa olisi yksi m550d mikä kiinnostaisi. Varusteet ja väri on sellaiset kuin ne omaan makuun pitää ollakin. Vanteet nyt ei minusta sovi ollenkaan mutta niitä saa kai kaupasta mieleisiä. Kun rustaa ne pakko kriteerit mitä f11 kohdalla omaan makuun pitäisi olla niin äkkiä ne 6 mukiset dieselit on siellä lähempänä 30ke ja niilläkin on ajettu kuitenkin se parisatkua myös.

Emännän kauppakassiksi lähinnä mielessä joten tulevaisuudessa siihen tulisi kilsoja noin 5-7tkm vuodessa. Kuten tuosta ajosuoritteesta voi laskea niin kamalasti ei huvittaisi rahallisesti tuota hankintaa pönkittää mutta perustelisin sen itselle niin että m550d on kuitenkin erikoismalli minkä hinta pysyy. Lisäksi kesäisin pitää muutama tonni vetää 2000kg asuntovaunua joka voisi olla aika kivaa tuolla. Kukkaroa pitäisi raottaa kyllä pelkkää hankintaa varten vajaalla 30ke mut toki kai siinä tuolla ajomäärällä aika pitkään ajelis eikä varmaan ihan nolliin laske tuollaisen hinta koskaan. Pelottaa vain että kuinka kallis ylläpidettävä tuo vanhemmiten on (sukeltaako noissa muuten kardaani lohkosta tai laatikosta läpi?)

Leave a comment:

• Ceeray
    replied
    Jos vaihtaa ölkät vaikka 20-25tkm välein niin varmaan jo sillä pidentää moottorin ikää. Ja ajaa lämpimäksi sitä myös talvella.

Pätkäajot kai näitä tappaa.. Omassa 233tkm ja ajattelin jatkaa tällä, tietääpähän mitä syönyt. Alustajumppaa pukkaa vaan..

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    M550d vs muut N57:t

M550D kardaani ja vetarit omansa, etukardaani ja etuvetarit samat, jakolaatikko sama
    perä sama (eri välitys), vaihdelaatikko sama, takakelkan yms puslat samat

Jotain M550D koneen eroja:
    M550d:n männissä tapinreijät holkitettu.
    x Runkolaakerien raakeripinnat leveämmät? sekä jotain muita vahvikkeita laakereoinnille. Eri laakerit. (Widened main bearing blocks with transitions increase the strength in the area of the crankshaft bearing. Transverse reinforcements to the crank chamber apron brace the main bearing cap and reduce deflection of the bearing cap in the engine’s longitudinal direction. )
    x uusi kampiakseli
    x kannen ja runkolaakerien yhteinen kiinnitys samaan inserttiin lohkon sisällä. (jäykistää pakettia)
    x Männän puristuskorkeus +1mm
    x Männän maljan reunat uudelleensulatetut (tämä on tullut muistaakseni myhemminkin käyttöön sarjatuotantokoneissa)
    x Männäntapin DLC-pinnoite
    x 1mm lyhyempi kiertokanki ja se on muutenkin uudelleen suunniteltu
    x myös kansi "hip-threated" (vähemmän huokosia valussa)
    x kannen jäädytyskanavat muokattu
    x venttiilikokoja muokattu, imu 27.2 -> 29.2 mm pako 24.6 -> 26 mm, pakopuolen naulat tehty "Nimonic:sta"
    x palotila uudelleen suuniteltu
    x jakopään ketju vahvistettu ja pinnoitettu suuremman pumpun tuottaman lisärasituksen takia
    x uusi värinänvaimennin
    x muokattu öljynkierto
    x lohkossa muokattu jäähdytysveden kierto
    x eri kannentiiviste
    x suurempi ja tehokkaampi öljy vesi lämmönvaihdin
    Last edited by fraatti; 29-04-2019, 06:46.

Leave a comment:

• joko
    replied
    Jos otsikossa pysytellään niin isoja kilsoja ajatellen niin löytyykö m550d voimansiirrosta ja koneesta vahvempia osia kuin esim 530xd? Eli onko jakolaatikko, kardaani ja vetarit samat? Hinnan ero 53x tai m550d välillä ei enää mikään järkyttävä ole. M550d on ilmeisesti ainakin eri lohko ja kanget kun kesymmissä.

Leave a comment:

• pyyn0
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Mitä kustansi uudet hehkut ja rele? Oliko irroituksessa ongelmia?
    Noin satasen on ohjain ja hehkut alle 20 kipale. Itsellä irtosi vaivatta kaikki hehkut. Ja sanoisin että helpommin irtos n57 kuin yhdestäkään m57:sta.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Mulla myös nyt jo toinen kestopinnoite auton pinnassa minun omistusaikana. Valojen myllytystä harkinnut, mutta toistaiseksi valotehossa pärjännyt kun vaihdoin vuosi sitten tuoreet xenon-polttimot ja laitoin keulalle ledi lisäpitkät.

En kyllä yhtään muista kuluerää,yleensä vaihdatan melko alkuvaiheessa nuo sekä akun jolloin ne pelaa omistusajan moitteitta.
    En muista että olisi ollut mitään maata mullistavaa vaihdossa.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Mulla oli vähän sama ajatus että jos olisi vaihtanut uudempaan F11 550d mutta toistaiseksi ajan nykyisellä kun ollut kaikin puolin hyvä peli
    Satkun ajanut tällä 145-245tkm ja ollut nyt 4.5 vuotta.
    Nämä vaihdettu minun aikana

laatikko öljyt huuhtelemalla
    jarrupalat joka nurkkaan
    Hehkut+rele (uusin aina kaikki kerralla)
    Akku
    Toinen ilmapussi
    takaiskarit (kalliit)
    alatukivarret +koiranluu 1 kpl

Öljyt vaihtanut 15-18 tkm välein ja ilmanputsarin joka toisessa huollossa.
    Nyt vuoden vaihteessa kun kuume oli kova niin nykäisin kestopinnoitteen autoon ja etuvalot kiilloitettiin niin siirtyi autokuume.

Varmaan etuiskarit pitää jossain vaiheessa vaihtaa mutta toistaiseksi mehut pysyy sisässä ja kyyti tukevaa
    Mulla myös nyt jo toinen kestopinnoite auton pinnassa minun omistusaikana. Valojen myllytystä harkinnut, mutta toistaiseksi valotehossa pärjännyt kun vaihdoin vuosi sitten tuoreet xenon-polttimot ja laitoin keulalle ledi lisäpitkät.

Leave a comment:

• veku
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Ajaisin nykyisellä. Tiedät sen viat ja historian. Uudessa autossa taas uudet murheet.
    Mulla oli vähän sama ajatus että jos olisi vaihtanut uudempaan F11 550d mutta toistaiseksi ajan nykyisellä kun ollut kaikin puolin hyvä peli
    Satkun ajanut tällä 145-245tkm ja ollut nyt 4.5 vuotta.
    Nämä vaihdettu minun aikana

laatikko öljyt huuhtelemalla
    jarrupalat joka nurkkaan
    Hehkut+rele (uusin aina kaikki kerralla)
    Akku
    Toinen ilmapussi
    takaiskarit (kalliit)
    alatukivarret +koiranluu 1 kpl

Öljyt vaihtanut 15-18 tkm välein ja ilmanputsarin joka toisessa huollossa.
    Nyt vuoden vaihteessa kun kuume oli kova niin nykäisin kestopinnoitteen autoon ja etuvalot kiilloitettiin niin siirtyi autokuume.

Varmaan etuiskarit pitää jossain vaiheessa vaihtaa mutta toistaiseksi mehut pysyy sisässä ja kyyti tukevaa

Leave a comment:

• fraatti
    replied
    Ajaisin nykyisellä. Tiedät sen viat ja historian. Uudessa autossa taas uudet murheet.

Leave a comment:

Working...