Announcement

Collapse
No announcement yet.

Android näyttö

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Perus-Jeppe
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 9
    • Hämeenlinna

Hei, Android-näyttöihin liittyen kysymys: koska nuo Android-näytöt selkeästi on siis väylässä kiinni ja sen kanssa juttelee (mm. dashboard näytön tiedot, iDrive-komennot yms.), niin miksi en ole vielä nähnyt yhtäkään sovellusta, joka mahdollistaisi erilaisen väylätiedon tuomisen näytölle, ilman erillisiä ODB-adaptereita? Vai onko tämä tyhmä kysymys, ja sovelluksia on, mutta en ole vain löytänyt googlaamalla..?

Nimittäin kuvittelisin, että teknisellä puolella ei ole estettä, ja lisäksi näitä android-näyttöjä on jo sen verran markkinoilla, että voisi hyvinkin olla kannattavaa tehdä softa, joka siis pyörii androidissa, ja osaa hakea väylästä erilaisia auton tietoja.

Itse siis kaipaisin ahtopainemittaria ja muuta sen suuntaista, ja harkinnassa on ollut mm. erilaisia vaihtoehtoja erilaisista multinäytöistä tuuletuskanavaan yms. Mutta kun kesällä tuli päivitettyä tuon auton näyttö Android pohjaiseen, ja koska siihen saa vaikka Torque-softan kautta tarvittavat mittarit, lienee se järkevämpi vaihtoehto. Mutta sitten aloin siis pohtia, miksi näyttöön ylipäänsä pitäisi wifin tai bluetoothin kautta liittää joku odb-mokkula, jos itse näyttö on jo kiinni väylässä valmiiksi... :think

Eli onko tällaisesta ollut täällä jo keskustelua (pikaisella haulla en ainakaan löytänyt), ja osaisiko joku antaa asiaan kättä pidempää näkemystä?

Comment

• rizzo
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2007
      • 5418
      • Oulu

Onko kukaan vielä päätynyt ruuvaamaan kiinni tuollaista 12.3 -tuumaista näyttöä?

Onhan se iso, mutta helpompi varmasti käyttää ja minusta sopii hyvin tuohon F1X sisustaan.

Comment

• mikkod
        BTCF Member
        • Aug 2007
        • 5202
        • Stadi

Originally posted by rizzo View Post
        Onko kukaan vielä päätynyt ruuvaamaan kiinni tuollaista 12.3 -tuumaista näyttöä?

Onhan se iso, mutta helpompi varmasti käyttää ja minusta sopii hyvin tuohon F1X sisustaan.
        Toihan olisi kova, jos toi asennuksen saisi siistimmin...:think
        Helkama S3000
        Myydään kutosen alustaosia
        This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

Comment

• rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

Originally posted by mikkod View Post
          Toihan olisi kova, jos toi asennuksen saisi siistimmin...:think
          Noita taitaa olla hieman erilaisia, tuo oli eka linkki mitä nakkasin. Minusta tuo on ihan siisti asennus? :think Ei toki ihan tehdaslaatuinen.

Sitten on näitä jotka asentuu upotettuna alkuperäistyylisesti, mutta kosketusnäytön käyttö on kyllä varmasti hankalempaa.

Nyt kun noita flikkejä pari päivää tullut katseltua, niin minun silmä jo sanoo tuota ulkonevaa 12.3 näyttöä hienommaksi

Comment

• Budder
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 96

12.3" näyttö

Mulla oli 12.3" näyttö reilun viikon F10:ssä paikoillaan.
            En tykännyt ja vaihdoin takaisin OEM-näyttöön.

Comment

• rizzo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 5418
              • Oulu

Originally posted by Budder View Post
              Mulla oli 12.3" näyttö reilun viikon F10:ssä paikoillaan.
              En tykännyt ja vaihdoin takaisin OEM-näyttöön.
              Kerrohan käyttökokemuksia

Mikä hyvää, mikä huonoa? Oliko just tuollainen softa, mikä mun linkkaamassa videossa?

Comment

• Budder
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 96

Originally posted by rizzo View Post
                Kerrohan käyttökokemuksia

Mikä hyvää, mikä huonoa? Oliko just tuollainen softa, mikä mun linkkaamassa videossa?
                Sama soitin oli.
                Nitisi, natisi ja heilui kiinnikkeissä kojelaudalla.
                Tuntui kuin olisi ollut android ja bemmin oma softa tuossa soittimessa joka ei ollut mieleinen käyttää.
                Pimeällä oli kuin lamppu olisi silmiin heijastanut,näyttö sen verran kirkas. Sai sen pimeäksi myös. Navi ei löytänyt nopeasti sijaintia.
                Soitin pelasi android laitteiden tapaan kyllä. Asennus menee noin 1h.
                En tykännyt ja laitoin oem-näytön takaisin ja olen siihen tyytyväinen kokeilun jälkeen
                Tämä oli minun arvio laitteesta,joku voi tykätä kys. soittimesta.

Comment

• rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

Originally posted by Budder View Post
                  Sama soitin oli.
                  Nitisi, natisi ja heilui kiinnikkeissä kojelaudalla.
                  Tuntui kuin olisi ollut android ja bemmin oma softa tuossa soittimessa joka ei ollut mieleinen käyttää.
                  Pimeällä oli kuin lamppu olisi silmiin heijastanut,näyttö sen verran kirkas. Sai sen pimeäksi myös. Navi ei löytänyt nopeasti sijaintia.
                  Soitin pelasi android laitteiden tapaan kyllä. Asennus menee noin 1h.
                  En tykännyt ja laitoin oem-näytön takaisin ja olen siihen tyytyväinen kokeilun jälkeen
                  Tämä oli minun arvio laitteesta,joku voi tykätä kys. soittimesta.
                  Kiitos, ihan jo tämän takia jätän kyllä tilaamatta tuon ja mieluummin joku laadukkaampi ratkaisu.

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎