Originally posted by fraatti
View Post
F-sarjan mittariston lämpömittarin toiminta
Collapse
X
-
Tänään tuli eka kerran seurattua salavalikosta lämpöjä. Öljyn lämpö kokoajan pysyi tasan 100 astetta, mutta jäähdytysnesteen lämpö vaihteli 93 - 100 astetta. Nopeudet moottoritienopeuksilla ja ulkona 26 astetta. Onko normaalia? Eli loivassa ylämäessä lämmöt kiipesi 100 asteeseen ja loivassa alamäessä laski 93 asteeseen. Ajoa n. 1,5 tuntia yhteen menoon. Hiukkassuodattimen polttoa ei todennäköisesti ollut koko matkalla. Auto 535dx 2015 sedan.
-
Kuulostaa normaalille, ehkä jäähdytysnesteen lämpötila aavistuksen korkeahko?!
Mutta jos ei laske helposti alle 93 niin termari ilmeisesti toimiiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Täälä tekee kans lci f11 530d sillee isonkärrynkaa kun ajaa d:llä motaria ja se jurnuttaa jollai 1400rpm luokkaa niin lämmöt nousee siinä mittaristossa hieman yli 100c, oon salavalikosta kattonu kans muistaaksee just clt nousee 100c korville normisti tuol 90c nurkil ja kaikki termarit uusittu, sitku laittaa manuaalisesti pykälää pienemmälle et esim kierrokset 1800rpm tai yli ni lämmöt laskee takas 90c korville. Eli vesipumpussa heikko tuotto ?
Vanha f01 730d ekanversion n57:kal ei tällästä tehny.
Sitä aidosti yllättyy kun diesel väräyttää viisaria yli puolenvälin
Last edited by mige95; 28-06-2023, 11:38.-g20 330e
-e31 840ci sc
-e46 316i (m52tub25)
EX- f11 530d lci
Ex- f01 730d
Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
Ex: -06 e61 535d m-sport
Ex:-02 e39 530d manual
Ex -93 e34 520i
Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.
M62tu ajoitustyökalut.
N47/n57 ajoitustyökalut.
Comment

Comment