Oireet: Nykii/pätkii pintakaasulla kiihdyttäessä sekä outo värinä. Selkeimmin värinä tulee ilmi kun ajaa hieman alle 40km/h kierrosten ollessa n.1200 ja tästä painaa millin kaasua. Nykähdys ja pätkäisy tuntuisi tulevan jokaisen vaihteen vaihdon yhteydessä. Oireet tulee esiin ainoastaan D-asennossa ajettaessa, DS-asennossa oireita ei ilmene.
Jakolaatikko pois suljettu irrottamalla etu kardaani ja ajettu. Samat oireet ja ehkä jopa hieman pahemmat ja selkeämmät.
Taustatietoa: Auto käytetty marmorilla kampanjassa jossa vaihdettiin egr-cooleri. Pois haettaessa sanoivat että joutuivat vaihtamaan myös imusarjan ja että autoon on toinenkin kampanja. Toiseen kampanjaan kuului kardaanin tukilaakerien vaihto. Varattiin tähän uusi aika. Vein auton tuohon hommaan ja sanoin että voisivatko tutkia mistä kysyinen pätkiminen johtuu kun mielestäni sitä ei esiintynyt ennen egr-coolerin vaihtoa. Tutkivat tuon homman egr:n suhteen ja totesivat että siellä kaikki kunnossa ja huomasivat itsekin että auto nykii. Varattiin uusi aika vian etsinnälle. Tässä tarkastuksessa olivat käyneet kaikki moottoripuolen läpi eikä siellä heidän mukaan mitään vikaa ole mutta auto pätkii edelleen ja totesivat että todennäkoisesti jakolaatikko hajalla ja todennetaan tämä uudella vian etsintä ajalla.
Nyt todensin itse ettei jakolaatikko ole hajalla ja tätä kyseistä vian etsintää ei enään marmorilla kannata teettää alkaakin vitsit olemaan vähissä mistä seuraavaksi vikaa pitäisi hakea.
Osaako joku sanoa mitä tuolla laatikossa tapahtuu kun kytkee tuon sportin päälle?
Jakolaatikko pois suljettu irrottamalla etu kardaani ja ajettu. Samat oireet ja ehkä jopa hieman pahemmat ja selkeämmät.
Taustatietoa: Auto käytetty marmorilla kampanjassa jossa vaihdettiin egr-cooleri. Pois haettaessa sanoivat että joutuivat vaihtamaan myös imusarjan ja että autoon on toinenkin kampanja. Toiseen kampanjaan kuului kardaanin tukilaakerien vaihto. Varattiin tähän uusi aika. Vein auton tuohon hommaan ja sanoin että voisivatko tutkia mistä kysyinen pätkiminen johtuu kun mielestäni sitä ei esiintynyt ennen egr-coolerin vaihtoa. Tutkivat tuon homman egr:n suhteen ja totesivat että siellä kaikki kunnossa ja huomasivat itsekin että auto nykii. Varattiin uusi aika vian etsinnälle. Tässä tarkastuksessa olivat käyneet kaikki moottoripuolen läpi eikä siellä heidän mukaan mitään vikaa ole mutta auto pätkii edelleen ja totesivat että todennäkoisesti jakolaatikko hajalla ja todennetaan tämä uudella vian etsintä ajalla.
Nyt todensin itse ettei jakolaatikko ole hajalla ja tätä kyseistä vian etsintää ei enään marmorilla kannata teettää alkaakin vitsit olemaan vähissä mistä seuraavaksi vikaa pitäisi hakea.
Osaako joku sanoa mitä tuolla laatikossa tapahtuu kun kytkee tuon sportin päälle?
Comment