Tämän talven kovemmilla pakkasilla -10 tai enemmän F11 530d käynnistyy sahaamalla erittäin vaivalloisesti, yrittää jäädä käymään mutta sammahtaa ja toisella yrittämällä yleensä jäänyt kovasti täristäen käymään. Viime viikonloppuna oli aamupakkasta -30, auto säteilylämmittimessä pari tuntia ja startatessa pelkkää sahausta, ei edes yrittänyt käymään. Kun hehkut vaihdettu n. 20tkm aikaisemmin ja akussa riittävästi puhtia, päättelimme kaverin kanssa että ei saa dieseliä, olisikohan jo pitkään palvellut polttainesuodatin jäässä. Niinpä puhalsimme Masterilla lämmintä alustaan kuskin paikan kohdalle n. vartin ajan. Sitten starttaamaan ja lyhyen sahauksen jälkeen hörähti käymään.
Vaihdatin polttoainesuodattimen tiistaina ja keskiviikkoaamuna -11 pakkasessa auto lämmityksessä pari tuntia. Oletin, että käynnistymisvaivat olisivat häipyneet, mutta ei: noin 10 sekunin sahaamisen jälkeen alkoi käydä täristäen ja käynti tasoittui vähitellen normaaliksi.
Kun nuo käynnistymisvaivat eivät loppuneetkaan polttoainesuodattimen vaihtoon, olen huuli pyöreänä: mikähän mahtaa olla syy vaivalloiseen ja täristävään starttiin? Lämpimänä ja jos keli nollan vaiheilla, niin “alle sekunnissa” hörähtää käymään siististi.
Neuvoista ja vinkeistä etukäteen kiittäen,
-Pena
Vaihdatin polttoainesuodattimen tiistaina ja keskiviikkoaamuna -11 pakkasessa auto lämmityksessä pari tuntia. Oletin, että käynnistymisvaivat olisivat häipyneet, mutta ei: noin 10 sekunin sahaamisen jälkeen alkoi käydä täristäen ja käynti tasoittui vähitellen normaaliksi.
Kun nuo käynnistymisvaivat eivät loppuneetkaan polttoainesuodattimen vaihtoon, olen huuli pyöreänä: mikähän mahtaa olla syy vaivalloiseen ja täristävään starttiin? Lämpimänä ja jos keli nollan vaiheilla, niin “alle sekunnissa” hörähtää käymään siististi.
Neuvoista ja vinkeistä etukäteen kiittäen,
-Pena
Comment