Announcement

Collapse
No announcement yet.

M550d moottoriöljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #16
    .
    Jaa a
    En taida tajuta, mitä tässä ajetaan takaa, mutta halpaa ja hyvää on aina ollut hankale löytää. Laadukas öljy ei ole se halvin vaihtoehto. Tämän tajusin, muuten on puurot ja vellit sekasin.

    Katkulle voi aika paljon tehdä ohjelmastakin, semmoista suosittelisin siihen. Auton pitä olla kunnossa.
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • repsa
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 1363
      • Lempäälä

      #17
      Joo, näinhän se on.

      Tämä siis mitä en ehkä yllä onnistunut kirjoittamaan, oli niin että :

      silloin kun autoon on tehnyt öljynvaihdon, niin huolimatta ajotavasta ei pakokaasu haise kun pysähtyy postilaatikolle kotimatkalla. Ei kirvele silmiä.

      3-4tkm myöhemmin kun ajelee pappamoodilla (n.1200-1400rpm maks), kirvelee silmiä pysähtyessä postinhakua tehdessä. Käyntiääni on vähän karkea, hieman nakuttaa.

      Saman jos taas seuraavana päivänä tekee, siten että on kotimatkan ajellut sport-moodissa vaihteistolla, jolloin kierrokset on kokoajan korkeammalla, pysähtyminen postilaatikolle ei aiheuta silmien kirvelyä. Ja käyntiääni on hiljaisempi, ei nakuta.

      Molemmilla kerroilla olen myös seurannut vedenlämpöjä, molemmissa tapauksissa on siellä 85-88 välillä ulkoisen mittarin mukaan.


      En vaan oikein millään jaksa keksiä tähän mitään syytä millä ohjelmistoa tässä epäilisin /syyttäisin.

      Tämä nakuttava ääni (venttiilikoneiston / palotapahtuman) on jonkinkin aikaa, n 2 vuotta, mua mietityttänyt, kun se hetkellisesti sen öljynvaihdon jälkeen pysyy poissa, että olisiko samaa kuin mitä oli joskus nuoruudessa vanhoilla opeleilla ajellessa -- -- -- niissä kun tapahtui sellaista, että linjastossa ö-paine tippui niin rupesi nokka painamaan hydroa enemmän kuin mitä sisäinen paine on hydron sisällä ja hydrot vähän vuoti, sekä öljyn seassa oli luonnollisesti bensaakin -> venttiilit nakutti tosi voimakkaasti aina kunnes ajoi jonkin aikaa korotetulla käynnillä tai vaihtoi uudet öljyt.

      Kävin nyt kuitenkin pääsiäisen kunniaksi tuhlaamassa rahaa tuon kevyemmän määrän, ja hain sitä teboilin paksumpaa tavaraa testiin pari purkkia.
      5c jetta 1.2TSI 140/220
      530e m-sport alpinweiss3 vakio
      a4 cabi 220/300
      vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

      Comment

      • makebm5
        Bimmer Enthusiast
        • May 2009
        • 1234
        • Kainuu

        #18
        Sanoisin tuohon Repsan ongelmaan että ratkaisu löytyy ohjelmoinnista ei öljystä.
        BMW i4 M50, BMW E89 35is
        Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

        Comment

        • repsa
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1363
          • Lempäälä

          #19
          jotain hassua vaikutusta kyllä tuolla öljylläkin on.

          vaihdoin kolme neljä päivää sitten nuo tebskan öljyt.

          käyntiääni smoothimpi, eikä silmiä kirvele ollenkaan auton ollessa tyhjäkäynnillä.

          epäilen että vaikutusketju on seuraava :
          imusarjan läpät poissa : kerrostuminen ilman vaihdossa pienillä kierroksilla ei kovin hyvä --> joku venttiili ei liruilla öljyillä jaksa aueta ihan tarpeeksi tyhjäkäynnillä --> palotapahtuma ei likikään täydellistä --> dde koittaa korjata sylinteribalanssia säätämällä pa määrää --> pakokaasut dunkkaa.

          ehkä tässä voisi auttaa selkeästi öljynvaihdon lisäksi, myös imusarjan läppien takaisinlaitto, softaus ja/tai katin asennus.

          katselen kuin pitkään vaikutus näillä öljyillä kestää, edellisen kerran olin vaihtanut lirut öljyt n 3-4k sitten.
          5c jetta 1.2TSI 140/220
          530e m-sport alpinweiss3 vakio
          a4 cabi 220/300
          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

          Comment

          • repsa
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1363
            • Lempäälä

            #20
            reilu kk:n ajorupeama takana. oiskohan joku 1tkm tullut mittariin, aika vähän kilsoja tulee nykypäivinä.

            omat kokemukset seuraavanlaisia näillä tukevimmilla öljyillä :

            -venttiilit ei naputa, palotapahtuman ääni hiljaisempi
            -pakokaasut haisee kyllä, mutta ei kirvele silmiä
            -vaikutus öljynkulutukseen olematon (ei ole syönyt aikaisemmin, eikä aloittanut nytkään)
            5c jetta 1.2TSI 140/220
            530e m-sport alpinweiss3 vakio
            a4 cabi 220/300
            vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

            Comment

            • mige95
              BTCF Member
              • Mar 2014
              • 1170
              • lahti

              #21
              Originally posted by tuikku View Post
              .
              No joo, jotain tuollaista.
              En ole varma, ymmärränkö ajatuksesi tavikäytöstä oikein.
              Mutta jos ajattelet, että öljy ei riittävän nopeasti nouse laakereille öljypohjasta, niin sillä ei juurikan ole merktystä - hyvä öljy ei ole mihinkään poistunutkaan laakeripinnoilta, vaan on siellä jo valmiiksi odottamassa.
              Todella kovalla pakkasella ajat sitten mieluummin taxilla, kun hierot omaa kylmästä käyntiin.
              Niitä longlife luiruja en autooni laittaisi.
              Se on toinen juttu jaksaako kone edes pyöriä käyntii pakkasella noilla öljyillä, eiköhän royal purplelta esim löytyisi oikealla viskositeetillä olevaa öljyä mikä kestää varmasti.
              -g20 330e
              -e31 840ci sc
              -e46 316i (m52tub25)

              EX- f11 530d lci
              Ex- f01 730d
              Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
              Ex: -06 e61 535d m-sport
              Ex:-02 e39 530d manual
              Ex -93 e34 520i

              Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

              M62tu ajoitustyökalut.
              N47/n57 ajoitustyökalut.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎