Originally posted by Pepper1976
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 530xd outo tärinä ja väpätys
Collapse
X
-
Originally posted by Jorkkeli12 View PostTarkastettiinko renkaiden pysty/selkä heitto samalla kun käytettiin rengaskoneessa? Täällä kans hiukan tuollaista pompotusta kovemmissa nopeuksissa kesärenkailla ja itellä on aika raakasti selkä heittoa (nankangin ns2). Aika yleistä nyky renkaissa tuo selkä heitto, raskaallakin puolella tuntuu ettei pyöreää rengasta ole olemassakaan enää..
Hinnalla ja laadulla voinee olla tekemistä toistensa kanssa tässäkin asiassa. :thinkF11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by spedetee View PostSamaa vikaa täälläkin mutta F07. Vanteet oikaistu, kolmannet renkaat alla ja kaikki käytetty Roadforcen laitteessa. Huomenna saan pakasta vedetyt vanteet ja renkaat alle, saas nähdä. Kahden viikon päästä on sitten muuta tutkimista luvassa huollon yhteydessä, jos ei uudella setillä vieläkään korjaannu.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMillaisia tuloksia Hunter antoi road forceksi eri vanne/rengas yhdistelmille?
Sitten alle Nokian kitkat, kolme rengasta 40-70 arvoilla muistaakseni ja yks jotain 110. Kaikki siis samalla vannesetillä. Nyt on tulossa alle sitten uusi vannesetti ja Continentalin renkaat. Nämäkin RoadForcen kautta.
Comment
-
-
Jaa-a. Sen muistan, että kuskinpuolen vetari kun vaihdettiin niin heti pihasta kun läksin niin täristi rattia hetken aika lailla. Mutta se meni ohi ja ei oo sen jälkeen ilmenny. En tiedä mikä oli. Mutta en muista kyllä että olisi pompottanut ennen sitä.
Originally posted by fraatti View PostEihän ominaisuus tullut vetareiden vaihdon jälkeen?
Comment
-
-
Originally posted by spedetee View PostMukana tulleita Goodyearin kesä-Runflatteja ei toki testattu. Sitten tuli alle Tristar kesärenkaat, arvot oli muistaakseni alle sata kahdessa renkaassa, yhdessä 110 nurkilla ja yks rajoilla ehkä 130? Tätä ennen vanteet oikaistiin, eikä niissä edes juuri heittoa ollutkaan.
Sitten alle Nokian kitkat, kolme rengasta 40-70 arvoilla muistaakseni ja yks jotain 110. Kaikki siis samalla vannesetillä. Nyt on tulossa alle sitten uusi vannesetti ja Continentalin renkaat. Nämäkin RoadForcen kautta.
Laitoin omaan autoon rengaspainelähettimet tuossa kevään korvilla ja mittasin renkaat sekä ennen asennusta että sen jälkeen.
Aikaisempi asennus oli tarkistettu myös road force koneella.
Sain tälläiset tulokset, ensin on tulos ennen renkaan pois ottamista vanteelta ja jälkimmäinen painelähettimen asentamisen jälkeen. Kahdessa oli epätasapainoa 10g. Mittayksikkö lienee tässä kilo ja sulla newton josta johtuu kymmenkertainen ero. Yhtä rengasta käännettiin vanteella noin 90 astetta.
ot 9,5 -> 3
vt 7,5 -> 3,5
oe 3,5 -> 5
ve 4 -> 3
Tälläisillä tuloksilla auto kulkee kuin juna ilman mitään värinöitä tai vapinoita. Viime kesänä jotain pientä oli havaittavissa jossain tietyissä vauhdeissa. Tämä oli kuitenkin niin vähäistä ettei se haitannut.
Epäilen että syystä tai toisesta nyt toisella kerralla rengas asettui syystä tai toisesta paremmin vanteelle kuin mitä se oli ensimmäisellä kerralla ollut. Muutakaan syytä en kaksinyt että mistä ero tuloksissa olisi voinut johtua.
Kymppi/sata alkaa kyllä olemaan sellainen lukema että joissain autoissa se saattaa tuntua jo autossa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostValmistajat testaavat baarumit omien speksiensä mukaisiksi. Rajat on sitten kaikilla sellaiset miksi ovat parhaaksi katsoneet.
Hinnalla ja laadulla voinee olla tekemistä toistensa kanssa tässäkin asiassa. :think
Ex e61 huomasi selvän eron kun vaihtoi tracmaxit trianglen pyöriin, molemmat toki halpa merkkejä, mutta kyllä triangle oli pyöreämpi ja paljon miellyttävämpi alla.Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Comment
-
-
Originally posted by Jorkkeli12 View PostJoo varmasti kalliimpi pyörä on pyöreämpi kun kiinan ratas. Mutta hyvänä esimerkkinä se että nokian raskaan kaluston pyörät on aivan järkyttävän kanttisia samoin bridgestonet meinaa olla. Michelin oikeastaan ainoa pyörä joka todettu hyväksi. Ja nuo siis 385/55 etupyöriä mitä vertailtu. Tokikaan nokialla ei varmasti pää paino ole raskaiden pyörissä.
Ex e61 huomasi selvän eron kun vaihtoi tracmaxit trianglen pyöriin, molemmat toki halpa merkkejä, mutta kyllä triangle oli pyöreämpi ja paljon miellyttävämpi alla.
Tuollaisiahan NR ei itse valmista vaan se on varmaan jotain muilta ostettua tuotantoa :think
NR taitaa tehdä myös bridgestonelle jotain ha-kiekkoja. Kai tälläistä ristiinvalmistamista harrastetaan jonkunverran.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOnko tuo joku kuorma-auton rengas?
Tuollaisiahan NR ei itse valmista vaan se on varmaan jotain muilta ostettua tuotantoa :think
NR taitaa tehdä myös bridgestonelle jotain ha-kiekkoja. Kai tälläistä ristiinvalmistamista harrastetaan jonkunverran.Todettu on vain että misukka ja sen venäläinen halpamalli cordiant on todettu toimiviksi pyöriksi
Harraste/kesäkäyttis BMW e46 330ci cabriolet
M-B s204 220cdi AMG-sport 4-matic
Comment
-
-
Originally posted by Jorkkeli12 View PostTarkastettiinko renkaiden pysty/selkä heitto samalla kun käytettiin rengaskoneessa? Täällä kans hiukan tuollaista pompotusta kovemmissa nopeuksissa kesärenkailla ja itellä on aika raakasti selkä heittoa (nankangin ns2). Aika yleistä nyky renkaissa tuo selkä heitto, raskaallakin puolella tuntuu ettei pyöreää rengasta ole olemassakaan enää..
G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
-
Itellä meni jo aikoja sitten hermot näihin BMW:n tutinoihin kun kokeilin aina milloin mitäkin rengasmerkkiä. Nyt olen 2-3 vuotta ostellut GoodYearin kesäkumeja ja niiden kanssa tuntuisi että tutina-ongelmia ei ole koskaan ollut. Ja ominaisuuksienkin osalta tietää että saa aina vähintäänkin erinomaista laatua hintaan nähden. Nyt alla Asy5:set uusilla Breytoneilla ja menee kuin sukkasillaan. Varmasti Misukat myös yhtä hyviä, mutta epäilen aina että tarjoaako vielä jotain lisä-arvoa kun ovat selkeästi arvokkaammat?
Comment
-
-
Onko GY tosiaan edukkaampi kuin misukka? Täytyypä tutkia. GY sopii kyllä bemareihin hyvin mutta ei taida edelleenkään olla niitä kestävimpiä kumeja.
Originally posted by JKK View PostItellä meni jo aikoja sitten hermot näihin BMW:n tutinoihin kun kokeilin aina milloin mitäkin rengasmerkkiä. Nyt olen 2-3 vuotta ostellut GoodYearin kesäkumeja ja niiden kanssa tuntuisi että tutina-ongelmia ei ole koskaan ollut. Ja ominaisuuksienkin osalta tietää että saa aina vähintäänkin erinomaista laatua hintaan nähden. Nyt alla Asy5:set uusilla Breytoneilla ja menee kuin sukkasillaan. Varmasti Misukat myös yhtä hyviä, mutta epäilen aina että tarjoaako vielä jotain lisä-arvoa kun ovat selkeästi arvokkaammat?
Comment
-
-
Originally posted by Pepper1976 View PostGY sopii kyllä bemareihin hyvin mutta ei taida edelleenkään olla niitä kestävimpiä kumeja.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Comment