Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d N57Z ei ahda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4630
    • Tampere

    #16
    Noniin. Tilanteet elävät. Paskan myivät. Taas oli ahdot hukassa, kierrosten noustessa yli kolmeen tonniin alkoi taas tapahtumaan.

    Summa summaru, pelkästä alipaineventtiilin vaihdosta ei ollut apua. Täytyy raapia päätä että tuliko nuo kaikki neljä venttiiliä vaihdettua jo vai tarviiko aluksi vaihtaa loputkin ja jos tuosta ei apua niin käydä seuraavaksi tuon läpän kimppuun.

    Sattuuko kenelläkään olemaan tuoreessa muistissa saako tämän helposti irti/vaihdettua?
    Last edited by fraatti; 25-11-2020, 01:17.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Onko pikkuturbo pois pelistä:think
      Jos kolmen tonnin jälkeen vasta liikkuu
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #18
        Onko pikkuturbo pois pelistä:think
        Jos kolmen tonnin jälkeen vasta liikkuu.

        Mulla ex 535d F11 katkesi läppien akseli ja kas kummaa vetoja ei ollut mitenkään.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Jacques
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 573
          • pk

          #19
          Sitäpä juuri. Vika osoittaa #1 Turbine Control Flappiin. Joko venttiili, alipaineletku tai läppä itsessään.
          G30 540i
          F32 435d

          Comment

          • O-Peksi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 2775
            • Joensuu

            #20
            [QUOTE=fraatti;4246082]
            Sattuuko kenelläkään olemaan tuoreessa muistissa saako tämän helposti irti/vaihdettua?

            Saa helposti irti, mutta tuskin sitä vaihtaa tarvitsee. Oman kokemuksen mukaan läppäakseli jumiaa ihan tuosta ulkopäästään, kun läppäkotelon runko hapettuu alumiinin osalta ja läppäakselin reikä menee ahtaaksi. Otat läppäkotelon kouraan, alipainekellon irti ja sit läppäakselin päästä sieltä kotelon sisältä sokka irti, niin ton akselin saa vedettyä pois ja puhdistettua hapettumista. Ja joku asiaankuuluva rasva akselille, niin toimii taas seuraavat 200 tkm.

            Kannattaa tsekata myös ison ahtimen hukkaportin vivusto. Taannoin oli yksi 25d, jossa se vivustossa oleva hela, jonka läpi kellon tanko menee, oli ruostunut jumiin. Hukkaportin liikkeet oli melko rajalliset. Sekin lähti ihan irroitusöljyllä ja pihdeillä kääntelemällä taas liikkumaan.

            Edit: Tuo turbojen välisen ison kellon(nro.6) tiiveys kannattaa tsekata myös. Ennemmin epäilisin, että sieltä on kalvo puhki. Ryostuvat sisältä kosteuden takia ja ruostelastu irrotessaan osaa tehdä reiän kalvoon. Btdt.
            Last edited by O-Peksi; 30-11-2020, 06:33.
            ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4630
              • Tampere

              #21
              Originally posted by O-Peksi View Post
              Originally posted by fraatti View Post
              Sattuuko kenelläkään olemaan tuoreessa muistissa saako tämän helposti irti/vaihdettua?
              Saa helposti irti, mutta tuskin sitä vaihtaa tarvitsee. Oman kokemuksen mukaan läppäakseli jumiaa ihan tuosta ulkopäästään, kun läppäkotelon runko hapettuu alumiinin osalta ja läppäakselin reikä menee ahtaaksi. Otat läppäkotelon kouraan, alipainekellon irti ja sit läppäakselin päästä sieltä kotelon sisältä sokka irti, niin ton akselin saa vedettyä pois ja puhdistettua hapettumista. Ja joku asiaankuuluva rasva akselille, niin toimii taas seuraavat 200 tkm.

              Kannattaa tsekata myös ison ahtimen hukkaportin vivusto. Taannoin oli yksi 25d, jossa se vivustossa oleva hela, jonka läpi kellon tanko menee, oli ruostunut jumiin. Hukkaportin liikkeet oli melko rajalliset. Sekin lähti ihan irroitusöljyllä ja pihdeillä kääntelemällä taas liikkumaan.

              Edit: Tuo turbojen välisen ison kellon(nro.6) tiiveys kannattaa tsekata myös. Ennemmin epäilisin, että sieltä on kalvo puhki. Ryostuvat sisältä kosteuden takia ja ruostelastu irrotessaan osaa tehdä reiän kalvoon. Btdt.
              Tuo vika ei siis ole jatkuva vaan ajoittainen. Esiintymistiheys saattaa näemmän olla tuhansia kilometrejä.

              Saattaapi olla että tarvii kaivella tuo osa tuolta pois ja katsoa mitä se on syönyt. Kiinnostus on tosin moiseen melko olematon kun vika ei ole akuutti. Täytyy laittaa sitten kuvia näytille kun tuon saa kaivettua sieltä pois.

              Ei tuon kalvon tiiveyden testaaminenkaan välttämättä huono idea olisi. Tarvisi vaan ostaa joku mittari/pumppu tuollaista varten.
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by fraatti View Post
                Tuo vika ei siis ole jatkuva vaan ajoittainen. Esiintymistiheys saattaa näemmän olla tuhansia kilometrejä.

                Saattaapi olla että tarvii kaivella tuo osa tuolta pois ja katsoa mitä se on syönyt. Kiinnostus on tosin moiseen melko olematon kun vika ei ole akuutti. Täytyy laittaa sitten kuvia näytille kun tuon saa kaivettua sieltä pois.

                Ei tuon kalvon tiiveyden testaaminenkaan välttämättä huono idea olisi. Tarvisi vaan ostaa joku mittari/pumppu tuollaista varten.
                Biltemassa on järkevän hintainen käsipumppu, jolla saa sekä alipaineen, että ylipaineen. Siinä yhdessä F01:ssä, jossa se kalvo oli ruosteen takia hajalla, saattoi myös mennä päiviä ilman temppuilua. Vuotaa varmaan alkuvaiheessa juuri sen verran vähän, että tanko liikkuu kyllä, mutta hitaasti.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 1996
                  • Tampere/kainuu

                  #23
                  Turbiinien vaihtoläpän alipainekelloa testatessa voi tulla liian hätäisiä (vääriä) johtopäätöksiä liian pientä alipainepumppua käyttäessä.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Turbiinien vaihtoläpän alipainekelloa testatessa voi tulla liian hätäisiä (vääriä) johtopäätöksiä liian pientä alipainepumppua käyttäessä.
                    Juu isohan se kello on, mutta kyllä siellä alipaineen pitää pysyä ja tangon liikkua, kun aikansa lutkuttaa.
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4630
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by O-Peksi View Post
                      Biltemassa on järkevän hintainen käsipumppu, jolla saa sekä alipaineen, että ylipaineen. Siinä yhdessä F01:ssä, jossa se kalvo oli ruosteen takia hajalla, saattoi myös mennä päiviä ilman temppuilua. Vuotaa varmaan alkuvaiheessa juuri sen verran vähän, että tanko liikkuu kyllä, mutta hitaasti.
                      Joo, toi biltsun pumppu on ihan asiallisen näköinen ja näyttää maksavan saman verran myös ulkomailla. Toki jos käyttö ei oikein muuten ole kuin yhden kalvon testaamisen verran niin ostaminen on vähän niin ja näin...

                      Katsoin että tämä kikkare on N57S (vanhempi 535d) eri varaosanumerolla. Näyttäisi että akselin juuressa ei ole tiivistettä kuten uudemmassa. Läppä näyttää kuten se olisi niitattu tuohon kiinni. Tuo on ainakin vanhemmassa siis purettavissa?



                      Uudemmassa on myös tuollainen niitti mutta missään kuvassa ei ole näkyvissä osaa mikä pitää tuon akselin paikoillaan.






                      Pohdin tässä siis että hommaanko ahtoputkien tiivisteet ja yritän elvyttää läppää vai vaihdan suosiolla uuteen. Alipainetestin tekemiseen tarvisi ostaa tuo pumppu joka sekin maksaa 70€ ja noilla iipein halvimmilla tuskin tekee mitään. :think
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • ///X-POWER
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2006
                        • 424
                        • kajaani

                        #26
                        Miten noita high ja low pressure alipaine säätimiä saa ostettua kun ei löydy varaosaohjelmasta?? #3 ja 4



                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7531
                          • Jyväshyvä

                          #27
                          Originally posted by ///X-POWER View Post
                          Miten noita high ja low pressure alipaine säätimiä saa ostettua kun ei löydy varaosaohjelmasta?? #3 ja 4



                          EGR jäähdyttimen ohitusventtiilille myydään omaa alipainekelloaan numerolla 11718511638,
                          en tiedä käykö se...
                          Last edited by MajorDrake; 06-10-2021, 15:22.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4630
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by ///X-POWER View Post
                            Miten noita high ja low pressure alipaine säätimiä saa ostettua kun ei löydy varaosaohjelmasta?? #3 ja 4
                            Ettei menisi koko osan ostamiseksi?

                            Oliko kalvossa vuoto? Miten tämä ilmeni?
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • Ruppis
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 22
                              • Helsinki

                              #29
                              Originally posted by Tosde View Post
                              Moi,

                              Onko sulla EGR vielä toiminnassa?

                              Itellä vähän samanlaista vikaa omassa N57Z:ssa ja puskee kans tuota samaista vikakoodia, mutta myös herjaa ahtopaine anturista(tämä vaihdettu jo uuteen, mutta ei auttanut)

                              Yleensä aamulla ekan startin jälkeen eka kiihdytys 0-80km/h rauhallisesti, iskee drivetrain problem tauluun joka häviää itekseen noin minuutin aikavälillä vaihdellen.

                              Itellä siis EGR on poistettu käytöstä sekä fyysisesti kokonaan, joten EGR ei voi olla syyllinen omassa tapauksessa.

                              Laitoin tilaukseen nuo ohjausventtiilit, josko sieltä löytyisi itellä kans vikaa.

                              Selvisikö sinulla koskaan mikä oli vikana? Itsellä samat oireet.

                              Comment

                              • Reiska56
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 185
                                • Kerava

                                #30
                                Vuosi mennyt viimeisestä kommentista. Olisi mielenkiintoista tietää, miten ongelma on ratkaistu. Oma auto herjaa, kaikki tehot ei ole käytössä, tarkistuta auto BMW huollossa. Istalla koodi 244C00, Charging pressure control: Charging pressure too low. Vika satunnainen ja katoaa jonkin ajan kuluttua. Luulisi, että jos on pysyvä vika, niin ei katoaisi minnekkään. Auto F10 535dx 2015.
                                ps. mistä johtuu ettei tunnista kirjoittaessa ä ja ö kirjaimia
                                Last edited by Reiska56; 03-11-2022, 16:15.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎