Originally posted by Reiska56
View Post
For the T and S performance classes, the following is applicable:
1. Check air mass system for leaks.
2. Check exhaust system before turbines for leaks. Note: Internal leaks possible at joint between large exhaust turbocharger and exhaust manifold (at seal for turbine control flap).
3. Check EGR valve.
4. Check throttle valve (fault entry).
5.Check turbine control flap.
6. Check charging pressure actuator, high-pressure stage.
7. Check high pressure stage of exhaust turbocharger for damage on compressor wheel and turbine wheel.
8. Check wastegate valve.
9. Check intake ports and intake valves for sooting (excessive oil entry from the crankcase ventilation can cause sooting, especially in the event of short-distance driving.).
Valitettavasti ei ole Bemarin motin diagnosoinnista sen enempää kokemusta ahtovuotojen/aliahdon osalta. Yhdestä 1.9 TDI:stä olen onnistuneesti tuon vian paikallistanut ja korjannut, mutta se on huomattavasti yksinkertaisempi ja lisäksi analoginen alipainejärjestelmineen. Tuo kone on jo sähköisella turbon ohjauksella.
Eli ei ole varsinaista tietoa ja Esson baarin pöydästä huudellaan, mutta kuitenkin ihan hyvillä tarkoitusperillä

Edit: Näköjään ihan samat linkit jo aloituspostissa ja näköjään isompi turbo on alipaineella ohjattu ja lisäksi turbojen välissä joku alipaineohjattu venttiili. No jätän tämän silti tähän vaikka täydellisen tietämättömyyteni merkiksi.
Comment