Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d N57Z ei ahda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toddpacker
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 49
    • Tampere

    #31
    Originally posted by Reiska56 View Post
    Vuosi mennyt viimeisestä kommentista. Olisi mielenkiintoista tietää, miten ongelma on ratkaistu. Oma auto herjaa, kaikki tehot ei ole käytössä, tarkistuta auto BMW huollossa. Istalla koodi 244C00, Charging pressure control: Charging pressure too low. Vika satunnainen ja katoaa jonkin ajan kuluttua. Luulisi, että jos on pysyvä vika, niin ei katoaisi minnekkään. Auto F10 535dx 2015.
    ps. mistä johtuu ettei tunnista kirjoittaessa ä ja ö kirjaimia
    Täältä varmaan lähitisin selvittämään:



    For the T and S performance classes, the following is applicable:
    1. Check air mass system for leaks.
    2. Check exhaust system before turbines for leaks. Note: Internal leaks possible at joint between large exhaust turbocharger and exhaust manifold (at seal for turbine control flap).
    3. Check EGR valve.
    4. Check throttle valve (fault entry).
    5.Check turbine control flap.
    6. Check charging pressure actuator, high-pressure stage.
    7. Check high pressure stage of exhaust turbocharger for damage on compressor wheel and turbine wheel.
    8. Check wastegate valve.
    9. Check intake ports and intake valves for sooting (excessive oil entry from the crankcase ventilation can cause sooting, especially in the event of short-distance driving.).


    Valitettavasti ei ole Bemarin motin diagnosoinnista sen enempää kokemusta ahtovuotojen/aliahdon osalta. Yhdestä 1.9 TDI:stä olen onnistuneesti tuon vian paikallistanut ja korjannut, mutta se on huomattavasti yksinkertaisempi ja lisäksi analoginen alipainejärjestelmineen. Tuo kone on jo sähköisella turbon ohjauksella.

    Eli ei ole varsinaista tietoa ja Esson baarin pöydästä huudellaan, mutta kuitenkin ihan hyvillä tarkoitusperillä

    Edit: Näköjään ihan samat linkit jo aloituspostissa ja näköjään isompi turbo on alipaineella ohjattu ja lisäksi turbojen välissä joku alipaineohjattu venttiili. No jätän tämän silti tähän vaikka täydellisen tietämättömyyteni merkiksi.
    Last edited by toddpacker; 03-11-2022, 18:44. Reason: päteminen

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4630
      • Tampere

      #32
      Originally posted by Reiska56 View Post
      Vuosi mennyt viimeisestä kommentista. Olisi mielenkiintoista tietää, miten ongelma on ratkaistu. Oma auto herjaa, kaikki tehot ei ole käytössä, tarkistuta auto BMW huollossa. Istalla koodi 244C00, Charging pressure control: Charging pressure too low. Vika satunnainen ja katoaa jonkin ajan kuluttua. Luulisi, että jos on pysyvä vika, niin ei katoaisi minnekkään. Auto F10 535dx 2015.
      ps. mistä johtuu ettei tunnista kirjoittaessa ä ja ö kirjaimia
      Vika on pysynyt poissa joten en ole tehnyt mitään. Vian alkuperäinen aiheuttaja lienee tuo läppä mistä on kuvia muutama viesti taaksepäin.
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • Reiska56
        Bimmer Rookie
        • Jan 2008
        • 185
        • Kerava

        #33
        Originally posted by toddpacker View Post
        Täältä varmaan lähitisin selvittämään:



        For the T and S performance classes, the following is applicable:
        1. Check air mass system for leaks.
        2. Check exhaust system before turbines for leaks. Note: Internal leaks possible at joint between large exhaust turbocharger and exhaust manifold (at seal for turbine control flap).
        3. Check EGR valve.
        4. Check throttle valve (fault entry).
        5.Check turbine control flap.
        6. Check charging pressure actuator, high-pressure stage.
        7. Check high pressure stage of exhaust turbocharger for damage on compressor wheel and turbine wheel.
        8. Check wastegate valve.
        9. Check intake ports and intake valves for sooting (excessive oil entry from the crankcase ventilation can cause sooting, especially in the event of short-distance driving.).


        Valitettavasti ei ole Bemarin motin diagnosoinnista sen enempää kokemusta ahtovuotojen/aliahdon osalta. Yhdestä 1.9 TDI:stä olen onnistuneesti tuon vian paikallistanut ja korjannut, mutta se on huomattavasti yksinkertaisempi ja lisäksi analoginen alipainejärjestelmineen. Tuo kone on jo sähköisella turbon ohjauksella.

        Eli ei ole varsinaista tietoa ja Esson baarin pöydästä huudellaan, mutta kuitenkin ihan hyvillä tarkoitusperillä

        Edit: Näköjään ihan samat linkit jo aloituspostissa ja näköjään isompi turbo on alipaineella ohjattu ja lisäksi turbojen välissä joku alipaineohjattu venttiili. No jätän tämän silti tähän vaikka täydellisen tietämättömyyteni merkiksi.
        Kiitos nettiosoitteesta. Löysin sen avulla ohjeita toiseenkin vikaan. 9 eri vaihtoehtoa vian hakuun charging pressure too low. Aikaa tulee kulumaan autotallissa paljon. Eilen kävin ajamassa moottoritiellä, ja reippaassa kiihdytyksessä ei mitään oireilua. Outoa?

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎