Announcement

Collapse
No announcement yet.

M550d f11 moniurahihna kiristyy liikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smokend
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 171

    M550d f11 moniurahihna kiristyy liikaa

    Moi,

    Hihna meni poikki. Vaihdettiin uusi paikalle ja ennen kasausta käyntiin. Kiristimen kohdalta näyttää menevän rulla ns. Yli, että ottaa kiristimen toiseen rullaan kiinni jolloin kumi vs kumi alkaa palamaan. Kiristin vaihdettiin ja sama homma. Otin videolle ja huomasin, että kiristin kääntyy ääriasentoo. Noin 15 sekunnin käytön jälkeen. Kuorma siis tuntuu olevan varsin iso.... Ohkaustehostin?
    Nykyinen - F11 M550D `13

    Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

    Projektina - 66" Dart
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by Smokend View Post
    Moi,

    Hihna meni poikki. Vaihdettiin uusi paikalle ja ennen kasausta käyntiin. Kiristimen kohdalta näyttää menevän rulla ns. Yli, että ottaa kiristimen toiseen rullaan kiinni jolloin kumi vs kumi alkaa palamaan. Kiristin vaihdettiin ja sama homma. Otin videolle ja huomasin, että kiristin kääntyy ääriasentoo. Noin 15 sekunnin käytön jälkeen. Kuorma siis tuntuu olevan varsin iso.... Ohkaustehostin?
    Viime viikolla tein aivan saman havainnon asiakkaan F01 740d kanssa. Mitään muuta selitystä en keksinyt, kuin todella vajaan akun(tästä herjasi myös iDrive), jolloin laturi ottaa todella paljon tehoa starttauksen jälkeen. Kaikki apulaitteet aivan ehjät ja edellinen hihna katkesi n. 4 kk sitten pakkasilla paskalla akulla.

    Laitoin siihen nyt kokeiluun 15 mm vakiohihnaa lyhyemmän 6PK2130 hihnan, kun vakio on 6PK2145. Vaikutti ainakin toimivan ja rullien väliin jää nyt reilu 5 mm tilaa.

    Edit: Ja tämä viimeisin keissi oli siis sellainen, että asiakas oli juhannuksena mökkeillessä soittanut autosta musaa ovet auki pitkin iltaa, ja akku oli liki tyhjentynyt.
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

    Comment

    • Smokend
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 171

      #3
      Voi tosiaan olla kyllä tuokin, mutta aika jännä, jos kuormittaa tuon takia noin paljon. Eilen varaosia googletellessa pisti silmään, että 1 ohjainrulla pitäisi ilmeisesti olla kokoa 60mm tai 65mm. Oma oli 55mm, joten syy voi olla myös tuossa. AInakin se on jonkun aikaisemman toimesta vaihdettu. EN meinaan jaksa millään uskoa, että olisi suunnittelun moka tämä vaan kyse olisi juurikin väärästä osasta kokonaisuudessa.
      Nykyinen - F11 M550D `13

      Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97

      Projektina - 66" Dart

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Itsekin veikkaisin enemmin jotain väärää osaa siellä. Näihinkään ei tainnut saada rullia erikseen, niin sinne vaihdettu joskus esim. vääränkokoiset rullat. Tuollainen vika luulisi tulevan ilman auton testivaiheessa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • E34Touring
          BTCF Member
          • Nov 2008
          • 845
          • Seinäjoki

          #5
          Omien kokemusten perusteella ei toimi kun continentalin remmillä, bosch remmi kesti 2 viikkoa.. Contti kiinni niin katos luistamiset ym ja toimii kuten kuuluu
          BMW korjausta lähes 15v kokemuksella
          p.010 411 2381 / VKV Service

          E34 M5 Touring Individual -92 Schwarz2
          E34 M5 Touring -95 Daytonaviolet
          E34 M5 -91 Diamantschwarz
          E39 M5 SC -99 Avusblau
          E61 M5 Touring Individual -07 Silverstone2
          F10 M5 LCI Competition Individual -14 Alpinweiss3
          F90 M5 Individual -18 Frozen cashmere silber

          E46 M3 Individual -02 Imolarot2
          E38 L7 -98 Titansilber
          Peugeot 505 Turbo Injection -85 Gris argent

          Comment

          • ana100
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 72

            #6
            Samanlainen juttu tallissa olevassa M550d kuin ketjun aloittajalla.

            Remmin vaihdon jälkeen uusi remmi oli liian pitkä ja se kiristimen "pultinpää" josta kiristintä väännetään sorvasi remmiä kun se kiristyi, ja kiristimen mennessä "yli" remmin selkäpuolet todella lähellä toisiaan. Nyt kiristin vaihdettu, lyhyempi remmi paikallaan. Toiminut ihan OK pari kuukautta, nyt huomasin, että remmin selkä taas jotenkin kulunut ja siinä irtokumia?

            Ei varmasti ota enään kiinni mistään. Tyhjäkäynnillä kiristin hieman seilaa mutta kun on vähänkin kierroksia niin rauhoittuu. Kaikki pyörät, vesipumppu, laturi ja ilmastoinninkin kompura (kytkin irti) tuntuvat olevan OK. Tuo kampuran pään dampperinkin näyttää ehjältä.

            Mitään ideaa mistä voisi johtua?

            Click image for larger version

Name:	IMG_2236.jpg
Views:	713
Size:	97.7 KB
ID:	5490650

            Comment

            • esorvist
              Bimmer Rookie
              • Jun 2003
              • 133
              • Oulu

              #7
              Moro,
              Täällä on samanlainen ongelma. Hetken käytön jälkeen hihna hinkaa kiristäjällä rullien välissä. Kiristäjä ja vapaarulla uusittu OEM osanumeroilla tilattuna ja 7mm 2145 -> 2138 lyhempää hihnaa kokeiltu tuloksetta. Löytyikö teillä lopulta syy ongelmaan?


              Potilas F15 40d N57z koneella.
              Last edited by esorvist; 23-01-2024, 11:16.
              -Espen-

              Comment

              • ana100
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 72

                #8
                2120 hihna toimii. Nyt edelleen tuo kiristimen vipatus ja nytkytys tyhjäkäynnillä. Seuraavaksi uusi dampperi.

                Comment

                • esorvist
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2003
                  • 133
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by ana100 View Post
                  2120 hihna toimii. Nyt edelleen tuo kiristimen vipatus ja nytkytys tyhjäkäynnillä. Seuraavaksi uusi dampperi.
                  Sain haalittua käsiini 2128K6 hihnan. Hihnan paksuus noin 3.4mm kun Conti ja Bosch oli 4.4mm. Vapaata rullien välissä nyt edelleen muutaman kilometrin ajon jälkeen >5mm. Kiristin vipattaa myös tyhjäkäynnillä. Kierroksilla en tiedä rauhoittuuko kun ei ole nyt kaveria kaasua polkemassa. Katsotaan tilanne huomenna kun käyn töissä autolla.
                  Last edited by esorvist; 25-01-2024, 15:52.
                  -Espen-

                  Comment

                  • esorvist
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 133
                    • Oulu

                    #10
                    Minulla on nyt myös ollut tuo 2120 pitkä koska mielestäni kiristäjä värisi niin paljon että ajattelin 2128 pitkälläkin välillä hinkaavan. Nyt vaihdoin kampiakselin värinävaimentimen (Corteco 80001828​)
                    ja värinä vaikuttaisi olevan poissa, ihan pientä tärinää kiristäjällä jonka luulisi olevan jo normaalia .
                    BTW: Cortecon osaa oli hiottu siitä kohtaa missä alkuperäisessä oli BMW osanumero, muutoin identtinen.

                    -Espen-

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16418
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by esorvist View Post
                      BTW: Cortecon osaa oli hiottu siitä kohtaa missä alkuperäisessä oli BMW osanumero, muutoin identtinen.

                      Victor Reinz tiivistesarjojen stefoissa sama juttu, voi olla muissakin merkeissä.

                      Comment

                      • ana100
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 72

                        #12
                        Originally posted by esorvist View Post
                        Minulla on nyt myös ollut tuo 2120 pitkä koska mielestäni kiristäjä värisi niin paljon että ajattelin 2128 pitkälläkin välillä hinkaavan. Nyt vaihdoin kampiakselin värinävaimentimen (Corteco 80001828​)
                        ja värinä vaikuttaisi olevan poissa, ihan pientä tärinää kiristäjällä jonka luulisi olevan jo normaalia .
                        BTW: Cortecon osaa oli hiottu siitä kohtaa missä alkuperäisessä oli BMW osanumero, muutoin identtinen.

                        Joo vaihdoin kans tuon dampperin. Nyt toimii eikä vipata lainkaan, pientä tärinää kiristäjässä myös tyhjäkäynnillä. Ostin leebmann'ilta alkuperäisen, oli samanhintainen kuin tarvike, siis Corteco. Eli jos vipattaa -> dampperi.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎