Announcement

Collapse
No announcement yet.

EDC17CP45 N47/N57 dde:n softa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    #16
    Originally posted by atcc View Post
    Mulla juuri tuo 274000 koodi joka sytyttää vikavalon. Tämän vikakuvauksessa on juuri tuo 35 asteen ero joka aiheuttaa vikatilan.

    Aika paljonhan tuo 35 astettakin on, mutta itsellä tapana lämmittää autoa niin paljon että sisällä on oikeasti lämmin ja moottori voi lämmetä jo turhankin paljon

    Saakohan tuota moottorivalon syttymisen rajaa muutettua mistään vain tuolle anturille :think
    Tietenkin nostamalla tuota lämpötilarajaa vielä suuremmaksi tuosta ongelmasta pääsee.

    Tai sitten tulisi oikeat pakkaset kun valvontaa ei ilmeisesti tehdä yli 7 asteen pakkasilla.
    Saa varmasti muutettua. Vaatii tietysti DDE:n uudelleen ohjelmoinnin. Yritin vähän päästä kärryille paremmin tuon ohjelman rakenteesta mutta vielä osa oli niin hepreaa että meni yli hilseen.

    Itse olen myös sitä mieltä että paras tapa hoitaa asia on vain kasvattaa rajaa kuinka näitä antureita valvotaan. Tällöin ainakin sellainen tilanne jää kuitenkin kiinni että jo joku anturi alkaa kertomaan höpöjä(muutakin kuin max arvoja). Tuo itse valvonta ei vain ole kovin yksinkertainen ja logiikan ymmärtäminen meinaa tuottaa tuskaa. Valvonnassa on kuitenkin >3 mutta <6 anturia samaan aikaan ja niiden arvoja vertaillaan ristiin.

    En tiedä jos vai pelkkä koodi poistetaan niin mitä siitä seuraa, toimiiko moottori vain jonkun lämpötilan osalta sen käynnistyskerran jollain vikatilan vakio arvolla vai mitä tuossa oikein sitten tapahtuu? Ehkä nämä softagurut voisivat tietää?
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4628
      • Tampere

      #17
      Näiden toiminta pitää myös käydä läpi. Nämähän ovat kertoimia tuolle kierrätyksen määrälle. Kun nuo peukaloisi niin tämän jälkeen tuon määrän pystyisi palauttamaan ennalleen tai muuttaamaan ehkä jopa miksi haluaa.



      Tuota kerrointa pystyy pitelemään tool32:lla ja näinollen se ei vaatisi aina softagurun läsnäoloa. Tuo onnistui jollain muinaisella ista versiollakin mutta tuki poistui vähin äänin kun d.skandaali alkoi. Samoin nämä kertoimet lienee pudotettu nolliin noissa tuoreemmissa DDE:n softissa. Täytyykin pöyhäistä vähän miten tuo vaikuttaa.

      Noista oli joskus juttua täällä.
      Onko tietoa miten 330d:n egr venttiilin adaptaatioiden muokkaus vaikuttaa?
      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #18
        Originally posted by atcc View Post
        Saakohan tuota moottorivalon syttymisen rajaa muutettua mistään vain tuolle anturille :think
        Tietenkin nostamalla tuota lämpötilarajaa vielä suuremmaksi tuosta ongelmasta pääsee.

        Tai sitten tulisi oikeat pakkaset kun valvontaa ei ilmeisesti tehdä yli 7 asteen pakkasilla.
        Sitä saa hieman ruuvattua BMW:n softamuutoksella. Sen verran ettei autoon suunnitellulla calixin lokilämppärillä (nestetilalämmitin) koodia tule.

        Oisko hatusta muisteltuna joku i-level 16-11-500 --> tai uudempi jossa muutettu.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • tuikku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1353

          #19
          Originally posted by fraatti View Post
          ... niin mitä siitä seuraa, toimiiko moottori vain jonkun lämpötilan osalta sen käynnistyskerran jollain vikatilan vakio arvolla vai mitä tuossa oikein sitten tapahtuu? Ehkä nämä softagurut voisivat tietää?
          Riipuu, mitä poistetaan.
          Jos poistetaan vaan se lämpötilan vertailuarvon liiasta poikkeavuudesta johtuva, mikä nyt taitaakin olla tässä tapauksessa hukkaan heitetty turha tieto. Niin mikäänhän ei toiminnassa tai lämmönseurannassa muutu, liiallisesta poikkeavuudesta suhteessa muihin ei vaan enää välitetä.
          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

          Comment

          • atcc
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2014
            • 373
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by zakspeed View Post
            Sitä saa hieman ruuvattua BMW:n softamuutoksella. Sen verran ettei autoon suunnitellulla calixin lokilämppärillä (nestetilalämmitin) koodia tule.

            Oisko hatusta muisteltuna joku i-level 16-11-500 --> tai uudempi jossa muutettu.
            Mulla on jo i-level 19-11-540, joten apuja pitää hakea muuta kautta.
            F15 X5 M50d -15
            Ex:
            F11 530dA xDrive -11
            E61 530xdA M-sport LCI -07

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4628
              • Tampere

              #21
              Tässä näkyy pari kaaviota miten tuo vääntötieto pyörii tuolla softassa




              Kiinoistasi käydä kurkkaamassa missä vääntöä rajoitetaan kylmällä moottorilla. Osaako joku vinkata oikeaan suuntaan?
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • Jacques
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 573
                • pk

                #22
                Nähdään selvästi ettei vääntötiedolla mitään tehdä.
                Löydätkö dokumentaatiosta kyseisen kylmän moottorin briiffin, josko siinä sitten on tunniste millä voit hakea Damoksesta. ..Jos rajoitin on olemassa.
                G30 540i
                F32 435d

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4628
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Jacques View Post
                  Nähdään selvästi ettei vääntötiedolla mitään tehdä.
                  Löydätkö dokumentaatiosta kyseisen kylmän moottorin briiffin, josko siinä sitten on tunniste millä voit hakea Damoksesta. ..Jos rajoitin on olemassa.
                  Joo, onhan tuota vähän siellä ja täällä ohjelmassa. Työt haittaavat harrastuksia niin tuli vähän huonosti vilkuiltua noita mutta olihan se jo noissa kaavioissakin oikeassa alanurkassa. Asia tuli vain tuossa mieleen kun ajaelin töihin ja tuumailin että joskus olen huomannut että kylmällä koneella ruuti on märkää.
                  Täytyy katsoa myöhemmin mitä kartoissa on kun pääsee sellaiseen paikkaan missä pääsee karttoihin käsiksi.

                  76.2.2.4 [EngPrt_PrtLimMech 6.4.0; 0] Motor mechanical protection

                  Torque limitation and speed limitation are necessary to protect the motor mechanics from mechanical overload. You are as Characteristics executed.
                  The minimum of the torque and speed limitation is output as the resulting limiting torque to protect the motor mechanics.

                  Function in normal operation [normal_mode]
                  Function overview motor protection
                  The motor mechanical protection has the task of protecting the motor from mechanical and thermal overloads. He is made up of the Torque limitation and a speed limitation together. The motor protection limit (as internal torque) is EngPrt_trqLimMech The minimum selection from the torque limit EngPrt_trqPrtLimCor and the speed limit EngPrt_trqNLim. To In this case, the engine speed limitation EngPrt_trqNLim is still the correction Eng-Prt_trqCTCor_mp added.

                  Torque limit
                  The torque limitation EngPrt_trqPrtLim (as internal torque) is derived from the maps EngPrt_trqLim_MAP, EngPrt_trqCBLim_MAP or EngPrt_trqLimDA_CUR is determined via the speed Epm_nEng. Subsequently, a coolant temperature CEng-DsT_t dependent correction EngPrt_trqCTCor_mp is calculated and added to EngPrt_trqPrtLim. This delivers with EngPrt_trqPrtLimCor the maximum permissible torque of the motor for the respective speed. The limiting torque EngPrt_trqPrtLimCor is converted into a Amount converted and subtracted with the amount FMO_qFullLdCor. The motor protection limitation amount calculated from this is again in a limiting torque EngPrt_trqUnLim calculated back.
                  The starting torque limiting characteristic is selected depending on the gear-dependent v / n ratio. Inside the v / n window narrow Prt_rVnDAMin_C and EngPrt_rVnDAMax_C is the limit quantity from the starting torque limit characteristic curve when the vehicle speed sensor is intact EngPrt_trqLimDA_CUR calculated. When the compressor bypass is open (PCR_stCByVlvOpn = 1), the map EngPrt_trqCBLim_MAP switched. The output torque of the ramp switch is added to the overboost torque EngPrt_trqOvrBst and assigned to the maximum limiting torque EngPrt_trqLimMax.
                  The correction EngPrt_trqCTCor_mp is determined by the speed-dependent characteristic EngPrt_trqNCor_CUR and by the coolant temperature-dependent Characteristic curve EngPrt_facCTCor_CUR is determined.

                  Speed ​​limitation
                  The engine speed Epm_nEng is limited by reducing the torque limit at high speeds. The inner The torque for speed limitation EngPrt_trqNLim is determined with the characteristic curve EngPrt_trqNLim_CUR via the speed Epm_nEng.
                  The error paths are entered in DINH_stFId.FId_EngPrtNLimErr, and when they occur, an additional speed limitation occurs. Is DINH_stFId.FId_EngPrtNLimErr blocked by at least one error path (system error), then EngPrt_trqNLim is set with a substitute torque limit occupied, which is obtained from the characteristic EngPrt_trqNLimSpr_CUR (via Epm_nEng). The transition between the two characteristics is ramp-shaped, with the increase EngPrt_RmpNLim.Neg_C at the transition to the substitute value and EngPrt_RmpEngPrt_NLim.Pos_C on transition to the normal value. With a minimum it is ensured that the substitute value never exceeds the normal Limit can increase.
                  If DINH_stFId.FId_EngPrtNLimErr is blocked, then EngPrt_stFIdNLimErr is set to TRUE, otherwise it is set to FALSE


                  CEngDsT_t Temperature of the cooling liquid at the engine outlet
                  Clth_st Status clutch
                  CodVar_stTrqInr Coding: Status of the inner moment
                  EngDa_tEng motor temperature
                  EngPrt_qCorLim Converted output of the torque limitation with application to torque including correction
                  EngPrt_stFIdNLimErr State of FId_EngPrtNLimErr
                  EngPrt_trqCTCor_mp Measuring point for torque correction based on speed and coolant temperature
                  EngPrt_trqLimDA_mp torque limitation (as internal torque)
                  EngPrt_trqLimMax The maximum limiting torque
                  EngPrt_trqLimMech Torque limitation due to speed limitation
                  EngPrt_trqLimPrvLim uic file for motor mechanics protection export
                  EngPrt_trqNLim Limiting torque to protect against excessive speed (as internal motor torque)
                  EngPrt_trqOvrBst
                  EngPrt_trqPrtLim Limiting torque to protect against excessive torque (as internal engine torque)
                  EngPrt_trqPrtLimCor Corrected limiting torque to protect against excessive torque (as internal motor torque)
                  EngPrt_trqUnlim Limiting torque to protect against excessive torque
                  EnvP_p ambient pressure
                  Epm_nEng Average engine speed over a cylinder segment
                  FMO_qFullLdCor Correction quantity for full load correction
                  PCR_stCByVlvOpn Compressor bypass valve is open
                  PT_rTraV2N quotient: speed to speed
                  PT_stTraType Current gear type
                  RngMod_trqMin drag torque (minimum torque)
                  EngPrt_facCTCor_CUR Coolant temperature-dependent torque correction
                  EngPrt_rVnDAMax_C Maximum v / n ratio
                  EngPrt_rVnDAMin_C Minimum v / n ratio
                  EngPrt_rVnTrqMax_C Maximum v / n ratio
                  EngPrt_rVnTrqMin_C Minimum v / n ratio
                  EngPrt_trqCBLim_MAP starting torque limitation characteristic curve with the compressor bypass open
                  EngPrt_trqLim_MAP starting torque limitation characteristic curve with the compressor bypass closed
                  EngPrt_trqLimDA_CUR starting torque limitation characteristic
                  EngPrt_trqNCor_CUR Speed-dependent torque correction
                  EngPrt_trqNLim_CUR Characteristic for speed limitation in normal operation (internal motor torque)
                  EngPrt_trqNLimSpr_CUR Characteristic curve for motor speed limitation in the event of a system error (as limiting torque)
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4628
                    • Tampere

                    #24
                    Kai tuosta vähän pääsi kärryille kun tuota pureskeli hiukan. Näistä väännänrajoittimista ei löytynyt mitään lämpötilaan liittyvää rajoitusta joka olisi käytössä.

                    Aikaisempi kaavio oli tuo ylänurkka tästä:


                    Ja tästä oikeastaan näkee jo kaiken.


                    Yksi kartta näyttää olevan "overspeedille" ja toinen vikatilan nilkutukselle.


                    Lisäksi tuolla on switch minkä mukaan valitaan käytettävä kartta riippuen siitä onko auto liikkeessä vai ei. Suhde lasketaan nopeuden ja koneenkierrosluvun suhteesta. Jos auto topissa niin sitten oma kartta.


                    Oletettavasti jos auto on liikkeessä niin tällöin on vielä käytössä kaksi karttaa, toinen kun turbon kompressorin bypass on auki ja toinen kun se on kiinni. Lisäksi tuossa on moottorin tilan mukaan valitsin joka valitsee käytettävän kartan noista neljästä. En ymmärrä mitä nuo nollat tuolla bypass karttojen välissä oikein ovat 2000 ja 3000 kierroksen kohdalla. Pikkuturbon kopressorin ohitusläppä tosin taitaa aueta joskus 3000 paikkeilla. :think


                    Lämpötilan mukaan tapahtuvalla rajoitukselle näyttää olevan myös kartta ja se kerrotaan kierroluvun mukaan olevan rajoittimen kanssa. Se lisätään kaikkiin karttoihin lisäksi. Kuitenkin tuossa lämpötilan mukaan kerroin on jokapaikassa 1 ja kierroluvussa 0 joten koko kartta ei vaikuta mihinkään.


                    Mahtaisiko tuolta kaasupolkimen pyynnin päästä sitten tulla jotain rajoituksia lämpötilan suhteen? :think Vai kulkeeko nämä kylmällä koneella saman minkä lämpöisenäkin. Sinällään ei tuolla merkitystä ole mutta kunhan tutkin asiaa ihan mielenkiinnosta.
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #25
                      Nostan hattua kyvylle tulkita karttoja ja boschin kaavioita, huomioiden että näitä et ole aikaisemmin tutkinut.
                      Damoskaan ei ole täydellinen, ja tässä on aika raakoja virheitä, siitä selviää asia mitä ihmetteletkin.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4628
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Jacques View Post
                        Nostan hattua kyvylle tulkita karttoja ja boschin kaavioita, huomioiden että näitä et ole aikaisemmin tutkinut.
                        Damoskaan ei ole täydellinen, ja tässä on aika raakoja virheitä, siitä selviää asia mitä ihmetteletkin.
                        No perkele. Meinaat että tuo kartta on määritelty väärään paikkaan tms?

                        Mitä enemmän tätä pöyhii niin sitä vähemmän ihmetyttää että miksi moni asia tehdään helpoimman kautta. Varsinkin kun noita softaversioita on miljoona. Toki onhan venläiset Bitbox ja Bitedit sellaisia millä pääsee pienellä panostuksella kiinni näpläämään omaa autoaan. Ja sieltä onnistuu virtuaalinen luku sekä karttojen sijainnit automaattisesti. Toki tuostakin huvista joutuu varmaan maksamaan jotain. No se nyt ei ole tässä ajatuksena kuitenkaan itsellä.

                        Bypass karttojen väännörajoituksia ihmettelin ja ajattelin että onko karttojen nimet väärinpäin. Muuta en keksi miksi kun bypass kiinni (jolloin kaikki ilma menee pikkuturbon kautta) väännönrajoitus alkaa tuosta 3500rpm paikkeilta.
                        Last edited by fraatti; 08-01-2021, 20:38.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • suppari
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4049
                          • Turku

                          #27
                          Ainakin mun silmään näyttää että offsetti on pielessä osassa selitteistä.
                          sigpic
                          P:0409699000

                          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                          huollot/korjaukset!

                          BMW E&F sarjaan.
                          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                          Comment

                          • tuikku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1353

                            #28
                            .
                            Eikun kartat on varmaan oikein nimetty ja oikeilla kohdinkin, muttei nuo arvot kartassa ei olenyt kohdillaan, kun ei ne ohjaa sitä toimintoa mitenkään, mihinkä hommaan ne on nimetty. Kertoimen pitäisi muuttua jonkin asian suhteen, jos kerroin ei muutu, sillin ei tarviita karttaa, pelkkä single value riittää.

                            Sille pakosarjan läpälle on monenlaista ohjausta, eri tilanteisiin, joilla ohjataa ja suojellaan sitä pikkuahdinta.
                            Läppiä ohjaillaan ahtopainetiedon perusteella, se tekee siitä monimutkaisen. Siis tilannetta pakosarjassakin.

                            En ymmärrä, miksi ei ole alunpitäen tehty pakopaineohjatuksi sitä pakosarjan läppää, minet pikkuahtimen kannalta hankalat tilanteet ratkiaisivat itsekseen, automaattisesti.
                            CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                            Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                            Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                            tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4628
                              • Tampere

                              #29
                              Originally posted by tuikku View Post
                              .
                              Eikun kartat on varmaan oikein nimetty ja oikeilla kohdinkin, muttei nuo arvot kartassa ei olenyt kohdillaan, kun ei ne ohjaa sitä toimintoa mitenkään, mihinkä hommaan ne on nimetty. Kertoimen pitäisi muuttua jonkin asian suhteen, jos kerroin ei muutu, sillin ei tarviita karttaa, pelkkä single value riittää.

                              Sille pakosarjan läpälle on monenlaista ohjausta, eri tilanteisiin, joilla ohjataa ja suojellaan sitä pikkuahdinta.
                              Läppiä ohjaillaan ahtopainetiedon perusteella, se tekee siitä monimutkaisen. Siis tilannetta pakosarjassakin.

                              En ymmärrä, miksi ei ole alunpitäen tehty pakopaineohjatuksi sitä pakosarjan läppää, minet pikkuahtimen kannalta hankalat tilanteet ratkiaisivat itsekseen, automaattisesti.
                              Softassa näyttää olevan monia toimintoja mitä ei käytetä mihinkään mutta siitä huolimatta ne on kuvattu tuossa ohjelmakuvauksessa ja kaavioissa. Hyvänä esimerkkinä vaikka tuo overboost toiminto. Katselin hiukan siihen liittyviä karttoja ja totesin että se on toiminto missä sallitaan ajan x korkeampi ahtopaine ja kai tälläisiä joissain autoissa onkin. Liekö sitten boschi tehnyt ohjaimen ja sen käyttäjä voi käyttää siitä haluamiaan toimintoja kuten itse parhaaksi näkee. Käyttämättä jättäminen voidaan sitten toteuttaa jollain switchillä tai laittamalla sopivia arvoja johokin karttaan. Karttojen koko on kuitenkin määritelty jo tuossa ohjelmakuvauksessa.

                              Itsellä on koneessa 4K näyttö ja kun tästä ottaa kuvakaappauksia on hankala ymmärtää minkä kokoisena ne näkyvät pienemmällä näytöllä. Siitä syystä leikkasin karttojen loppupääästä osan pois. Esim kompressorin ohitusläpän asennon mukaan toimivat kartat ovat kooltaan 4x 20. En ole kuitenkaan silti vieläkään aivan varman käytetäänkö noitakaan karttoja mihinkään vai onko ne ohitettu jotenkin niin että ohjelmakierto ei mene sitä kautta ollenkaan. Tähän varmaan joku softaguru osaa vastata paremmin.

                              Muutamallakin foorumilaisella taitaa olla Bitedit ja toisaalta luulisin että sinne olisi tarvittavat kartat laitettu tarjolle. Kuitenkin tuollaisia karttoja en ainakaan tuon ohjelman kuvauksen usko että tuolla on. En ole itse nähnyt ohjelmaa koskaan. Toki eihän tuonne kaikkea mahdollista ole kuitenkaan laitettu vaan sellaiset millä homman saa kuitenkin tehtyä.
                              Torque limitation: torque limitation inner/outer torque, powertrain torque, conditional torque limitation from EGT, exhaust pressure, fuel temperature, torque limitation in system errors.

                              Itse ymmärsin tuon ohjelman kulun hiukan eri tavalla. Ajattelien että kyseessä on kompressorin ohitusläppä. Siis se mikä on siellä imupuolella eli tuossa palikka nro 5.


                              Tuosta itse damoksesta en oikein tiedä että onko se sellainen softa mikä on oikeasti käytössä vai ei. Vai onko se vain joku esituotantoversio missä hommat on käyty vain läpi ja tuotantoversiossa jotain voi olla eri tavalla. Vertasin karttojen osalta sekä englanninkielistä ja saksankielistä versiota ja molemmissa arvot olivat kuitenkin samanlaiset. Venäjänpojilta olisi saatavissa hex + a2l juuri kyseiseen ohjelmakuvaukseen 150:lla mutta itse mietin että onko tämä 525d tiedosto juuri sen saman pohjalta harsittu kasaan koska tuossa on kuitenkin määritelty karttoja noin paljon. :think
                              Tiedostossa on myös maininta että että original mutta siitä huolimatta pakolämpöjen mukaan menevä rajoitinkartta oli tyhjä. Toki tuohon lämpötilasuojaukseen liittyen siellä oli useita switchejä ja maskeja joilla valitaan kuinka tuo lämpötilan mukaan menevä koneen suojaus toteutetaan enkä ole tutkinut tuota sen tarkemmin tuosta ohjelmakuvauksesta että mikä siellä on todellisuudessa ollut käytössä.

                              Tuossa kun katselin noita vääntöjuttuja niin huomasin samalla että välillä puhutaan koneen sisäisestä väännöstä ja välillä koneen ulkoisesta ja äkkiä vaan jos vertailee pelkkiä nyyttoneita keskenään niin lukemien kanssa tulee ristiriitoja tai jotain kummallisia eroja muuten.
                              Last edited by fraatti; 09-01-2021, 11:14.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4628
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by suppari View Post
                                Ainakin mun silmään näyttää että offsetti on pielessä osassa selitteistä.
                                Kokeilen muutella offsettejä mutta ei tuo siitä ainakaan järkevämmäksi muuttunut. Jotakuinkin joka kartan etu ja takapuolella on jotain muita karttoja taas määriteltynä joka puolustaisi sitä että kartat ovat sijainniltaa siellä missä pitäisikin. Mutta, jos kartta ei ole käytössä niin sitten arvo voikin olla mitä vaan kun sillä ei ole merkitystä?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎