Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia N63 moottorista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri.Kekkonen
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 7432
    • Oulu

    #31
    Originally posted by pyroz View Post
    EDIT: Taisi Petri hakea samaa pointtia
    Kyllä.

    Originally posted by zakspeed View Post
    BMW autoissa voi olla perustavan laatuisia rakenteellisia eroja ECE vs USA.
    Tottakai. Nettifoorumien kokemukset V8-moottorisista malleista painottuu vahvasti USA:han ja juuri tämän takia kinnostais kuulla nimenomaan suomalaisten N63-moottorin omistajien ajatuksia siitä, onko noita alkupään (A-tyypin) moottoreita syytä kiertää kaukaa vai onko olemassa jotain täällä yleisesti tarjolla olleita BMW:n maksamia kampanjoita, joilla näitä tyyppivikoja on oletettavasti saatu jos ei poistettua kokonaan, niin ainakin vähemmäksi.
    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
    E39 523i M Sport '00, Titansilber

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 1996
      • Tampere/kainuu

      #32
      Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
      Kyllä.


      Tottakai. Nettifoorumien kokemukset V8-moottorisista malleista painottuu vahvasti USA:han ja juuri tämän takia kinnostais kuulla nimenomaan suomalaisten N63-moottorin omistajien ajatuksia siitä, onko noita alkupään (A-tyypin) moottoreita syytä kiertää kaukaa vai onko olemassa jotain täällä yleisesti tarjolla olleita BMW:n maksamia kampanjoita, joilla näitä tyyppivikoja on oletettavasti saatu jos ei poistettua kokonaan, niin ainakin vähemmäksi.
      Yksi alkupään moottorimalli tuli entisöityä vasta joten kyllä kait siitä hyvän saa, kun panostaa kerran siellä 100tkm pintaan ja tekee suuttimet, venavarrenkumit, huohotinputket. Loput lienee turhaa laittaa "varman päälle" ja ovat keveämpiä toimenpiteitä sitten, kun sattuu tarve olemaan.

      Monesti voi olla tapahtunut peruuttamatonta sylintereissä jos ajettu todellä pitkään vuotavilla suuttimilla.

      Moottorin johtosarjojen pidikkeistä osa on maadoittavia venakoppiin joten näiden pulttiliitosten kunto on syytä joskus tarkastaa ja katsoa, että ne on yleensäkkin paikoillaan.

      Yhden vaurioituneen moottorinohjainlaitteen ja paljon erinäisiä kummitusvikoja näiden takia korjanneena.
      Last edited by zakspeed; 01-06-2021, 11:37.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6745
        • PK-seutu

        #33
        Originally posted by zakspeed View Post
        Kampanjat ja takuut ym ovat erilaisia myös markkina-alueiden välillä siitä syystä, että tuotteet voi olla todella erilaisia näiden välillä.

        BMW autoissa voi olla perustavan laatuisia rakenteellisia eroja ECE vs USA.

        Ja jos ei suoranaisia rakenteellisia eroja niin ohjelmallisia toiminta eroavaisuuksia ja sen vuoksi jokin vika voi esiintyä toisella mantereella ja taas toisella ei.

        Tämän vuoksi välttäisin vertailua näiden kahden markkina-alueen välillä jos ei ole varma ensin yhtäläisyyksistä. Sama koskee toiminta periaate materiaalejakin.
        No sieltä tuli hienosti kuin suoraan BMW:n legal/viestintäosaston käsikirjasta "Sanotte näin, jotta kädet voidaan tarvittaessa pestä!"

        Tottakai tuo voi pitää paikkaansa, on kuitenkin yleistäen yhtä hölmö kuin vielä joitakin vuosia sitten varaosatiskeillä kuultu "sähkövika? onko tuontiauto? Kas kun niissä on eri paksuiset johdot"

        Tuskin kuitenkaan esimerkiksi N5x moottorien korkeapainepumput ovat erilaisia osia jenkeissä ja meillä. Rapakon takana antoivat pumpulle oikein erikseen 10v takuun. Noin niinkuin yhtenä esimerkkinä
        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          #34
          Originally posted by pyroz View Post
          No sieltä tuli hienosti kuin suoraan BMW:n legal/viestintäosaston käsikirjasta "Sanotte näin, jotta kädet voidaan tarvittaessa pestä!"

          Tottakai tuo voi pitää paikkaansa, on kuitenkin yleistäen yhtä hölmö kuin vielä joitakin vuosia sitten varaosatiskeillä kuultu "sähkövika? onko tuontiauto? Kas kun niissä on eri paksuiset johdot"

          Tuskin kuitenkaan esimerkiksi N5x moottorien korkeapainepumput ovat erilaisia osia jenkeissä ja meillä. Rapakon takana antoivat pumpulle oikein erikseen 10v takuun. Noin niinkuin yhtenä esimerkkinä
          Paljon ovat tietysti samoja osia ja autoja muutoinkin. Laki ja kuluttajatekniset suojat varmasti tehneet osansa.

          Mutta mitä erikoisempia USA autojen takaisinkutsuja suorittaneena voin sanoa, että syy on usein selvinnyt miksi USA malliin ko kutsuja on. Kyseiset asiat on tehty aivan toisin/eri komponenteilla ECE autoissa.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • ritariässä
            BTCF Member
            • Jan 2006
            • 3596
            • Raisio

            #35
            Originally posted by zakspeed View Post
            Paljon ovat tietysti samoja osia ja autoja muutoinkin. Laki ja kuluttajatekniset suojat varmasti tehneet osansa.

            Mutta mitä erikoisempia USA autojen takaisinkutsuja suorittaneena voin sanoa, että syy on usein selvinnyt miksi USA malliin ko kutsuja on. Kyseiset asiat on tehty aivan toisin/eri komponenteilla ECE autoissa.

            Aika hurjaa jos USAan laivattavien autojen moottoreiden venavarrenkumit, jakoketju, suuttimet jne... on erilaatuista tai toisen alihankkijan tekemää osaa kuin Eurooppaan jäävissä.
            G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              #36
              Originally posted by ritariässä View Post
              Aika hurjaa jos USAan laivattavien autojen moottoreiden venavarrenkumit, jakoketju, suuttimet jne... on erilaatuista tai toisen alihankkijan tekemää osaa kuin Eurooppaan jäävissä.
              Minun osalta keskustelu on tässä.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17527
                • Turku

                #37
                Originally posted by zakspeed View Post
                Minun osalta keskustelu on tässä.
                Kerro nyt kuitenkin takaisinkutsujen syitä. Alkoi kiinnostaa.
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  #38
                  Tämä vain US

                  On December 29th, 2014, BMW released Bulletin "B001314" or the "N63 Customer Care Package " affecting any vehicle that saw use of the 4.4-liter V-8 (N63B44O0) within the 5 Series, 6 Series, 7 Series, X5, and X6 model lines manufactured between 2008 and 2013. Dealership instructions include checking the timing chain for stretching and replacing it if necessary, replacing the fuel injectors, mass air flow sensors, crankcase vent lines, battery, engine vacuum pump and low pressure fuel sensor.

                  The sweeping recall also extended to vehicles that had gone out of warranty, no matter how many miles were accumulated on the vehicle.

                  Additionally, the service interval would be shortened to nearly half, with a 12 month/10,000 mile (16,000 km) check-up instead of the long-life treatment the BMW had been maintaining up to that point, requiring a check every 2 years and 15,000 miles (25,000 km).

                  In June of 2013, dealerships had received a service bulletin regards to the N63 powerplant, which amended the oil capacity requirements of the engine, adding a full (1) US quart to the capacity of the motor, citing "increased oil consumption" in the twin turbo V8.

                  Models affected by the recall included:

                  F01 and F02 (7 Series Sedan)– produced from 3/2009 to 6/2012
                  F04 (Active Hybrid 7)– produced from 4/2010 to 6/2012
                  F07 (Gran Turismo)– produced from 9/2009 to 6/2012
                  F10 (5 Series Sedan)– produced from 3/2010 to 7/2013
                  F12 (6 Series Convertible)– produced from 3/2011 to 7/2012
                  F13 (6 Series Coupe)– produced from 7/2011 to 7/2012
                  E70 (X5)– produced from 3/2010 to 6/2013
                  E71 (X6)– produced from 7/2008 to 6/2014
                  E72 (ActiveHybrid X6)– produced from 9/2009 to 9/2011

                  The dealership bulletin was accompanied by region sales rep meetings with branch/service managers, informing of them of the forthcoming campaign, and issuing instructions to contact all owners serviced at their branches operating the N63 engine. The accompanying marketing campaign, which would be a major focus of 2015 for BMW world-wide, was intended to dampen the affect of such a wide spread recall on BMW's waining brand loyalty and customer service issues. The tactics of which could be seen in the extended efforts surrounding the recall.

                  BMW dealerships were instructed to offer extra incentives for owners affected by this campaign, offering trade-in cash bonuses for their N63 equipped vehicles with the purchase of a new BMW (details in a separate sales bulletin - "N63 Customer Loyalty Offer"). Sales teams were also provided with discretionary authorization to provide customers with a gift of $50 value, including anything from a gas card, gift bag containing BMW Lifestyle products, or vehicle detailing.

                  Comment

                  • makebm5
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2009
                    • 1259
                    • Kainuu

                    #39
                    Noissa jenkkikeskuteluissa muutamassakin on syy käyntihäiriöihin ollut heidän bensiininsä joissa tuntuu erilaatuisia valmisteitä.
                    ps Hyvä keskustelu lähdössä raiteiltaan...
                    BMW i4 M50, BMW E89 35is
                    Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                    Comment

                    • makebm5
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2009
                      • 1259
                      • Kainuu

                      #40
                      Tänään asennettu xHp ja ja aiemmin kokeiltu softa takaisin.
                      Nyt tuntuu toimivan.
                      Jos hahmottelee mitä kannattaa katsella koneen puolella.
                      -Imukanavat karstoittuu ja aiheuttaa nakutusta ja seosten heittelyä. Ilman purkamista tähän auttaa CRC GDI cleaner.
                      -Jos puolien vaihdosta ei tietoa ne kannattaa vaihtaa ja tulpat kanssa.
                      -MAF eivät näissä yleensä vikaannu.
                      -Lambdat vaihtoon kanssa tuntuu vaikuttavan kulutus puoleen vaikkei koodia olisikaan.
                      -Forte pesuaine tankkiin tällä saa suuttimia hiljennettyä jonkin verran jos naputtelee.
                      -RVS:llä on positiivinen vaikutus koneen mekaanisiin ääniin.
                      Last edited by makebm5; 01-06-2021, 16:49.
                      BMW i4 M50, BMW E89 35is
                      Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6745
                        • PK-seutu

                        #41
                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Paljon ovat tietysti samoja osia ja autoja muutoinkin. Laki ja kuluttajatekniset suojat varmasti tehneet osansa.

                        Mutta mitä erikoisempia USA autojen takaisinkutsuja suorittaneena voin sanoa, että syy on usein selvinnyt miksi USA malliin ko kutsuja on. Kyseiset asiat on tehty aivan toisin/eri komponenteilla ECE autoissa.
                        En suinkaan yritä väittää viestiäsi perättömäksi, mutta sitä vaan ettei tuo myöskään aina ole koko totuus. Keskustelu rönsyili turhaan siihen, että miksi on erilaisia kampanjoita eri markkina-alueilla. Pointti oli se, että niitä on erilaisia ja se mitä netissä lukee ei aina päde tänne meille
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7432
                          • Oulu

                          #42
                          Ja edelleen kiinnostais että voiko olettaa että täällä uutena myyty 2011 vuosimallin auton N63-moottori on joiltain osin jo "korjattu" pahimpien tyyppivikojen osalta. Mutta tämä on varmaan niin yksilökohtaista että asiaa pitäis selvitellä autoyksilön huoltohistoriaa kaivelemalla.
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • makebm5
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2009
                            • 1259
                            • Kainuu

                            #43
                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Ja edelleen kiinnostais että voiko olettaa että täällä uutena myyty 2011 vuosimallin auton N63-moottori on joiltain osin jo "korjattu" pahimpien tyyppivikojen osalta. Mutta tämä on varmaan niin yksilökohtaista että asiaa pitäis selvitellä autoyksilön huoltohistoriaa kaivelemalla.
                            Varmaan näin. Merkkiliikkeen huoltohistoria jos on niin ainakin itse sain isompien remonttien tiedot suullisesti.
                            BMW i4 M50, BMW E89 35is
                            Ex E39 M5,335i E92, F10 535i, F01 730d, M550d, F01 750d, F13 650i, G11 730xD, E93 335i, G30 530e

                            Comment

                            • mikkod
                              BTCF Member
                              • Aug 2007
                              • 5202
                              • Stadi

                              #44
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Ja edelleen kiinnostais että voiko olettaa että täällä uutena myyty 2011 vuosimallin auton N63-moottori on joiltain osin jo "korjattu" pahimpien tyyppivikojen osalta. Mutta tämä on varmaan niin yksilökohtaista että asiaa pitäis selvitellä autoyksilön huoltohistoriaa kaivelemalla.
                              Toi 550i mikä mulla oli, niin siihen ei oltu tehty mitään...ja siksi se menikin takaisin....
                              Helkama S3000
                              Myydään kutosen alustaosia
                              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7432
                                • Oulu

                                #45
                                Originally posted by mikkod View Post
                                Toi 550i mikä mulla oli, niin siihen ei oltu tehty mitään...ja siksi se menikin takaisin....
                                Tänään soittelin tuosta 550i:stä mitä ihmettelin ja myyjä muisteli että ois vasta korjattua moottoria, mutta ei ollut aivan varma mitä siihen on tehty. Huomenna toivottavasti saan lisätietoa.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎