Announcement

Collapse
No announcement yet.

M550D vs 335XD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • isolohko
    BTCF Member
    • May 2004
    • 900
    • Kymenlaakso

    #16
    Originally posted by Vaihtoedessä View Post
    Pitänee käydä kokeilemassa Aikaisemmassa G30 M550d:ssä puhtia oli ainakin riittävästi, vaikka suhteellisen painava auto olikin. Jos ohjelmoiduilla F10:llä pääsisi edes samoihin lukemiin se varmaan riittäisi arkiajoon.
    F10 M550d:hen G30 M550d:tä vastaavat teho- ja vääntölukemat? Eihän ohjelmoijan tarvitse kuin aivastaa F10:iin päin, niin käsitykseni mukaan tulee löylyä reippaasti enemmän, kuin vakio G30 M550d:ssä on :-)

    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

    Comment

    • Vaihtoedessä
      Newbiemmer
      • Jun 2021
      • 13
      • Tampere

      #17
      Originally posted by isolohko View Post
      F10 M550d:hen G30 M550d:tä vastaavat teho- ja vääntölukemat? Eihän ohjelmoijan tarvitse kuin aivastaa F10:iin päin, niin käsitykseni mukaan tulee löylyä reippaasti enemmän, kuin vakio G30 M550d:ssä on :-)

      Sen jo tiedänkin, että tehoa ja vääntöä tulee ohjelmoinnin jälkeen olemaan reippaasti enemmän. Mutta lähinnä suorituskykyä 0-100 ja 100-200 hain enemmänkin. Onko jollain kertoa millaisia 0-100, 100-200, tai vastaavia arvoja F10 ja F11 pelkästään ohjelmoiduilla (dpf paikallaan) M550d:illä on saavutettu? G30 ei muuten tietoa, mutta kyllä tehtaan 4,4s 0-100 taisi pitää kutinsa aika hyvin.

      Comment

      • isolohko
        BTCF Member
        • May 2004
        • 900
        • Kymenlaakso

        #18
        no, mites olis search tähän foorumiin...

        #674 lanka f10/f11 tehonlisäykset, AiM:

        Tuosta vähän lisää vertailupohjaa;

        535D E61 405hp/810nm
        100-160 6.90s
        160-200 7.96s
        100-200 14.86s

        535D E60 454hp/850nm
        100-160 4.99s
        160-200 4.99s
        100-200 9.98

        M5 SMG E60 507hp/520nm
        100-160 5.50s
        160-200 5.42s
        100-200 10.92s

        M3 DCT E92 420hp/400nm
        100-160 5.92s
        160-200 6.76s
        100-200 12.68s

        335D E90 410hp/870nm
        100-160 5.72s
        160-200 6.21s
        100-200 11.93s

        335D E91 504hp/873nm
        100-160 4.83
        160-200 5.22s
        100-200 10.05s

        M550D F10 480hp/950nm
        100-160 5.98s
        160-200 6.10s
        100-200 12.08s

        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5257
          • Pirkkala

          #19
          Ostat kohta kun valmistuu nimimerkki tuikku:n m550d niin ei tarvii kulkupuolen puutetta valittaa.

          Sitä en tiedä onko myytävänä mutta uskon että rahalla saa.
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Vaihtoedessä
            Newbiemmer
            • Jun 2021
            • 13
            • Tampere

            #20
            Originally posted by isolohko View Post
            no, mites olis search tähän foorumiin...

            #674 lanka f10/f11 tehonlisäykset, AiM:

            Tuosta vähän lisää vertailupohjaa;

            535D E61 405hp/810nm
            100-160 6.90s
            160-200 7.96s
            100-200 14.86s

            535D E60 454hp/850nm
            100-160 4.99s
            160-200 4.99s
            100-200 9.98

            M5 SMG E60 507hp/520nm
            100-160 5.50s
            160-200 5.42s
            100-200 10.92s

            M3 DCT E92 420hp/400nm
            100-160 5.92s
            160-200 6.76s
            100-200 12.68s

            335D E90 410hp/870nm
            100-160 5.72s
            160-200 6.21s
            100-200 11.93s

            335D E91 504hp/873nm
            100-160 4.83
            160-200 5.22s
            100-200 10.05s

            M550D F10 480hp/950nm
            100-160 5.98s
            160-200 6.10s
            100-200 12.08s

            Melko nopeita noi takavedot, talvella ei sitten niinkään Onkohan farkussa ja sedanissa kuinkapaljon eroa 100-200:think Niitä meinaan löytyy paremminvarusteltuna kotimaastakin.

            Comment

            • Vaihtoedessä
              Newbiemmer
              • Jun 2021
              • 13
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Ostat kohta kun valmistuu nimimerkki tuikku:n m550d niin ei tarvii kulkupuolen puutetta valittaa.

              Sitä en tiedä onko myytävänä mutta uskon että rahalla saa.

              Heh, +-450 heposta riittää omaan käyttöön, vaikkakin tehoihinhan tottuu aina, tehottomuuten ei koskaan.:think

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by isolohko View Post
                no, mites olis search tähän foorumiin...

                #674 lanka f10/f11 tehonlisäykset, AiM:

                Tuosta vähän lisää vertailupohjaa;

                535D E61 405hp/810nm
                100-160 6.90s
                160-200 7.96s
                100-200 14.86s

                535D E60 454hp/850nm
                100-160 4.99s
                160-200 4.99s
                100-200 9.98

                M5 SMG E60 507hp/520nm
                100-160 5.50s
                160-200 5.42s
                100-200 10.92s

                M3 DCT E92 420hp/400nm
                100-160 5.92s
                160-200 6.76s
                100-200 12.68s

                335D E90 410hp/870nm
                100-160 5.72s
                160-200 6.21s
                100-200 11.93s

                335D E91 504hp/873nm
                100-160 4.83
                160-200 5.22s
                100-200 10.05s

                M550D F10 480hp/950nm
                100-160 5.98s
                160-200 6.10s
                100-200 12.08s
                Miten tmmsilla maanteiden mopoautoilla pärjää suomalaisen ripeän liikenteen seasa, siellähän on noilla +90v mummojen microjen schigaanina jatkuvasti

                Comment

                • brainsurgery
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2011
                  • 1355
                  • Helsinki

                  #23
                  Mulla meni sigun F11 535d Torquella mitattuna 0-100 4,6 ja 100-200 ~13

                  AJ Techin stage1 + cooleri

                  Comment

                  • Vaihtoedessä
                    Newbiemmer
                    • Jun 2021
                    • 13
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by brainsurgery View Post
                    Mulla meni sigun F11 535d Torquella mitattuna 0-100 4,6 ja 100-200 ~13

                    AJ Techin stage1 + cooleri

                    Ei paha ollenkaan:think Millaisilla tehoilla? M550d F10 taitaa olla samanpainonen ja farkku jonkun 100kg painavempi:think

                    Comment

                    • brainsurgery
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2011
                      • 1355
                      • Helsinki

                      #25
                      Originally posted by Vaihtoedessä View Post
                      Ei paha ollenkaan:think Millaisilla tehoilla? M550d F10 taitaa olla samanpainonen ja farkku jonkun 100kg painavempi:think
                      Ei ole tehoista tietoa, ei ole penkitetty.

                      Comment

                      • Vaihtoedessä
                        Newbiemmer
                        • Jun 2021
                        • 13
                        • Tampere

                        #26
                        Dodiin, eli lopullinen ääneni on annettu 5 sarjalaiselle. Seuraava probleema onkin, että hyvin vähän sedaneita Suomessa myynnissä kriteereihin sopien (lue 0). No ei hätä ole tämän näköinen, mutta Saksassakaan ei näytä omaan silmään sopivia sedaneita löytyvän. Nooh, päätin sitten katsella farkkuja... Suomen vähäisestä tarjonnasta löytyi, joko 1. aivan alyttömästi ajettuja 2. pre facelift tai 3. liian heikosti varusteltuja yksilöitä. 1 tai 2 autoa oli kaukaisesti harkittavissa. (Esim juuri tuo ViaCarin yksilö, mutta väri ei ollut yhtän omaan mieleen ja toinen nousi jo huomattavasti kalliimaksi, kun kaikki muut kandidaatit). Kysymys kuuluukin, kuinka usein näitä tulee myyntiin ja tuoko, joku autoliike näitä Saksasta, muuta kuin tilauksesta? Yhden elikkäs juuri tämän aiemmin mainitsemani G30 M550d hankin Saksasta ja noh, sanotaanko näin, että sästyy rahat, että hermot, jos auton löytää Suomesta. Saksassa farkkuosasto näytti huomattavasti paremmalta, kun sedanien osuus, eli hyvinvarusteltuja, kohtuullisesti ajettuja näyttäisi ainakin muutamia löytyvän.:think Nettiauton ihmeellinen maailma, taio minulle täydellinen M550d.
                        Last edited by Vaihtoedessä; 07-06-2021, 00:32. Reason: sumthing happnd

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #27
                          Originally posted by Vaihtoedessä View Post
                          Dodiin, eli lopullinen ääneni on annettu 5 sarjalaiselle. Seuraava probleema onkin, että hyvin vähän sedaneita Suomessa myynnissä kriteereihin sopien (lue 0). No ei hätä ole tämän näköinen, mutta Saksassakaan ei näytä omaan silmään sopivia sedaneita löytyvän. Nooh, päätin sitten katsella farkkuja... Suomen vähäisestä tarjonnasta löytyi, joko 1. aivan alyttömästi ajettuja 2. pre facelift tai 3. liian heikosti varusteltuja yksilöitä. 1 tai 2 autoa oli kaukaisesti harkittavissa. (Esim juuri tuo ViaCarin yksilö, mutta väri ei ollut yhtän omaan mieleen ja toinen nousi jo huomattavasti kalliimaksi, kun kaikki muut kandidaatit). Kysymys kuuluukin, kuinka usein näitä tulee myyntiin ja tuoko, joku autoliike näitä Saksasta, muuta kuin tilauksesta? Yhden elikkäs juuri tämän aiemmin mainitsemani G30 M550d hankin Saksasta ja noh, sanotaanko näin, että sästyy rahat, että hermot, jos auton löytää Suomesta. Saksassa farkkuosasto näytti huomattavasti paremmalta, kun sedanien osuus, eli hyvinvarusteltuja, kohtuullisesti ajettuja näyttäisi ainakin muutamia löytyvän.:think Nettiauton ihmeellinen maailma, taio minulle täydellinen M550d.
                          Teippi päälle ?
                          Yllättäen Viacar

                          Comment

                          • protoni
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2008
                            • 1361
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by isolohko View Post
                            no, mites olis search tähän foorumiin...

                            #674 lanka f10/f11 tehonlisäykset, AiM:

                            Tuosta vähän lisää vertailupohjaa;

                            535D E61 405hp/810nm
                            100-160 6.90s
                            160-200 7.96s
                            100-200 14.86s

                            535D E60 454hp/850nm
                            100-160 4.99s
                            160-200 4.99s
                            100-200 9.98
                            Onpas aika isot erot. 400hv ei näköjään riitä E6X-koriin alkuunkaan, mutta 50 lisäkonia tekee siitä joukon nopeimman.

                            Comment

                            • LongJohn
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2017
                              • 269
                              • Kuopio

                              #29
                              Originally posted by protoni View Post
                              Onpas aika isot erot. 400hv ei näköjään riitä E6X-koriin alkuunkaan, mutta 50 lisäkonia tekee siitä joukon nopeimman.

                              Tätä katselin itsekin. 30hv/100nm enemmän M550d ei riitä lähellekään pysymään 454hv takaveto E60 kyydissä. Jää 200 vedossa jo pari sekuntia vaikka on modernimpi askikin.



                              Ei se perstuntuma siitä nelivedon vähän jähmeästi rullaavuudesta vauhdista lähdettäessä sitten ihan hatusta vedetty ole. Ja tosiaan tuo 50 heppaa tekee tuossa tuon mukaan hitonmoisen eron. Johtuneko osittain myös välityksistä 6HP kanssa?

                              Comment

                              • isolohko
                                BTCF Member
                                • May 2004
                                • 900
                                • Kymenlaakso

                                #30
                                Originally posted by protoni View Post
                                Onpas aika isot erot. 400hv ei näköjään riitä E6X-koriin alkuunkaan, mutta 50 lisäkonia tekee siitä joukon nopeimman.
                                AiM - nimimerkki voinee valaista lisää, nuo lukemat lainaus hänen postauksestaan. Onhan sitä muuttujia monia, enkä lähtisi arvailemaan, mitkä kaikki on noissa lukemissa takana.

                                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎