Announcement

Collapse
No announcement yet.

M550D vs 335XD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vaihtoedessä
    Newbiemmer
    • Jun 2021
    • 13
    • Tampere

    M550D vs 335XD

    Hei, olen suunnitellut auton vaihtoa ja vaihtoehdoiksi jäi M550D (2013->) ja F30 335XD.
    Mitäs mieltä, kumpaan kannattaisi taipua. Aikasemmat bmw kokemukset rajoittuu vakio G30 M550D:hen. M550D varustelu ja tila plussaa, 335XD taasen saa ilmeisesti hieman nopeammaksi? Jokatapauksessa tuleva auto menee ohjelmoitavaksi ja tähän liittyen muutama lisäkysymys. Missä Tampereen alueella tai lähiseudulla kannattaa käydä auto ohjelmoimassa? Kannattaako dpf poistaa/tyhjentää ja vaikuttaako se katsastukseen? Ja missä hinnossa ohjelmointi pyörii 1. Ilman dpf tyhjennystä 2. Tyhjennyksen kanssa 3. Imupuolen putsauksen kanssa? Tosiaan auto tulee käyttöautoksi ja 0-100 kiihtyvyys merkkaa enemmän täällä tuhansien liikennevalojen maassa, kun esim. 100-200 kiihtyvyys. 335 ja 550 hintaero ei ole kovinkaan suuri, joten se ei ole ratkaiseva tekijä, vaan lähinnä se kannattaako mukavuudesta tinkiä nopeuden takia. Ja viimeisempänä vaan ei vähäisimpänä, onko f10 ohjelmoituna nopeampi kuin g30 ilman (550D). Omia kokemuksia kummastakin potentiaalisesta vaihtoehdosta saa jakaa. :think:think
    Edit: neliveto ehdoton, sutimiselle on oma aika ja paikka.
    Last edited by Vaihtoedessä; 02-06-2021, 00:35. Reason: Lisäys
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7518
    • Jyväshyvä

    #2
    Kokemuksia on kaikista noista.

    Kylllä M550d f1x viritettynä päihittää vakion G30 M550d:n.

    Kyllähän 335xd stage2 softalla näyttää hivenen nopeampi oleman kuin M550d F10 lastutettuna. Vaikka molemmista ottaa dpf:n pois ja ei modaa turboja.

    En tosin nykypäivänä (enkä aiemminkaan) suosittele DPF:n poistoa,
    jatkossa voi näiden kanssa tulla ongelmia. Kannattaa ainakin säästää se DPF.

    Siliti valitsisin M550d:n. Onse vaan autona ihan eri kuin kolmestanen kinneri
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Vaihtoedessä
      Newbiemmer
      • Jun 2021
      • 13
      • Tampere

      #3
      Originally posted by MajorDrake View Post
      Kokemuksia on kaikista noista.

      Kylllä M550d f1x viritettynä päihittää vakion G30 M550d:n.

      Kyllähän 335xd stage2 softalla näyttää hivenen nopeampi oleman kuin M550d F10 lastutettuna. Vaikka molemmista ottaa dpf:n pois ja ei modaa turboja.

      En tosin nykypäivänä (enkä aiemminkaan) suosittele DPF:n poistoa,
      jatkossa voi näiden kanssa tulla ongelmia. Kannattaa ainakin säästää se DPF.

      Siliti valitsisin M550d:n. Onse vaan autona ihan eri kuin kolmestanen kinneri
      Kiitos vastauksesta, melkeen M550D:hen alan itsekin kallistumaan, oli se G30 ainakin niin näppärä. Ainakaan alkuperäiseen suunnitelmaan ei kuulu turbojen, tai muidenkaan osien modaus/päivittely. G30 tuntui veto riittävän arkikäyttöön, joten kiva kuulla, että F10 ohjelmoituna olisi vielä sähäkempi Onko tuo imupuolen putsaus kuinka tärkeä, mitä nyt vähän foorumia lueskellu niin kovasti väittävät, että tuppaa karstoittuun. Ja missä hinnoissa putsaus pyörii, ja tekeekö joku kyseistä toimenpidettä ohjelmoinnin yhteydessä.:think
      Edit: Vieläkun jostain löytyis kohtuullisilla kilometreillä HYVIN varusteltu versio, tuntuu, että nuo ”kaikilla mausteilla” olevat on vähässä Saksanmaallakin.
      Last edited by Vaihtoedessä; 02-06-2021, 00:57. Reason: Lisäys

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7518
        • Jyväshyvä

        #4
        M550d:ssä on ihan erilainen imusarja kuin muissa,
        ei ole tullut vastaan että noissa olisi ollut ko. ongelmaa,
        mutta aiha harvassahan nämä mallit on muihin malleihin verrattuna.

        Paljonko on kohtuullisesti ajettu?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Vaihtoedessä
          Newbiemmer
          • Jun 2021
          • 13
          • Tampere

          #5
          Originally posted by MajorDrake View Post
          M550d:ssä on ihan erilainen imusarja kuin muissa,
          ei ole tullut vastaan että noissa olisi ollut ko. ongelmaa,
          mutta aiha harvassahan nämä mallit on muihin malleihin verrattuna.

          Paljonko on kohtuullisesti ajettu?
          Aivan:think 100tkm-200tkm mitä lähempänä alkupäätä, sen parempi.
          Ja mitä varusteisiin tulee, niin adaptive drive, päivitetyt hifit, comfort penkit, innovation2 on oltava, hierovat/viilennetyt penkit, driving assistant plussat, sunmuut enempi parempi, tietenkin kiva olisi löytää vanhaa G30 vastaava, jossa oli käytännössä kaikki ruksittu ruutuun.
          Last edited by Vaihtoedessä; 02-06-2021, 12:38. Reason: Varusteet

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7518
            • Jyväshyvä

            #6
            Vissiin Sedani haussa? Just tuossa muutama viikko sitten myin spekseihin osuvan Sedanin... Farkku löytyis...
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Jarger
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 3708
              • Finnland

              #7
              Taitaa olla todella kiire seuraaviin liikennevaloihin kaasuttelemaan jos pitää 0-100 kiihtyvyyttä pitää tärkeänä
              Negatiiviset kauppakokemukset:
              Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

              Comment

              • Vaihtoedessä
                Newbiemmer
                • Jun 2021
                • 13
                • Tampere

                #8
                Originally posted by MajorDrake View Post
                Vissiin Sedani haussa? Just tuossa muutama viikko sitten myin spekseihin osuvan Sedanin... Farkku löytyis...
                Harmi Joo sedan lähtökohtaisesti, ei farkku ole 100% poissuljettu, mutta sedan sopii omiin tarpeisiin paremmin.:think

                Comment

                • Vaihtoedessä
                  Newbiemmer
                  • Jun 2021
                  • 13
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Jarger View Post
                  Taitaa olla todella kiire seuraaviin liikennevaloihin kaasuttelemaan jos pitää 0-100 kiihtyvyyttä pitää tärkeänä
                  Tuppaa niitä liikennevaloja täälläpäin senverta mukavasti, ettei tarvitse kiirettä pitää löytääkseen seuraavat suhteellisen nopeasti. Suurin osa ajosta tulee kaupungissa ja maantiellä, joten harvemmin tulee 100-200 vedettyä Mutta kaikki on kotiopäin. Kai, kun 0-100 nopeutuu, myös 100-200 nopeutuu.:think Kyllä myös ohituskiihtyvyyhdelle tulee varmasti käyttöä.

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Originally posted by Jarger View Post
                    Taitaa olla todella kiire seuraaviin liikennevaloihin kaasuttelemaan jos pitää 0-100 kiihtyvyyttä pitää tärkeänä
                    Kai tupaöljykuskikin saa 0-100 arvoa hypeä kun sähkömiehetkin. Mutta enemmän ihmettelen näitä verrokkeja, 3 ja 5 sarjan autoilla on yhteinen nimittäjä sana auto, muuten ei mitään

                    Comment

                    • jumbo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 6603
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Jos 0-100kmh ja muutenkin kiihdyttely on tärkeimpiä asioita autoa valitessa, niin ei tuo 2000kg m550d ole kyllä varmastikkaan sopivin auto siihen. Ja jos kaupungissa tulee ajettua suurimmaksi osaksi, niin noita kriteerejä paremmin täyttävä malli varmaan löytyy bensapuolelta helpommin.
                      M550d

                      Comment

                      • isolohko
                        BTCF Member
                        • May 2004
                        • 900
                        • Kymenlaakso

                        #12
                        Kyllä oli kiva kiihdyteltävä maantiellä ohjelmoitu e60 535d, joka kuskin ja täyden tankin kanssa lienee ollut 1900kg, yhtä kivaa oli 0-100, kuin 50-120 (motarin tietyön jälkeen). Ja suurinpiirtein 550d:n vakio arvoista puhuttiin - saattaa 550d pelkällä ”all-in” ohjelmalla olla ei pelkästään kiva, vaan suorastaan ratkiriemukas!

                        Käy ihmeessä ajamassa ehdokkaat, ja ota se joka omaan käteen paremmin tarttuu!

                        e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3501
                          • Raisio

                          #13
                          Rengasmeluissa iso ero joten jos olet rengasmelulle allerginen, tipauta 300 sarjalainen heti pois.
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • Vaihtoedessä
                            Newbiemmer
                            • Jun 2021
                            • 13
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by isolohko View Post
                            Kyllä oli kiva kiihdyteltävä maantiellä ohjelmoitu e60 535d, joka kuskin ja täyden tankin kanssa lienee ollut 1900kg, yhtä kivaa oli 0-100, kuin 50-120 (motarin tietyön jälkeen). Ja suurinpiirtein 550d:n vakio arvoista puhuttiin - saattaa 550d pelkällä ”all-in” ohjelmalla olla ei pelkästään kiva, vaan suorastaan ratkiriemukas!

                            Käy ihmeessä ajamassa ehdokkaat, ja ota se joka omaan käteen paremmin tarttuu!

                            Pitänee käydä kokeilemassa Aikaisemmassa G30 M550d:ssä puhtia oli ainakin riittävästi, vaikka suhteellisen painava auto olikin. Jos ohjelmoiduilla F10:llä pääsisi edes samoihin lukemiin se varmaan riittäisi arkiajoon.

                            Comment

                            • Vaihtoedessä
                              Newbiemmer
                              • Jun 2021
                              • 13
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by ritariässä View Post
                              Rengasmeluissa iso ero joten jos olet rengasmelulle allerginen, tipauta 300 sarjalainen heti pois.

                              Joo, kokemusta tosiaan 3 sarjalaisista ei ole, mutta valinta alkaa M550D puolelle käänntymään. Harmi, kun Suomessa ei ole yhtään sopivaa kandidaattia toistaiseksi ja Saksassakin näyttäisi vähissä olevan.
                              Kriteerit kuitenkin suht. tiukat.
                              Ehdoton alle 200tkm, miellellään alle 150tkm. Nahkapenkit (comfort), innovation2, adaptive drive, comfort access nyt ainakin vähintään.

                              Mitä enemmän lisäksi, sen parempi, driving assist (plus?), 360 kamera, viilennetyt/hierovat penkit, webasto, ratinlämmitys, sunmuut iso plussa...

                              Pitää varmaan kohta laajentaa etsintää farkkujen puolelle

                              Edit: Ja facelift, onko se nyt sitten 2013-? Ehdottomasti ei sitä möhlörattia, aivan hirveän näköinen uudempaan verrattuna, ainakin omaan silmään.
                              Edit2: Harmi, kun Suomessa taisi olla yksi ihan potentiaalinen, mutta siinä kangaspenkit. Onhan ne talvella mukavat, kun ei perse jäädy ja kesällä sama toistepäin, mutta nahkapenkit on silti nahkapenkit.
                              Last edited by Vaihtoedessä; 03-06-2021, 16:59. Reason: Lisäys

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎