Originally posted by Soininen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 läpät munuaisten takana aina auki
Collapse
X
-
Onhan tässä se mahdollisuus että läpät menee kiinni ajaessa, esim. 20kmh jälkeen, sitähän ei kuski nää.
Sillä kyselin että näkeekö carlyn livedatalla noiden toimintaa mutta en ole vielä saanut vastausta.
Originally posted by kakkoskuski View PostMinullakin aukeaa läpät heti käynnistäessä, vaikka auto seissyt työpäivän ulkona pakkasessa.
Tuntuu kummalta jos näiden läppien toiminta järjestäen kaikilla jotenkin rikki/sekasin. Toisaalta tuntuu kummalta että ne toimivat kaiken järjen vastaisesti ja moottori lämpeää myös sitten hitaasti.
Auto 520d x-Drive -15 kiinteällä koukulla. Ja ainakin parkkitutka tunnistaa ihan oikein onko kärry kytkettynä vai ei.
Oikea peili ei käänny peruuttaessa alas. Olen siinä uskossa että tässä karvalakkimallissa ei ole kyseistä ominaisuutta, kuten ei ole myöskään sähkösesti taittuvia peilejä.
Offtopic: Vähän jopa huvittavaa miten karvalakki 5-sarjan BMW voi olla. Edellinen kulkupeli oli muutaman vuoden vanhempi VW ja siinä oli paljon enemmän kaikkea pientä modernia varustetta. Bemarilla ilmeisesti enempi sellanen systeemi että kaikesta saa maksaa erikseen lisähintaa.
Comment
-
-
Originally posted by Shatter View PostOliko peilien säätönuppi missä asennossa? Automaattisen kääntymisen pystyy myös ohittamaan jos kääntää säätönapin vänkärin peilille.
Originally posted by kakkoskuski View PostMinullakin aukeaa läpät heti käynnistäessä, vaikka auto seissyt työpäivän ulkona pakkasessa.
Tuntuu kummalta jos näiden läppien toiminta järjestäen kaikilla jotenkin rikki/sekasin. Toisaalta tuntuu kummalta että ne toimivat kaiken järjen vastaisesti ja moottori lämpeää myös sitten hitaasti.
Auto 520d x-Drive -15 kiinteällä koukulla. Ja ainakin parkkitutka tunnistaa ihan oikein onko kärry kytkettynä vai ei.
Oikea peili ei käänny peruuttaessa alas. Olen siinä uskossa että tässä karvalakkimallissa ei ole kyseistä ominaisuutta, kuten ei ole myöskään sähkösesti taittuvia peilejä.
Offtopic: Vähän jopa huvittavaa miten karvalakki 5-sarjan BMW voi olla. Edellinen kulkupeli oli muutaman vuoden vanhempi VW ja siinä oli paljon enemmän kaikkea pientä modernia varustetta. Bemarilla ilmeisesti enempi sellanen systeemi että kaikesta saa maksaa erikseen lisähintaa.
Originally posted by Vilkutin View PostOnhan tässä se mahdollisuus että läpät menee kiinni ajaessa, esim. 20kmh jälkeen, sitähän ei kuski nää.
Sillä kyselin että näkeekö carlyn livedatalla noiden toimintaa mutta en ole vielä saanut vastausta.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Vilkutin View PostOnhan tässä se mahdollisuus että läpät menee kiinni ajaessa, esim. 20kmh jälkeen, sitähän ei kuski nää.
Sillä kyselin että näkeekö carlyn livedatalla noiden toimintaa mutta en ole vielä saanut vastausta.
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostLuulisi tuon peilinkäännön olevan ihan vakiona, olihan se jo e39:ssäkin, ainakin kaikissa mitä minulla on ollut :thinkBMW G31 540iA xDrive B58 -18
BMW F31 320iA xDrive LCI -19
Yamarin Cross 64 BR & Yamaha F150 -20
Ex. BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15
Ex. BMW F10 530dA -10
Ex. BMW E46 323iA "wnb ///M-Sport" -00
Ex. BMW E34 518i M43 Touring
Ex. BMW E60 525i -04
BimmerCode & BimmerLink + ENET
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostTuossa satuin lukemaan auton ohjekirjaa ja törmäsin perinteiseen parkkipeili kohtaan, eli jossa pakki laitetaan päälle ja vänkärinpeilikääntyy alas. Siinä kerrottiin että jos on peräkärry perässä ei peili käänny kun pakki laitetaan päälle. En ole koskaan ajatellut omassani että toimiiko tuo peilinkääntö ollenkaan, testasin ja peili ei käänny vaikka kärryä ei perässä ole ja koukkukin käännettynä sisään. Tästä sitten vedin oman johtopäätöksen että voisiko olla nyt ongelma siellä koukun päässä että auto osittain luulee että on kärry perässä, pitää siis kaihtimia kokoajan auki eikä tuo peilinkääntökään toimi :think Uskoakseni tuo peilinkääntö on ihan vakiona kaikissa.
Tuleekohan mitään ihmeempiä ongelmia jos nappaa vetokoukun modulin irti ja testaa mitä tapahtuu? luulisin että koukun ja kärryn tiedot kulkee kyseisen modulin kautta.
N47 moottoriin liittyvä tämä kaihdinongelma näyttäisi olevan. Joillain ne myös toimivat moitteettakin eli kaikissa kyseistä vikaa ei ole.Last edited by fraatti; 15-01-2023, 22:28.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Mulla b47 ja läpät ammottaa auki kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasessa, ainakin paikoillaan tyhjäkäynnillä. Moottorin sammuttamalla menevät kyllä kiinni.
Onko jollain täällä b47 tai n47 koneinen auto jossa läpät ovat kiinni kylmällä koneella auton käydessä paikoillaan tyhjäkäyntiä? Ja eikö kukaan tosiaan tiedä näiden oikeaa toimintaperiaatetta milloin kuuluu olla auki/kiinni?
Comment
-
-
Eiköhän tuo mene samaan tyyliin kuin E6x vehkeissä. Siellä puolella forumia toiminta on selitetty.
Ulkomuistista heitän että läppien asentoon vaikuttaa moni asia
- moottorin lämpötila ja flektin nopeus
- vaihteiston lämpötila
- ulkolämpötila (0 kelillä ovat auki, pelkäävät että jäätyy kiinni?)
- onko kärry kiinni koukussa (kärry kytkettynä ovat aina auki)
- ajonopeus (jossain 160 päälle aukeavat)
jne
Edit: Olikohan myös niin että jos ohjaus ECUlta puuttuu niin varotoimenpiteenä jäävät auki.Last edited by ekaBMW; 17-01-2023, 03:07.F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
-
Eikös nää (ainakin E60) liittyny enemmän aerodynamiikkaan kuin moottorin lämpötilaan? Sitähän säätää termostaatti.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostEikös nää (ainakin E60) liittyny enemmän aerodynamiikkaan kuin moottorin lämpötilaan? Sitähän säätää termostaatti.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostJoo, kulutus pienempi kuin räppänät kiinni. Kun lämpökuormaa alkaa tulemaan niin sitten räppänät avataan.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82: 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 NmE60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by kakkoskuski View PostMulla b47 ja läpät ammottaa auki kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasessa, ainakin paikoillaan tyhjäkäynnillä. Moottorin sammuttamalla menevät kyllä kiinni.
Onko jollain täällä b47 tai n47 koneinen auto jossa läpät ovat kiinni kylmällä koneella auton käydessä paikoillaan tyhjäkäyntiä? Ja eikö kukaan tosiaan tiedä näiden oikeaa toimintaperiaatetta milloin kuuluu olla auki/kiinni?
Comment
-
-
Piti ihan kirjautua tänne tämän läppäjutun takia... eli itsekin ihmetellyt noita läppiä miksi ne aukeaa nyt talvella heti kun auton käynnistää ja sulkeutuu vasta kun sammuttaa. Auto on 520d xdrive 2016. Nyt sitten virittelin tollasen "kuitukameran" jonka kuvan näkee puhelimesta sinne keulalle ja ajoin lenkin. Aukihan ne tietysti pysyi koko ajan. En kyllä ajanut kuin jotain viittäkymppiä mutta kyllähän ne pitäisi olla talvella kiinni kylmällä koneelle jotta niistä mitään iloa olisi. En kyllä tajua onko noissa joku softavika vai mikä? Olisi todella hyvä ominaisuus talvella jos vaan toimisi.
Comment
-
-
Läpät ovat auki esim jos eculta ei saada ohjaussignaalia.
Tämä on ilmeisesti joku varmuustoiminto jottei kone kiehu.
Onko virisoftaa eculla? Tuli mieleen että jos se vaikka disabloi läppien ohjauksen.
Kärry autonperässä pitää myös läpät auki. Tai siis jos auto luulee että kärry on kiinni.
Nollakelin pinnassa läpät ovat myös auki. Ilmeisesti varmuustoiminto etteivät jäädy kiinni. (En muista pitikö tuulilasinpyyhkimienkin olla myös päällä jotta aukeaa)F11 530d xDrive 09/16
Ex E60 530d xDrive A 10/08
Ex E60 520dA 09/08 liisari
Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
Ex Opel Kadett 1.6 -89
Comment
-
Comment