Tässä nyt pari kuukautta ihmetellyt tuota lisääntynyttä kulutusta. 8.3l/100km ponkaissut tuonne 9.4l/100km...
ISTA ei löydä vikakoodeja.
Hieman tuntuu kuin alavääntö olisi hukassa, moottori tuntuu juristavan hieman alle 1500rpm ajettaessa ylämäkeen. Muita käyntiin liittyviä ongelmia en ole havainnut.
Tyhjäkäynti ei vaella lainkaan esim.
Tuntuu että kylmänä toimii ihan hyvin mutta kun kone hieman lämpiää niin kasvaa tuo kulutus...tiedä häntä kyllä sillä kylmänähän aina kulutus on isompi.
Olisiko joku anturi sökö ja antaa virheellistä tietoa mitä auto ei virheelliseksi tunnista?
NOX-anturi?
Tuo alaväännön mahdollinen hiipuminen viittaisi vähän myös Ilmanmassamittariin mutta siitä nyt yleensä pitäisi kyllä vikakoodikin tulla...ainakin vanhemmissa tuli.
Ei noita antureitakaan viitsisi suinpäin lähteä vaihtelemaan kun näyttävät kohtuu hinnoissaan olevan (NOX about 200€ ja IMM jopa yli 300€) ja molemmista nyt yleensä on vissiin kyllä koodit tauluun tulleet...
Hieman on mystistä...eipä tästä nyt tunnut sen suurempaa haittaa olevan kun auto muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti, mutta onhan tälle nyt joku syy oltava.
Seuraavaksi pitänee kait opetella katsomaan ISTA:sta tuota live dataa ajon aikana?
Onko arvon raadilla mitään epäilyjä heittää?
ISTA ei löydä vikakoodeja.
Hieman tuntuu kuin alavääntö olisi hukassa, moottori tuntuu juristavan hieman alle 1500rpm ajettaessa ylämäkeen. Muita käyntiin liittyviä ongelmia en ole havainnut.
Tyhjäkäynti ei vaella lainkaan esim.
Tuntuu että kylmänä toimii ihan hyvin mutta kun kone hieman lämpiää niin kasvaa tuo kulutus...tiedä häntä kyllä sillä kylmänähän aina kulutus on isompi.
Olisiko joku anturi sökö ja antaa virheellistä tietoa mitä auto ei virheelliseksi tunnista?
NOX-anturi?
Tuo alaväännön mahdollinen hiipuminen viittaisi vähän myös Ilmanmassamittariin mutta siitä nyt yleensä pitäisi kyllä vikakoodikin tulla...ainakin vanhemmissa tuli.
Ei noita antureitakaan viitsisi suinpäin lähteä vaihtelemaan kun näyttävät kohtuu hinnoissaan olevan (NOX about 200€ ja IMM jopa yli 300€) ja molemmista nyt yleensä on vissiin kyllä koodit tauluun tulleet...
Hieman on mystistä...eipä tästä nyt tunnut sen suurempaa haittaa olevan kun auto muuten käy ja kukkuu ihan normaalisti, mutta onhan tälle nyt joku syy oltava.
Seuraavaksi pitänee kait opetella katsomaan ISTA:sta tuota live dataa ajon aikana?
Onko arvon raadilla mitään epäilyjä heittää?
Comment