Announcement

Collapse
No announcement yet.

B47 Moottorin outo oire käynnistämisen jälkeen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hekivimi
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 7
    • helsinki

    B47 Moottorin outo oire käynnistämisen jälkeen.

    Kertokaas nyt viisaammat mistä vois johtua oheinen:

    Autona f10 B47 (518d) 2016 136tkm.

    -Käynnistettäessä moottori ikään kuin "heilahtelee" vaimeasti satunnaisesti joitakin sekunteja ennen kun käy niin kuin sen kuuluu mielestäni. Varsinaisesti en voisi verrata selvään "misfireen", on sen verran hienovarainen epätasaisuus mutta selvästi tunnistettavissa. Toki oireet viittaa epätasaiseen palotapahtumaan mahdollisesti, mutta mikä tämän voisi aiheuttaa?

    -PA kuluts on normaalia ja vikaan ei esimerkiksi vaikuta se, että onko auto ollut sammuksissa 15min vai 2 viikkoa. Oire silti sama käynnistäessä. Eli tuskin suuttimet?

    -Mitään vikakoodeja / vikatiloja ei ole ollut.

    -Auto kävi toimestani määräaikaishuollossa, jossa uusittiin samalla EGR venttiili pyynnöstäni satunnaisten nypytyksien takia tasakaasulla. ( satunnainen nypytys tasakaasulla ei ole uusiutunut EGR vaihdon jälkeen) mutta tähän käynnistykseen ei tullut vaikutusta. Mainittakoon vielä sen verran että EGR oli alkuperäisosa.

    -Huollossa ei huomattu mitään normaalista poikkeavaa käyttäytymistä. Toki olen itse todella herkkä kaikelle epämääräiselle auton käyttäytymiselle, mutta minusta käyttäytyminen ei ole normaalia, kun vertaan muihin vastaaviin autoihin.

    -Sen verran vielä, että lähtee käyntiin täysin normaalisti oli kesä tai talvi.

    Onko kellään tullut vastaan ja onko ideoita?
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5266
    • Pirkkala

    #2
    Karstanen imusarja?

    Lähinnä kylmäkäynnistyksessä joissakin moottoreissa tekee hytkyntää mutta voishan tuon tarkistaa?
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Hekivimi
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 7
      • helsinki

      #3
      Onko tuohon imusarjan karstottumiseen jotain helppoa oikotietä vai imusarja kokonaan irti?

      Itellä ei ole valitettavasti mahdollisuutta tehdä. Pitänee varmaankin käyttää tarkistutettavana siis.

      Kävin ottamassa vielä vikakoodit Carlyllä, sekä kattomassa livedataa hiukkaspöntöstä:
      Attached Files

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2717
        • Tampere

        #4
        Kyllä se imusarja täytyy irroittaa tarkastusta ja puhdistusta varten.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Hekivimi
          Newbiemmer
          • Jul 2013
          • 7
          • helsinki

          #5
          Sen verran päivitystä, että en ole vielä saanut autoa imusarjan tarkistukseen, mutta ajanut nämä muutaman päivää sportti päällä ja ihan kun oireet olisivat hieman häipyneet? Eli voisi viitata karstaiseen imusarjaan? Voi toki olla plaseboa.

          Comment

          • ptikkala
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 1571

            #6
            Olisi hyvä saada koodit luettua istalla niin voisi sitä kautta päästä vähän paremmin jyvälle.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎