Noniin, jatketaampa tätä hommaa. Autohan ei ole kuntoon siis tullut vieläkään. korjaamokin vaihtui oulun wetteriksi koska kajaanin toimipisteeseen en minä eikä autoni mene enää koskaan!
Elikkäs asentaja jonka kanssa autolla ajettiin oli sitämieltä ettei mekatroniikassa turbiinin lukitus solenoidi toimi oikein ja mekatroniikka pitää vaihtaa (tämä diagnoosi oli siis ihan ensimmäinen joka autolle tehtiin viimevuoden heinäkuussa). Siitä meni sitten kättävääntäessä että kuka maksaa ja mitä maksaa, tiedossahan oli että minä se en jokatapauksessa ole.
Noh, tultiin eiliseen eli 25.7 ja auton kävin hakemassa. Työnjohto tuumasi että auto on koeajettu ja toimii. Alkuunhan se hurma tuntuikin hienolta kun se vaikutti toimivan (jes!) vaihteiden vaihdot oli nopeita ja napakoita. Liikkelle lähtiessä ei ollut luistoa ja kaikki hienosti. Kuinkas sitten kävikään... noin 300km ajelua autolla ja siinä ajassa jo sopeutuksetkin on varmasti autoon tallentunut. Liikennevaloihin hidastin ja annoin auton rullata D asennolla tyhjäkäynnillä, valot vaihtui vihreäksi joten kaasua ja matkaan. Kierrokset hyppäsi päälle 2000rpm ja melkoisen hevosenpotkun kanssa vaihde otti kiinni ja kierrokset sinne 1000 tietämille jonkajälkeen taas mentiin normaaliin tapaan. Olen nyt autolla ajellut ja kutakuinkin luistelee loota samaan malliin kun ennenkin. Nyt kuitenkin tuo autolla rullaaminen ja siitä kiihdyttämään lähtö luistaa enemmän kun ennen ja lyö vaihteen kiinni välillä todella kovaa. Mikähän vittu tätä vaivaa????
Elikkäs asentaja jonka kanssa autolla ajettiin oli sitämieltä ettei mekatroniikassa turbiinin lukitus solenoidi toimi oikein ja mekatroniikka pitää vaihtaa (tämä diagnoosi oli siis ihan ensimmäinen joka autolle tehtiin viimevuoden heinäkuussa). Siitä meni sitten kättävääntäessä että kuka maksaa ja mitä maksaa, tiedossahan oli että minä se en jokatapauksessa ole.
Noh, tultiin eiliseen eli 25.7 ja auton kävin hakemassa. Työnjohto tuumasi että auto on koeajettu ja toimii. Alkuunhan se hurma tuntuikin hienolta kun se vaikutti toimivan (jes!) vaihteiden vaihdot oli nopeita ja napakoita. Liikkelle lähtiessä ei ollut luistoa ja kaikki hienosti. Kuinkas sitten kävikään... noin 300km ajelua autolla ja siinä ajassa jo sopeutuksetkin on varmasti autoon tallentunut. Liikennevaloihin hidastin ja annoin auton rullata D asennolla tyhjäkäynnillä, valot vaihtui vihreäksi joten kaasua ja matkaan. Kierrokset hyppäsi päälle 2000rpm ja melkoisen hevosenpotkun kanssa vaihde otti kiinni ja kierrokset sinne 1000 tietämille jonkajälkeen taas mentiin normaaliin tapaan. Olen nyt autolla ajellut ja kutakuinkin luistelee loota samaan malliin kun ennenkin. Nyt kuitenkin tuo autolla rullaaminen ja siitä kiihdyttämään lähtö luistaa enemmän kun ennen ja lyö vaihteen kiinni välillä todella kovaa. Mikähän vittu tätä vaivaa????

Comment