Vm. 2011 F11 530d kuskin puoleinen takakulma laski maahan vajaa tunti pysäköinnin jälkeen. Vaihdatin pussit ilmajousiin ja vika tuli heti takaisin samanlaisena mutta tällä kertaa apukuskin puolelle. Mikä mahtaa olla syynä. Kompressori kyllä toimii ja auto nousee tavallisesti käynnistäessä. Huollossa sanoivat etteivät pussit vuoda ja että kompressori pitäisi vaihtaa. Luulisi että molemmat puolet laskisivat jos vika olisi kompressorissa. Onko jollain tällaisesta tietoa? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 ilmajousituksen vika vaihtoi puolta
Collapse
X
-
Ehkäpä oikean puolen pussin ilmaletkun liitos ei ole jostain syystä tiivistynyt. Millähän ovat todenneet, että pussit ei vuoda? Saippuavesi paljastaa armotta pienimmätkin vuodot.Toinen vaihtoehto on sitten kompressorin yhteydessä olevan venttiilipalikan vuoto. Ja se tyhmä kysymys, vaihdettiinhan varmasti molemmat pussit? Eikä vaan sitä vuotavaa.
EX: Ford mondeo -96"isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
NYT: E61 530xd -08 käyttis
Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.
-
-
Kyllä ainakin kuitin mukaan molemmat vaihdettin. Itse ajattelin kanssa, että olisiko letku vain huonosti kiinni tai uusi pussi viallinen, mutta huoltamo haluaisi vaihtaa kompressorin, kun tänään käytin autoa näytillä.
Kyselin myös tuosta venttiilipalikasta, niin kuulemma hyvä olisi vaihtaa koko kompressori, jos sinne on päässyt kosteutta. Käsittääkseni sen venttiilipalikan kautta sinne ei kuitenkaan pitäisi sitä kosteutta päästä, vaikka se vuotaisi ulospäin.
Olen nyt noita venttiilirasioita katsonut, mutta hiukan epäselvää, mikä sopii minun autooni. Jossain lukee erikseen ettei käy vuoden 2011 530d xdriveen. Hinnat näyttävät vaihtelevan 35-200€ välillä. Onko jollain tietoa, millä osanumerolla kannattaa etsiä tai suoraan linkkiä josta voisi ostaa sopivan ja toimivan.
Jospa ei tarvitsisi sitä koko kompressoria vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarittaja View PostKyllä ainakin kuitin mukaan molemmat vaihdettin. Itse ajattelin kanssa, että olisiko letku vain huonosti kiinni tai uusi pussi viallinen, mutta huoltamo haluaisi vaihtaa kompressorin, kun tänään käytin autoa näytillä.
Kyselin myös tuosta venttiilipalikasta, niin kuulemma hyvä olisi vaihtaa koko kompressori, jos sinne on päässyt kosteutta. Käsittääkseni sen venttiilipalikan kautta sinne ei kuitenkaan pitäisi sitä kosteutta päästä, vaikka se vuotaisi ulospäin.
Olen nyt noita venttiilirasioita katsonut, mutta hiukan epäselvää, mikä sopii minun autooni. Jossain lukee erikseen ettei käy vuoden 2011 530d xdriveen. Hinnat näyttävät vaihtelevan 35-200€ välillä. Onko jollain tietoa, millä osanumerolla kannattaa etsiä tai suoraan linkkiä josta voisi ostaa sopivan ja toimivan.
Jospa ei tarvitsisi sitä koko kompressoria vaihtaa.F11 535d xDrive M-Sport -13
Comment
-
-
No älä nyt hulluja puhu, kyllä se vuoto jossain on.
Kato vuotaako se sen venttiiliblokin läpi, eli irrota kompuralta letku, ja laita saippuavettä letkun päähänE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Harvammin ne vuotavat pussit saa testattua paikallaan...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Ne on ihan helppo testata paikallaan, jos pääsee nostamaan auton ylös.
Jos ei nosturilla ylös nostettuna saippuavesi löydä vikaa, voi laatikkotunkilla painaa pyörän normaalikorkeuteen jolloin yleisimmin vuotava kohta, eli ilmapussin laskos on siinä normaalikohdassa ja saippuavettä siihen sitten.
Joskus vuoto ei löydy muutakuin ym. KonstillaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Bemarittaja View PostKäytin autoa taas nosturilla ja mitään vuotoja ei löytynyt fairyvedellä suihkuttaessa. Pussit eivät vuotaneet eikä kompressorin venttiilirasia. Pitää ilmeisesti vain nöyrtyä vaihtamaan koko systeemi...
Comment
-
-
Originally posted by VilleP View PostTässä molemmat pussit vaihdettu uusiin, eli tuskin itse pussit vuotaa. Edelleen väitän että liitin nippa pussin yläpäässä todennäköinen ongelman aiheuttaja. Kävi itselleni sama juttu.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNe on ihan helppo testata paikallaan, jos pääsee nostamaan auton ylös.
Jos ei nosturilla ylös nostettuna saippuavesi löydä vikaa, voi laatikkotunkilla painaa pyörän normaalikorkeuteen jolloin yleisimmin vuotava kohta, eli ilmapussin laskos on siinä normaalikohdassa ja saippuavettä siihen sitten.
Joskus vuoto ei löydy muutakuin ym. Konstilla
Itse tällaisen ongelman olessa kyseessä otan pussit irti ja ajan ne testerillä täyteen jolloin ne pullistuvat suoraksi ja sen jälkeen näkee saippuavedellä jos jostain vuotavat. Takaisin "kurttuun" saaminen onkin sitten oma juttunsa ;-)M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Alunperin siis auton vasen perä laski parkissa, vaihdatin pussit. Vika siirtyi oikealle. Nyt vaihdatin koko muun systeemin marmorilla, kun mitään selvää vuotoa ei löytynyt saippuavedellä tutkittaessa. No kotipihassa huomasin että nyt molemmat puolet vuotavat. Olisi pitänyt vain tyytyä siihen että vasen puoli laskee ja säästää toista tonnia...
Nyt marmoritiskillä sanoivat että onkin vielä yksi mahdollinen paikka jota ei saatu tarkistettua eli juuri tuo pussien yläpäässä oleva liitin. Jospa sen tutkiminen ja korjaaminen menisi takuuseen.
Jospa joku muu selviäisi tästä tulevaisuudessa helpommalla.
Comment
-
Comment