Onkohan noita nyt sit montaa ero mallia? Mulle vaihettiin Tampereella pari viikko takaperin 530dx:ään ja kehu et on varastossa settiä ku aikaa varattiin. Kaikin puolin hyvä kokemus ku sai sijaisautoksi uuden karhean 530e:n
Uusi EGR takaisinkutsu
Collapse
X
-
Viimeisimmän kirjeen (tuli joskus elokuun alussa) perusteella mulle tarjottiin vain tarkistushommia. Mutta kun varasin sitten ihan muutenkin autolle huoltoaikaa, niin olikin yllättäen myös EGR-vaihto saatavilla. Tosin tämän takia huoltoajan saaminen venyi syyskuun lopulle eli lähes kuukauden päähän. Hedinin aspan mukaan EGR-homma vie työaikaa jo itsessään noin 3–4 tuntia ja sitä saavat hoitaa vain tietyt asentajat, minkä takia aikoja on tarjolla vähänlaisesti.
Noh, tänään käytin sitten BMW:n huollossa ja tuli samalla vähän kyseltyä näistä hommista. Eli kuulemani mukaan on ihan tuurissaan, mihin autoihin tarvittavia EGR-kamoja tällä hetkellä löytyy Suomesta ja mihin ei. Toisin sanoen siis vaikka kampanjat voivat olla samalla koodilla, tarvittavat osanumerot kuitenkin vaihtelevat.
Noh, jospahan tämä nyt sitten olisi kunnossa. Muutama vuosi sitten joku vastaava kampanja jo kerran oli, ja tuolloin auto jäi silloiselle Laakkoselle suoraan yöksi ja tyrkättiin X1:n avaimet sijaisautoksi käteen. Mukavia ja suht huolettomia kilsoja on ollut, toivottavasti jatkossakaan ei tulipalo yllätä.
Last edited by Bird; 26-09-2023, 00:19.F11 530dA xDrive Touring & Alfa Romeo MiTo QV
Comment
-
Elokuussa siis vaihtui se EGR, kaikki toimi ok syyslomaviikolle eli lokakuun puoliväliin asti. Olin taas mökillä ja yks aamu sitten auto ilmoittaa että jäähdytysnesteet vähissä. Soitteleen bemarille et mitäs tehään ja ei siinä muu auttanut kuin auto hinurilla taas Rovaniemen Wetterille. Siellä oli tsekattu egr, paineistettu jäähdytinjärjestelmä kylmänä ja kuumana, pidetty paineita pari tuntia. Ei vuotoja eikä myöskään pakokaasuja jäähdytinnesteessä, lisätty jäähdytinnestettä1.5L.
Nyt oli lähössä kauppaan ja auto ilmoittaa ettei ole riittävästi jäähdytinnestettä, lisäsin litran. Hieman ny mietityttää että kun kaikki kunnossa niin meni katoaa nesteet?!? Ja keskiviikona tarkoitus ajaa Qsamoon mökille. Varmaan sit kolmatta kertaa sieltä Rolloon hinurilla. Huh huh aikamoista nyt taas kerran.
Pitää aamulla soitella bemarille et pitäsköhän se egr varmuuden vuoks vaikka tarkistaa. Kellään ideoita minne jäähdytinnesteet katoaa tällä tahdilla??Last edited by Grapes; 19-11-2023, 20:17.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
Täytyy huomenna päivänvalossa tsekkailla näkyykö vuotoja tuolla suunnalla vai vaatiiko jotain purkamista et pääsee tsekkaamaan?Originally posted by VilleP View PostYlävesiletkun kannen lähtö yksi todennäköinen vuotopaikka.F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
F11 M550d -13
ex:
E60 535d -08 405/800
E39 M5 -99
E60 530dA -03 302/660
E39 523iA -98
Lada 1600 -91
Ford Escort Sport -72
Comment
-
Ostakaa tuohon kohtaan originaaliosa. Mulla on tuo palikka vaihdettu kolmeen kertaan. Vajaan 300 tkm kohdalla alkuperäinen halkesi ja nesteet pihalle. Vaihdettiin, alkoi vuotamaan vuoden päästä. Vaihdetiin taas (eri liikkeessä) ja todettiin että edellisessä palikassa oli valmistusvika, tiiviste painui liian syvälle uraan ja siitä pääsi vuotamaan. Reklamaatio varaosatoimittajalle. 6 kk päästä alkoi taas vuotamaan. Tässä välissä reklamaatiosta saatiin vaihtotyöhön rahat ja vaihdettiin originaalipalikka sitten paikalleen pari kuukautta sitten.Originally posted by VilleP View PostJuuri tuo.F11 530 XD -12
Entinen: E61 525 XD -07
Comment
-
Onko vinkkiä, joskus vuosi sitten kamppisvaihto coolerille tehty, paikallaan näyttää olevan Borgwarner. Nyt on muutamaan kertaan sytyttänyt moottorin vikavalon. Huollossa (ei merkki) sanovat että egr-systeemiin viittaa koodit. Sen tarkempaa tietoa ei nyt ole. Koodit nollattu niin hetken pysyvät poissa, sitten syttyy vikavalo joka starttauksen jälkeen.
Kuhan kerkiän, niin käyn Wetterillä kyselemässä että mitäs tehdään. Mutta mikä muu tuossa egr-systeemissä voi olla vikana, kun cooleri vaihdettu eikä nestettä häviä?F11 530 XD -12
Entinen: E61 525 XD -07
Comment
-
Esimerkiksi itse venttiili voi jumittaa.Originally posted by Capa View PostKuhan kerkiän, niin käyn Wetterillä kyselemässä että mitäs tehdään. Mutta mikä muu tuossa egr-systeemissä voi olla vikana, kun cooleri vaihdettu eikä nestettä häviä?BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Tarkka vikakoodi ei ole tiedossa, mutta se lienee jossain siellä muistissa kuitenkin, vaikka onkin nyt nollattu?
Voiko sitä jumittavaa venttiiliä elvyttää esim. puhdistamalla tms? Aikanaan passatin imusarjan ja egr-venttiilin putsasin, kun alkoi takertelemaan.F11 530 XD -12
Entinen: E61 525 XD -07
Comment
-
Jos ne vikakoodit on testerillä nollattu niin eipä ne sitten siellä enää näy, pitää varmaan odotella että idrive taas ilmoittelee viasta.
Voihan sitä venttiiliä puhdistella, sellaisia kokemuksia ainakin itsellä on että siitä ei kovin pitkäaikaista apua ole.BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
👍 1Comment
-
Moro, tänään auto (520d x-drive vm. 2018 G31) alkoi motarilla jatkuvalla syötöllä huutamaan "voimansiirron teho alentunut, voit jatkaa ajoa. Ota yhteys huoltoon tarkastukseen". Vika lienee jumiutunut EGR. Vähän ennen herjan alkamista tuli kabiiniin hieman erikoinen tuoksu, jonka ajattelin siinä kohtaa johtuva uudesta asfaltista (alueella juuri kesken asfaltin uusinta). Viime maaliskuussa autoon vaihdettiin EGR:n cooler takaisinkutsuna. Onko tarkempaa tietoa, että menikö itse EGR-venttiili myös tuossa kamppiksessa vaihtoon? Mikäli vika siinä ja osa vaihdettu alle 6kk sitten niin luulisi menevän "takuuna"? Soitan aamulla merkkarille ja ollaan kenties sitten viisaampia. Motarilla auto kiihtyi hieman huonosti ja kotiin palatessa taajama alueella oli 50 km nopeuteen kiihdyttäminen työlästä ja tehot tiessään.
Comment
Comment