Announcement

Collapse
No announcement yet.

F07 535d xDrive useita vikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kollifox
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 5

    F07 535d xDrive useita vikoja

    Onkohan kenelläkään ollut seuraavanlaisia häiriöitä samaan aikaan aktiivisena check control -näytöllä: Restraint system, Brake system. Drive moderately, Drivetrain fault, Driving stabilisation failure!, Flat Tyre Monitor (RPA) failure, Parking brake only partially available?

    Ostin auton liikkeestä ja kun tuttuni siirtoajoi sen pihalleni, niin päivää myöhemmin oman ensimmäisen käynnistyskerran myötä tauluun paukahti nuo häiriöt. Tuttuni sanoi, että ei saanut vakionopeudensäädintä toimimaan ja että auto valitti joistain häiriöistä. Ilmeisesti viat ovat olleet päällä jo siirtoajon aikana. Myyjäliike on toisella paikkakunnalla, joten katsotaan miten asian kanssa edetään.

    Auto herjasi myös purkautuvaa akkua, joten myyjäliikkeen suosituksesta akku uusittiin ja vaihto myös koodattiin. Viat eivät kuitenkaan kadonneet. Alla kuvat vikakoodeista. Mistähän kannattaisi jatkaa vyyhdin selvittämistä? Auto on otsikon mukainen ja vuosimallia 2012. Kiitos vinkeistä.
    Attached Files
  • Krampus
    BTCF Member
    • Nov 2017
    • 374
    • Keski-Suomi

    #2
    Lataisin akun täyteen ja nollaisin vikakoodit. Siitä eteenpäin, että mitä sinne jää :think
    Vai onko tuo jo tehty?
    Last edited by Krampus; 19-06-2023, 20:44.
    E89 Z4 sDrive 35i Flex Fuel, harraste
    F39 X2 Xdrive20D, käyttis
    Vikakoodit, moduulien päivitykset, vo/fa-muutokset ja koodailut(icom,e-sys, ista yms.) o5o536o489

    Comment

    • kollifox
      Newbiemmer
      • May 2007
      • 5

      #3
      Originally posted by Krampus View Post
      Lataisin akun täyteen ja nollaisin vikakoodit. Siitä eteenpäin, että mitä sinne jää :think
      Vai onko tuo jo tehty?
      Joo. Akku vaihdettiin tänään ja vikakoodit nollattiin sen jälkeen. Ohessa liitteenä nollauksen jälkeiset koodit. Aika läjä koodeja vielä jäi.

      Akun myynyt liike sanoi, että lataa akku vielä täyteen ja koita nollata sitten vielä kerran koodit. Noo, laitoin auton laturiin ja ihmettelin äsken nurmikkoa kastellessa, että miksi auton lisäjarruvalo vilkkuu. Menin autolle ja kuulin releen napseen. Auto ei reagoinut avaimen painalluksiin eikä autoon saanut virtoja päälle. Otin akkulaturin irti ja mittasin akun jännitteen, joka oli noin 5,2 volttia. Takakontissa olevan sulaketaulun keskellä oleva rele (väriltään musta, 61.36-6901469/01) napsutti edelleen. Otin sen irti ja napse toki loppui. Akku siis purkautui melko kuivaksi ollessaan laturissa noin viisi tuntia. Melkoista touhua.
      Attached Files

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2162
        • Vantaa

        #4
        Onko autossa comfort access?

        Last edited by VilleP; 19-06-2023, 21:28.
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4595
          • Tampere

          #5
          Virtakaapeli hapettunut kontin läpiviennistä?
          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • Spere
            Bimmer Rookie
            • Jun 2018
            • 78
            • Finland

            #6
            Ääni ovenkahvoille jos comfort access löytyy.

            Mittasitko akun jännitteen suoraan akulta vai konehuoneen jänniteterminaaleista? Jos päävirtakaapeli on hapettunut poikki, voi nuo terminaalit näyttää pientä jännitettä vaikka akku olisi kunnossa.

            Luonnollisesti ei myöskään lataa akkua mikäli laturi on kytketty noihin kiinni koska ei ole kunnollista yhteyttä akun +napaan.

            Comment

            • Anzafin
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 3747
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by fraatti View Post
              Virtakaapeli hapettunut kontin läpiviennistä?
              Tämä tuli minullakin ekana mieleen. Eli auto nosturille ja tarkastamaan päävirtakaapelin läpivienti auton takakontista auton pohjaan.

              Paikka on taka-akselin kohdalla hieman auton keskilinjan vasemmalla puolella. Läpivientikohdassa on muovinen suojarasia, ja jos on pahasti hapettunut, niin sen kyllä näkee rasian ulkopuolellekin selvästi.

              - Antti -

              Comment

              • juha_s
                Alueaktiivi
                • May 2008
                • 447
                • Lappeenranta

                #8
                Ilmoittaisin myyjäliikkeelle ettei akun vaihdolla homma ratkennut ja nyt tarvitsee auto hinata korjaamolle. Kysyt minne hinataan ja kenen hinurilla niin luulisi ratkeavan.
                F11 535d xDrive M-Sport -13

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #9
                  Eiköhän se syy ole comfort access kahvassa, joka on oikosessa. Vikakoodeissa kun on kahvasta vikakoodia.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • alpine3
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2010
                    • 1265
                    • Kajjjaani

                    #10
                    Niinkuin VilleP ja Spere jo mainitsi niin comfort access voisi olla hyvinkin syypää. Jos haluat itse diagnosoida vikaa niin ota kahvoista liittimet irti ja seuraa alkaako akku pitää jännitteen.
                    BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                    BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                    Comment

                    • kollifox
                      Newbiemmer
                      • May 2007
                      • 5

                      #11
                      Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä. VilleP:n linkkaama keskustelu oli oikein hyvä.

                      Autossa on Comfort Access -järjestelmä. Otin kaikista kahvoista CA:n piuhat irti ja tsekkasin sulakkeet. Hansikaslokeron takaa oli palanut 5A:n sulake numero 2. Latasin akun huolella älylaturilla. Sit vikakoodit nollaukseen ja testaamaan. Nyt näyttäisi auto toimivan, toki comfort access kytketty pois pelistä. Ei muuta kuin seuraavaksi uutta kahvaa tilalle ja kovaa ajoa.

                      Comment

                      • Spere
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2018
                        • 78
                        • Finland

                        #12
                        Jos viallinen kahva on esim. apparin puolella tai takaovessa eikä ca-toimintoa koe välttämättömyydeksi kyseisessä kahvassa, voi siitä jättää liittimen irti ja muihin kytkeä piuhat takaisin kiinni.

                        Näin viallinen kahva ei aiheuta ongelmia ja muissa ca toimii.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎