Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #61
    Originally posted by Juke View Post
    En kyllä tajua mitä tällä kasvattamisella oikein saavutetaan? Mallit aina vaan suurenee ja paino nousee. Kulutustakin pitäisi siinä sivussa saada laskettua ja reilusti, jotta tulevaisuuden päästörajoihin ylletään(120-140g) . Kohta pitää taas kehitellä uusia pienempiä malleja, kun 1 sarja on tulevaisuudessa e90 kokoinen ja tuleva 3 sarja e60 kokoinen. Jotenkin tuntuu että tässä mallistojen isontamis asiassa kustaan omille nilkoille:think
    Tuota....? Esim.e60 joka on joka suhteessa suurempi kuin e39, on kuitenkin 50-60kg kevyempi ja tuottaa lähes 30% pienempiä hiilidioksidikuormia?
    Rakenteethan ovat muuttumassa niitattuihin/liimattuihin alumiinirakenteisiin, joten on varsin helppo kasvattaa kokoa painon lisääntymättä.
    Koon kasvuhan taas tulee pitkälti turvallisuuden vaatimusten jatkuvasti kiristyessä.

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #62
      Originally posted by Hemi View Post
      Koon kasvuhan taas tulee pitkälti turvallisuuden vaatimusten jatkuvasti kiristyessä.
      Ehei. Esim sisätilojen kasvu E39 vs E60 on merkittävä, takapenkillä varsinkin. Siksi meikäläinenkin kuljettaisi E60:lla paljon turhaa tilaa mukana, joka vain aiheuttaa harmia ahtailla parkkipaikoilla kun kylkiin ilmestyy lommoja toisten autojen ovista.. E90 on sisätiloiltaan jotakuinkin vastaava kuin E39, harmi ettei E90:sta voi varustella edes rahalla luksukseksi.
      ---

      Comment

      • haba
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 723
        • Helsinki

        #63
        Originally posted by -Tapi View Post
        harmi ettei E90:sta voi varustella edes rahalla luksukseksi.
        Tätä en ihan allekirjoita.. nykyään löytyy ihan individual sisustat sun muut suoraan tehtaalta

        Comment

        • JNIJNI
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1485

          #64
          Originally posted by haba View Post
          Tätä en ihan allekirjoita.. nykyään löytyy ihan individual sisustat sun muut suoraan tehtaalta
          OT. Mutta samaa mieltä. Ja mikäli tehtaan varustelut ei riitä, niin Saksassa on kyllä puljuja, jotka hoitaa "pikku parannuksia". Ohessa esimerkki, miltä nahka edition näyttää:

          G21 LCI 330e xDrive 2022
          E93 M3

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #65
            Originally posted by -Tapi View Post
            Ehei. Esim sisätilojen kasvu E39 vs E60 on merkittävä, takapenkillä varsinkin. Siksi meikäläinenkin kuljettaisi E60:lla paljon turhaa tilaa mukana, joka vain aiheuttaa harmia ahtailla parkkipaikoilla kun kylkiin ilmestyy lommoja toisten autojen ovista.. E90 on sisätiloiltaan jotakuinkin vastaava kuin E39, harmi ettei E90:sta voi varustella edes rahalla luksukseksi.
            Sisätilojen kasvu on nimenomaan selkeä turvallisuustekijä jos/=kun korin muodonmuutoksia törmäystilanteessa syntyy.

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #66
              Originally posted by haba View Post
              Tätä en ihan allekirjoita.. nykyään löytyy ihan individual sisustat sun muut suoraan tehtaalta
              Individual on tuttua, mutta E90 kuten muukin 3-sarja ei saa edes sieltä seuraavia varusteita:

              Tuuletetut Comfort-penkit hieronnalla ja Merino-nahalla
              Aktiivinen vakionopeudensäädin
              Night vision
              jne varusteet jotka jopa vitosessa, puhumattakaan seiskasta ovat olleet saatavilla jo vuosia.
              ---

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #67
                Originally posted by Hemi View Post
                Sisätilojen kasvu on nimenomaan selkeä turvallisuustekijä jos/=kun korin muodonmuutoksia törmäystilanteessa syntyy.
                Taidat puhua ihan eri asiasta kuin minä.. E60 on pidempi ja leveämpi ULKOA kuin vanha 5-sarja. Tästä ominaisuudesta tuskin on kenellekään hyötyä.
                ---

                Comment

                • contest
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 58

                  #68
                  Ton aktiivisen cruisen kyllä saa E90 koska mulla on omassa ainakin sellainen


                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Individual on tuttua, mutta E90 kuten muukin 3-sarja ei saa edes sieltä seuraavia varusteita:

                  Tuuletetut Comfort-penkit hieronnalla ja Merino-nahalla
                  Aktiivinen vakionopeudensäädin
                  Night vision
                  jne varusteet jotka jopa vitosessa, puhumattakaan seiskasta ovat olleet saatavilla jo vuosia.

                  Comment

                  • -Tapi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 3117
                    • Välisuomi

                    #69
                    Originally posted by contest View Post
                    Ton aktiivisen cruisen kyllä saa E90 koska mulla on omassa ainakin sellainen
                    Joo, ajatusvirheeni.. Taisi olla X3, johon sitä ei saanut tms..
                    ---

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      #70


                      Last edited by jake2710; 14-02-2009, 09:05.

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #71
                        Oyh...!

                        Kyllä joo hmm... Mitähän tosta sanois.

                        Ainakin yks asia on varma: keulaan on jätetty laivan kokoinen aukko faceliftille, tuo suorastaan huutaa sitä. Muodot on kohtuu pliisut ja suorastaan tylsät. Jotenkin nuo munuaiset näyttää vanhalta jo uutena. En tiiä pitäiskö ne olla paksummat tai vähän erimuotoiset ainakin.

                        Peräpää näyttää nyt ihan ookoolta, ehkä pikkasen kaposat on nuo takavalot, mutta toisaalta tuohon muotoon ei paksummat käviskään. Kyllä tuo takaapäin erottuu, myös E60:sta ihan reippaasti.

                        Tuosta keulasta olisi kiva nähdä paljon lisää kuvia, eri kulmista. Jotenkin tuo ei nyt sytytä.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Esko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2002
                          • 11685
                          • Kouvola

                          #72
                          Omaan makuun toi näyttää huomattavasti onnistuneemmalta kokonaisuudelta, kuin esim E60/E61. Tai ainakin omaan makuun E60/E61 vaatii aina joko M-sport paketin ulkokuoreen tai sitten suoraan M5:n. Jos vaikka vertaa vielä uuteen E-mersuun, niin kyllä toi vie 10-0 sitä luomusta, Audista nyt puhumattakaan. Jostain "kumman" syystä nämä tuoreet esitellyt BMW:t on kaikki ollu sellaisia, että eivät vaadi silmän tottumista. Tuossa kuvan autossa ei varmaan ole mitään M-sport pakettia vaikka takana neljä ulostuloa onkin?

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Esko View Post
                            Omaan makuun toi näyttää huomattavasti onnistuneemmalta kokonaisuudelta, kuin esim E60/E61. Tai ainakin omaan makuun E60/E61 vaatii aina joko M-sport paketin ulkokuoreen tai sitten suoraan M5:n. Jos vaikka vertaa vielä uuteen E-mersuun, niin kyllä toi vie 10-0 sitä luomusta, Audista nyt puhumattakaan. Jostain "kumman" syystä nämä tuoreet esitellyt BMW:t on kaikki ollu sellaisia, että eivät vaadi silmän tottumista. Tuossa kuvan autossa ei varmaan ole mitään M-sport pakettia vaikka takana neljä ulostuloa onkin?
                            Tuohan on vielä photoshoppaus, joten ei tuossa ole mitään paketteja .

                            Totta on se, että tuo miellyttää heti silmää enemmän kuin E60.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              #74
                              Originally posted by teropa View Post
                              Totta on se, että tuo miellyttää heti silmää enemmän kuin E60.
                              Kuinkahan paljon tuosta johtuu vain siitä, että olet nyt jotenkin tottunut E60:een? Siksi mikä tahansa joka ei näytä yhtä pahalta, alkaakin miellyttämään silmää.

                              Mutta kuten sanottu, tuo oli Photoshoppaus ja oikea malli varmaan ottaa vaikutteita tästä:

                              E39 528iA

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                #75
                                Originally posted by teropa View Post
                                Oyh...!

                                Kyllä joo hmm... Mitähän tosta sanois.

                                Ainakin yks asia on varma: keulaan on jätetty laivan kokoinen aukko faceliftille, tuo suorastaan huutaa sitä. Muodot on kohtuu pliisut ja suorastaan tylsät. Jotenkin nuo munuaiset näyttää vanhalta jo uutena. En tiiä pitäiskö ne olla paksummat tai vähän erimuotoiset ainakin.

                                Tero
                                Tätä olen huomannut muissakin! Esim. alkuperäinen e90, vw scirocco... Vasta faceliftin kohdalla puskuri muotoillaan sitten sporttiseksi.. Samoin munuaisista tehdään se leveä muoto faceliftin yhteydessä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎