Jaahas, alkaa näyttää siltä, että taidan ajella E39:llä vielä muutaman vuoden ja vaihdankin sitten tuohon F10:een unohtaen E60:n kokonaan. Tuossa ekassa "ilmakuvassa" E60 näyttää melkoisen rumalta tuon F10:n vierellä.
Höpö höpö Eihän niitä erota edes toisistaan kuin konossööri. Jos E60 on ruma, niin samalla logiikalla myös uusi vitonen on ruma.
Tuohan on E60:n facelift, ei mitään muuta. Ihan ok, mutta tylsä.
Kun seuraava malli tulee, niin sen täytyy olla jo ihan muuta, niin kannattaa varmaan odottaa se 7 vuotta. Tämä F10 tulee olemaan muotoilun välivuosi eli muotoilu ei ainakaan tule olemaan syy vaihtaa E61 uuteen F11-malliin.
Höpö höpö Eihän niitä erota edes toisistaan kuin konossööri. Jos E60 on ruma, niin samalla logiikalla myös uusi vitonen on ruma.
Tuohan on E60:n facelift, ei mitään muuta. Ihan ok, mutta tylsä.
Kun seuraava malli tulee, niin sen täytyy olla jo ihan muuta, niin kannattaa varmaan odottaa se 7 vuotta. Tämä F10 tulee olemaan muotoilun välivuosi eli muotoilu ei ainakaan tule olemaan syy vaihtaa E61 uuteen F11-malliin.
Ohhoh, olipas ihmeellinen mielipide.
E60:n omistaja todistelee itselleen että hyvä se on? E60 ei kyl ole tylsä niin, ruma enemmänkin
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Promokuvissa uusi 5-satku näyttää mielestäni todella hyvältä. Ero vanhaan 5-satkuun on selkeä, ei ole lähdetty työstämään E60:stä mitään evoluutiota vaan aika lailla eriltä auto näyttää. Kieltämättä sitä mietti että miten BMW etenee 5-satkun kohdalla kun mielestäni edellinen versio oli onnistunut "vallankumous". Hetkihän sitä piti sulatella aikanaan, mutta ajan hammasta vasten E60 kesti hyvin. F10:n kohdalla ei tullut nyt samaa shokkivaikutusta, mutta ei noita revoluutioita joka korimallin vaihdoksen yhteydessä tarvikkaan tehdä.
E60:n hinnat varmaan jatkaa tippumista tämän myötä. Itseä ei haittaa, Pitäähän sekin steppi kokea. Ainoa vaan että aika lähellä oli, etteikö kerennyt jo omistamaan "uusimman korimallin 5-satkun". No jos nyt seuraavan 7 vuoden sisällä...
Höpö höpö Eihän niitä erota edes toisistaan kuin konossööri. Jos E60 on ruma, niin samalla logiikalla myös uusi vitonen on ruma.
Tuohan on E60:n facelift, ei mitään muuta. Ihan ok, mutta tylsä.
Kun seuraava malli tulee, niin sen täytyy olla jo ihan muuta, niin kannattaa varmaan odottaa se 7 vuotta. Tämä F10 tulee olemaan muotoilun välivuosi eli muotoilu ei ainakaan tule olemaan syy vaihtaa E61 uuteen F11-malliin.
Mielenkiintoinen Facelift-malli kun ei ole mitään samaa edeltäjän kanssa...:think
E39 oli varmaan myös faceliftattu e34?
Höpö höpö Eihän niitä erota edes toisistaan kuin konossööri. Jos E60 on ruma, niin samalla logiikalla myös uusi vitonen on ruma.
Ehkä tämä 6-7 vuoden totuttelu E60:n muotoihin on jo aiheuttanut sen, että hiukan paremman näköinen auto alkaakin näyttämään hienolta. Minusta tuossa on selvä muutos parempaa juuri niissä E60:n rumimmissa kohdissa (valot, kylkilinja, konepelti, takakontti sivulta katsottuna).
Niin, kun E60/E61 tuli, niin monella meni kahvit väärään kurkkuun. Auto on muotoilultaan vieläkin kurantti kun muut vasta nyt seuraavat perässä.
Tuo F10 ei tee E60:stä vanhaa. Pientä galluppia tein jo kuvien perusteella ja kuvien perusteella lähes kaikki eivät huomanneet mallin olevan eri kun näytin kuvia E60:stä ja F10:stä (olivat täälläkin nähtyjä renderöityjä kuvia, mutta ovat riittävän lähellä todellista lopputuotetta).
Siitä ei vaan pääse mihinkään, että tuo oli muotoilullisesti vaisu esitys. Se on varmasti ollut tarkoituskin, että E60:n jälkeen tuo on helppo niellä kun on samaa muotoilua hyvinkin pitkälle, jos nyt vaikka vertaa E39:n ja E60:n väliseen eroon muotoilussa.
Keula on Mersun ja Volvon risteymä. Mersua alaosa ja pystynokka viittaa varsinkin sivusta Volvoon.
Hyvältähän tuo nyt virallisenakin versiona vaikuttaa. Mukavan matala ja leveä vaikutelma, pieni madallus vielä parantaa asiaa. Tärkeintä on, että tästä puuttuu tuo E60:n hiukan "kirveellä veistetty" kolhous ja raskaus. Munuaiset nyt ei istu ihan niin hyvin kuin voisivat, mutta nuo TJJ:n luettelemat E60:n pahimmat kohdat kun on kuitenkin korjattu niin tuon voi jo antaa anteeksi.
Siitä ei vaan pääse mihinkään, että tuo oli muotoilullisesti vaisu esitys.
Vaisuhan se onkin siinä mielessä että mitään järisyttävää uutta ei tarjoilla. Tuo ei kuitenkaan sulje pois sitä että ainakin kuvien perusteella hyvin onnistunut esitys.
Vallan konservatiivinen F10, mutta istuu omaan silmään oikein mainiosti. Mukavasti muotoja ja pokkauksia. E60:ssähän huomio kiinnittyy aikanaan vallankumouksellisiin etuvaloihin ja takapään yläosan muotoihin. Konepelti ja kyljet pelkkää siloista peltiä.
F10:ssä jää vielä pikkuisen kaivelemaan etenkin sivuprofiilista "Volvon" keulabulbi. Samoin keulassa katse väkisin hakeutuu konepellin etusaumaan, jota ei ole saatu oikein mitenkään maskeerattua muotoihin. Tuohon pitäisi heti viritellä joku korinvärinen tiiviste paistamaan saumasta.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
No tuo kuva on jo nähty moneen kertaan. Totuus on vaan se, että E39 ja Halle Berry samassa yhteydessä on pikkaisen liikaa . Kertoo enemmänkin kuvan tekijästä, joka varmaan ei omista E39:ä...
Tuo vaisuus muotoilussa alkaa muistuttaa jo japanilaisten muotoilua. Ollaan niin pirun vanhoillisia, että ei varmasti pyllistetä mihinkään suuntaan ja siten peloitellaan asiakkaat.
Kyllähän tuo tulee varmaan jossain vaiheessa hankittua. Ainoaksi esteeksi voi muodostua luotettavuus, jota ei voi ainakaan E39/E61:n omistaneena kovinkaan kehua.
On tuo kyllä todella hieno ja minusta e60 m-sport on vielä varmasti hyvän tovin ihan freesi... veikkaan että livenä vielä hienompi ja esim. 5er GT:n sisusta oli luonnossa mahtava ja tässäki näyttäis minusta hieman kaartavan taas kuskia kohti
Comment