Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi 5-sarjalainen //code name F10

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TurboT
    Bimmer Rookie
    • Dec 2009
    • 106
    • .

    Originally posted by eeno View Post
    F10:n ulkomuoto. Ihan kiva, joiltain osin pieni pettymys. Ei herätä niin paljon tunnetta kuin E60/61 ja E39 aikanaan.
    Onneksi F10:n teknologia ja mahdolliset lisäkilkkeet korvaa ulkomuodon puutteet

    Rattiläpyskät vaihteille on mukava lisä, samoin takaluukun avaus/sulku automatiikka.

    Joskus kokeilin 335dA:ta ja jotenkin sen rattiläpysköiden toteutus ja käyttö tuntui oudolta. F10:n myötä onneksi BMW palaa aitoon formulatyyliin.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11707
      • Kouvola

      Originally posted by TurboT View Post
      Onneksi F10:n teknologia ja mahdolliset lisäkilkkeet korvaa ulkomuodon puutteet

      Rattiläpyskät vaihteille on mukava lisä, samoin takaluukun avaus/sulku automatiikka.

      Joskus kokeilin 335dA:ta ja jotenkin sen rattiläpysköiden toteutus ja käyttö tuntui oudolta. F10:n myötä onneksi BMW palaa aitoon formulatyyliin.
      Omasta mielestä melkein sama missä ne shifterit on, jos auto on tomaattilaatikolla. Ei sitä steppiä tule käytettyä about koskaan. ALPINA sijoitti jo muinoin stepin napit rattiin E39 pohjaiseen B10-mallistoon. SMG/DKG-laatikolliset sitten oma lukunsa. Samoin sähköhydraulisen takakontin sai jo E39:iin.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Originally posted by Esko View Post
        Samoin sähköhydraulisen takakontin sai jo E39:iin.
        Ei saanut E39 sedaniin, E38:iin sai.
        E39 528iA

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by eeno View Post
          Perä on pahin pettymys. Tulee väkisin mieleen 3-sarjan ja vanhemman pappa A4:n perä. Näistä en pidä niiden persoonattomuuden vuoksi. Kontti voisi olla mistä autosta tahansa.
          Huomannet kuitenkin, että takavalojen muotoilu paljastaa, että auto ei ole mikä tahansa. Ainakin pimeällä tuo on takaa aika selkeästi erilainen kuin nuo mainitsemasi esimerkit.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • TurboT
            Bimmer Rookie
            • Dec 2009
            • 106
            • .

            Originally posted by TJJ View Post
            Ei saanut E39 sedaniin, E38:iin sai.
            Sedania nimenomaan tarkoitankin, farkut on sitten erikseen, joissa sähköluukku on jo itsestään selvyys.

            Hyvin harvaan sedan malliin ylipäänsä edes saa automaattista takaluukun avaus/sulkua.

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              Originally posted by TurboT View Post
              Sedania nimenomaan tarkoitankin, farkut on sitten erikseen, joissa sähköluukku on jo itsestään selvyys.

              Hyvin harvaan sedan malliin ylipäänsä edes saa automaattista takaluukun avaus/sulkua.
              Joo, menee kyllä vaikeaksi sitten joskus jos haluaa käytetyn F10:n "kaikilla" herkuilla... Näköjään 523/528 pitänee unohtaa, jos nyt oikein katsoin, niin niihin ei jostain syystä saa Dynamic Driveä.

              E60:ssähän on takaluukun avaus kauko-ohjaimella, sekin olisi jo selvä parannus E39:iin verrattuna. Mutta ei E60:ntä pelkän takaluukun takia viitsi hankkia.

              Sitten taas F10:stä: onko jossain jo kerrottu mikä on kääntösäde vakio-ohjauksella ja aktiiviohjauksella (jossa takapyörätkin kääntyy)?
              E39 528iA

              Comment

              • nut
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1613
                • Vaasa/Kauhajoki

                Originally posted by Esko View Post
                Omasta mielestä melkein sama missä ne shifterit on, jos auto on tomaattilaatikolla. Ei sitä steppiä tule käytettyä about koskaan. ALPINA sijoitti jo muinoin stepin napit rattiin E39 pohjaiseen B10-mallistoon. SMG/DKG-laatikolliset sitten oma lukunsa. Samoin sähköhydraulisen takakontin sai jo E39:iin.
                Nus nus, mutta kyllä ne napit on rattiin saanu jo E34 koppaan 4.6:een, samoin kun E36:een Switch-Tronicin yhteydessä. Ja kyllä itte ainakin tulee ajettua aina toisinaan noilla napeilla, esimerkiksi ohitettaessa aika näppärät kun ei aina veivaa kickdownilla liian pientä pykälää sisään tietyistä nopeuksista.
                BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11707
                  • Kouvola

                  Originally posted by nut View Post
                  Nus nus, mutta kyllä ne napit on rattiin saanu jo E34 koppaan 4.6:een, samoin kun E36:een Switch-Tronicin yhteydessä. Ja kyllä itte ainakin tulee ajettua aina toisinaan noilla napeilla, esimerkiksi ohitettaessa aika näppärät kun ei aina veivaa kickdownilla liian pientä pykälää sisään tietyistä nopeuksista.
                  Harvemmin noita E34-korisia ALPINOITA on kaupan/näytillä, että jaksaisi muistaa oliko niihin jo tarjolla noi napit ja E36 nyt on niin säälittävä tekele ettei sitä halua edes muistella kun kyse oli nimenomaan 5-sarjalaisista.

                  Comment

                  • TurboT
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2009
                    • 106
                    • .

                    Kyllä tulee nimenomaan ohitustilanteessa ennakoidusti laitettua oikea pykälä jo valmiiksi sisään, dieselin vääntö on silloin paremmin kohdallaan eikä mene turhaa aikaa ja huudatusta kickdownin takia. Samoin mutkateillä tulee silloin tällöin käsin tökittyä pienempää vaihdetta sisään. Rattiläpysköille löytyisi siis käyttöäkin.

                    Comment

                    • TurboT
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2009
                      • 106
                      • .

                      tupla viesti.
                      Last edited by TurboT; 14-12-2009, 22:51.

                      Comment

                      • TurboT
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2009
                        • 106
                        • .

                        tupla viesti.
                        Last edited by TurboT; 14-12-2009, 22:48.

                        Comment

                        • TurboT
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2009
                          • 106
                          • .

                          tupla viesti.
                          Last edited by TurboT; 14-12-2009, 22:49.

                          Comment

                          • TurboT
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2009
                            • 106
                            • .

                            Originally posted by TJJ View Post
                            Sitten taas F10:stä: onko jossain jo kerrottu mikä on kääntösäde vakio-ohjauksella ja aktiiviohjauksella (jossa takapyörätkin kääntyy)?
                            Pressi kit kertoo, että 0,5m kääntöympyrä vakiota pienempi 2,5 asteen ansiosta.

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by TJJ View Post
                              E60:ssähän on takaluukun avaus kauko-ohjaimella, sekin olisi jo selvä parannus E39:iin verrattuna. Mutta ei E60:ntä pelkän takaluukun takia viitsi hankkia.
                              Joo, itellä on ihan "vakio" takaluukku E60:ssä, mutta se toimii silleen kuin automaattinen, että ne pumput aukaisee takaluukun kokonaan auki kun kaukosta vapauttaa peräkontin lukon. Toki kiinni joutuu laittamaan ihan omilla kätösillä .

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • Esko
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 11707
                                • Kouvola

                                Alkaa olemaan jo aika lähellä totuutta toi F10 M5 renderi, kun noi puskurinmuodotkin on jo paistanu läpi maskikuvista. Toisin sanoen sama puskurilookki mitä tuoreimmalla M3:lla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎