En löytänyt tästä keskustelua, joten pahoittelut jos tuli uusi aihe avattua.
Mitähän tuollaisen B47 koneisen moottorin lämmöt kuuluisi olla talvella? Omassa kulkineessa tosiaan kylmillä lämmöt nousi sinne 85 asteen tienoille ja sitten tipahtivat 80 asteem tuntumaan ja siellä pysyivät. Paitsi kerran kun oli koko keula tukossa (alasäleikkö n. 3/4 peitetty) ja ulkolämpötila oli pari astetta plussalla, niin tällöin lämmöt nousi jopa 96 asteen tienoille, mutta kun revin alasäleikön auki lämmöt aika nopeaa tippui 80 asteeseen.
Jotenkin mieltäisin, että lähempänä 90 kuin 80 pitäisi ainakin ihan kylmimpiä kelejä lukuunottamatta olla. Oli munuaiset peitetty tai ei, lämmöt suunnilleen samat, peitettynä toki nousee nopeammin.
Mitähän tuollaisen B47 koneisen moottorin lämmöt kuuluisi olla talvella? Omassa kulkineessa tosiaan kylmillä lämmöt nousi sinne 85 asteen tienoille ja sitten tipahtivat 80 asteem tuntumaan ja siellä pysyivät. Paitsi kerran kun oli koko keula tukossa (alasäleikkö n. 3/4 peitetty) ja ulkolämpötila oli pari astetta plussalla, niin tällöin lämmöt nousi jopa 96 asteen tienoille, mutta kun revin alasäleikön auki lämmöt aika nopeaa tippui 80 asteeseen.
Jotenkin mieltäisin, että lähempänä 90 kuin 80 pitäisi ainakin ihan kylmimpiä kelejä lukuunottamatta olla. Oli munuaiset peitetty tai ei, lämmöt suunnilleen samat, peitettynä toki nousee nopeammin.
Comment