Elikkäs tosiaan 2010 mallin 523i N53 potilaana ja oireina on kylmästartissa 2-3min hytinää ja misfirejä jonka jälkeen lämmenneenä toimii kuin uusi. Silloin tällöin antaa myös "catalyst conversion 2: efficiency below threshold" joka taasen ei korreloi oikein minkään muun oireen kanssa.
Aiemmin ongelmana oli erinäisiä oireita mm misfireilyä joka ratkesi puolat vaihtamalla. Tuon operaation jälkeen tein ISTAsta "Reset adaptations" kun Bimmerproffsissa käskettiin näin tekemään jos puolat vaihdettu misfirejen takia. Seuraavana aamuna tosiaan yllämainitut oireet mutta hieman erikoisena pelkästään bank 1 (cyl 1-3) oireilevat.
Eilen vaihdoin vielä tulpat ja kaikki näyttivät suht normaaleilta mutta kakkossylinterin tulppa oli hieman märkä (joskin tulpan koloon oli aiemmin lorahtanut hieman öljyä).
Onko tässä mitään tolkkua, kannattaako suosiolla vaihtaa kakkossylinterin suutin vai mahtaako tässä olla jotain jota olen käpälöinyt?
Aiemmin ongelmana oli erinäisiä oireita mm misfireilyä joka ratkesi puolat vaihtamalla. Tuon operaation jälkeen tein ISTAsta "Reset adaptations" kun Bimmerproffsissa käskettiin näin tekemään jos puolat vaihdettu misfirejen takia. Seuraavana aamuna tosiaan yllämainitut oireet mutta hieman erikoisena pelkästään bank 1 (cyl 1-3) oireilevat.
Eilen vaihdoin vielä tulpat ja kaikki näyttivät suht normaaleilta mutta kakkossylinterin tulppa oli hieman märkä (joskin tulpan koloon oli aiemmin lorahtanut hieman öljyä).
Onko tässä mitään tolkkua, kannattaako suosiolla vaihtaa kakkossylinterin suutin vai mahtaako tässä olla jotain jota olen käpälöinyt?
Comment