En vaihtanut itse. Kun jonkin sortin erikoistyökalun tuo suuttimen irroitus kuitenkin saattaa tarvita, voivat nimittäin olla pahastikin jumissa. Saa semmoisiakin osteltua mutta ei kannata kun vaihtotyö ammattilaisella ei montaa kymppiä ollut. Ja vaatiihan tuo myös koodauksen sitten.
							
						
					F10 523i N53 kylmästarting misfiret
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Googlailin vähän lisää tätä asiaa. BMW:n kantaa tähän asiaan en löydä mistään. Katsoin Newtis:stäkin asennusohjeet läpi sekä N43:n että N54:n osalta. Ei mitään mainintaa tähän liittyen.Originally posted by TheRipper View Post
 Okei. Joo kyllähän näitä ihmisillä vissiin on ja hyvin on toiminutkin, mutta tosiaan BMW:n kanta asiaan on että ei sotkettaisiin koska voi johtaa ongelmiin.
 Hyvä tosin tietää että näin ei ainakaan aina ole.
 
 Olisin tuota itsekin testannut viime vuonna kyllä koska en kaikkia olisi viitsinyt lähteä vaihtamaan, mutta kun kaikki olivatkin jo 11 niin eipä tuolla sitten ollut merkitystä.
 
  This time about the topic, regarding which I receive many questions: a) are the piezo injectors of newer releases compatible with injectors of other (older) releases; b) should all injectors be changed, so they release is identical; c) is it significant, that there should be the newest release of injectors? […] This time about the topic, regarding which I receive many questions: a) are the piezo injectors of newer releases compatible with injectors of other (older) releases; b) should all injectors be changed, so they release is identical; c) is it significant, that there should be the newest release of injectors? […]
 
 Tiivistettynä:
 If the body of your car’s injectors is gray, keep in mind: injectors of all releases ARE compatible! So, your car can have injectors with a different release for each cylinder! Even 6/7/8/9/10/11! Even more – there will be no negative changes in performance of the engine!
 
 Minä ainakin luotan vähän enemmän Bimmerprofsin arvioihin, kuin satunnaisten nettisivujen tai joidenkin nimettömien asentajien lausuntoihin. Ne asentajat, kun saattaa vetää kotiinpäin ja koittaa vaan saada lisää liikevaihtoa ja kauppaa. E93 335i Aarre, Montego blue E93 335i Aarre, Montego blue
 E90 318i talvipulkka
 
 Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Olen vaihtanut kahteen omaan autooni suuttimia. N54:een kaikki kuusi ja N43:een yhden. Erityistyökaluja tuo ei välttämättä tarvitse lainkaan. Ainoastaan jos vanha suutin on vähän tiukassa, niin irrotukseen tarvitsee jonkin liukuvasaran (BMW:llä on tähän oma erikoistyökalu). Itse tein liukuvasaran 12mm kierretangon (vai oliko se 10mm?) pätkästä, muutamasta mutterista ja muttereiden väliin tulevasta pienehköstä levystä. Suuttimen kierteet on 12mm (vai 10mm, en muista), joten yhdellä mutterilla suutin ja kierretanko kiinni toisiinsa. Sitten vaikka jakarilla, vasaralla, tms. kopauttelee kierretangon toisessa päässä olevaan levyyn alhaalta ylöspäin, niin johan lähtee irti.Originally posted by jeppe33 View Post
 Vaihdoitko muuten itse? Sitäkin mietin että millainen DIY homma tuo on. Toistaiseksi tulpat ovat olleet isoin operaatio jonka olen tähän autoon toteuttanut. ISTA löytyy toki ja sen ilmeisesti tarvitsee.
 
 Newtis:ssä on hyvät ohjeet, mutta myös youtubesta löytyy paljon ohjevideoita.
 
 EDIT: Koodauksen se toki vielä vaatii. Mutta sitäkään ei tarvi liikeessä teettää, jos itsellä, jollakin kaverilla tai paikallisella harrastajalla on ISTA.Last edited by Silmaauki; 05-09-2025, 23:40.E93 335i Aarre, Montego blue
 E90 318i talvipulkka
 
 Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Kaipa kyse lähinnä on siitä että kun nuo ovat kuitenkin hieman erilaisia Index 11 kuin aikaisemmat niin on mahdollista kohdata ongelmia ja siksi kanta on että niitä ei suositeltaisi sekoitettavaksi. Joten oletan että tapauksia missä eivät ole toimineet kunnolla on ollut..Originally posted by Silmaauki View Post
 Googlailin vähän lisää tätä asiaa. BMW:n kantaa tähän asiaan en löydä mistään. Katsoin Newtis:stäkin asennusohjeet läpi sekä N43:n että N54:n osalta. Ei mitään mainintaa tähän liittyen.
 
  This time about the topic, regarding which I receive many questions: a) are the piezo injectors of newer releases compatible with injectors of other (older) releases; b) should all injectors be changed, so they release is identical; c) is it significant, that there should be the newest release of injectors? […] This time about the topic, regarding which I receive many questions: a) are the piezo injectors of newer releases compatible with injectors of other (older) releases; b) should all injectors be changed, so they release is identical; c) is it significant, that there should be the newest release of injectors? […]
 
 Tiivistettynä:
 If the body of your car’s injectors is gray, keep in mind: injectors of all releases ARE compatible! So, your car can have injectors with a different release for each cylinder! Even 6/7/8/9/10/11! Even more – there will be no negative changes in performance of the engine!
 
 Minä ainakin luotan vähän enemmän Bimmerprofsin arvioihin, kuin satunnaisten nettisivujen tai joidenkin nimettömien asentajien lausuntoihin. Ne asentajat, kun saattaa vetää kotiinpäin ja koittaa vaan saada lisää liikevaihtoa ja kauppaa. 
 Eipä BMW:n kantaa taida tietää kuin BMW-huoltomiehet ja viralliset huolto-oppaat.
 Ainakin lähialueen BMW-ammattilainen oli sitä mieltä, että Bank kerrallaan olisi nuo syytä vaihtaa..ja kyllä minä häneen luotan näissä nettiä enemmän.
 
 Mutta tosiaan tuskin tuossa mitään vakavaa voi sattua pahimmassakaan tapauksessa...Vaikka tuo Index 11 onkin erilainen kuin vanhemmat...ja tosiaan parhaassa tapauksessa toimii ihan moitteetta.F10 523iA 2010
 
 Ex: E39 528iA 1997
 Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
 Ex: E65 745iA 2003
 Ex: E46 318i 1998
 Ex: E34 525iA 1989
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Voi ryökäle tätä. Aiempi luottopaikka yritti tehdä sellaisen tempun etten sinne auto enää vie ja siksi varasinkin autojerrystä ainoan tarjouksen kautta ajan. Siellä kaverit selittivät jotain että "Meillä ei ole suuttimen koodausta ja tarvitsemme alkuperäisen ecu map" (autooni on siis tehty klassinen 528i ecu ohjelmointi).
 
 Sattuuko kenelläkään olla hyvää BMW pajaa pääkaupunkiseudulla? Voi olla että miehistyn, säästän ja teen itse myöskin...F10 523iA 2010
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Hittolainen näitä vehkeitä. En tänne vielä päivitellyt sitä että suutin vaihdettiin takuuseen ja se paransi tilannetta hieman, mutta kylmäkäynnistyksen misfiret olivat edelleen riesana. No ei muutakun seuraavaksi vaihdoin loput kolme puolaa joten nyt 6kpl uutta NGK puolaa pöntössä kiinni ja ongelmat sen kuin jatkuvat (joskin taas hieman eri tyyliin kuin ennen). Bimmerprofsia sun muuta kaivelin hiki otsassa kunnes löysin sieltä puoliin liittyvän blogin jossa sanottiin näin: "only BOSCH ignition coils have to be used in N43 & N53 engines."...toisessa artikkelissa oli F-sarjalaisen misfiret laantuneet kun NGK:n puolat oli vaihdettu Boschiin... Nyt on kuusi kappaletta Boschin puolia Saksasta matkalla pönttöön asennettavaksi jos sillä lähtisi...F10 523iA 2010
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Recommendations- Bosch: Some sources claim Bosch coils are more reliable for the N53 and have better durability over time.
- Delphi: While some users have reported issues, others state that Delphi is the current supplier for BMW and has improved its design with features like a metal shield to address heat-related problems.
- Genuine BMW: For the best quality, you can purchase the latest Genuine BMW part from the dealer, as it ensures you get the most up-to-date version designed to fix running issues.
 
 ------------------------
 
 Bosch: Jotkut lähteet väittävät, että Boschin sylinterinpuolat ovat luotettavampia N53-mallissa ja kestävämpiä ajan mittaan.
 Delphi: Vaikka jotkut käyttäjät ovat raportoineet ongelmista, toiset väittävät, että Delphi on BMW:n nykyinen toimittaja ja on parantanut suunnitteluaan ominaisuuksilla, kuten metallisuojalla, joka ratkaisee lämpöön liittyviä ongelmia.
 Aito BMW: Parhaan laadun saavuttamiseksi voit ostaa uusimman alkuperäisen BMW-osan jälleenmyyjältä, sillä se varmistaa, että saat ajantasaisimman version, joka on suunniteltu korjaamaan käyttöongelmia.
 
 
 
 Comment
Comment