Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10:ä ostamassa/vinkkejä/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3102

    F10:ä ostamassa/vinkkejä/kokemuksia?

    Parin E60:n jälkeen on alkanut F10 kuumottaa tosissaan. Varsinkin kun pari viikkoa sitten möin E60:eni suorilla pois.

    Kertokaas käyttökokemuksianne ko mallista.

    Itse olen katsellut 3-litran dieselkoneisia malleja.
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    Originally posted by poke View Post
    Parin E60:n jälkeen on alkanut F10 kuumottaa tosissaan. Varsinkin kun pari viikkoa sitten möin E60:eni suorilla pois.

    Kertokaas käyttökokemuksianne ko mallista.

    Itse olen katsellut 3-litran dieselkoneisia malleja.


    Saattaisi löytyä paremmin kokemuksia bmwforum.fi sivuilta. Siellä on enemmän juttua uudemmista malleista. http://www.bmwforum.fi/viewforum.php?f=24
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • 540iA
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 241
      • Klaukkala

      #3
      Aika varauksella kannattaa niitä juttuja lukea.

      Tietotaitoa on täällä foorumilla paljon enemmän, tuolla taas vanhemman väestön mututietoa.

      F11 ittellä, pienellä koneella, hyvä kyyti, 50000km ja ei mitään vikoja.
      Ei muutenkaan mitään valittamista, ei oikein mikään ärsytä autossa.
      Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
      ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by 540iA View Post
        Aika varauksella kannattaa niitä juttuja lukea.

        Tietotaitoa on täällä foorumilla paljon enemmän, tuolla taas vanhemman väestön mututietoa.

        F11 ittellä, pienellä koneella, hyvä kyyti, 50000km ja ei mitään vikoja.
        Ei muutenkaan mitään valittamista, ei oikein mikään ärsytä autossa.

        Varmasti, mutta täällä ei vielä kovin monella ole F10:ä, eikä noin uusissa vielä pahemmin tietotaitoja tarvita. Kunhan osaa ajaa auton huoltoon
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • 540iA
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 241
          • Klaukkala

          #5
          Juuri näin, tarkoitin yleisesti tietotaitoa kaikista malleista. Epäselvästi kirjoitin.
          Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
          ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

          Comment

          • Tenojono
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1753
            • Pohjanmaa

            #6
            Hei.

            Tässäpä oma mielipiteeni:
            Istuimet: Jo ihan perusjakkaroista löytyy asentoja pitkille ja lyhyille käyttäjille. Monet vannovat että ehdoton varuste on paremmat penkit. Nämä bmw perusjakkarat ei pitkässä matka ajossa aiheuta puutumista. Ja moniin muihin merkkeihin verrattuna valovuosia edellä.

            Ajomukavuus: EDC ja Adaptive Drive luo mukavuutta ajamiseen mutta itselle jämäkkä sport alusta ja raskas ohjausratti on parasta ajamisiloa.

            Xenonit ja pdc tutkat on ehdottomat. Kaupungissa huomaa kuinka iso auto tämä on ja parkkeeraminen on huomattavan helpompaa pdc tutkilla.

            Hifikaiuttimet! Jos kuuntelet musiikkia autossa niin nämä on ehdottomasti listalle laitettava.

            Vanteiksi valitsisin 18" talveksi ja 19" performancet kesäksi. Huomaa että tilatessa autoa performance osien vaikutus.

            520dA on itselle ollut ihan tarpeeksi tehokas peli ja a-loota on aivan bueno. Käy koeajaan että pitääkö sen välttämättä olla isompi kone

            Ulkonäöstä valitsisin tummanharmaa tuulilasin yläreuna ja individual ikkunalistat. Tumma sisusta tai jos rahaa on niin individual leather.

            Huollot: Tämä on kaukana esim e39 huoltojen helppoudesta. e39 pystyi kotipihallakin laittamaan katsastusta varten kuntoon ja perushuollot voi tehdä itse. Uusi tällainen käytännössä viedään liikkeeseen huoltoihin takuuaikana.

            Kaikki ylläoleva on omia mielipiteitä ja noita varusteita kannattaa harkita pitkään ettei jää mikään risomaan oston jälkeen. Säästä mieluummin vähän aikaa että saat kaikki tarpeelliset varusteet.
            Työmatkat: E46 preface 323 4d
            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

            Comment

            • poke
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 3102

              #7
              Originally posted by Tenojono View Post
              Hei.

              Tässäpä oma mielipiteeni:
              Istuimet: Jo ihan perusjakkaroista löytyy asentoja pitkille ja lyhyille käyttäjille. Monet vannovat että ehdoton varuste on paremmat penkit. Nämä bmw perusjakkarat ei pitkässä matka ajossa aiheuta puutumista. Ja moniin muihin merkkeihin verrattuna valovuosia edellä.

              Ajomukavuus: EDC ja Adaptive Drive luo mukavuutta ajamiseen mutta itselle jämäkkä sport alusta ja raskas ohjausratti on parasta ajamisiloa.

              Xenonit ja pdc tutkat on ehdottomat. Kaupungissa huomaa kuinka iso auto tämä on ja parkkeeraminen on huomattavan helpompaa pdc tutkilla.

              Hifikaiuttimet! Jos kuuntelet musiikkia autossa niin nämä on ehdottomasti listalle laitettava.

              Vanteiksi valitsisin 18" talveksi ja 19" performancet kesäksi. Huomaa että tilatessa autoa performance osien vaikutus.

              520dA on itselle ollut ihan tarpeeksi tehokas peli ja a-loota on aivan bueno. Käy koeajaan että pitääkö sen välttämättä olla isompi kone

              Ulkonäöstä valitsisin tummanharmaa tuulilasin yläreuna ja individual ikkunalistat. Tumma sisusta tai jos rahaa on niin individual leather.

              Huollot: Tämä on kaukana esim e39 huoltojen helppoudesta. e39 pystyi kotipihallakin laittamaan katsastusta varten kuntoon ja perushuollot voi tehdä itse. Uusi tällainen käytännössä viedään liikkeeseen huoltoihin takuuaikana.

              Kaikki ylläoleva on omia mielipiteitä ja noita varusteita kannattaa harkita pitkään ettei jää mikään risomaan oston jälkeen. Säästä mieluummin vähän aikaa että saat kaikki tarpeelliset varusteet.
              Kiitokset kommenteista. Kuten aiemmin kerroin kokemusta kahdesta E60sta. Eka oli 530dA 2004 ja jälkimmäinen 520dA 2008. Molemmilla koneilla kyllä ehtii aivan hyvin ja kävinkin jo koeajamassa pariviikoa sitten F10n 520dA:n. Tuo 520:nen kin riittäisi minulle mainiosti, kun ajelen pääsääntöisesti talvella, mutta arveluttaa ko moottorityypistä kuullut ongelmat, joita vielä F10:ssäkin ilmenee. Tästä syystä 3-litrainen joko 525d tai 530d ennemmin kiikarissa. Käytettynä ajatus ostaa ja saksanmaalta noita tullut jo katseltuakin, koska suomen tarjonta ei kummosta ja varustetasot surkeita. Penkeistä sen verran että itselläni on pitkä persauksen ja polvitaipeen väli ja edellisen auton sporttijakkarat kyllä oli mieleen pitkillä matkoilla.

              Lähinnä kiinnostaa kokemukset jos on ollu jotain "riesoja" takuu yms aikana? Jotain tuli jo bongattuakin BMWforumilta.
              Kulkineet/projektit:

              640D F06
              530iA E39
              635 CSi E24
              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

              Comment

              • Tenojono
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 1753
                • Pohjanmaa

                #8
                Oliko nuo kakslitraisen ongelmat kenties edellises mallis vai onko nykyisessä "tupla" turbo tekniikas ollu myös ongelmia? Ja koskiko tuo kommentti vain noita xd malleja vai ihan normaalia 520d malleja?
                Itse en ole tästä nykyisestä moottorimallista 520dA lukenut merkkivikoista moottorin kanssa.

                Merkkivikoja sähköisiä on esiintynyt 2010 ensimmäiset F10 mallit. Esim PPS systeemissä, akun varaustasossa ja vaihdelaatikon toiminnossa. Jälkimmäiset päivittyy softalla. PPS onkin mutkikkaampi ja tuota joudunkin itse nyt miettimään miten sen saan lopullisesti korjattua. Kone kun herjaa vikaa vaikka järjestelmä on täysin toimintakuntoinen.
                Ostoslistalle laittaisin varmuuden vuoksi siis 8/2011 eteenpäin valmistetun auton.

                Perusjakkaroista kun laittaa "kippiä" taaksepäin niin tukee mukavasti polvitaipeen väliä.
                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                Comment

                • joko
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1964
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Itseänikin kiinnostaisi hyvin pitkälti samat asiat, vielä ei ole ihan hankinnan aika mutta sitten kun varusteiltaan kokolailla täyteen ladatun -10 mallin 6-pyttyisen dieselin saa n.35ke veroineen täälä kilpiin niin isku tehdään. Luulisin että nuota ekoja -10 malleja n. 200 ajettuja täyteen ladattuja saa tuohon hintahaarukkaan 4-5v ikäisinä (tai ainakin näin oli e60 kohdalla). Saako tuohon f10 orkkis m-sport korisarjan täydellisenä mihin hintaan? Eli kannattaako muuten hyvillä varusteilla olevaa autoa karsia pois m-sport paketin puuttumisen takia. En ole perehtynyt millä virallisilla nimillä ko. varusteita kaupataan f10 tapauksessa mut e60 jäljiltä niin aktiivi-ohjaus ja dynamic drive on ehdoton kuin myös kääntyvät xenoni(liekö jo vakiovaruste?).
                  Onko muuten f10 kutoskoneet hyvin samankaltaisia kun facelift e60 vastaavat koneet? Tehojen puolesta neloskoneinenkin menis, mutta sen maine, karsia käyntiääni ja pienehkö hinnan ja kulutuksen ero ei oikein puolla hankkimaan sellaista kyllä varsinkaan kutoskoneisen e60 tilalle. Mutta jokatapauksessa lähitulevaisuudessa pihasta olis hyvä löytyä 6-pyttyinen valkoinen m-sport f10 kutakuinkin kaikilla hiluilla ja parikymppisillä laatuvalsseilla.
                  F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                  W906 319 sprinter - 14

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6325
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by joko View Post
                    Itseänikin kiinnostaisi hyvin pitkälti samat asiat, vielä ei ole ihan hankinnan aika mutta sitten kun varusteiltaan kokolailla täyteen ladatun -10 mallin 6-pyttyisen dieselin saa n.35ke veroineen täälä kilpiin niin isku tehdään. Luulisin että nuota ekoja -10 malleja n. 200 ajettuja täyteen ladattuja saa tuohon hintahaarukkaan 4-5v ikäisinä (tai ainakin näin oli e60 kohdalla). Saako tuohon f10 orkkis m-sport korisarjan täydellisenä mihin hintaan? Eli kannattaako muuten hyvillä varusteilla olevaa autoa karsia pois m-sport paketin puuttumisen takia. En ole perehtynyt millä virallisilla nimillä ko. varusteita kaupataan f10 tapauksessa mut e60 jäljiltä niin aktiivi-ohjaus ja dynamic drive on ehdoton kuin myös kääntyvät xenoni(liekö jo vakiovaruste?).
                    Onko muuten f10 kutoskoneet hyvin samankaltaisia kun facelift e60 vastaavat koneet? Tehojen puolesta neloskoneinenkin menis, mutta sen maine, karsia käyntiääni ja pienehkö hinnan ja kulutuksen ero ei oikein puolla hankkimaan sellaista kyllä varsinkaan kutoskoneisen e60 tilalle. Mutta jokatapauksessa lähitulevaisuudessa pihasta olis hyvä löytyä 6-pyttyinen valkoinen m-sport f10 kutakuinkin kaikilla hiluilla ja parikymppisillä laatuvalsseilla.
                    Täällä kanssa odotellaan että F11 hinnat tulee alaspäin,tuollainen 530\535d kiihottas just sopivasti .

                    Hyvä topic
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • Tenojono
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 1753
                      • Pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by joko View Post
                      Itseänikin kiinnostaisi hyvin pitkälti samat asiat, vielä ei ole ihan hankinnan aika mutta sitten kun varusteiltaan kokolailla täyteen ladatun -10 mallin 6-pyttyisen dieselin saa n.35ke veroineen täälä kilpiin niin isku tehdään. Luulisin että nuota ekoja -10 malleja n. 200 ajettuja täyteen ladattuja saa tuohon hintahaarukkaan 4-5v ikäisinä (tai ainakin näin oli e60 kohdalla). Saako tuohon f10 orkkis m-sport korisarjan täydellisenä mihin hintaan? Eli kannattaako muuten hyvillä varusteilla olevaa autoa karsia pois m-sport paketin puuttumisen takia. En ole perehtynyt millä virallisilla nimillä ko. varusteita kaupataan f10 tapauksessa mut e60 jäljiltä niin aktiivi-ohjaus ja dynamic drive on ehdoton kuin myös kääntyvät xenoni(liekö jo vakiovaruste?).
                      Onko muuten f10 kutoskoneet hyvin samankaltaisia kun facelift e60 vastaavat koneet? Tehojen puolesta neloskoneinenkin menis, mutta sen maine, karsia käyntiääni ja pienehkö hinnan ja kulutuksen ero ei oikein puolla hankkimaan sellaista kyllä varsinkaan kutoskoneisen e60 tilalle. Mutta jokatapauksessa lähitulevaisuudessa pihasta olis hyvä löytyä 6-pyttyinen valkoinen m-sport f10 kutakuinkin kaikilla hiluilla ja parikymppisillä laatuvalsseilla.
                      F10/11 orkkis m-sport korisarjaa saa jo esim schmiedmannilta. Halvemmalla saa ebaysta. Tosin omasta mielestä ei ole ulkopuolelle pakko olla m-sport kun esim 3dDesign toimittaa erittäin tyylikkäitä korisarjoja jotka näyttävät kuin olisivat OEM.
                      Kääntyvät xenonit ovat lisävaruste.
                      Neloskoneen nykyinen käyntiääni on mitä mainioin
                      Työmatkat: E46 preface 323 4d
                      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Tenojono View Post
                        Neloskoneen nykyinen käyntiääni on mitä mainioin
                        Tämä on kyllä totta,melkeen kutosen kuulonen mutta ei ihan.
                        Virityspotentiaali kiinnostaa itseä kun aina on ohjelma tullut laitettua,tosin sitä taitaa kaikissa olla vakionakin jo tarpeeksi suomen nopeuksille
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • 540iA
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2005
                          • 241
                          • Klaukkala

                          #13
                          Oma laite on siis F11 520dA M-Sport.
                          Käytännössä koneen ääni ei kuulu ohjaamoon normaalisti ajaessa, niin hyvin on eristetty koneen äänet ulkopuolelle.
                          Lisäksi neloskoneen värinätkin on saatu todella hyvin pois.
                          Tehoa nykyisessä 2 litraisessa on saman verran kuin E39 3 litraisessa, väännössä tuleekin sitten vähän turpaan mutta 8-lovinen automaatti toimii kuin ajatus ja koneesta riittää puhtia kaikkiin laillisiin nopeuksiin.
                          Ajoin tuossa kaverin uutta C 250 cdi mersua ja siinä kuului selvästi sisälle että neloskoneella raksutetaan menemään.

                          M-sport paketti oli itselle must juttu, keulan ilme täysin erilainen ja penkit, ratti, shadowline ja kattoverhoilu hyviä juttuja.

                          Aluksi tuntui, että ajaa laivaa mutta äkkiä siihen vaikutelmaan tottuu ja ihan näppärä tuotakin on pyöritellä.

                          Hi-Fi Professional soi ihan makeasti, olikohan siinä 16 kautinta ja 600W vahvari.

                          Autohan on tehty 19" run-flateille, joten normaalit matalaprofiilit yllättävän mukavat ajaa. Jos sokkona laittais ajamaan mun autoa niin mistään ei voisi arvata, että alla on 255/30/21" ja 295/25/21". Ei vetelyä eikä ole kivireki.

                          Aamulla kokeilin piruuttani mitä kulutus on, webasto oli päällä 20min ennen lähtöä, duunimatkaa 17km osittain 60km/h ja loput kehää 80km/h. Lähtiessä nollasin kulutusmittarin ja aluksi näytti aika isoja lukemia mutta putosi loppuen lopuksi keskikulutuksen 5.3l/100km lukemaan ! Painava auto isoilla renkailla ja automaatti, ei huonosti. Öljyt eivät lämmenneet vielä normaaliin ajolämpöön.

                          Kaikkiaan keskikulutus pyörii siinä 6,5l/100km lukemassa, sisältää kovaa motariajoa, kaupunkiajoa ja veneen vetämistä jolloin kuluu 12l/100km.

                          Autoa vähän tuossa kiillotettiin, jotta maalipinta pysyisi hyvänä pitkään.
                          Hyvät before kuvat sai kun juuri jouduin ajamaan työmaalla pitkän pätkän mutaista lillutietä.



                          Musta nahkasisusta ja musta sisäkatto shadowlinen kanssa luo kivan kontrastin valkoiselle autolle.

                          Muutoksia mitä autoon on tehty, eteen madallusjouset, takaa säädetty samalle korkeudelle, mustat munuaiset. Vanteet.
                          Last edited by 540iA; 23-10-2012, 09:47.
                          Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                          ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by 540iA View Post



                            Musta nahkasisusta ja musta sisäkatto shadowlinen kanssa luo kivan kontrastin valkoiselle autolle.
                            Kelpais tännekin , onko nuo linkin vanteet aikuisten oikeasti 19" ettei 20-21 ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • 540iA
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2005
                              • 241
                              • Klaukkala

                              #15
                              21" siinä on ihan niinkuin tuossa edellä lukee. 255/30/21 ja 295/25/21.

                              Tarkoitin 19" runflatelillä sitä, että ne on niin jäykät ja täristävät että nonrunflat 21" on ihan yhtä "mukava".
                              Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
                              ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎