Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10:ä ostamassa/vinkkejä/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    #61
    Originally posted by veku View Post
    Tää oli kyllä hyvä..millon mikäkin laukee ja pakkasella kangistuu jo muutenkin vehkeet
    Nomut kyllähän säkin kaima tiedät pitkällä penarikokemuksella, että näinhän se on. Jos ei olis, me kaikki jeesusteltais jossain tojotafoorumilla, kun mikään ei hajoo, tai ei oikeastaan oo mitään hajottavaakaan
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #62
      Originally posted by touring39 View Post
      Nomut kyllähän säkin kaima tiedät pitkällä penarikokemuksella, että näinhän se on. Jos ei olis, me kaikki jeesusteltais jossain tojotafoorumilla, kun mikään ei hajoo, tai ei oikeastaan oo mitään hajottavaakaan
      Joo puhut vähän mutta asiaa..ois aika tylsää
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • poke
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 3102

        #63
        Taitaa tulla kaikki F10/11 mallit RunFlat renkailla ja ilman vararengasta. Tietääkö joku kertoa saako näihin vararengasta optiona tai jälkihankintana merkkiliikkeestä? Olisiko heittää varaosanumeroa?

        Aiempaan E60eeni oli tilattu tehdaslisävarusteena vararengas.
        Kulkineet/projektit:

        640D F06
        530iA E39
        635 CSi E24
        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #64
          Originally posted by poke View Post
          Taitaa tulla kaikki F10/11 mallit RunFlat renkailla ja ilman vararengasta. Tietääkö joku kertoa saako näihin vararengasta optiona tai jälkihankintana merkkiliikkeestä? Olisiko heittää varaosanumeroa?

          Aiempaan E60eeni oli tilattu tehdaslisävarusteena vararengas.


          Suosittelen opettelemaan realoemin käytön...



          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17522
            • Turku

            #65
            Originally posted by bemu2000 View Post
            Kappas, löytyyhän niitä selvästi edullisemminkin. Rajasin 250hv, kun luulin että kaikissa 258hv. Tuossa vanhemmassa onkin 245hv. Mitä lie eroa sitten :think

            Tässä se olis, kuka tulee hakeen mun cabrion pois http://suchen.mobile.de/auto-inserat...eatures=EXPORT
            Paljonkos noihin tulee veroa noin suurinpiirtein? Siis 530d.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #66
              Originally posted by Laku View Post
              Paljonkos noihin tulee veroa noin suurinpiirtein? Siis 530d.

              tuolla sivulla kolme kirjoittelin noista veroista...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3102

                #67
                Kylläpä tuota on tullut opeteltua, niin kuin bmwfans:iakin. Aina ei vaan löydä vaikka kuinka etsisi. Onneksi on tuollaisia taitureita kuin sinä jotka auttavat. Kiitokset
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3102

                  #68
                  No niin, nyt se on F10 hankittu ja tuhannen kilsaa tullu jo ajokokemuksia kerättykin. Olin jo päättänyt aiemmin, että 6-koneinen diesel tulee ja päädyin sitten 525d vm 2010, joka on vielä 6-koneinen.
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • Tenojono
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 1753
                    • Pohjanmaa

                    #69
                    Originally posted by poke View Post
                    No niin, nyt se on F10 hankittu ja tuhannen kilsaa tullu jo ajokokemuksia kerättykin. Olin jo päättänyt aiemmin, että 6-koneinen diesel tulee ja päädyin sitten 525d vm 2010, joka on vielä 6-koneinen.
                    showroomia pystyyn!
                    Työmatkat: E46 preface 323 4d
                    Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                    Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3102

                      #70
                      Originally posted by Tenojono View Post
                      showroomia pystyyn!
                      Kaikki aikanaan. Ja eiköhän tuon ikäinen auto kuulu jo ennemmin projektit osioon
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #71
                        Originally posted by poke View Post
                        No niin, nyt se on F10 hankittu ja tuhannen kilsaa tullu jo ajokokemuksia kerättykin. Olin jo päättänyt aiemmin, että 6-koneinen diesel tulee ja päädyin sitten 525d vm 2010, joka on vielä 6-koneinen.
                        Onnittelut uudesta autosta,kerrohan kokemukset jos vrt E6X
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3102

                          #72
                          Originally posted by veku View Post
                          Onnittelut uudesta autosta,kerrohan kokemukset jos vrt E6X
                          Pikaiset tuntumat:

                          Ensivaikutelmat on toistaiseksi hyvät. kädet tehneet E60iin tottuneelle muutaman kerran turhia liikkeitä mm. avainta koetettu työntää rattipylvääseen ja vasen käsi etsinyt vakkarin viikseä.

                          Kahden automaatin jälkeen manuaalivaihteinen on vaihteeksi ihan kiva hämmennettävä. Kesä tuli ajettua manuaalivaihteisella avolla ja tuntui hyvältä niin siksi tällainen valinta talvikulkineeseenkin.

                          Ohjaustuntuma on mielestäni hyvä. Koe ajoin aiemmin myös neloskoneisen ja se oli mielestäni jotenkin rauhaton, tosin siinä oli alla RFT-renkaat. Omassa on alla tällähetkellä Goodyearin artic nastat 225/55x17 kokoisina ja tietenkin EI RFT-mallisena.

                          Jousitukseltaan F10 on selkeästi pehmeämpi kuin E60. Kun vielä edellisessä oli Spaxin coilit, niin ero on todella valtaisa. Tähän tulee muutos viimeistään keväällä. Kuten tuolla aiemmin mainitsin niin projektiosastolle topic, kun aina näitä joutuu rakentamaan..

                          Pysäköinti ruudut on valkattava entistä tarkemmin suuremman koon takia. Pysäköinti tutkat ovat todella tarpeen.
                          Last edited by poke; 15-11-2012, 10:18.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          • Tenojono
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2012
                            • 1753
                            • Pohjanmaa

                            #73
                            Originally posted by poke View Post
                            Jousitukseltaan F10 on selkeästi pehmeämpi kuin E60. Kun vielä edellisessä oli Spaxin coilit, niin ero on todella valtaisa. Tähän tulee muutos viimeistään keväällä.

                            Pysäköinti ruudut on valkattava entistä tarkemmin suuremman koon takia. Pysäköinti tutkat ovat todella tarpeen.
                            Pehmeys häiritsi itseä ainakin niin pahasti että pakkohan ne jouset oli laittaa tilaukseen.

                            Ja ilman tutkia en kyllä ymmärrä miten pärjää tämänkokoisella autolla kaupungissa.
                            Työmatkat: E46 preface 323 4d
                            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3102

                              #74
                              Originally posted by poke View Post
                              Pikaiset tuntumat:

                              Ensivaikutelmat on toistaiseksi hyvät. kädet tehneet E60iin tottuneelle muutaman kerran turhia liikkeitä mm. avainta koetettu työntää rattipylvääseen ja vasen käsi etsinyt vakkarin viikseä.

                              Kahden automaatin jälkeen manuaalivaihteinen on vaihteeksi ihan kiva hämmennettävä. Kesä tuli ajettua manuaalivaihteisella avolla ja tuntui hyvältä niin siksi tällainen valinta talvikulkineeseenkin.

                              Ohjaustuntuma on mielestäni hyvä. Koe ajoin aiemmin myös neloskoneisen ja se oli mielestäni jotenkin rauhaton, tosin siinä oli alla RFT-renkaat. Omassa on alla tällähetkellä Goodyearin artic nastat 225/55x17 kokoisina ja tietenkin EI RFT-mallisena.

                              Jousitukseltaan F10 on selkeästi pehmeämpi kuin E60. Kun vielä edellisessä oli Spaxin coilit, niin ero on todella valtaisa. Tähän tulee muutos viimeistään keväällä. Kuten tuolla aiemmin mainitsin niin projektiosastolle topic, kun aina näitä joutuu rakentamaan..

                              Pysäköinti ruudut on valkattava entistä tarkemmin suuremman koon takia. Pysäköinti tutkat ovat todella tarpeen.
                              20tkm F10:llä ajoa takana ja edelleenkin tyytyväinen. Taulussa nyt reilu 33tkm. Ei ongelmia havaittu. Tietkin oleet jo sulia niin päässy kokeilemaan "ohituskiihtyvyyksiä". Löysä jousitus vaivaa edelleen, tosin H&R:t odottaa tallissa asennusta. Toivotaan että hieman tukevoituu.
                              Kokokaan ei tunnu enää yhtään suurelta, todella hyvin istuu näppeihin.
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Vanquish
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2004
                                • 1961
                                • Hki

                                #75
                                Tulipa ajeltua 520d:llä viikko saksassa ja tässä kokemuksia lähinnä e60:iin verrattuna.

                                Auto oli lähes uusi -alle 9tkm, joten luonnollisesti alusta oli täysin uutta vastaava. Ajoasento löytyi heti ja olo oli heti kotoisa. Varustelu oli suht runsasa mm. 8v laatikko, alustan säädöt, kattoluukku, kaistavahti, sport penkit, (jotkut näistä voi olla vakioitakin?).

                                Alusta:
                                Huomion kiinnitti aluksi alustan hienostuneisuus. Pienten töyssyjen yli mentiin comfortilla nätisti ja comfort plussalla tuntuma oli vielä pehmeäämpi, mutta samalla vähän keinuvampi. Ero oli selkeä näiden kahden asetuksen välillä. Sportilla taas alustan tominta pääsi yllättämään totaalisesti! Näinkin painava auto menee todella nätisti kaarteeseen ja kallistellu on pientä. Massa kannetaan kiitettävän atleettisesti läpi kurvin vaikkakin tunto näin suuressa autossa väkisinkin on etäinen. Sport moodi todella muutta ajettavuutta ja hämmästyttävän ketteräksi auto muuttuu. E60 vakio alusta on jossain comfortin ja sportin välissä, mutta ei todellakaan kanna mutkissa yhtä nätisti kuin sport moodi. Ja kun sport moodiin päästiin, niin olisin kaivannut alusta sport moodia, mutta vaihteistolle nopeampaa isommalle vaihtoa. Vai oliko niin, että tämä oli juuri se ero sport ja sport+ välillä? Suuresta koosta johtuen ohjaus on hieman etäisempi kuin e60:ssä, mutta ero on pieni ainakin vm. 2013 kohdalla. Vielä kaipaisi lisää tuntumaa tiehen samoin kuin e60:n kohdalla.

                                moottori:
                                Talvella ajoin F30 320xdriven ja siitä jäi kummallisen vaiisu kuva x20d moottorista. Ja kyseessä ei ollut ED malli vaan täysitehoinen. 520d oli kuitenkin eri maata ja voimaa oli ihan kivasti vaikka kiloja on ~200kg enemmän kuin f30. Erikoista, joten eron täytyy johtua nelivedosta, joka vie huikeasti voiman tunnetta pois. Paperilla erot on pieniä, joten kyse on lähinnä tunteesta. Niin tain näin, niin yllättävän hyvä tämä 520d on siihen asti kun on tarkoitus todella mennä. Tuntuu kyllä että kulkee, mutta suoritusarvoja katosessa ne ie kovin kummoisia kuitenkaan ole. Esim. 80-120km/h on jossain 6.5s paikkeilla ja se ei erityisen nopea nykyään ole. Satasen jälkeen vomavarat alkavat ehtyä, mutta suomen nopeuksiin ihan riittävät. Tosin harvoinhan sitä täytyy kaasu pohjassa pitkään kiihdytellä. Ihmettelin kun 220km/h kohdalla meno hyytyi totaalisesti, mutta eihän neulan kuulukaan korkeammalle nousta.

                                Pidemmän päälle itseäni alkoi nelosen raksutus ärsyttämään. Ääni kuuluu yllättävänkin selkeästi sisälle, kun esim. paljon halvemmassa Ford Kugassa moottori on paremmin eristetty. 2-puuttuvaa sylinteriä jäi kaipaamaan.

                                Kaupunki/taajama pyörittelyssä kulutus jäi 6.7l/100km omalla ajotyylkillä ilmastointi päällä ja 160km/h autobahn ajolla samoihin lukemiin (+0--0,4l/100km). Ilman ilamstointia reilu puolilitraa vähemmän, joten hiljaa saa ajella bmwforumin 4.xx lukemiin.

                                Muuta:
                                Vaihteisto on kehujensa arvoinen ja tuntuu aina olevat tilanteen tasalla. Koko ei tuntunut niin isolta kuin painon perusteella voisi olettaa -kiitos alustan säätöjen jonka näkisin aivan must-varusteeksi.

                                Tuulen suhinaa oli selvästi kuultavissa yli 120km/h nopeuksilla ja 150km/h ylöspäin jopa häiritsevää.

                                Onneksi navissa ei ole siirrytty kosketusnäyttöön. Paljon miellyttävmpi käyttää yhdestä kohtaa kuin seikkailla valikoissa ajon aikana kättä liikuttaen. Radio kanavan vaihto vaatii kaksi painallusta ohjauspyörästä, mutta tämä kompromissi tehty ilmeisesti mp3 kappaleiden rullausten avittamiseksi.

                                Ilmastointi ei täysin jaksanut viillettää, vaikka auto asetuksella ja pylpyrät säädetty siniselle. Hieman paita kostui ja muutenkin lisää kylmyyttä olis kaivannut +28 helteellä ja auringon paisteella. Manuaalisesti saisi suuremman puhalluksen, mutta sitten taas melu nousisi. Automatiikka ei riittänyt hoitamaan hommaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎